Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 08 jun 2023, 11:23

Tom

Bericht door Tom » 10 jun 2023, 21:08

In de Nederlandse media is het aardig stil rondom Oekraïne... meestal weet je dan al hoe laat het is.
Op Twitter gaat er wel genoeg nieuws rond sinds gister. Lastig om waarheidsgetrouwe berichten te vinden maar het lijkt erop onze dure westerse tanks met bosjes (gister 40 stuks en 1000 soldaten) sneuvelen. Dat schrijft o.a. deze BILD journalist. Sommige tanks worden notabene door drones uitgeschakeld. De voorspelling is ook dat de F-16's kansloos zijn. Zal mij benieuwen wanneer 'onze jongens' richting die slachtpartij worden gestuurd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 10 jun 2023, 22:58

Tom schreef: 10 jun 2023, 21:08 In de Nederlandse media is het aardig stil rondom Oekraïne... meestal weet je dan al hoe laat het is.
Op Twitter gaat er wel genoeg nieuws rond sinds gister. Lastig om waarheidsgetrouwe berichten te vinden maar het lijkt erop onze dure westerse tanks met bosjes (gister 40 stuks en 1000 soldaten) sneuvelen. Dat schrijft o.a. deze BILD journalist. Sommige tanks worden notabene door drones uitgeschakeld. De voorspelling is ook dat de F-16's kansloos zijn. Zal mij benieuwen wanneer 'onze jongens' richting die slachtpartij worden gestuurd.
Precies. Patrick Savalle (volgens mij een ex-DF'er ook) even volgen op Twitter: https://twitter.com/patricksavalle. Die is behoorlijk goed op de hoogte.

jos_br

Bericht door jos_br » 11 jun 2023, 08:35

Wouter81 schreef: 10 jun 2023, 22:58
Tom schreef: 10 jun 2023, 21:08 In de Nederlandse media is het aardig stil rondom Oekraïne... meestal weet je dan al hoe laat het is.
Precies. Patrick Savalle (volgens mij een ex-DF'er ook) even volgen op Twitter: https://twitter.com/patricksavalle. Die is behoorlijk goed op de hoogte.
Inderdaad, volg hem "graag".

Jos.

Tom

Bericht door Tom » 11 jun 2023, 09:57

Yep, Patrick is een oud bekende, nog van het gummen-tijdperk. Volg hem ook graag, weet ook veel van het materieel.

JP

Bericht door JP » 11 jun 2023, 10:05

Hier heb je eerder prijs dan op de Tilburgse kermis :coffee:
De eerste Russische soldaat die een westerse gevechtstank vernietigt of verovert, krijgt 5 miljoen roebel (ruim 66.000 euro) in contanten, belooft een Russisch bedrijf. Voor alle volgende aanvallen bedraagt de bonus 500.000 roebel (ruim 6600 euro).
(...)
Het bedrijf zegt ook een premie van 15 miljoen roebel (bijna 200.000 euro) uit te loven voor de vernietiging van westerse gevechtsvliegtuigen, mochten die ooit aan Oekraïne worden geleverd.
https://www.transport-online.nl/site/15 ... rse-tanks/

Tom

Bericht door Tom » 11 jun 2023, 11:46

Ik ben benieuwd welke richting die oorlog op gaat als de eerste beelden opduiken op Twitter en de vele Telegram-kanalen van onze F-16's die daar in puin op de grond liggen. Dat moet toch een flinke deuk in het vertrouwen geven als die miljarden kostende trukendoos van de NAVO zo flopt. Blijven de linkse oorlogshitsers dan bij het narratief dat wij de oorlog kunnen en moeten winnen zodat ze weer een fotomomentje met acteur Zelensky kunnen pakken? Zijn ze bereid om onze eigen zonen te sturen als slachtvlees in de frontlinie? En trapt de bevolking erin: een hoge energieprijs, miljarden aan belastinggeld, gigantisch veel doden aan beide kanten waaronder straks ook onze eigen jongens en toekijken hoe Amerika in z'n handen wrijft omdat hun wapenindustrie floreert bij alle nieuwe bestellingen. En dat terwijl men al meer dan een jaar van de (gebleken onbetrouwbare) media en 'experts' horen dat Rusland zwak is en hun materiaal oud en vergaan is uit de Soviet-tijd?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 jun 2023, 11:55

Tom schreef: 11 jun 2023, 11:46 Ik ben benieuwd welke richting die oorlog op gaat als de eerste beelden opduiken op Twitter en de vele Telegram-kanalen van onze F-16's die daar in puin op de grond liggen. Dat moet toch een flinke deuk in het vertrouwen geven als die miljarden kostende trukendoos van de NAVO zo flopt. Blijven de linkse oorlogshitsers dan bij het narratief dat wij de oorlog kunnen en moeten winnen zodat ze weer een fotomomentje met acteur Zelensky kunnen pakken? Zijn ze bereid om onze eigen zonen te sturen als slachtvlees in de frontlinie? En trapt de bevolking erin: een hoge energieprijs, miljarden aan belastinggeld, gigantisch veel doden aan beide kanten waaronder straks ook onze eigen jongens en toekijken hoe Amerika in z'n handen wrijft omdat hun wapenindustrie floreert bij alle nieuwe bestellingen. En dat terwijl men al meer dan een jaar van de (gebleken onbetrouwbare) media en 'experts' horen dat Rusland zwak is en hun materiaal oud en vergaan is uit de Soviet-tijd?
Aan de ene kant eens met jou post aan de andere kant als de westerse media geen gelijk heeft over een zwak Rusland waarom staan ze dan niet al lang en breed in kiev de vlag te hijsen…

JP

Bericht door JP » 11 jun 2023, 12:03

De ouderwetse oorlogsvoering met tanks, heli en vliegtuigen zijn achterhaald. Paar honderd euro aan drone met een fosforbom en je Leopard van €10miljoen is gedegradeerd naar oud ijzer. Ja laat ze een paar drones uit de lucht schieten maar uiteindelijk, massa is kassa, aldus Vladimir Gillis :coffee:

jos_br

Bericht door jos_br » 11 jun 2023, 13:13

Martijn_bmw schreef: 11 jun 2023, 11:55
Tom schreef: 11 jun 2023, 11:46 Ik ben benieuwd welke richting die oorlog op gaat als de eerste beelden opduiken op Twitter en de vele Telegram-kanalen van onze F-16's die daar in puin op de grond liggen. Dat moet toch een flinke deuk in het vertrouwen geven als die miljarden kostende trukendoos van de NAVO zo flopt. Blijven de linkse oorlogshitsers dan bij het narratief dat wij de oorlog kunnen en moeten winnen zodat ze weer een fotomomentje met acteur Zelensky kunnen pakken? Zijn ze bereid om onze eigen zonen te sturen als slachtvlees in de frontlinie? En trapt de bevolking erin: een hoge energieprijs, miljarden aan belastinggeld, gigantisch veel doden aan beide kanten waaronder straks ook onze eigen jongens en toekijken hoe Amerika in z'n handen wrijft omdat hun wapenindustrie floreert bij alle nieuwe bestellingen. En dat terwijl men al meer dan een jaar van de (gebleken onbetrouwbare) media en 'experts' horen dat Rusland zwak is en hun materiaal oud en vergaan is uit de Soviet-tijd?
Aan de ene kant eens met jou post aan de andere kant als de westerse media geen gelijk heeft over een zwak Rusland waarom staan ze dan niet al lang en breed in kiev de vlag te hijsen…
Ik denk dat menigeen zich verkeken heeft op beide kanten. Rusland valt niet overal zomaar binnen, maar de verdediging is ook ronduit om te janken. Op deze manier zijn er dadelijk echt veel slachtoffers te betreuren (soldaten én burgers), maar blijft dit iets van jaren gaat duren op deze manier. En ik ben benieuwd hoe men reageert wanneer "onze" jongens daarheen moeten. Dat van die linkse oorlogshitsers ben ik het helemaal mee eens, wat een engnekken zijn dat, en Sjoerdsma voorop, rent het hardst weer terug naar huis denk ik.

Jos.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 jun 2023, 13:34

Volgens de laatste informatie die ik heb zijn de Russen Ukraine binnengevallen en heeft heel Europa nooit om deze klote oorlog gevraagd. Dat we dan proberen om die lui er zo snel mogelijk weer uit te gooien vind ik niet heel erg raar, niet alleen Ukraine maar een groot deel van de wereld, sowieso Europa, heeft hier behoorlijk veel last van.

De echte oorlogshitser leeft in het Kremlin, en laat graag genoeg aan de hele wereld weten dat zijn kernwapens paraat zijn.

Dat vind ik nou een mooi voorbeeld van oorlogshitsen.

350 Z

Bericht door 350 Z » 12 jun 2023, 09:33

Het word tijd dat beide partijen om de tafel gaan zitten.
Pro Russische gedeelte van Oekraïne en de Krim naar Rusland en de rest blijft Oekraïne.
Gebeurt dit niet dan zal deze oorlog nog jaren gaan duren met alle gevolgen van dien.

Tom

Bericht door Tom » 12 jun 2023, 10:29

Martijn_bmw schreef: 11 jun 2023, 11:55 Aan de ene kant eens met jou post aan de andere kant als de westerse media geen gelijk heeft over een zwak Rusland waarom staan ze dan niet al lang en breed in kiev de vlag te hijsen…
Ik heb niet de indruk dat Rusland heel Oekraine wil bezetten. Hoe Kiev in die plannen passen weet ik niet. Wat 350Z zegt lijkt mij ook hetgeen gaat gebeuren.

Robin

Bericht door Robin » 12 jun 2023, 13:14

350 Z schreef: 12 jun 2023, 09:33 Het word tijd dat beide partijen om de tafel gaan zitten.
Pro Russische gedeelte van Oekraïne en de Krim naar Rusland en de rest blijft Oekraïne.
Gebeurt dit niet dan zal deze oorlog nog jaren gaan duren met alle gevolgen van dien.
Dit.

Zo ging het balletje rollen....wie kaatst....
https://en.wikipedia.org/wiki/Revolution_of_Dignity

Let wel:Ben erg anti Rusland. Anti China. Ook niet zo pro Biden(understatement) en zeker niet zo pro EU , tandeloze tijger die we zijn.
En waardóór zijn we een tandeloze tijger geworden. Door diezelfde linkse club die nu de oorlogshister zijn.....

JP

Bericht door JP » 24 jun 2023, 10:14

Well.....Wagner keert zich tegen Putin. Zou de NAVO nu ook Prigozjin gaan sponsoren? :coffee:
Poetin noemt Wagner-opstand groot gevaar voor Rusland, huurlingen trekken richting Moskou
https://www.ad.nl/buitenland/live-poeti ... ~a2b2b3a0/

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 jun 2023, 11:08

Nee.

Bizarre ontwikkeling.

Robin

Bericht door Robin » 24 jun 2023, 11:39

Skitterend dit. Wereldverbeteraars, begin bij jezelf: in je mand ;-)

https://www.facebook.com/reel/119234056 ... e&s=TIeQ9V

Tom

Bericht door Tom » 24 jun 2023, 12:54

Wat een ontwikkeling weer...
Rusland is z'n eigen olie-depots aan het bombarderen.
Wegen in en rondom Moskou zijn afgezet.
Er vertrekken ineens meerdere privéjets vanuit Moskou naar onbekende bestemmingen of Turkije.
Wagner zegt dat ze Putin willen afzetten.
Het leger van Polen zou op 'high alert' staan.
Komt ook nog bij dat de NATO al een paar weken met zeer grote oefeningen bezig waren (in Amerika en EU), met zeer veel materieel. Staat hier waarschijnlijk los van en enkel machtsvertoon.

Wat Twitter accounts om het nieuws te volgen:
https://twitter.com/WarMonitors
https://twitter.com/patricksavalle
https://twitter.com/JoostNiemoller
https://twitter.com/visegrad24
https://twitter.com/spectatorindex
https://twitter.com/obk

Fernando

Bericht door Fernando » 24 jun 2023, 13:54

Ik schrok net wel ff van die laag overvliegende straaljagers en chinooks. Maar dat is voor veteranendag 🫣

Kadett

Bericht door Kadett » 24 jun 2023, 14:54

Convoy zit nog maar 300km van Moskou af. Daar zijn ze bezig met zandzakken fortificaties te maken.

Ondertussen is Lukasjenko Wit Rusland ontvlucht richting Turkije evenals de vice premier van Rusland.

Komen al signalen binnen dat in Wit Rusland vrijheidsbeweging klaar staan om acties te ondernemen.

Gezellig hoor dat communisme.

JP

Bericht door JP » 24 jun 2023, 15:00

Ondertussen kijkt de rest van de wereld naar Rusland..... :coffee:

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 24 jun 2023, 15:20

De slingers zou ik nog niet ophangen. Je ziet ook D66 oorlogshitser Sjoerdsma weer, die er grapjes over maakt en nog net niet Wagner staat aan te moedigen (dat was 24u terug nog anders...).
Ik schat Wagner gewelddadiger in dan het Russische leger. Ik denk dat Putin (op een schaal die al ver verwijderd is van diplomatie) alsnog eerder voor diplomatie gaat dan een prive-leger met criminelen. Dat de focus op Oekraïne nu even weg is, dat is positief. Maar tenzij Wagner flink verzwakt bij de poging tot een coup (en die kans zit er ook dik in) zie ik niet in hoe ze straks Oekraïne ineens wél met rust laten. Mocht de coup slagen (er gaan ook wat berichten rond dat op sommige plekken het Russisch leger zich bij Wagner voegt), dan heeft Oekraïne (en het Westen) een veel groter probleem.

tuurgtt
Auto: M140i

Bericht door tuurgtt » 24 jun 2023, 19:56

Aan dit soort Vatnik-soup ga ik geen seconde aandacht besteden. Pure 5e Colonne.
Die Joost Niemoller past zo in het rijtje met Lord HawHaw en Julius Streicher.
Rot op met deze Tankie shite.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 24 jun 2023, 21:32

En ondertussen zou de opmars zijn gestopt...

https://www.nu.nl/buitenland/6269498/wa ... oskou.html

JP

Bericht door JP » 25 jun 2023, 00:04

Volgens mij was het Ralph Inbar in dat pak van Prigozjin....... :coffee:

Glas, plas, morgen weer duizend doden....alles bleef zoals het was..... :nah:

Plaats reactie