Het is een origineel Nederlandse Kroymans geleverde RWD F-Type R Coupe geworden in British racing green pearl. Een prachtige kleur met erg veel parel effect in de zon wat het echt bijzonder maakt.
Ze hebben deze RWD precies 1 jaar gemaakt en toen zijn ze voor alles op AWD overgegaan omdat het gewoon erg veel is voor het type klant dat ze hebben/hadden.
Ik heb uiteraard alleen op deze versie gezocht en dat viel nog niet mee.
Hij is eigenlijk als nieuw met 44dkm en is altijd ongelofelijk vertroeteld door de vorige eigenaar, dat merk je aan alles. Zelfs het leder is bij de wangen nog niet een beetje gesleten (staan ze wel om bekend)
Hij heeft alle mooie opties zoals panorama dak en groot leder pakket, werkelijk alles is met dat lekker zachte en gladde Aston Martin leder incl diamantkleur stiksels bekleed. Zelfs het dak en de zonneklep
Lekkere performance stoelen met veelzijdige verstelling enz
Hij heeft de machtige 5.0 V8 met supercharger met 550pk en bijna 700nm (vanaf 2800rpm geheel beschikbaar, maar al 80% op 1500 toeren
Het is zo een rare combinatie, zo’n sjieke vertoning en dan zo’n extreem luide brul af fabriek. Echt bizar hoe het klinkt, mega knallen als een ak47 on steroids als je van het gas gaat. Gewoon helemaal standaard. Volgens rdw doet ie een nette 96db STATIONAIR!
Het rijden is een feest, wie had ooit gedacht dat dat uit mijn mond zou komen over een 1700kg wegende truck! Maar de combi met de Atom is natuurlijk goud.
Het grappige is dat op de weg naar Parijs met mn vrouw heb ik gewoon lekker 150km/h cruise control en zoeft ie over de weg en is iedereen uitgerust als je aankomt, maar kom je dan een f12 tegen en een tunnel dan is het werkelijk een wild beest.
Echt 2 gezichten dus.
Wat me opvalt dat hij echt wel lekker stuurt en makkelijk glijdend te controleren is, je kunt hem echt geweldig dwars op het gas sturen, voor zo’n heavyweight best bijzonder. Allemaal vooral door de instant power van de supercharger natuurlijk, man wat is dat toch veel leuker dan turbo’s.
Ik had het voor looks, comfort, maar vooral geluid en power gekocht, maar het blijkt dus echt wel een leuk stuurding te zijn!
Zo’n interieur is natuurlijk nieuw voor mij, dus ik ben snel onder de indruk. Maar echt zo lekker die performance stoelen die je met luchtzakken echt werkelijk 3 miljoen standen kunt geven en dan met memory op kunt slaan, bizar eigenlijk.
Wat ik erg waardeer is dat je een scherm hebt voor alle in depth settings, maar dat je vervolgens bijna alles met echte tuimelschakelaars en fysieke (draai) knoppen kunt bedienen, super intuïtief. Lekker gewoon een draaiknop voor het audiovolume en draai/drukknoppen voor de airco en stoelverwarming en heel leuk gedaan om zo’n mooie grote knop een displaytje te geven en het 2 functies op te spelden
Hier nog wat plaatjes voor bij de praatjes, heb nog geen tijd gehad wat fatsoenlijke te laten knippen.

Verstuurd vanaf mijn iPhone