Alexsti schreef: ↑18 okt 2021, 16:41
Als de nieuwe Sub nu idd. de 500 pk heeft in een leuk jasje voor de prijs van een Golfje wordt het wel interessant.
Idd tem pakweg 2005 had Subaru een quasi onklopbaar pakket inzake prijs/prestatie-verhouding , nadien stegen de prijzen pijlsnel oa door invoering vd euro en toenemende invloed vd regelneven en regelteven op gebied v uitstoot en veiligheidsnormen .
bvb ik kocht in 2004 een WRX met wat opties voor 22K € , voor een Lotus Elise was het begin de jaren 2000 ook iets ve 24K€ net als voor een Mazda MX5, een BMW 3-serie was toen vanaf 26K € .... .
Ik denk dat Subaru Benelux toen foute keuzes gemaakt heeft inzake motorisaties die ze hier invoerden : ofwel atmosferisch 1.6 , 1.8 , 2.0 , 2.5 of 3.0 ofwel turbo GTT /WRX /WRX STI 2.0 of 2.5 maar bvb in Griekenland enz waren er in die tijd ook 1.6? of 1.8 met turbo te koop .