Ik rij al jaren (met tussenpozen) Subaru, eerst 2 Impreza GT Turbo's gehad. En later een Forester S-Turbo uit '99 gekocht om de caravan te trekken. En sinds een jaar hobbel ik nu in deze FXT zoals de Forester XT in de volksmond heet. Het betreft een 2.5 liter met standaard 220 PK en 320Nm en een handbak
Door de volledig open uitlaatlijn zal dit overigens enigszins gestegen zijn, Subaru turbo's reageren erg goed op uitlaten met zo min mogelijk tegendruk. In de toekomst zal er waarschijnlijk een grotere turbo opkomen met een remap, hiermee zal het vermogen toenemen tot zo'n 300+ Pk en rond de 425Nm.
In de zomer staat de auto op 18x8 Compomotive's met 245-40-18 rubber eromheen, aan het onderstel zelf is verder nog niet heel veel gedaan, maar ook dat ligt in de planning. Daarbij moet men denken aan swaybars anti roll bars etc. Eigenlijk van alles en nog wat om er een leuk sturend bushokje van te maken.
Dit is de auto na aanschaf.
Op de zomerwielen, maar in off road modus.
Gelukkig is Subaru net Lego, en past vrijwel alles van een WRX of WRX STi ook op de auto. Als je maar het juiste bouwjaar gebruikt.
Na een paar maanden rondgereden te hebben met de standaard auto zijn we aan de slag gegaan met een onderstel van een WRX Sti (Japans model) een compleet open uitlaatlijn van een WRX STi (Scoobysport) en de remmen van een WRX. Dit zijn 4 pots klauwen in plaats van de standaard 2 pots.
Het liefst zou ik met STi Brembo's rondom gaan rijden, maar die passen niet in 16" En aangezien ik in de winter op 16" rondrijd zal dat nog wel even op zich laten wachten.
Helaas vergeet ik altijd voldoende foto's te maken als er geklust wordt aan de auto

Onderstel eraf, en nog met de standaard klauwen.
STi onderstelcompleet met poten veren en topmounts. en de 4 pots gemonteerd.
Past nét aan in de 16"
Op de winterwielen
Laaag!
Zomer wielen eronder, en nog zonder achterspoiler.
En met mazzel een originele STi achterspoiler gevonden, deze zijn behoorlijk lastig te vinden.
Nog een foto van de vorige boswachter