Hele draadje vanaf Rody zn review niet gelezen, wat vet dat YT filmpje!
Nog tevreden met je ECV of straks toch naar WP toe?
Thx!
Mooi klote! Ik heb met de eqe door die lange wielbasis ook problemen met die gekke korte hoge drempels dan raakt de bodem in het middel de drempel als je niet kruipend er over gaatRJK schreef: 06 jun 2023, 22:41 Mijne is schwarz-mica maar valt niet mee om dat mica effect op de foto te krijgen.
Best leuk de auto gebruiken…maar vanochtend in een woonwijk waar ik anders nooit kom is de uitlaat aan een hele rare (hoog en kort) verkeersdrempel blijven hangen. Flexibel deel afgescheurd. Dat wordt weer knutselen.
Lekker op tijd deze reactie...verbruik Sep 2022 tot Sep 2023 zal tegen de 8000 kWh eindigen. Maar we hebben het oude woonhuis ook heel veel ouderwets elektrisch gestookt afgelopen winter dus dat verbruik is niet echt representatief voor de toekomst. Ik ben wel benieuwd hoe we in 2024 uit zullen komen (na de verbouwing).
De euro 98 vliegt erdoor maar ach… gebruiken is beter dan stilstand toch? De e30 is vooral smal vergeleken met moderne auto’s, wel fijn in de krappere parkeervakken.Martijn_bmw schreef: 10 sep 2023, 07:11 Gaaf dat je hem ook daadwerkelijk veel gebruikt! Blijft een waanzinnig mooie build!
En die foto naast de tesla laat weer eens zien hoe idioot groot auto’s zijn geworden afgelopen decennia want zo’n model3 is naast een andere moderne auto niet eens erg groot ofzo…
Ah mooi, 8000kWh is fors, ik heb daardoor een WP aangeschaft. Ik zou jaarlijks 12MWh verstoken aan warmte. Binnenkort maar eens inkoppelen.RJK schreef: 10 sep 2023, 00:33Lekker op tijd deze reactie...verbruik Sep 2022 tot Sep 2023 zal tegen de 8000 kWh eindigen. Maar we hebben het oude woonhuis ook heel veel ouderwets elektrisch gestookt afgelopen winter dus dat verbruik is niet echt representatief voor de toekomst. Ik ben wel benieuwd hoe we in 2024 uit zullen komen (na de verbouwing).
Ik gebruik de e30 best veel op het moment, o.a. voor de dagelijkse ritjes naar kantoor, en onlangs ook maar meegenomen naar Schiphol.
RJK schreef: 02 okt 2023, 14:08 Oja, en olie en service interval gereset, bedankt nog Martijn voor het apparaatje! Toch makkelijker dan met een paperclip![]()
Even een idee misschien: met de motor uit maar auto op contact 2, en gaspedaal volledig indrukken en kijken welke stand de gasklep heeft toz het pedaal en de gasklep sensor… zo stel ik auto’s met een gaskabel. Heeft deze m60 een fly by wire?RJK schreef: 02 okt 2023, 15:54 Wel een dikke Sjaak die 8-serie zeg.
Kan ook zijn dat bij een M60 de positie sensor gewoon niet verder oploopt dan het voltage dat ie nu doorgeeft bij WOT hoor. Maar je zou toch zeggen dat INPA weet wat 100% zou moeten zijn gezien je het motortype kiest. Makkelijkst is even de andere sensor op het stekkertje te drukken en die even vol open/dicht draaien.
Jouw auto als maat nemen is er binnen de witte lijnen net aan ruimte voor een auto van 1.80 breed. Die parkeervakken zijn gewoon te smal. De BMW er rechts naast staat ook al te breed en dit blijft zo doorgaan.RJK schreef: 02 okt 2023, 14:07
Aankomende week slaapt de auto lekker binnen in een parkeergarage. Geld zegt blijkbaar weinig over kwaliteit van parkeren?
IMG_8001.jpeg
Nee hoor, M60 heeft ouderwets gasklephuis met kabel naar pedaal. Bij pedaal is ook geen extra positie sensor aanwezig overigens. Uiteraard tijdens swap wel goed gekeken of pedaal de gasklep helemaal open drukt (tot aanslag), dat is het geval.Crookie schreef: 02 okt 2023, 18:00Even een idee misschien: met de motor uit maar auto op contact 2, en gaspedaal volledig indrukken en kijken welke stand de gasklep heeft toz het pedaal en de gasklep sensor… zo stel ik auto’s met een gaskabel. Heeft deze m60 een fly by wire?RJK schreef: 02 okt 2023, 15:54 Wel een dikke Sjaak die 8-serie zeg.
Kan ook zijn dat bij een M60 de positie sensor gewoon niet verder oploopt dan het voltage dat ie nu doorgeeft bij WOT hoor. Maar je zou toch zeggen dat INPA weet wat 100% zou moeten zijn gezien je het motortype kiest. Makkelijkst is even de andere sensor op het stekkertje te drukken en die even vol open/dicht draaien.
Ander issue wat mogelijk kan zijn bij slechte warme start problemen is na lekkende verstuivers. Daardoor verzuipt ie iets wat je moet doorstarten bij warme start maar bij koud intussen alweer is verdampt/ weggelektRJK schreef: 02 okt 2023, 17:53 Zou goed kunnen, daarstraks wat ge-googled en daar lees ik meer dat boven de 75% normaal is bij WOT. Eerst die lambda dan maar, zou het vreemd vinden als ie daardoor warm slecht start maar het is de enige foutmelding nu.