Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
- matthyssie
- Berichten: 6028
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
En bij die V8 hoort ook gewoon een DCT, de verzetten van de handbak zijn te lang voor het motorkarakter.
-
- Berichten: 39200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Waarom hebben ze ooit die handbak erin geschroefd dan als ie niet klopt met de motor?
- Kasteel
- Berichten: 5304
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Ach, de dct is korter, maar ik zou de handbak wel overleven voor; maar die vraagprijs daarentegen…
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Beetje poetsen, slap lulverhaal erbij en hoppa bijna 50k prijskaartje eraan…
-
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Net als de gemiddelde huizenmakelaarWillemBoer schreef: ↑19 jul 2023, 16:13 Beetje poetsen, slap lulverhaal erbij en hoppa bijna 50k prijskaartje eraan…
- matthyssie
- Berichten: 6028
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Als het zo simpel is, waarom doen jullie het dan zelf niet?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 dec 2022, 21:51
- Auto: E92 M3 & Audi S7
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Ah leuk! Dit was mijn ex.
Ik heb nog forged 359m style wielen liggen en carbon wat er helaas nooit is opgekomen. Auto was top! Hopelijk heb je er plezier van.
Ik heb nog forged 359m style wielen liggen en carbon wat er helaas nooit is opgekomen. Auto was top! Hopelijk heb je er plezier van.
Estoque schreef: ↑20 dec 2022, 09:30Afgelopen vrijdag de auto wezen bekijken bij De Bue.Estoque schreef: ↑07 dec 2022, 17:49 Heren E92 M3 kenners.
Ik heb de volgende auto op het oog.
https://www.debueautomotive.nl/de-bue-a ... carbon-dak.
Het kenteken heb ik per telefoon gekregen. En reeds gechecked met AutoTelexPro, waar weinig gekke dingen in staan.
Betreft een import vanuit italie, via duitsland naar Nederland (dit jaar geimporteerd).
Drijfstanglagers zijn gedaan, gasklep actuatoren nog niet. Voor de rest volgens de heren een mooi gedocumenteerd onderhoudsboekje erbij.
Zijn er dingen die jullie zo op het éérste oogpunt opvallen? of dingen die "raar" lijken?
Ben me er bewust van dat het geen LCI is, dus met oude navi/achterlichten etc. Maar dat is niet anders.
Hoor graag wat jullie eerste indruk, mag ook via PM.
Allereerst: Super vriendelijke mensen, nette zaak en erg nette & mooie auto's staan.
Ook geen gelul eromheen dat hij uit Italië > Duitsland > Nederland is gekomen. Boekjes gelijk erbij gepakt, laten zien welk onderhoud hij wanneer heeft gehad en dat de bedrijven die het onderhoud gedaan hebben ook gecheckt op het internet. Heel netjes.
Toen de auto. Alle punten die hier aan het licht kwamen uiteraard wat beter bekeken.
- Deurrubber -> zat nu gewoon goed. Er even onder gekeken, niets geks te zien. Verkoper gaf gelijk aan dat hij het had veranderd na het uploaden van de foto's. Hij vond het zelf ook niet netjes. (ik vroeg er niet naar, hij gaf het zelf aan)
- Achterklep -> Niet opnieuw gespoten. Gewoon zelfde finish/lakdikte als de rest van de auto. Gewoon zoals het hoort dus.
- Verdere puntjes:
1. Er zitten 2 hele kleine doffe deukjes in de motorkap. Zijn er wel uit te halen middels uitdeuken zonder spuiten. Maar die zitten er wel.
2. Op het dak zit een steenslagpuntje in de blanke lak van het carbon.
3. Bestuurdersstoel heeft een klein veegje in het leer, waar iemand met een spijkerbroekknoop overheen is gegeleden. Niet doorgesleten of storend, maar wel zichtbaar.
4. Plastic op de achterbank (tussen de zittingen in) is erg beschadigd. Hier zijn veel spullen opgelegd. Beetje jammer, maar wel vervangbaar.
5. Originele uitlaat zit er weer onder. Ziet er als nieuw uit. Dus heeft sowieso een andere uitlaat onder gezeten.
6. Drijfstanglagers zijn 8000km gedaan, DCT is toen ook gespoeld. Gasklep-actuatoren zijn nog niet gedaan.
7. Er zit een Apple-carplay unit reeds ingebouwd, die te wisselen is met het originele scherm. (2x op de menu knop drukken, wisselt het scherm)
Al met al een heel erg net bedrijf en nette/eerlijke auto.
En vanaf vrijdag te vinden op mijn oprit
- Estoque
- Berichten: 916
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Ik was je naam al tegen gekomen op het internet.
Hij bevalt heel goed hoor! Kmstand is inmiddels 12k km hoger dan toen ik hem kocht
Zitten wel wat kleine dingen aan die ik heb/moest veranderen, maar dat is met elke auto.
Remschijven achter zaten bijvoorbeeld verkeerd om
Maar hij staat er nu zo bij. Minus die carbon lip, want die heeft de 200km/h niet overleefd
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 dec 2022, 21:51
- Auto: E92 M3 & Audi S7
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Verkeerd om? . Ik heb in mijn bezit deze niet vervangen haha, bijzonder. Geniet er van. En als je nog carbon spulletjes wil of die 359m, bericht gerust!
Estoque schreef: ↑20 jul 2023, 08:44Ik was je naam al tegen gekomen op het internet.
Hij bevalt heel goed hoor! Kmstand is inmiddels 12k km hoger dan toen ik hem kocht
Zitten wel wat kleine dingen aan die ik heb/moest veranderen, maar dat is met elke auto.
Remschijven achter zaten bijvoorbeeld verkeerd om
Maar hij staat er nu zo bij. Minus die carbon lip, want die heeft de 200km/h niet overleefd
- Estoque
- Berichten: 916
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Dit was Rechts achter. kijk maar naar de gaten in de schijf.
Zitten nu 2 nieuwe achterop, dus is gewoon opgelost Maar het was wel een behoorlijke mindfuck de eerste keer dat ik het zag.
Qua carbon spul, ik wil alleen nog carbon als er gutachten bij zitten.
Ik heb nu 2 lippen gehad.
1 van Bimmerworld, wat gewoon een kutproduct is uit china. Passing is nog oke, maar materiaal flext zo hard dat de lip met 200km doorboog en zichzelf binnen 10km volledig de vernieling in heeft geholpen.
De andere kwam van Carbonwerk.de en die leek beter, maar na het constateren van de zelfde productiemethode als die bimmerworld lip, die terug gestuurd. Ik ga niet nog een keer 600 euro riskeren.
En qua velgen, ik wil alleen originele 359 velgen. Maar om nou zulke mooie velgen als wintervelgen te gaan gebruiken, want ik heb bovenstaande BBS-en als zomerset. vind ik ook zonde.
Daarnaast verwacht ik dat hij in de winter sowieso binnen staat
-
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Een originele set velgen is altijd handig voor de eventuele verkoop ooit
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 dec 2022, 21:51
- Auto: E92 M3 & Audi S7
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Heel bijzonder.
Ja oem 359m is mooi. Maar gegoten ipv gesmeden. En je hebt eigenlijk gewoon spacers nodig voor een mooie pasvorm. De velgen die ik heb hebben dezelfde breedte als origineel maar in de offset al de spacer ‘verwerkt’. Daarnaast gesmeden dus lichter en sterker dan oem.
Qua carbon heb ik geen voor lip meer. Die is al verkocht. Ik heb nog wel wat andere dingetjes liggen. Voor foto’s stuur even een bericht.
Ja oem 359m is mooi. Maar gegoten ipv gesmeden. En je hebt eigenlijk gewoon spacers nodig voor een mooie pasvorm. De velgen die ik heb hebben dezelfde breedte als origineel maar in de offset al de spacer ‘verwerkt’. Daarnaast gesmeden dus lichter en sterker dan oem.
Qua carbon heb ik geen voor lip meer. Die is al verkocht. Ik heb nog wel wat andere dingetjes liggen. Voor foto’s stuur even een bericht.
Estoque schreef: ↑20 jul 2023, 09:00
Dit was Rechts achter. kijk maar naar de gaten in de schijf.
Zitten nu 2 nieuwe achterop, dus is gewoon opgelost Maar het was wel een behoorlijke mindfuck de eerste keer dat ik het zag.
Qua carbon spul, ik wil alleen nog carbon als er gutachten bij zitten.
Ik heb nu 2 lippen gehad.
1 van Bimmerworld, wat gewoon een kutproduct is uit china. Passing is nog oke, maar materiaal flext zo hard dat de lip met 200km doorboog en zichzelf binnen 10km volledig de vernieling in heeft geholpen.
De andere kwam van Carbonwerk.de en die leek beter, maar na het constateren van de zelfde productiemethode als die bimmerworld lip, die terug gestuurd. Ik ga niet nog een keer 600 euro riskeren.
En qua velgen, ik wil alleen originele 359 velgen. Maar om nou zulke mooie velgen als wintervelgen te gaan gebruiken, want ik heb bovenstaande BBS-en als zomerset. vind ik ook zonde.
Daarnaast verwacht ik dat hij in de winter sowieso binnen staat
- Baboulah
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Omdat je altijd nog van die kinderen hebt die roepen: "je moet een handbak hebben", of "een echte man rijdt een handbak" en meer van dat soort onzin. daar hebben ze gewoon handig op in gespeeld
Prijs van 50K met 150dkm. Hoe fijn ik mijn E92 M3 ook vond, ik had er never nooit zo een bedrag voor neergeteld met zo een km stand, voor 50K koop je een hoop ander leuks ook namelijk wat in mijn ogen wel een stapje hoger staat dan een M3....
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Ik denk dat ik het hier best wel mee eens ben eigenlijk(als ex E90 M3 6MT eigenaar)Baboulah schreef: ↑20 jul 2023, 09:54Omdat je altijd nog van die kinderen hebt die roepen: "je moet een handbak hebben", of "een echte man rijdt een handbak" en meer van dat soort onzin. daar hebben ze gewoon handig op in gespeeld
Prijs van 50K met 150dkm. Hoe fijn ik mijn E92 M3 ook vond, ik had er never nooit zo een bedrag voor neergeteld met zo een km stand, voor 50K koop je een hoop ander leuks ook namelijk wat in mijn ogen wel een stapje hoger staat dan een M3....
Ik vond de auto ook altijd al lomp aanvoelen(massa...) en dat icm geen 'fut' onder de >4000rpm . Dus 't complete pakketje klopt niet voor mij. Ik vind het eigenlijk een erg overrated auto in 'de som der delen'. Helaas....
- Estoque
- Berichten: 916
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
- Baboulah
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Hij is zeker zwaar en best lomp. maar icm de DSG (of DKG zoals BMW het noemt) maakt het wel een stuk beter, dat ie geen fut onder de 4000rpm had, vond ik juist een leuk karakter trekje vd auto, daardoor moest je echt "werken" om er zo snel mogelijk in te zijn, en echt in zn toeren houden etc, vond dat altijd een gaaf gevoel en geluid in die auto.
Heb anderhalf jaar met plezier in mijn E92 M3 gereden, tot dat het blok "opblies" nog geen 5000km na het wissellen van krukaslagers, na de reparatie van het blok (a 10K) heb ik er geen moment plezier meer aan gehad, want ik vertrouwde de auto absoluut niet meer, is toen ook vrij snel daarna de deur uit gegaan, is nu in het bezit van een vriend van mij, auto rijdt in Alkmaar rond.
Hij geniet er volgens mij enorm van, steekt er enorm veel geld in om alles perfect te krijgen, en met een vers blok (gebouwd door Koopmanracing) zal dat ook vast goed zitten, en zat het wss vooral tussen mijn oren. Maar je gevoel is ook belangrijk als je een (dure) auto rijdt vind ik
- Estoque
- Berichten: 916
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Gevoel wat je onderschrijft is precies de reden geweest dat ik voor een DCT ben gegaan. De auto voelt vlot, maar niet echt snel.
En daarbij is hengelen aan zo'n flipper ook gewoon leuk. En als hij dan een keer zo'n *plfpdpfppfppdsfppfpfpfpfpf* doet in de uitlaat in de MDM modus als je vlot terugschakelt is ook stiekem wel leuk.
Maar dat is alleen leuk omdat het een V8 is, en geen opgefokte 1.4 met Pops and Bangs tune in de McDrive.
En daarbij is hengelen aan zo'n flipper ook gewoon leuk. En als hij dan een keer zo'n *plfpdpfppfppdsfppfpfpfpfpf* doet in de uitlaat in de MDM modus als je vlot terugschakelt is ook stiekem wel leuk.
Maar dat is alleen leuk omdat het een V8 is, en geen opgefokte 1.4 met Pops and Bangs tune in de McDrive.
- Baboulah
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
En omdat het geen geprogammeerde pops etc zijn, want elke keer anders, iets wat bij dei golfboys etc anders is, want die is bij elke keer gas los, terugschakelen of opschakelen exact dezelfde scheet... ingeprogammeerd is gay, als ie het doet van een echte "overrun" (hoe anders te noemen?) dan is het gewoon gaaf, want je weet niet hoe extreem het word telkens
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 18 jul 2023, 16:23
- Auto: 993 4S
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Wat zou jij kopen voor dit budget?
- Baboulah
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Mooi dat smaken zo verschillen. Ik vond de e9x met flipperbak een zielloos hok. Flipperen is niks voor mij. Niet in een e9x, niet in een F80, maar bijvoorbeeld ook niet in een 911. Ik mis gewoon een stuk interactie. Futloos onder de 4k rpm interesseert mij dan ook geen pepernoot: dan schakel ik terug. Graag zelfs, goed rev matchend is dat een heel groot deel van de lol, en dat gaat met een S65 en z'n 8 ITBs dan weer veel mooier dan met een S55 stofzuiger. Terugflipperen in een M-DCT kan iedereen.
Dat zeg ik. Smaken verschillen.
Dat zeg ik. Smaken verschillen.
-
- Berichten: 39200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Voor 47k heb je nog geen nette F80 maar een paar k erbij zit je wel met een frisse voor de deur idd. Zo speciaal is die V8 nu ook weer niet.WillemBoer schreef: ↑19 jul 2023, 12:03 Ff poetsen leuk verhaaltje erbij en hoppa bijna 50k vragen…
Voor dat geld haal je een F80 M3, niet lang over na te denken….
Vraagprijs van 36.950 had je een paar man aan de deur en de auto deze maand nog verkocht lijkt me.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 18 jul 2023, 16:23
- Auto: 993 4S
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Ik zoek eigenlijk een leuke sportsedan voor 50-60K voor over een jaar.
Ben een beetje aan het oriënteren.
Voor mij zijn er maar 3 merken; Porsche/Alfa/BMW, rest minder interessant.
E90M3 handbak lijkt mij super, maar nooit mee gereden. Vooral atmosferische motor vind ik gaaf. Vind ik ook een hele mooie auto om te zien.
Giulia Q idem, maar niet atmo/wel heel veel electronica. Ook bijna alleen met automaat, maar wel ZF. Lijkt me betrouwbaarder dan DSG -achtige bakken.
Porsche heeft niet echt iets in dit segment, Panamera vind ik te groot.
Wil er een paar keer per jaar naar de NS kunnen, maar wordt hoofdzakelijk daily.
- Baboulah
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Als het een sportsedan moet zijn, zou ik zonder na te denken een Giulia Quadrifoglio kopen. Mijn vader rijdt een Stelvio Quadrifoglio, en dat was tot we onze F430 kochten, voor mij by far de beste auto die ik of mn vader gehad hebben, nek en schouders boven autos als een Maserati 4200 Spyder, E92 M3 etc. Zowel kwa sportief rijden (ondanks hoge zit) als comfort en geluid in race mode is gewoon dik (alleen jammer dat dan alles uit staat kwa electronische moment, met daily rijden wat minder handig lijkt mij). Giulia zelf niet gereden maar die staat ook bij mij op #1 op de lijst als ik een sedan zou kopen in die prijsklasse
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 18 jul 2023, 16:23
- Auto: 993 4S
Re: Het grote E90 / E92 M3 (occasion) draadje
Goed om te lezen. Moet toch eens een proefrit gaan maken in een Giulia Q (en een E90M3).
Vind de M3 wel mooier, minder opsmukt, spoilers en andere zooi.
Vind de M3 wel mooier, minder opsmukt, spoilers en andere zooi.