Baboulah zijn F430
-
- Auto: eBike
Re: Baboulah zijn F430
Heel vet, gefeliciteerd!
Laatst ook stukje in een F430 gereden, erg fijne auto met genoeg atmo power in elk toerengebied.
Overigens, dat repareren van het uitlaatspruitstuk met puntlasjes is wel een gebruikelijk/beproefde methode, ook Nederlandse Ferrari bieden dat aan, is dus minder 'beun' dan het misschien klinkt.
Laatst ook stukje in een F430 gereden, erg fijne auto met genoeg atmo power in elk toerengebied.
Overigens, dat repareren van het uitlaatspruitstuk met puntlasjes is wel een gebruikelijk/beproefde methode, ook Nederlandse Ferrari bieden dat aan, is dus minder 'beun' dan het misschien klinkt.
- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Des te eerder je hem naar smaak maakt, des te langer de tijd om er van te genieten.Baboulah schreef: 11 jul 2023, 13:05Uit het hoofd zijn de maten 235/35ZR19 en 285/35ZR19. En mee eens dat er wat bruters onder mag, alles met de tijd, voor het eerst dat ik het voornemen heb om de auto niet binnen 1 a 2 jaar te verkopen, dus geen haast voor zulke dingenJeroenT schreef: 10 jul 2023, 21:16 Mooi verhaal en veel plezier ermee!
Welke maat zijn die stock velgen? Ze ogen wat klein. Sowieso vind ik stock Ferrari velgen zelden mooi, te simpel. Daar mag wel wat groters en subtiel bruters onder.![]()
- Baboulah
Ik heb dat inderdaad wel wat vaker voorbij horen komen op forums etc, in mijn ogen nog steeds erg beun, je kan wel een Ferrari betalen maar geen vervangend onderdeel? Aftermarket kan je al spruitstukken kopen vanaf 1800 euro (unequal length van topspeed bijvoorbeeld) of vanaf ongeveer 3300 voor equal length headers... Iets in mij zegt om het zo door een dealer te laten oplossen ook wel zo een soort rekening oplevert....Str8Six schreef: 11 jul 2023, 16:23 Heel vet, gefeliciteerd!
Of juist des te leuker dat je nog wat dingen hebt in de toekomst om eraan te doenThomasss schreef: 11 jul 2023, 19:30Des te eerder je hem naar smaak maakt, des te langer de tijd om er van te genieten.Baboulah schreef: 11 jul 2023, 13:05Uit het hoofd zijn de maten 235/35ZR19 en 285/35ZR19. En mee eens dat er wat bruters onder mag, alles met de tijd, voor het eerst dat ik het voornemen heb om de auto niet binnen 1 a 2 jaar te verkopen, dus geen haast voor zulke dingenJeroenT schreef: 10 jul 2023, 21:16 Mooi verhaal en veel plezier ermee!
Welke maat zijn die stock velgen? Ze ogen wat klein. Sowieso vind ik stock Ferrari velgen zelden mooi, te simpel. Daar mag wel wat groters en subtiel bruters onder.![]()
![]()

-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Heel gaf Badoulah! Mooi dat je dit voor je 30e al hebt kunnen waarmaken! ik ben ongeveer dezelfde leeftijd maar heb nog heel wat jaartjes nodig voor iets vergelijkbaars. Geniet ervan en deel zeker de foto's / verhalen van je trips!
-
- Auto: eBike
Heeft niks met 'kunnen betalen' te maken. Origineel is onderdeel voorziening vanuit Ferrari vaak matig tot slecht voor wat oudere modellen. Aftermarket pasvorm soms niet top of mensen die hechten aan origineel. Dus is het herstellen van orginele onderdeel de meest logische optie. Maar ieder zijn ding
- PeterM
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Mooi verhaal over een hele dikke auto! Lekker van genieten.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Net uit, interessant! Wat een stuk tech. Prachtig:
Als je deze hier niet wilt hebben Baboulah haal ik 'm weg hoor.
Als je deze hier niet wilt hebben Baboulah haal ik 'm weg hoor.

- Baboulah
Haha, ik zat hem gisteravond ook al te kijken, hopen dat de F430 waardes nu nog verder stijgen nu Ratarossa zijn 430 scud af heeft, en Mat nu aan 1 begint

Toch vind ik dat hij de auto VEEL te duur gekocht heeft, voor 65a70K koop je een running F430 in UK, dan ga je niet een auto in deze staat voor 60K kopen lijkt mij, ongeacht de handbak, wetende wat onderdelen kosten (kijk maar naar het grapje met de bumpers). Ik zelf had er denk max 25K voor gegeven... Jammer dat ie altijd maar 1 filmpje per week uitbrengt, ik wil het liefst de hele serie in 1x bingen altijd

Toch vind ik dat hij de auto VEEL te duur gekocht heeft, voor 65a70K koop je een running F430 in UK, dan ga je niet een auto in deze staat voor 60K kopen lijkt mij, ongeacht de handbak, wetende wat onderdelen kosten (kijk maar naar het grapje met de bumpers). Ik zelf had er denk max 25K voor gegeven... Jammer dat ie altijd maar 1 filmpje per week uitbrengt, ik wil het liefst de hele serie in 1x bingen altijd

- Martijn M
Tsja, een F430 met handbak doet zo'n 3 ton in Europa dacht ik?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
OK Baboulah.
Ombouwen naar LHD en kassa:)

Martijn M schreef: 14 jul 2023, 10:37 Tsja, een F430 met handbak doet zo'n 3 ton in Europa dacht ik?
Ombouwen naar LHD en kassa:)
- Baboulah
Europa mainland klopt dat redelijk ja, maar dan moet ie wel (origineel) LHD zijn
in de UK hebben ze het over 100K, dan is de marge van 40K om de hele auto te bouwen wel heel minimaal met de prijzen van Ferrari parts, en het verleden van deze auto is nu natuurlijk ook aan het licht gekomen dus is ie wss voor de meeste mensen gelijk minder waard dan die manual waar mat hem mee vergelijkt (deze is dat afgaande van zijn filmpje: https://www.pistonheads.com/buy/listing/15027208 )

-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Als hij een betere had gekocht dan zou hij er waarschijnlijk minder aan verdienen op Youtube. Hij moet wel content genereren.
-
Dit is de oplossing voor de automaten: https://gatedconversion.com/
Dit soort auto's komen echt tot hun recht met een handbak.. net als de R8, zonde van de automaat bij veel wagens. Gated ftw!
Dit soort auto's komen echt tot hun recht met een handbak.. net als de R8, zonde van de automaat bij veel wagens. Gated ftw!
-
Dus het is een rechts gestuurde, omgebouwd naar manual met de motor goed in de soep en exterieur ook niet veel goeds meer?
Dan vind ik inderdaad dat Baboulah gelijk heeft en dat hij veel te veel betaald heeft, los van het feit dat hij met meer schade/filmpjes meer kan verdienen op Youtube.
Dan vind ik inderdaad dat Baboulah gelijk heeft en dat hij veel te veel betaald heeft, los van het feit dat hij met meer schade/filmpjes meer kan verdienen op Youtube.
- GoHashiriya
- Auto: Nissan Skyline ER34 / E90 325I
Very nice. The F430 has always been a dream car of mine, especially the Scuderia - that sound. Good call on painting the wheels, the gold on red isn't for me.
- Vanreijmersdal
Klopt, het business model van een youtuber is niet het zelfde als voor ons.EvdP schreef: 14 jul 2023, 10:53 Als hij een betere had gekocht dan zou hij er waarschijnlijk minder aan verdienen op Youtube. Hij moet wel content genereren.
Als hij die auto voor 60k koopt, 40k aan versleuteld, voor 70k weer verkoopt, met 8 aflevering a 1,5 miljoen views gemiddeld, ongeveer 80k oplevert. Is er nog steeds een plus van 50k.
- Baboulah
Er zijn tegenwoordig meerdere bedrijven die dit aanbieden, de bekendste is idd deze van DR S, maar ook die van EAG USA is tegenwoordig heel populair. Veel mensen zien dit als een mooie optie als de F1 pomp faalt. Grote undertaking maar je weet wel dat je in de toekomst geen F1 pomp issues meer zult hebben, is ook voor velen wat waard.Wimo schreef: 14 jul 2023, 11:13 Dit is de oplossing voor de automaten: https://gatedconversion.com/
Ik houd hem lekker met de F1 bak, ik vind dat veel gaver en fijner dan een handbak persoonlijk. Komt voor mij dichterbij een "racecar" dan een handbak, is sneller dan wij kunnen schakelen, en kan gewoon beide handen aan het stuur houden tijdens sportiever rijden. Enige wat er wel veranderd moet worden zijn andere flippers, de flippers zitten relatief hoog, dus ik heb al paar x een shift gemist omdat ik onder de flipper langsga met mn vingers, dus wil van die challenge flippers erin bouwen met de tijd
Voorbeeld:

En zo dan achter het stuur:

IPV:

- Martijn M
Groot gelijk, mooie upgrade die Challenge flippers
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Mooi avontuur en mooie wagen! Geniet er van!!!
- Baboulah
Toch leuk om nog goed contact te hebben met de persoon van wie je je (droom) auto koopt.
Als je een frans geregistreerde auto koopt, hoef je geen kentekens in te leveren. Altijd leuk voor je eigen mancave/garage om op te hangen natuurlijk, de vraag was of ik hem 1 vd 2 platen kon toesturen, zogezegd zo gedaan. kreeg gister een berichtje van thx is binnen gekomen en leuk met de fotos erbij met nl kenteken erop.
Kreeg nu net nog een foto van hem van 2 Ferraris naast elkaar in zijn bezit (de F430 en zijn F12 die de F430 vervangen heeft).

van wat ik begrijp, zijn er nieuwe oem velgen (zelfde model als op de foto dus) onder de F12 in dezelfde bronze/gouden kleur als de velgen op de F430
Als je een frans geregistreerde auto koopt, hoef je geen kentekens in te leveren. Altijd leuk voor je eigen mancave/garage om op te hangen natuurlijk, de vraag was of ik hem 1 vd 2 platen kon toesturen, zogezegd zo gedaan. kreeg gister een berichtje van thx is binnen gekomen en leuk met de fotos erbij met nl kenteken erop.
Kreeg nu net nog een foto van hem van 2 Ferraris naast elkaar in zijn bezit (de F430 en zijn F12 die de F430 vervangen heeft).

van wat ik begrijp, zijn er nieuwe oem velgen (zelfde model als op de foto dus) onder de F12 in dezelfde bronze/gouden kleur als de velgen op de F430
- Martijn_bmw
Mooi setje heeft hij ook zo staan 

- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Klopt, Frankrijk heeft vrij soepele regels. Een collega van mij strandde ooit in Frankrijk, kocht daar ter plekke een oude Mondeo om toch snel thuis te komen en heeft vervolgens nog bijna twee maand in NL met het Franse kenteken rond gereden, daarna verkocht aan iemand die de auto plat ging rijden met de bangers. Vond het wel opmerkelijk dat dit als Nederlander allemaal kon maar blijkbaar kun je verzekering en belastingen vooruit betalen aldaar. Hoe heb jij dit gedaan? Je kunt blijkbaar nog wel een poos rond rijden op Frans kenteken.Baboulah schreef: 19 jul 2023, 11:20 Als je een frans geregistreerde auto koopt, hoef je geen kentekens in te leveren. Altijd leuk voor je eigen mancave/garage om op te hangen natuurlijk
-
Mooi dat zicht op het blok 

- Baboulah
Ik ga geen risico nemen met buitenlandse platen rijden in NL, doe dat elke keer met import, en al diverse keren gezeik met politie gehad dat ik niet op nl platen reed (en proberen te forceren terplekke de bpm te betalen), elke keer gered door de vrijstelling die je bij de belastingdienst kan invullen.
Heel eerlijk, ik ben met de auto naar NL gereden terwijl kenteken en verzekering op zijn naam nog actief waren dit had ermee te maken auto stond in belgie, op franse platen, en we hadden geen zin om eerst nog naar frankrijk op en neer te gaan, hij heeft alles savonds toen ik aangaf dat ie veilig in de loods stond pas alles opgestuurd om uit de verzekering te halen en uit de franse registratie. Heb daarna nog naar RDW gereden op de franse platen die niet geregistreerd waren (zover ik weet), met een verzekering op chassisnummer. buiten het terugrijden vd auto en naar rdw heb ik er niet mee gereden tot de NL platen binnen waren.
Heel eerlijk, ik ben met de auto naar NL gereden terwijl kenteken en verzekering op zijn naam nog actief waren dit had ermee te maken auto stond in belgie, op franse platen, en we hadden geen zin om eerst nog naar frankrijk op en neer te gaan, hij heeft alles savonds toen ik aangaf dat ie veilig in de loods stond pas alles opgestuurd om uit de verzekering te halen en uit de franse registratie. Heb daarna nog naar RDW gereden op de franse platen die niet geregistreerd waren (zover ik weet), met een verzekering op chassisnummer. buiten het terugrijden vd auto en naar rdw heb ik er niet mee gereden tot de NL platen binnen waren.
De beste man heeft wel meer leuks staan hoor, tipje vd sluier: 8x een AC cobra staan met diverse motoriseringen erin, de F12 dus en nog wel meer leuk spul (allemaal op franse platen ivm belastingen). Met recht een petrolhead dus
- Roy RS
Baboulah schreef: 14 jul 2023, 10:23 Haha, ik zat hem gisteravond ook al te kijken, hopen dat de F430 waardes nu nog verder stijgen nu Ratarossa zijn 430 scud af heeft, en Mat nu aan 1 begint![]()
Toch vind ik dat hij de auto VEEL te duur gekocht heeft, voor 65a70K koop je een running F430 in UK, dan ga je niet een auto in deze staat voor 60K kopen lijkt mij, ongeacht de handbak, wetende wat onderdelen kosten (kijk maar naar het grapje met de bumpers). Ik zelf had er denk max 25K voor gegeven... Jammer dat ie altijd maar 1 filmpje per week uitbrengt, ik wil het liefst de hele serie in 1x bingen altijd![]()
![]()
Een running exemplaar verkoopt geen filmpjes he…die filmpjes leveren genoeg op om het verschil goed te maken en niemand weet wat er echt betaald is he
Maar mega proficiat! Ik weet hoe het is om dromen waar te maken en dat voelt goed he
Prachtig ding en goede keuze
Ik ken verder niemand met zo’n vader…behalve mijn zoon dan, die heeft me straks toch mazzel…ben eens benieuwd of ie het ook waardeert als het er altijd al is