Porsche 718 Boxster / Cayman
- Thomasss
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
- Auto: Bakfiets!
- Locatie: Naast Amersfoort
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Het lampje ging aan midden op de dag ja.
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Mooi verhaal Thomasss. Ik deel je mening over de auto.
Op straat absoluut overkill. Op het circuit komt de auto echt tot leven.
Op straat absoluut overkill. Op het circuit komt de auto echt tot leven.
Laatst gewijzigd door Joost op 16 jun 2023, 01:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 11242
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Heerlijk daar hoort ie thuis!
- Thomasss
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
- Auto: Bakfiets!
- Locatie: Naast Amersfoort
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
En doe je dat dan met of zonder dempers op je oren?
-
Onlinemalle eppie
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:27
- Auto: RS6-M140i-1MCoupe-Ftype
- Locatie: Fryslân
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Spa is geweldig! Voorheen wel trackdays daar op de motor gehad, komend najaar voor het eerst met de auto.
Moet toch fantastisch zijn om daar heerlijk te kunnen doorhalen!
Moet toch fantastisch zijn om daar heerlijk te kunnen doorhalen!
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
30j geleden ofzo op vakantie daar gemountainbiked over de baan. Nu zou ik dat niet meer doen. Gewoon 'n stuk of 4-5 Pauwel Kwak:)malle eppie schreef: ↑02 jun 2023, 10:43 Spa is geweldig! Voorheen wel trackdays daar op de motor gehad, komend najaar voor het eerst met de auto.
Moet toch fantastisch zijn om daar heerlijk te kunnen doorhalen!
-
- Berichten: 4678
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Met de motor Eau Rouge door moet bijzonder zijn.malle eppie schreef: ↑02 jun 2023, 10:43 Spa is geweldig! Voorheen wel trackdays daar op de motor gehad, komend najaar voor het eerst met de auto.
Moet toch fantastisch zijn om daar heerlijk te kunnen doorhalen!
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Met helm op niet nodig.En doe je dat dan met of zonder dempers op je oren?
Zonder helm is het geluid binnen in de auto eigenlijk net iets te luid bij hoog in de toeren doortrekken.
Als bij een M3 CSL, maar dan keer 10. Had van mij persoonlijk minder gemogen. Is 2 keer leuk, daarna vooral irritant.
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Net aan begonnen, ik weet de uitslag niet. Zal mij benieuwen!
-
- Berichten: 11242
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Meer spoorbreedte GT3
Bredere banden GT3
Achterwiel besturing GT3
Ik heb een nieuwe GT3 gereden op Papenburg droog en nat wegdek. De achterwiel besturing is onwerkelijk. Het haalt het onderstuur weg waar een 911 setup gewoon veel last van heeft. Het is computer gestuurd. Dit win je met geen enkele auto tegen achterwiel besturing. Is het leuker? Nee voor mij niet. Het voelt net als bij de focus RS vreemd en onwennig. De auto trekt midcorner gewoon bij de curbs omhoog, omdat de auto te graag naar de binnenkant wil. Hij roteert om het onderstuur heen.
Daarna heb ik ook een normale GT4 pdk gereden op papenburg en na 2 bochten wist ik het al dit is de analoge entertainer. Ja hij zal meer onderstuur hebben maar dat is juist leuk om van onderstuur naar overstuur te gaan. Het is vechten met de auto wat ook weer de nodige fun brengt. Snelle rondetijden zijn mooi maar een auto die je meer moet uitwringen verveeld minder snel.
Dat deze mannen de GT3 beter vinden snap ik wel. Je wil niet van uk naar spa rijden met zoveel kabaal, en daarom heb ik ook altijd gezegd dat straat gebruik voor mij geen zin heeft ook met een gt3 niet trouwens.
De GT4RS is de ultieme fun machine qua rijden. Qua ultieme stoerheid is de GT3 dikker een GT3RS nog gekker. Maar de meeste fun is toch als je aan het sturen bent en dan is de middenmotor voor mij een beter product die meer past bij mijn rijstijl!
Hier nog een prachtig filmpje. Dit bedoel ik met vechten met de auto.
https://www.youtube.com/watch?v=pHQA6uIbdpc
Bredere banden GT3
Achterwiel besturing GT3
Ik heb een nieuwe GT3 gereden op Papenburg droog en nat wegdek. De achterwiel besturing is onwerkelijk. Het haalt het onderstuur weg waar een 911 setup gewoon veel last van heeft. Het is computer gestuurd. Dit win je met geen enkele auto tegen achterwiel besturing. Is het leuker? Nee voor mij niet. Het voelt net als bij de focus RS vreemd en onwennig. De auto trekt midcorner gewoon bij de curbs omhoog, omdat de auto te graag naar de binnenkant wil. Hij roteert om het onderstuur heen.
Daarna heb ik ook een normale GT4 pdk gereden op papenburg en na 2 bochten wist ik het al dit is de analoge entertainer. Ja hij zal meer onderstuur hebben maar dat is juist leuk om van onderstuur naar overstuur te gaan. Het is vechten met de auto wat ook weer de nodige fun brengt. Snelle rondetijden zijn mooi maar een auto die je meer moet uitwringen verveeld minder snel.
Dat deze mannen de GT3 beter vinden snap ik wel. Je wil niet van uk naar spa rijden met zoveel kabaal, en daarom heb ik ook altijd gezegd dat straat gebruik voor mij geen zin heeft ook met een gt3 niet trouwens.
De GT4RS is de ultieme fun machine qua rijden. Qua ultieme stoerheid is de GT3 dikker een GT3RS nog gekker. Maar de meeste fun is toch als je aan het sturen bent en dan is de middenmotor voor mij een beter product die meer past bij mijn rijstijl!
Hier nog een prachtig filmpje. Dit bedoel ik met vechten met de auto.
https://www.youtube.com/watch?v=pHQA6uIbdpc
- Booooh
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Dat Franse filmpje is machtig mooi inderdaad. Op Cup banden op vochtig wegdek. Onderstuur en zwaar overstuur bij insturen en gaslos. Ja zo'n middenmotor duwt de kont wél door.
En inderdaad mooie analyse André. GT4RS lijkt me de speelsere auto. GT3 wel ook heel gaaf skitterend:)
Edit. Alhoewel ik vele journo's niet echt positief verrast hoorde over de nu standaard double wishbone vóór op de 992 GT3(velen merkten 't verschil niet) werd dat in het Carwow filmpje wel gemeld door die race kerel.
En inderdaad mooie analyse André. GT4RS lijkt me de speelsere auto. GT3 wel ook heel gaaf skitterend:)
Edit. Alhoewel ik vele journo's niet echt positief verrast hoorde over de nu standaard double wishbone vóór op de 992 GT3(velen merkten 't verschil niet) werd dat in het Carwow filmpje wel gemeld door die race kerel.
Maar ook nadelen zoals complexere structuur en neemt (veel) meer ruimte in beslag over de breedte van de auto zegmaar:Advantages Of Double Wishbone Suspension
The double wishbone suspension has horizontal upper and lower control arms that increase the negative camber. As a result, your vehicle has better on-road stability because the tires are more in touch with the road.
The parallel linkage between the upper and the lower control arm helps keep wheels parallel to the car’s vertical line throughout the suspension travels. Your wheel alignment remains consistent as well as your steering.
The double wishbone design allows easy tuning of the suspension parameters for optimizing ride and handling performance.
Maar in 't grote plaatje heeft een 992 letterlijk méér footprint dan een 718.Disadvantages Of Double Wishbone Suspension
A double wishbone suspension system is a lot more complex than the MacPherson suspension, making it costlier.
More components in suspension design increase the service time and are heavier compared to a MacPherson strut system.
Due to several components in the system, if one part gets worn out or fails, then the whole suspension can stop functioning properly. As the owner, this leads to increased maintenance and repairs cost. For example, the cost of replacing your shock absorber can range somewhere between $300 to $700.
-
- Berichten: 11242
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
https://www.youtube.com/watch?v=b6gTtUl ... e=emb_logo
I have asked the person who posted at youtube some questions:
- Aero: standard setup for both cars
- Both cars had 500kms on the clock; so both new and probably tyres in similar shape
- He did have 2 days seat time with GT4 RS but only 20 mins with GT3, so there room to catch up GT4 RS time
What was interesting is that GT4RS is 2 secs faster despite driven with full tank, whereas GT3 has slightly more than half a tank if I am not mistaken. So 30-40 liters more gas, which might be 22,5-30 kilos more (45 to 60 pounds more).
Impressive results and it seems that it was a great day at SPA.
Het is maar net welk filmpje je kijkt.
I have asked the person who posted at youtube some questions:
- Aero: standard setup for both cars
- Both cars had 500kms on the clock; so both new and probably tyres in similar shape
- He did have 2 days seat time with GT4 RS but only 20 mins with GT3, so there room to catch up GT4 RS time
What was interesting is that GT4RS is 2 secs faster despite driven with full tank, whereas GT3 has slightly more than half a tank if I am not mistaken. So 30-40 liters more gas, which might be 22,5-30 kilos more (45 to 60 pounds more).
Impressive results and it seems that it was a great day at SPA.
Het is maar net welk filmpje je kijkt.
- Enrico
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Had de Focus RS achterwiel besturing?Andre schreef: ↑15 jun 2023, 23:40
Ik heb een nieuwe GT3 gereden op Papenburg droog en nat wegdek. De achterwiel besturing is onwerkelijk. Het haalt het onderstuur weg waar een 911 setup gewoon veel last van heeft. Het is computer gestuurd. Dit win je met geen enkele auto tegen achterwiel besturing. Is het leuker? Nee voor mij niet. Het voelt net als bij de focus RS vreemd en onwennig. De auto trekt midcorner gewoon bij de curbs omhoog, omdat de auto te graag naar de binnenkant wil. Hij roteert om het onderstuur heen.
-
- Berichten: 11242
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Nee dat niet. Maar wat ik bedoel te zeggen de computer gestuurde zaken maken de auto sneller maar voelt vaak vreemd en onwennig.
Bij de focus RS zaten er clutchpacks links en rechts in de achter aandrijfassen. Stuur je naar links krijgt het rechter achterwiel meer aandrijving om extra te roteren. De auto voelde hierdoor onstabiel aan.
Bij de BMW M2 zit ook een dergelijk systeem in maar dan in het achterdiff hier voelt het wel stabiel aan.
Maar de voorkeur gaat naar een normaal sperdiff die verrast je nooit!
Bij de focus RS zaten er clutchpacks links en rechts in de achter aandrijfassen. Stuur je naar links krijgt het rechter achterwiel meer aandrijving om extra te roteren. De auto voelde hierdoor onstabiel aan.
Bij de BMW M2 zit ook een dergelijk systeem in maar dan in het achterdiff hier voelt het wel stabiel aan.
Maar de voorkeur gaat naar een normaal sperdiff die verrast je nooit!
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Over Spyders gesproken, is er op DF nog iemand op zoek?
Ik heb in 2021 een nieuwe 718 Spyder gekocht, die komt nu te koop. 3500km op de klok
Ik heb in 2021 een nieuwe 718 Spyder gekocht, die komt nu te koop. 3500km op de klok
-
- Berichten: 4678
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Vooral interesse hoe die eruit ziet!
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Er is afgelopen weekend een rapportage gemaakt met 150 foto's door de.autofotograaf. Heb ze nog niet binnen, maar hier een voorproefje.
-
Online
- Berichten: 6520
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Zilver is altijd wat saai, maar wat staat het waanzinnig goed op deze auto zeg!
Vanwaar de verkoop?
Vanwaar de verkoop?
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Heb hem gekocht als droomauto (en dat blijft het!) maar gebruik hem te weinig, en dat vind ik zonder. Het blijft een beetje heen en weer gaan tussen een aparte funauto of een fun-daily, maar nu beweeg ik meer richting dat laatste.
Dus ook een beetje 'mansplaining' bij wat je wisseldrang kan noemen. Ik heb zo weer ruimte voor wat anders, en kan zo meerdere auto's proberen in plaats van aan één vast te houden.
Dus ook een beetje 'mansplaining' bij wat je wisseldrang kan noemen. Ik heb zo weer ruimte voor wat anders, en kan zo meerdere auto's proberen in plaats van aan één vast te houden.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Macboy schreef: ↑01 aug 2020, 05:33 Ben ik nog op tijd ? Heel af en toe moet je mensen even het juiste pad op krijgen. Net dat laatste duwtje geven. Ja en dan moet ik even van me af schrijven.
Twist: wat een serieuze porno combo man ! Dit is echt subliem. Vanaf het moment dat dit interieur uit kwam op de Spyder (en alleen de Spyder) was ik al verkocht
Een van de mooiste interieur combinaties die ik ooit heb mogen zien op plaatjes. Kan me niet eens voorstellen hoe mooi dit in het echt zal zijn. Dat moet welhaast onwerkelijk zijn. En het is exclusief want alleen op de Spyder beschikbaar.
Voor liefhebbers van rood wordt het gewoon niet mooier. Porsche rood is een porno kleur. Maar het kan inderdaad overheersen. Daarom biedt Porsche al jaren combo’s aan met zwart dashboard en matten etc voor wie volledig rood te kermis wordt. Deze combinatie met alcantara is precies zo. In dit geval wel rood dashboard maar niet overheersend vanwege het contrast met dat alcantara.
Interieur: dikke 10 dus !
Dan het exterieur. Een witte Porsche non-metallic op een sportief model is juist dé kleur. Op een sportwagen wil je toch eigenlijk geen metallic ? De echte klassieke GT kleuren zijn natuurlijk wit rood zwart en geel. Alle 4 kleuren non-metallic. Elke GT in een metallic kleur is eigenlijk alleen maar een compensatie voor verandering. En mooier dan wit op een Porsche wordt het eigenlijk zelden. Ook perfecte kleur waar je vuil niet heel goed op ziet. Droom combinatie en als je veel open gaat rijden ook nog eens een kleur die warmte afstoot waardoor het bij veel hitte stuk lekkerder zit dan met zwart.
Exterieur: dikke 10 dus !
Dan de combinatie tussen beide. Een witte Porsche is natuurlijk altijd al de basis geweest. Wat is nou het mooiste contrast met wit ? Dat was altijd zwart of rood. Een witte auto met zwart leer is zo klassiek als wat en wordt nagenoeg door iedereen als een geweldige combo gezien. Daarover geen discussie. Je wil echter toch vaak wat mooiers dan standaard zwart. Daar heeft Porsche alcantara voor bedacht. De combinatie witte auto met alcantara is dus altijd subliem. Enige nadeel aan zwart: je zoekt toch even als pure interieur liefhebber naar wat mooi contrast. Daarom vaak gele of rode gordels ter conpensatie.
De tweede combinatie die in autoland echt klassiek is (maar helaas niet iedereen bevalt) is wit met rood. Een witte auto met rood interieur is natuurlijk voer voor de interieur fappers. Wat een contrast en wat een combinatie ! Veel mooier wordt het niet. Kijk naar de Amerikanen. Ook BMW heeft jarenlang Alpine white met rood dakota leder gehad. Niet voor niets. Zeker in warme landen een geweldige combo gewoon. En bij een Spyder dus subliem.
Voor sommige mensen wordt het dan bij volledig rood iets te veel kermis, maar daar komen we dan eindelijk bij jouw combinatie uit: wit met rood is al porno en wit met zwart/alcantara ook. Maar wit met rood/zwart/alcantara is natuurlijk het non-sur-plus-ultra ! Dan heb je echt álle mogelijke droom combinaties in één met alle voordelen, maar zonder de hiervoor genoemde nadelen !!
Combinatie interieur/exterieur: dikke 10 dus !
Van harte gefeliciteerd met deze auto alvast
Hier nog de paar jaar oude lofzang over de Spyder
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Alleen is het toch GT zilver ipv wit geworden :/
-
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Bij Bergwerff staat een 718 Cayman te koop. Heb me er nooit in verdiept dus weet weinig over de belangrijkste opties. Is een sper bijvoorbeeld een must of mis je dat minder vanwege de middenmotor? Stoelen zien er niet echt sportief uit. Iemand daar ervaring mee? Wielen vind ik best lelijk maar die kan je natuurlijk wijzigen. Verder nog fijne opties die deze auto mist?
Gaat om deze auto: https://www.bergwerffbmw.nl/alle-merken ... ne/1735183
Gaat om deze auto: https://www.bergwerffbmw.nl/alle-merken ... ne/1735183
- ben ijpelaar
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 15 aug 2012, 21:01
- ben ijpelaar
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 15 aug 2012, 21:01
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Een RS heeft 4 wiel aandrijving is altijd een betere wegligging dan bv een m2 je moet er wel mee leren omgaan maar dan ligt t ook echt vast.Andre schreef: ↑15 jul 2023, 01:45 Nee dat niet. Maar wat ik bedoel te zeggen de computer gestuurde zaken maken de auto sneller maar voelt vaak vreemd en onwennig.
Bij de focus RS zaten er clutchpacks links en rechts in de achter aandrijfassen. Stuur je naar links krijgt het rechter achterwiel meer aandrijving om extra te roteren. De auto voelde hierdoor onstabiel aan.
Bij de BMW M2 zit ook een dergelijk systeem in maar dan in het achterdiff hier voelt het wel stabiel aan.
Maar de voorkeur gaat naar een normaal sperdiff die verrast je nooit!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten