Je bijrijder de dood in rijden...
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Je bijrijder de dood in rijden...
het trieste is, is dat de bijrijder zijn eigen dood heeft gefilmd:
http://www.youtube.com/watch?v=SAcEkMAG7u4
persoonlijk is de actie die hij maakt voordat hij de in slip gaat ook echt "not done"
http://www.youtube.com/watch?v=SAcEkMAG7u4
persoonlijk is de actie die hij maakt voordat hij de in slip gaat ook echt "not done"
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Bermproefje... ai.
Laat me raden, auto slaat over de kop, hersenpan van bijrijder wordt verpulverd door de goedkope* rolkooi zonder foam. Blijft voor dood liggen en dan vliegt dat hok in de fik. Heel erg handig...
Weer een reden waarom ik twijfel over een kooi in de DAF.
*Die kooi hangt erg laag onder het dak, in tegenstelling tot maatwerk kooien.
Laat me raden, auto slaat over de kop, hersenpan van bijrijder wordt verpulverd door de goedkope* rolkooi zonder foam. Blijft voor dood liggen en dan vliegt dat hok in de fik. Heel erg handig...

Weer een reden waarom ik twijfel over een kooi in de DAF.
*Die kooi hangt erg laag onder het dak, in tegenstelling tot maatwerk kooien.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Sla je zonder kooi over de kop in je Daf hebben we het denk ik over hetzelfde resultaat. Dus dan zeg ik: maatwerkkooi en een leuk helmpje op je knar
[img:370:400]http://www.motorola.com/mot/image/8/8983_MotImage.jpg[/img]
[img:370:400]http://www.motorola.com/mot/image/8/8983_MotImage.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
dit is het ergste wat je kan overkomen imho. Als je zelf zonder letsel uit het wrak stapt maar je ziet dat de bijrijder het niet overleefd heeft. Paar jaar geleden heeft een kennis van me zo z'n beste maat verloren. Geslipt op een brug met ijzelplekken in z'n honda civic. 4 inzittenden, 3 hadden geen schrammetje, 1 was op slag dood...
Diep en dieptriest. Vernoemde jongen heeft het nog altijd niet verwerkt en zoekt zijn heil in alcohol en drugs. Ik keur dit natuurlijk allemaal niet goed maar ik kan me niet voorstellen hoe ikzelf dit zou kunnen verwerken. Ik denk dat ik dan op slag de M3 verkoop en betwijfel om ooit nog een hoogvermogenauto te kopen...
heb eens een slippertje gemaakt met de corolla terwijl mijn GF erlangs zat. Ik heb me nooit zo slecht gevoeld. Er was welliswaar niets gebeurt, maar de gedachte alleen al... Moest ik dit verkeerd hebben opgevangen was het slecht afgelopen met alle gevolgen voor haar vandien...
brrr dit soort nieuws hoor ik liever niet...
Diep en dieptriest. Vernoemde jongen heeft het nog altijd niet verwerkt en zoekt zijn heil in alcohol en drugs. Ik keur dit natuurlijk allemaal niet goed maar ik kan me niet voorstellen hoe ikzelf dit zou kunnen verwerken. Ik denk dat ik dan op slag de M3 verkoop en betwijfel om ooit nog een hoogvermogenauto te kopen...
heb eens een slippertje gemaakt met de corolla terwijl mijn GF erlangs zat. Ik heb me nooit zo slecht gevoeld. Er was welliswaar niets gebeurt, maar de gedachte alleen al... Moest ik dit verkeerd hebben opgevangen was het slecht afgelopen met alle gevolgen voor haar vandien...
brrr dit soort nieuws hoor ik liever niet...
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Dat is dan toch niet jouw probleem Dennis. Als jij een kaartleesproef rijdt, gaat dat dan om tijd, of niet? Zo ja, dan is het toch aan jou om jezelf zo veilig mogelijk te voelen omdat je harder rijdt dan dat je daar normaal doet. Jij bent degene achter het stuur, en draagt zorg voor je eigen veilighied, als je daarbij een helm op wilt zetten, heb je toch lak aan wat anderen daarvan denken.Dennis Cavallino schreef:@Allen: dat is dus precies mijn dilemma. Een helm wordt niet echt gewaardeerd tijdens de 'rally's' die ik ga rijden, aangezien het geen klassementsproeven zijn, maar een kaartleesrally over de openbare weg.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Re: Je bijrijder de dood in rijden...
Het is de Porsche die het ongeluk veroorzaakt...die had moeten remmen voor die zilvergrijze auto in plaats van hem in een niet bestaand gat te persen. Daardoor moest de Golf uitwijken en vanaf dat moment was het over en sluiten.Metchu schreef:het trieste is, is dat de bijrijder zijn eigen dood heeft gefilmd:
persoonlijk is de actie die hij maakt voordat hij de in slip gaat ook echt "not done"
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Allemaal net zo fout imho. Een Racerboy blokken om het racen, het niet spiegelen voor het uitwijken terwijl hij wellicht ook z'n ankers had kunnen uitgooien en de Golfbal...
Tja, ook die had even gas kunnen lossen cq remmen.
Iedereen net zo verantwoordelijk waarbij misschien de opa met hoed de grootste fout maakt. De automobilisten op 'speed' reageren waarschijnlijk ondoordacht in een reflex.
Net een paar circuitdagjes achter de rug en weet nu eindelijk pas hoe lekker het is om gewoon zonder kopzorgen relatief veilig m'n ei kwijt te kunnen. Ik wordt oud...
@Dennis: daarom gewoon een designerhelmpje. Iets waarbij de schaal bijv. is overtrokken met leer. Al wordt een helm sowieso wat lastig als je op 'scheel' stoelen ipv kuipjes wil zitten.
Tja, ook die had even gas kunnen lossen cq remmen.
Iedereen net zo verantwoordelijk waarbij misschien de opa met hoed de grootste fout maakt. De automobilisten op 'speed' reageren waarschijnlijk ondoordacht in een reflex.
Net een paar circuitdagjes achter de rug en weet nu eindelijk pas hoe lekker het is om gewoon zonder kopzorgen relatief veilig m'n ei kwijt te kunnen. Ik wordt oud...
@Dennis: daarom gewoon een designerhelmpje. Iets waarbij de schaal bijv. is overtrokken met leer. Al wordt een helm sowieso wat lastig als je op 'scheel' stoelen ipv kuipjes wil zitten.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
De bestuurder van de Golf die wil bewijzen dat hij zijn tegenpool in de Porsche de baas is en de Porsche bestuurder die het niet kan hebben dat hij verliest.
Hier lijkt mij sprake van een race op de openbare weg waarbij zowel de bestuurder van de Porsche als die van de Golf een grote verantwoordelijkheid in hebben. Waarom gaan ze beide tot het uiterste door? Beide bestuurders konden zien aankomen dat bij de bereikte snelheden, de ruimte te krap was. Anticiperen heet zoiets. Nee, in plaats daarvan willen beide bestuurders niet verliezen. Een ernstig gedragsprobleem lijkt mij.
Hier lijkt mij sprake van een race op de openbare weg waarbij zowel de bestuurder van de Porsche als die van de Golf een grote verantwoordelijkheid in hebben. Waarom gaan ze beide tot het uiterste door? Beide bestuurders konden zien aankomen dat bij de bereikte snelheden, de ruimte te krap was. Anticiperen heet zoiets. Nee, in plaats daarvan willen beide bestuurders niet verliezen. Een ernstig gedragsprobleem lijkt mij.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Mark Nauta schreef:Dat is dan toch niet jouw probleem Dennis. Als jij een kaartleesproef rijdt, gaat dat dan om tijd, of niet? Zo ja, dan is het toch aan jou om jezelf zo veilig mogelijk te voelen omdat je harder rijdt dan dat je daar normaal doet. Jij bent degene achter het stuur, en draagt zorg voor je eigen veilighied, als je daarbij een helm op wilt zetten, heb je toch lak aan wat anderen daarvan denken.Dennis Cavallino schreef:@Allen: dat is dus precies mijn dilemma. Een helm wordt niet echt gewaardeerd tijdens de 'rally's' die ik ga rijden, aangezien het geen klassementsproeven zijn, maar een kaartleesrally over de openbare weg.
Nee zo werkt het niet. Ik zal proberen uit te leggen hoe het klassieke rally gebeuren werkt (en blijft werken).
De organisatoren van klassieker rally's, doen ERG veel moeite om vergunningen bij gemeenten te krijgen voor hun ritten. Deze krijgen ze vanwege het legale karakter. Gemiddelde snelheden zijn namelijk relatief laag. Dat is een voorwaarde van de vergunning. Daarom ben je verzekerd en is het legaal.... de ongeschreven regel is dat je binnen bebouwde kom gewoon volgens de verkeersregels rijdt. Daarbuiten ook, maar dat je dan wel 'iets harder' mag rijden zolang het overige verkeer en omwonenden er geen last van hebben.
Als je dan mee gaat doen met een rally auto in vol ornaat (race striping etc.) en rijder + bijrijder dragen een helm, dan bevestig je het vooroordeel die veel mensen hebben: Zie je wel, het gaat om de snelheid.
En dat standpunt respecteer ik. Ik ga daarover niet in discussie, want dan weet je het gevolg op voorhand: geen vergunningen meer, dus einde hobby.
Maar als je met 80 km/u op een 1-baans weg rijdt met aan beide kanten bomen, dan is een foutje (overstekend konijn + in reflex uitwijken) zonder kooi niet te overleven, maar met kooi ook niet als je geen helm draagt.
Vandaar het dilemma.
Aangezien ik in de toekomst ook rally wil rijden als de Boucles des Spa, waar je in de 'toerklasse' toch met gemiddeld 50 km/u over weggetjes rijdt waarbij je behoorlijk moet planken om het gemiddelde te halen, en waar de weg is afgesloten, is een rolkooi toch wel fijn. Maar daar mag je dus wel een helm dragen, zonder dat dit gevolgen heeft.
Om dan terug te komen op deze situatie. De fout ligt natuurlijk bij het 'racen' op de openbare weg, wat nooit is goed te keuren in mijn ogen.
De foute inschatting van de Porsche rijder, het uitwijken door de berm (+ remmen waardoor de auto naar rechts trekt als je niet tegenstuurt?) en dan het rijden zonder helm (en zonder gordel??) in een auto met een chromen kooi. Het is allemaal de goden verzoeken. In dit geval zaten ze even niet op hun plek. Die brand maakt het natuurlijk nog dramatischer. Ik moet er niet aan denken zeg, bah!

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ja inderdaad dat lijkt me een plausibele verklaring Peter.Peter Tunissen schreef:Toevallig een paar dagen terug dit op een Duitse tv-zender gezien.
Het gaat inderdaad om een Golf II met 300pk.
Dit is trouwens een paar weken voor de CBR07 gebeurd, wat ten dele misschien ook wel de interesse van de Duitse politie daarin verklaart.
En ik had het al eens eerder gepost, rolkooien in straatauto's ZONDER helm op.. ronduit debiel.
Ik heb wel de indruk dat de auto eigenaren makaar kennen, filmpjes zijn garangeerde runs.
Mischien een goed leermoment want hiero op DF doen we vaak genoeg een zelfde soort vergelijken. Zoals bij de CBR06, of laatst tussen de impreza met 500pk en de CorvetteZ06. Dit is geen waarde oordeel van mij kant, want ik heb ook dit soort "dingetjes" vaak genoeg gedaan.
Maar wel even een moment om dit soort acties goed te overdenken.
Want het zou me gruwelijk spijten als DF members dit zou overkomen.
Laatst gewijzigd door RVV op 18 okt 2007, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Waarom is dat zo gevaarlijk? Ik snap dat als die kooi inelkaar frommelt dat ernstig hoofdletsel kan opleveren zonder helm maar da's toch ook zo zonder kooi? Dan frommelt je hele dak zo inelkaar en heb je hetzelfde.En ik hat het al eens eerder gepost, rolkooien in straatauto's ZONDER helm op.. ronduit debiel.
Of zie ik iets 'over het hoofd'.

Laatst gewijzigd door Wouter81 op 18 okt 2007, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
volgens mij lijkt die rolkooi in die golf eerder van aluminium? en is het zo'n halve kooi dus achter de stoelen? althans zo lijkt het ik zie geen kooi voor...
Verder is die porsche goed fout bezig, die murmt die auto er tussen waardoor de golf met zo'n hoge snelheid moet uitwijken met alle gevolgen vandien, in dit geval zat de golf op de goede lijn maar maakte de porsche een kamikazie aanval ik ben snel en geef niet op...triest en niet slim...
Verder is die porsche goed fout bezig, die murmt die auto er tussen waardoor de golf met zo'n hoge snelheid moet uitwijken met alle gevolgen vandien, in dit geval zat de golf op de goede lijn maar maakte de porsche een kamikazie aanval ik ben snel en geef niet op...triest en niet slim...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Hielke, Semrush [Bot] en 11 gasten