Wegwerkzaamheden!!!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Andre

Wegwerkzaamheden!!!

Bericht door Andre » 18 okt 2007, 14:12

Ik moest vandaag even over de afsluitdijk. Kom ik bij sneek de hele teringzooi rondweg sneek richting bolsward a7 afsluitdijk afgesloten. Staan geen omleiding bordjes. Nood stoplichten die veel te lang duren. Dre rechtsomkeerd naar huis wat een brok irritatie. Ik zat alweer na te denken als ik terug moet en de spits. Staat gewoon heel sneek vast. We betalen gvd een vermogen aan autobelastingen wat een dikke teringzooi hier.

Kom zondag vanaf spa gewoon 8 uur s avonds file ja gewoon stilstaan rondom eindhoven. Zondagavond 8 uur. Moet je gvd in de spits zitten met wegwerkzaamheden nou dan kan je beter een bed in je auto zetten. Wegen zijn grof overbelast dit kan echt niet meer.

Autorijden wordt steeds meer irritatie en begint niet leuk meer te worden. Of je moet straks zeggen ik kom rond 3 uur s nachts heb je dan de koffie klaar.

Roman

Bericht door Roman » 18 okt 2007, 14:15

Ben het met je eens.

Toen ik net in NL was voor 2 weken en ik overal heen moest rijden werd ik helemaal gestoord van de verkeersdrukte en files overal.

Heb in die anderhalve week nederland meer en langer in de file gestaan als dat ik hier alles bij elkaar geteld dat heb gedaan. Vond het maar niks.

Maar het rijgedrag was wel heerlijk, mensen die over het algemeen niet links plakken, richting aangeven en aan de kant gaan etc. Was een verademing om dat ook eens mee te maken :lol:

k33z

Bericht door k33z » 18 okt 2007, 14:15

Tssss, jullie noorderlingen mogen niet klagen :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 okt 2007, 14:20

Is niet alleen daar. A7 uit Amsterdam sta je ook dik in de file na 8en s'avonds als je het slecht treft, waren ze vorige week ook bezig.

Notabene hier in het dorp zijn ze een rotonde aan het aanleggen. Geen borden de eerste dagen. Dus iedereen knalt vrolijk de tijdelijke afslag voorbij ,komt uit het niets een 90 graden bocht tegen. Ook al een paar keer voorgekomen dat er opeens mensen stil staan die geen idee hebben waar ze heen moeten.

Eindhoven is meestal een drama idd. Weet niet of het voor Spa ook werkt, maar als ik naar Zolder ga dan rij ik tegenwoordig over ring Antwerpen in plaats van Eindhoven, afstand scheelt niks maar je bent echt veel en veel sneller.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 okt 2007, 14:23

Past wel bij het draadje; vol is vol.

Je zou haast denken dat de wereld toe is aan het scheppen van ruimte door wat engen ziektes te verspreiden, of een of andere gek die nuclear mushrooms wil gaan planten............................................de wereld lijkt er meer dan klaar voor............................................wat een ruimte straks.............................................

Andre

Bericht door Andre » 18 okt 2007, 14:23

Als ik in de randstad zou wonen had ik geen knaak over voor een auto hoor. Dat heeft toch helemaal geen zin meer. Probeer eens te parkeren in de grote stad.

Nee kocht een mooie motor scooter. Dan maar met een regenpak naar me werk. En werk als vertegenwoordiger in een lease auto dan zou ik binnen een week overspannen zijn van de irritatie. Nederland gaat of nog beter is al naar de klote. We hebben compleet verkeers infarct.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 18 okt 2007, 14:25

Ik werk in Brussel. Elke dag moet ik 160 km commuten.
Daar doe ik gemiddeld 4 uur over, reken maar eens uit dan :wink:
Als ik niet op business trip ben (zo'n 2 weken in de maand) doe ik dat dus elke dag... :lol:
4 uur elke dag, ik wordt er soms echt seniel van...

RVV

Bericht door RVV » 18 okt 2007, 14:28

k33z schreef:Tssss, jullie noorderlingen mogen niet klagen :)

Kees je hebt een punt, alleen wij zij het ook niet gewend, dat is de extra irritatie.

Gisteren naar Assen, NOOIT file voor Assen vanaf Groningen, nu wel.. aargghhh moet me dan inhouden om niet over de vluchtstrook verder te gaan.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 okt 2007, 14:34

Ik ben zoooo blij dat ik dagelijks Diepenveen <> Deventer doe, vorige week een rondje NL gedaan overdag doordeweeks en wat een drama! en wat is het autorijdend NL slecht geworden die spiegels kunnen ze er wel vanaf halen en knipperlichten ook.......

Paul

Bericht door Paul » 18 okt 2007, 14:35

Files zijn kut................. of de Nederlandse regering moet gewoon een delegatie Poolse tippelhoeren langs de files laten huppelen... dan vermaak ik me wel!

Andre

Bericht door Andre » 18 okt 2007, 14:35

En flitsen heeft straks ook geen zin meer, want het is straks 1 lang karrespoor.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 okt 2007, 14:39

Ik kan ook niet tegen file's maar gelukkig vergeet ik dat vaak met m'n kop...tot je weer eens uit je cirkel komt en wat verder buiten de deur gaat, het maakt al bijna helemaal niet meer uit welk tijdstip je weggaat tis bijna altijd druk :cry:

we wisten toen niet beter maar als ik nog denk aan die vrijheid die ik had op de weg toen ik net mijn rijbewijs haalde in 1981 en ik denk daar aan terug, mijn god wat leefden we toen in een prachtig land en ow het ziekenfonds was toen ook nog betaalbaar en makkelijk geregeld niet via via betalen en erachter aan niks van dat...heerlijk en wat een ruimte op de weg!! man man wat mis ik dat lekkere gevoel... :cry: en toen wisten ze al dat er toen al veel veranderd moest worden aan extra rijstroken en wegen maar door een paar mensen die niet durfden en tegen waren moeten we nu nog steeds allemaal boeten en zijn we veel en veels te laat met alles, achja NL staat voor Pappen en nathouden...tot dat de spuitgaten uitloopt en over 5 jaar barsten de bommen...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 okt 2007, 14:39

Andre schreef:En flitsen heeft straks ook geen zin meer, want het is straks 1 lang karrespoor.

Ben je gelijk van de traject controle af.................................... :wink:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 18 okt 2007, 14:47

Ben ook blij met dat ik als ik vervoer meestal in Achterhoek/Twente zit, stuk rustiger en daarvoor een stuk aangenamere mentaliteit dan de Randstad (no offence, maar het mm-neuken daar gaat nergens over).
Echter kan het in Arnhem en Nijmegen ook echt crisis zijn rond de verkeerde tijdstippen, met als nummer 1 de Waalbrug :@.

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 18 okt 2007, 15:01

Kom niet vaak in het noorden, maar als ik er kom is het voor mij een verademing, wat een rust en ruimte.
Maar het is idd maar net wat je gewend bent, een Amsterdammer lacht weer om de regio waar ik woon, en ik lach om Heerenveen city.

Zondag wat later in de ochtend even met de EVO een uur wezen knallen,
PROBEREN wat rustige wegen op te zoeken om even van de auto en het vermogen te genieten.
Nou dan kom je hier ook van een koude kermis thuis, wat een drama.
OVERAL maar dan ook overal mensen op straat, en als die mij aan zagen komen was hun oordeel al snel gemaakt.

De fans stonden allemaal te zwaaien en te roepen.

De bumperklevers reden weer vlak voor me, en op een polderweg is het me zomaar gelukt om langer dan 15 seconden voluit te accelereren zonder een wandelaar of fietsclub de berm in te jagen.

Tja, nederland is zo vol dat ik, buiten af een toe een circuitdag, mezelf hardop afvraag wat voor zin het nog heeft met een echt snelle auto.
En daar zit ook nog bergen BPM op, en zuipt 1 op 5 a €1.50 per liter.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 18 okt 2007, 15:03

Ben blij dat ik hier in limboland woon. Vorige week naar Zandvoort voor slipcursus, moest om 09:00 daar zijn. Ik dacht slim te zijn en ik vertrok hier om 05:40.. volgens navi reistijd van 130min. , ik kwam daar om 09:10 aan :(
En gisteren wéér, ik vertrok om 13:00 richting Zandvoort en ariveer om 16:15. Fokking 215km ofzo heb je meer dan 3 uur voor nodig gaat echt nergens over. Hier sta ik gelukkig nooooooooit in de file en ben dus ook echt blij dat ik niet in de randstad ofzo woon want ik zou er helemaal depri worden.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 okt 2007, 15:32

En Nordicwalkers die moeten ze ook verbieden :o

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 18 okt 2007, 15:39

Dat zijn juist mijn grootste fans... 8)

Al doe ik niets fout, dan nog zijn deze mensen tegen mij en mijn auto.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 18 okt 2007, 15:57

Klopt André. Ik woon in Sneek (vlak bij die brug die eruitligt) dus weet wat voor teringzooi het is. Gister stonden de juten ook nog eens te laseren op de rondweg de andere kant op van Sneek. Hadden ze daar ook borden neergezet met een lagere max. snelheid (terwijl daar helemaal niet gewerkt wordt) en vervolgens gaan ze laseren. Triest hoor.

Nou ja, kon net op een vrij stukje A7 toch weer ff de 180 aantikken dus heb weer ff FU tegen Spee en consorten kunnen zeggen. :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 18 okt 2007, 17:11

ik rijd ongeveer 60k per jaar .. als je maar lekker zit en een paar goede albums mee hebt valt het allemaal wel mee

Pescatore

Bericht door Pescatore » 18 okt 2007, 17:16

Sander Spoolder schreef:ik rijd ongeveer 60k per jaar .. als je maar lekker zit en een paar goede albums mee hebt valt het allemaal wel mee
..of een interessante gesprekspartner bij je hebt :)

Je gaat me niet vertellen dat het in de jaren '90 zoveel beter was, die files zijn echt niet uit de lucht komen vallen. En voor werk autorijden zie ik veel meer als 'vervoer' dan iets wat je voor je plezier zou doen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 okt 2007, 17:37

Michel Huisman schreef:Ben blij dat ik hier in limboland woon. Vorige week naar Zandvoort voor slipcursus, moest om 09:00 daar zijn. Ik dacht slim te zijn en ik vertrok hier om 05:40.. volgens navi reistijd van 130min. , ik kwam daar om 09:10 aan :(
En gisteren wéér, ik vertrok om 13:00 richting Zandvoort en ariveer om 16:15. Fokking 215km ofzo heb je meer dan 3 uur voor nodig gaat echt nergens over. Hier sta ik gelukkig nooooooooit in de file en ben dus ook echt blij dat ik niet in de randstad ofzo woon want ik zou er helemaal depri worden.
Joh,

Ik heb vorig jaar het vliegtuig naar New York gemist. Moest vanuit Almelo naar Schiphol, 9:30 inchecken. We zijn 05:00 vertrokken en kwamen om 9:45 aan :D Om half 6 werd het al drukker en om 06:00 stond ik bij Apeldoorn vast op de A1. Vanaf dat moment bijna alleen maar file gereden. Daar heb ik zoveel stress van gehad, vergeet ik nooit meer :p

Vanochtend heb ik trouwens nog bijna de hele Waldwei (N31) tussen Drachten en Leeuwarden achter een politieauto zitten kachelen met 130. De max is er 100.. relaxte kerel :)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 18 okt 2007, 17:41

Dre gewoon rechtsom de rondweg nemen.. ipv linksom... Dan kom je er ook wel weer 8)
Maar er wordt flink wat verklost daar bij sneek!
Alles zit dicht.. rondweg en binnenstad :shock:

Knot

Bericht door Knot » 18 okt 2007, 18:32

Ben ik dan toch ff blij dat ik nu niet meer door heel NL zit maar gewoon dagelijks 2x 18km binnendoor hoef te rijden!

RVV

Bericht door RVV » 18 okt 2007, 18:35

Maurice Graber schreef:
Vanochtend heb ik trouwens nog bijna de hele Waldwei (N31) tussen Drachten en Leeuwarden achter een politieauto zitten kachelen met 130. De max is er 100.. relaxte kerel :)
is de verdubbeling na het kanaal (richting L.warden) ook al voor mekaar ?

Plaats reactie