Lekker martelen in de garage, das t beste!

Thanks!jessedehaan schreef: 24 mei 2023, 08:57 Poeh. Sterkte nog met het incasseren en revalideren. Fijn in elk geval om zoveel veerkracht en perspectief te zien. En weer veel mooi spul!
Zou PU nog een oplossing zijn voor de binnenkant/bovenste draagarm, iets stugger en geen kanteling? OEM is aardig soepel, althans, bij een oude loshangende draagarm. En de nodige draaiing zit we in de buitenste unibal. Ik moet zelf nog een keuze maken, vandaar.
Ik weet dat ze beide een lock to lock van 3 hebben. Vandaar dat ik ook akkoord ben gegaan met het vervangen van de purple tag voor een yellow tag huis.Arstey schreef: 24 mei 2023, 09:00 Purple en Yellow zijn even kort lock to lock. Volgens wat ik horen zeggen heb is de Purple tag variabel en iets anders qua opbouw stuurinput in het center.
Thanks! Ik ook inderdaad, verschil schijnt ook minimaal te zijn. Yellow tag schijnt iets sportiever aan te voelen, maar of je daar in de praktijk iets van merkt...Eeuwe schreef: 24 mei 2023, 11:33 Super update weer! Er zit inderdaad ietwat verschil tussen de purple en de yellow maar de verhouding is gelijk. Wat verder het verschil was ontgaat mij ook altijd.
Ja, precies. Dat klinkt logisch. Al zal dat in de bochten en over curbs bij drukverschillen mogelijk weer anders zijn. Ik ga eerst de OEM bussen maar proberen. Voelt alleen wel een beetje vreemd in een onderstel waarbij de rest volledig in de uniball's zit... Maar goed, ze zeggen niet voor niets, beter goed gejat dan slecht bedacht tochVanreijmersdal schreef: 25 mei 2023, 11:14 Ah, weer lekker aan de klus, goed bezig!
Ik had ook unibal in het subframe en daarbij kon de draagarm idd bewegen, maar zodra de auto maar iets op spanning met de veer stond, zat er praktisch geen beweging meer in.
Thanks! Dat van die artsen had ik inderdaad door. Ze houden het allemaal erg vaag328Ti schreef: 25 mei 2023, 20:21 Sterkte met je herstel Peter, en mindset gaat je helpen. En, artsen zijn vaak voorzichtig om te positieve prognoses af te geven.
Lekker martelen in de garage, das t beste!![]()
Heb ik ooit ook ergens gelezen maar een ander zegt weer dat het niets uit maakt in de praktijk, waarheid zal ergens in het midden liggen. Feit is dat een yellow of een purple altijd een upgrade is tov het standaard huis, zeker in het geval van E36 en al helemaal tov. E30 huis.PeterM schreef: 25 mei 2023, 20:34Thanks! Ik ook inderdaad, verschil schijnt ook minimaal te zijn. Yellow tag schijnt iets sportiever aan te voelen, maar of je daar in de praktijk iets van merkt...Eeuwe schreef: 24 mei 2023, 11:33 Super update weer! Er zit inderdaad ietwat verschil tussen de purple en de yellow maar de verhouding is gelijk. Wat verder het verschil was ontgaat mij ook altijd.
Als een hele dikke geprepareerde Clio kopen een kleine update is, dan wens ik mijn eigen projecttopics ook van die kleine updates toe.
Thanks, kan niet wachten tot volgend jaar!Martijn_bmw schreef: 24 sep 2023, 13:16 Mooie auto idd de Clio! Gefeliciteerd en alvast veel circuit plezier ermee gewenst![]()
![]()
Thanks, rijden moet wel lukken, nu hopen dat het lopen ook een beetje wil...Emiel schreef: 24 sep 2023, 13:18 Mooie aanschaf!
Hoop voor je dat herstel en mobiliteit genoeg is om fijn en pijnloos te kunnen circuit rijden volgend jaar. Zet hem op![]()
Het is geen echte cup, maar naar cup specs opgebouwd inderdaad. Bedankt voor de tip. Ik zag dat Veban-Motorsport ook veel met circuit clio's doet, heb je daar toevallig ook ervaring mee?Martijn M schreef: 25 sep 2023, 09:09 Mooie Clio zeg! Ziet er uit alsof die conform Cup specificaties is opgebouwd, of is het een echte Cup?
Mocht je specifieke onderdelen nodig hebben zou je eens bij RS-Dynamics kunnen aankloppen, die hebben mij altijd super geholpen met de Megane.
Thanks. Er zit een kenteken bij, ik ga er vrijdag mee naar de RDW om hem in te voeren.Baboulah schreef: 25 sep 2023, 10:12 Succes met je herstel, clio ziet er netjes en strak uit! met of zonder kenteken gekocht?
Bedankt!R.Wiggel schreef: 25 sep 2023, 20:06 Mooi opgebouwde Clio, ziet er professioneel uit.
Erg leuk materiaal voor op het circuit![]()
Het "kleine update" sloeg meer op de vorderingen met de M3
Bedankt, ik probeer positief te blijven en vooruit te kijken!Crookie schreef: 26 sep 2023, 10:27 Matig van het ongeluk, verbluffend hoe je na zo’n klap weer van start gaat.
Heb er zelf niet veel ervaring mee. Wel eens wat opgevraagd voor de Megane, de communicatie was slecht en de prijzen vond ik erg hoog voor (tweedehands) onderdelen die voornamelijk van Engelse sloopauto's komen. Van de onderhoudswerkzaamheden heb ik ook wel wat verhalen gehoord waardoor je mij er niet zult vinden voor onderdelen/onderhoud.PeterM schreef: 26 sep 2023, 13:16Het is geen echte cup, maar naar cup specs opgebouwd inderdaad. Bedankt voor de tip. Ik zag dat Veban-Motorsport ook veel met circuit clio's doet, heb je daar toevallig ook ervaring mee?Martijn M schreef: 25 sep 2023, 09:09 Mooie Clio zeg! Ziet er uit alsof die conform Cup specificaties is opgebouwd, of is het een echte Cup?
Mocht je specifieke onderdelen nodig hebben zou je eens bij RS-Dynamics kunnen aankloppen, die hebben mij altijd super geholpen met de Megane.
Oke, ik ben eigenlijk nog opzoek naar een uitgebreide webshop voor Clio RS onderdelen, maar ben ze alleen nog maar in de UK tegengekomen. En dat is niet echt interessant sinds de brexit. Het lijkt me dat er in Duitsland ook wel veel te krijgen moet zijn...Martijn M schreef: 26 sep 2023, 13:43Heb er zelf niet veel ervaring mee. Wel eens wat opgevraagd voor de Megane, de communicatie was slecht en de prijzen vond ik erg hoog voor (tweedehands) onderdelen die voornamelijk van Engelse sloopauto's komen. Van de onderhoudswerkzaamheden heb ik ook wel wat verhalen gehoord waardoor je mij er niet zult vinden voor onderdelen/onderhoud.PeterM schreef: 26 sep 2023, 13:16Het is geen echte cup, maar naar cup specs opgebouwd inderdaad. Bedankt voor de tip. Ik zag dat Veban-Motorsport ook veel met circuit clio's doet, heb je daar toevallig ook ervaring mee?Martijn M schreef: 25 sep 2023, 09:09 Mooie Clio zeg! Ziet er uit alsof die conform Cup specificaties is opgebouwd, of is het een echte Cup?
RS Dynamics is vrij specifiek en uitgebreid wat betreft Renault Sport en ook Clio RS, dat moet wel goedkomen.PeterM schreef: 26 sep 2023, 19:58Oke, ik ben eigenlijk nog opzoek naar een uitgebreide webshop voor Clio RS onderdelen, maar ben ze alleen nog maar in de UK tegengekomen. En dat is niet echt interessant sinds de brexit. Het lijkt me dat er in Duitsland ook wel veel te krijgen moet zijn...Martijn M schreef: 26 sep 2023, 13:43Heb er zelf niet veel ervaring mee. Wel eens wat opgevraagd voor de Megane, de communicatie was slecht en de prijzen vond ik erg hoog voor (tweedehands) onderdelen die voornamelijk van Engelse sloopauto's komen. Van de onderhoudswerkzaamheden heb ik ook wel wat verhalen gehoord waardoor je mij er niet zult vinden voor onderdelen/onderhoud.PeterM schreef: 26 sep 2023, 13:16
Het is geen echte cup, maar naar cup specs opgebouwd inderdaad. Bedankt voor de tip. Ik zag dat Veban-Motorsport ook veel met circuit clio's doet, heb je daar toevallig ook ervaring mee?
Je weet dat een bedrijf uit de UK iemand uit de EU geen BTW in rekening hoeft te brengen? BTW betaal je dan wel in NL, maar die kun je tegen elkaar wegstrepen. Komt er wel nog wat importheffing van circa 4% overheen, dus dat valt best mee.PeterM schreef: 26 sep 2023, 19:58Oke, ik ben eigenlijk nog opzoek naar een uitgebreide webshop voor Clio RS onderdelen, maar ben ze alleen nog maar in de UK tegengekomen. En dat is niet echt interessant sinds de brexit. Het lijkt me dat er in Duitsland ook wel veel te krijgen moet zijn...Martijn M schreef: 26 sep 2023, 13:43Heb er zelf niet veel ervaring mee. Wel eens wat opgevraagd voor de Megane, de communicatie was slecht en de prijzen vond ik erg hoog voor (tweedehands) onderdelen die voornamelijk van Engelse sloopauto's komen. Van de onderhoudswerkzaamheden heb ik ook wel wat verhalen gehoord waardoor je mij er niet zult vinden voor onderdelen/onderhoud.PeterM schreef: 26 sep 2023, 13:16
Het is geen echte cup, maar naar cup specs opgebouwd inderdaad. Bedankt voor de tip. Ik zag dat Veban-Motorsport ook veel met circuit clio's doet, heb je daar toevallig ook ervaring mee?
Ja precies dat zei die vriend ook. Een Megane 3 RS is op papier misschien de snellere en leukere auto, maar zo'n Clio 3 RS rijdt gewoon 10x leuker op circuit. Door de N/A motor veel meer balans en de sound spreekt voor zich. Plezier gaat toch altijd net een stapje boven performance, gok ik. Qua vermogen mis je ook eigenlijk niks met een Clio, op 9/10 circuits kom je daar prima mee uit, mits je niet naar Paul Ricard of zo gaat, haha. Ik had zelfs met een Twingo RS met maar 133pk op Spa echt enorm plezier.Eeuwe schreef: 27 sep 2023, 09:03 ^ Heb zelf ook ervaring met de Megane RS, zelf een 2Trophy gehad maar ook geregeld in diverse 3's (cup) gereden. Met name de 3 is echt een fantastisch kanon maar wel anders dan de Clio. De Megane 3 RS zet echt wel even een paar serieuze stappen voorwaarts tov. de C3RS. Maar de beleving is minder (atmo FTW) en de elektrische stuurbekrachtiging van de M3RS haalt ook een stukje beleving weg, die heb je met de C3RS echt meer. Maakt echt een ongekend verschil. Zo'n C3RS wring je lekker uit tot 7500rpm, icm. de short ratio gearbox is het echt heerlijk uitwringen geblazen. Op de Nederlandse (snel)wegen irriteer ik mij snel aan alles van de C3RS, maar op een bochterig circuit, de Ardennen of Franse binnenwegen ben je écht de baas met een C3RS. Echt een ongekend fantastisch concept. Mijne is volledig origineel (en dat blijft 'ie) maar met een aantal modificaties haal je echt het beste er uit. Kan mij daarom ook goed voorstellen dat Peter hier enorm lol mee gaat beleven, ondanks het geringe vermogen.
Interessant.. moet toch eens met een Clio 3 gaan rijden dan.Yannik Schmidt schreef: 27 sep 2023, 09:40Ja precies dat zei die vriend ook. Een Megane 3 RS is op papier misschien de snellere en leukere auto, maar zo'n Clio 3 RS rijdt gewoon 10x leuker op circuit. Door de N/A motor veel meer balans en de sound spreekt voor zich. Plezier gaat toch altijd net een stapje boven performance, gok ik. Qua vermogen mis je ook eigenlijk niks met een Clio, op 9/10 circuits kom je daar prima mee uit, mits je niet naar Paul Ricard of zo gaat, haha. Ik had zelfs met een Twingo RS met maar 133pk op Spa echt enorm plezier.Eeuwe schreef: 27 sep 2023, 09:03 ^ Heb zelf ook ervaring met de Megane RS, zelf een 2Trophy gehad maar ook geregeld in diverse 3's (cup) gereden. Met name de 3 is echt een fantastisch kanon maar wel anders dan de Clio. De Megane 3 RS zet echt wel even een paar serieuze stappen voorwaarts tov. de C3RS. Maar de beleving is minder (atmo FTW) en de elektrische stuurbekrachtiging van de M3RS haalt ook een stukje beleving weg, die heb je met de C3RS echt meer. Maakt echt een ongekend verschil. Zo'n C3RS wring je lekker uit tot 7500rpm, icm. de short ratio gearbox is het echt heerlijk uitwringen geblazen. Op de Nederlandse (snel)wegen irriteer ik mij snel aan alles van de C3RS, maar op een bochterig circuit, de Ardennen of Franse binnenwegen ben je écht de baas met een C3RS. Echt een ongekend fantastisch concept. Mijne is volledig origineel (en dat blijft 'ie) maar met een aantal modificaties haal je echt het beste er uit. Kan mij daarom ook goed voorstellen dat Peter hier enorm lol mee gaat beleven, ondanks het geringe vermogen.