Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
JP

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door JP » 08 dec 2022, 14:48

Eeuwe schreef: 08 dec 2022, 14:45
matthyssie schreef:08 dec 2022, 14:41
Knot schreef: 08 dec 2022, 13:47 Eerstvolgende DF tripje lach ik jullie keihard uit als ik met 1 op 30 in de DRS van een Boonstra vrachtwagen voorbij kom terwijl iedereen dik de knip moet trekken voor hun Aral 102 "racing" shit :tooth:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ja en met Eeuwe achter het stuur lopen die Boonstra wagens hard.
Geen mij een vrachtwagen en ik (en dus Rody ook) rij iedereen de moeder op de eerstvolgende DF trip :mrgreen: Thys jij bent ook getuige dat ik prima driften kan met een vrachtwagen :headbang:
Zo'n kip trekt toch nog geen gras uit de grond ? :lollerdelol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 dec 2022, 14:50

Fraaie GTI JP, blijf er een zwak voor houden. Heb mijn Golf 7 GTI eerder dit jaar verkocht maar het blijven geweldige auto's.

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 08 dec 2022, 15:02

matthyssie schreef: 08 dec 2022, 14:47 Kostte me wel bijna m'n leven!
Ach man in jouw perceptie heb jij wel 76 keer per dag een bijna-doodservaring :hammer: jankwijf
JP schreef: 08 dec 2022, 14:48
Eeuwe schreef: 08 dec 2022, 14:45
matthyssie schreef:08 dec 2022, 14:41
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ja en met Eeuwe achter het stuur lopen die Boonstra wagens hard.
Geen mij een vrachtwagen en ik (en dus Rody ook) rij iedereen de moeder op de eerstvolgende DF trip :mrgreen: Thys jij bent ook getuige dat ik prima driften kan met een vrachtwagen :headbang:
Zo'n kip trekt toch nog geen gras uit de grond ? :lollerdelol:
Vind ‘t persoonlijk geen toppers nee.. maar op spekglas nat asfalt, Michelin MultiSlip kutbanden en de eerste 7 versnellingen kun je ‘m nog wel eens skeef zetten :lol:

Kadett

Bericht door Kadett » 08 dec 2022, 16:42

JP schreef: 07 dec 2022, 22:21 Ja, maar die wat in NL te koop staan hebben vaak al veel gelopen en tegen een hoofdprijs. In Duitsland vind je ze net onder de €30k, restbpm nog van €4k. Heb je dus met uitbesteden zo rond de €35k op de stoep staan, alleen zie je in Duitsland nog vaak dat ze dan een kleinere navi hebben, lege knoppen op het stuur en geen keyless.

Voor €35k weet ik genoeg ander leuks, jonger en minder pk's.
Waarom je dat nog zo willen met al die remote diefstallen.

JP

Bericht door JP » 08 dec 2022, 17:11

Oh ja, is dat nog altijd zo? Ik lees alleen maar dat ze hier in de grensregio Ford'jes stelen....(geen grap) weinig VAG in elk geval, maar daarvoor hebben ze toch 'verzekeren tegen aankoopwaarde' verzonnen ?

Trouwens tijdens het wisselen van de banden voor het eerst gehoord dat de auto een actief hellingshoeksensor heeft. Mijn god, vroeger had VW een vuvuzelablazer met astma onder de motorkap, maar deze nu schreeuwt het toch wat beter...... :coffee:

Knot

Bericht door Knot » 08 dec 2022, 18:12

De standaarden voor keyless/comfort access zijn wel verhoogd en verbeterd maar ik heb expres een auto gekocht zonder toch maar.

De Z4 had het wel maar die stond binnen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 dec 2022, 21:00

En de huidige keyless systemen laten de sleutel ‘slapen’ na 2-3 minuten. Dus moet het meteen bij aankomst ontvreemd worden, anders lukt het niet meer.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 09 dec 2022, 03:00

Snel afrekenen bij de benzinepomp dus. Ik heb het ook, maar door de dealer laten uitzetten. Wilde ook niet de optie dat de sleutel pas na een paar minuten gaat slapen.

Arthur

Bericht door Arthur » 09 dec 2022, 09:05

Doe ik in de auto met de telefoon :)

Maar goed, zo kun je op alles wel iets verzinnen. Het is iig zo dat de nieuwe(re) systemen ‘slapen’. Als jij dan niet rustig slaapt dan laat je het uitschakelen of leg je de sleutel in een blik.

JP

Bericht door JP » 09 dec 2022, 09:55

Slapende sleutel, nog nooit van gehoord......:hmmm:

Arthur

Bericht door Arthur » 09 dec 2022, 10:04

Geeft niet, ik schat in dat jij dat wel snapt :)

JP

Bericht door JP » 09 dec 2022, 10:41

Arthur schreef: 09 dec 2022, 10:04 Geeft niet, ik schat in dat jij dat wel snapt :)
Die opmerking kwam aardig binnen op mijn 6inch….. :coffee: :thumbup: nu slaapt die niet meer

Arthur

Bericht door Arthur » 09 dec 2022, 10:45

:mrgreen:

JP

Bericht door JP » 03 apr 2023, 20:06

78144km

Vandaag in de laatste dag van mijn 'weekend' en net voor 3 dagen de hut vol 'kijkers zonder kopen', mocht ik mijn duitse allemansvriend weer eens lekker uitlaten op 's lands herenwegen. Een bevriend koppel wat na 3 maanden Bonaire, mij gevraagd had om ze 'even' op te halen op Schiphol. Nu was de keuze uit hun eigen F10 (?) 518 of toch het gemak van mijn iets jongere familieraket. Met een lekkere 200km A2 voor de boeg, koos ik voor de laatste. Dan maar totaal 450km extra op te teller, de verwachting is toch als straks het huisje verkocht is en de heks op de bezem de deur uit gevlogen is, om voor een leuke opvolger te gaan shoppen in Teutonenland.
Mijn eigen Über dus eerst maar helemaal bevrijd van een halve kuub zand bij de pedalen en een cm stof op het dashboard. In de wasbox de auto nog even vertroeteld. Hj blonk weer meer dan een keutel in de maneschijn. Enige jammer dat ie nog staat op de 19" winters, deze moet ik nog omruilen voor de stock 19" Brescia's. Trouwens tijdens de laatste opruimwoede dit weekend, kwam ik nog 2 setjes staal met winter tegen. 14" van een Pixo/Alto en 16" voor een Golf. Best genoeg profiel nog en niet uitgedroogd, maar de dot zei me iets van 2212.
Nu hebben we geluk dat er bij ons dagelijks 3x meer oudijzer-boeren rondrijden dan veldwachters op een varken. Als een muis die je een stuk kaas voor houdt, had ik al wat ijzer aan de straat gezet, nog geen uur later stopt er eentje met, ongelogen, een flinke BrianJames General. Ik dacht het gaat goed in de ijzerlarij, maar mevrouw Kamp sprong al uit de auto voor die stil stond. Ff op de sokken naar buiten en vragen of ze ook velgen met band meenemen. Nou geen probleem, ff uit de stal vissen en weg met die rommel. Je kan het hier wel op DF gaan lopen aanbieden, maar ik heb geen flex meer en ze passen niet onder een BMW of Cuore. Onmogelijke missie en teveel werk om marktplaats aan te gaan slingeren.
Terug naar de A2, halverwege bij de Lucht even de benen en heup strekken. Gelukkig was er nog een plekje vrij bij de snellader, schijdt aan de ev'er en gauw naar binnen voor een kopje te dure hippe Sterbucks. Belletje plegen en de vlucht checken, ze hadden blijkbaar wind mee. Gas op de lollie dus en mijn maat 45 Skechers op de grond.......tot 110km/h dan wel.....Helaas werd ik voor het invoegen nog even rechts via de vluchtstrook ingehaald door een Nio ET7......de aso ! om daarna met 90 op de middelste baan te lopen klootviolen met zijn vast en zeker Iphone. Hippe mensen, hippe auto's, hippe telefoons, nooit tijd.......
Met mijn A2-racer voelde ik me net het boertje wat naar de grote boze stad ging. Trajectcontroles, dat kennen wij buitenlanders niet. 6 banen breed bij Breukelen, 4 auto's naast elkaar die net 90 rijden op de klok. Alsof ze met het zweet in de bilnaad bang zijn om maar niet de 100 aan te tikken. Je werd alsnog rechts ingehaald door tig vrachtwagens en bumperklevende hypermilende Citigo-ev-piloten.

Ik was nog nooit in Schiphol geweest. Een wereld ging voor me open. Op p1 bij Lighthouse even een veel te krap plekje opgezocht en onder het WTC naar arrivals 4. Was die WTC niet ooit ingestort? Ennyway....Ik loop graag, en dat kun je daar doen, mijn god wat een paleis, maar wel goed aangegeven. Lijkt er wel een winkelcentrum, lees net dat het er Plaza heet, maar vooral ook veel vreten en shoppen. Bij Gassan nog even tegen het raam gelikt, kijkende naar de klokkies....just(...)must(...)resist....... Ik word wel altijd zenuwachtig van al die sucu....secy....beveiliging. Ik heb het niet zo op duitsers én herders. Uiteindelijk het koppel snel gevonden en terug naar de VAG. Na een halve nier te moeten betalen voor een uur parkeren, duurde het nog 3 rondjes voor ik de uitgang vond. Terug naar de A2 en de roots, Limburg !
Heerlijk dagje gestuurd, 450km in totaal en een verbruik van 6.3liter /100km. De auto geeft nu nog 360km range aan. Moeiteloos en op zijn sokken. Het karakter van de EA888 is zo soepel, stil en zuinig maar ook krachtig als je dat op afroep wil.

Voor de opvolger, waar ik al eerder naar hintte kan gezocht worden in de dezelfde VAG-stal. Ik kan best kleiner gaan rijden, heb een zwak voor de Up GTi maar ook de nieuwe Polo spreekt me aan. De kwaliteitsbeleving in de nieuwe 8 GTi, ik kan er nog steeds niet over uit dat deze blijkbaar velen stappen achteruit is vanuit de 7.5. Ik ben eerlijk, de lokale VW-dwealer zou ik nog geen blinde hond bij kopen. dus heb de 8 nog niet gezien van binnen. Zou het dan een I30N worden? Een Golf 8 Clubsport 300pk of een I30N DCT (facelift) 280pk. Prijzen zijn redelijk vergelijkbaar, waarbij het bij de laatste meer uit bpm zit vanwege de veel hogere uitstoot. Luxeproblemen, eerst nog even een brug zoeken om onder te slapen, maar naar het werk gaat straks wel weer in stijl. Prioriteiten stellen, want je leeft maar een keer, hoop ik dan !

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 apr 2023, 20:13

Haha mooi geschreven weer JP, heb het stuk met een glimlach gelezen :thumbup: :thumbup:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 03 apr 2023, 20:18

Ach je kunt wel slapen in een auto, maar niet rijden met een woning (in een woning wel, zeker als je weer opzoek gaat naar een nieuw Tinder hertje…)

Dat laatste kan ook in een auto. Je prioriteiten zijn dus prima

DFJEF

Bericht door DFJEF » 03 apr 2023, 21:25

De Golf 7.5 blijft mooi en zoals je al aangeeft, (bijna) overal voor inzetbaar. :thumbup:

De I30N zal ook vast goed rijden, maar wat looks betreft, wint een Golf 7.5 toch. Zag onlangs dat de Audi A1 in Duitsland ook met 2 liter motor leverbaar is. Dat is ook een leuk alternatief als je iets rap en compacter zoekt. Waarschijnlijk wel flink aan de prijs.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 apr 2023, 22:35

Leuk verhaal JP :)

VW California kopen, dan blijf je bij je merk en je kunt er nog in wonen ook!

JP

Bericht door JP » 05 jul 2023, 02:04

Het werkpaard.

Mijn grote teutoonse vriend, die waar je lekker onbezorgd rondjes Nordschleife mee kan doen, die waar je zo 1000km op zijn staart kan duwen richting Italië , je kan er de toerist mee uithangen en met 50 hier door het Heuvelland touren, maar je kan hem ook misbruiken.
Misbruiken in de zin van, de pakezel, het verhuispaard, de Ikea-slet.

Met een iets snellere verhuizing dan eerder gepland, gecombineerd met wat klusmomenten en een last-minute kwastificeur die de muurtjes nog even bij deed 9010'en, kwam het moment nader om het beetje wat Cruella niet had meegenomen, om dat te doen verhuizen naar het milieupark ipv mijn luxe appartementje ergens 'down-under'. Duizenden euri's uitgegeven aan nieuwe inrichting, een frisse start, maar een verhuisbedrijf danwel boesje-hoeren (aldus de uitspraak van een Poolse collega) dat kon deze gierigaard er niet vanaf krijgen. Ik zeg, bank plat en maar pendelen tussen oud en nieuw. Dagelijks nog wat langs de Praxis, de Gamma, de Kwantum en de helaas oh zo onvermijdelijke woonboulevard in Heerlen (of all places....)
Ik moet zeggen, ook daar leent zich deze inmiddels 6 jaar ouwe petjesbak voor. Zaaddodend dat ding tot aan het dak volstouwen en met een drafje van 107km/60min deze een 15km verderop weer legen, als was het de zak van die ouwe baardKlaas.
Zelfs deze week na 670km werd de boordcomputer wakker en verwittigde mij om toch binnen een 60km eens te duur te gaan tanken. Helaas in mijn drukke schema'tje kon ik een uitvlucht naar goedkopere tanklanden om ons heen niet inplannen.....en tot mijn spijt heb ik na een week de Golf als John Deere misbruikt te hebben, hem nogmaals onverdoofd gepijnigd. De lokale pomp had alleen dat aangelengde Karvan Cevitam euro95 e10 vruchtensap..... De horror en dat voor iemand die zich autoliefhebber pretendeert te noemen. Uiteraard dat dink niet blind afgetopt, maar na fl.25 vond ik het welletjes. Rij wel met een omweg langs België om daar de staatskas te spekken. (euro 98 €1.85 tegen €2.22 hier)
Alsof de auto het voelde kreeg ik een stil-protest in mijn boordcomputer, oliewissel in 1000km. Ik zal plechtig beloven de auto verder weer goed te gaan behandelen, want wat zou het volgende zijn....? de wasstraat ? Nou dan mag je me afschieten als ik me zo laag moet laten zinken.
Voor volgende week als de huisvesting inclusief paperassen helemaal achter de rug is, krijgt de Jolf zijn welverdiende beurt. Lekker even de ouwe sapjes aflaten, frisse remschijfjes en voerinkjes en dan kan hij langzaam met rente gaan. 82kkm heeft die bijna op de klok. Nog nooit heb ik een auto gehad met zoveel ervaring, maar ook zo'n brede inzetbaarheid en wilskracht. Nu staat hij lekker op zijn nieuw vaste plekje in de parkeergarage zijn roes uit te slapen. Vergezeld met wat M-en AMG-modellen met GN of CD-kentekens maar ook een dikke Jaguar van een jonge ICT-er, hij heeft het er goed. Lekker droog en warm, wachtend op zijn opvolger. Ik ben er nog steeds niet over uit wat dit moet worden, of dat ik deze toch doortrap richting de ton. Het model 7.5 bekt nog altijd fris, het interieur is klasse en de techniek om door een ringetje te halen. Verder trekt die nog steeds wel wat blikken, al is het maar van die duizenden heeerlijke studentes hier die massaal vertoeven in dit dorp. Het wordt een mooie zomer, het fruit hangt er nu al goed bij....zeg maar :tooth:

Morgen te voet naar de notaris (250meter van mijn nieuwe woning) want ik ga toch geen €3 per uur betalen hier? De tandjes !

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 jul 2023, 06:27

Mooi geschreven stuk weer JP!! :D :D

En idd dat is ook de kracht van een GTI mega allround.
Ik zou hem lekker houden en door knorren alles wat nieuwer is wordt niet perse beter meer door alle bekende redenen….

Kadett

Bericht door Kadett » 05 jul 2023, 10:24

Ik heb altijd een grote afkeer tegen VW (concern breed) gehad en vond de Golf echt zaaddodend saai.

Maar nu ik wat ouder wordt begrijp ik de auto meer en kan hem meer waarderen om wat het is. Vooral qua interieur en ergonomie. Ik zal er niet zo snel 1 kopen omdat je een Golf 100x per dag tegen komt. Maar toch denk ik af en toe... een GTI kan wel leuk zijn. Alleen wel als handbak voor mij.

Hitz
Auto: KIA

Bericht door Hitz » 05 jul 2023, 13:33

Heerlijk!

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 05 jul 2023, 14:31

Zou 'm inruilen op een I30N. :tooth:

JP