Ik ben Mark, bj. '78, sinds mijn studie import-Tukker.
In mijn vroege jaren overmatig blootgesteld aan autogekte en dat is blijkbaar ongeneeslijk.
Heden
Momenteel 4 auto's in bezit:
Een VW T5 California Beach, eigenlijk een Multivan met slaaphefdak, 2.0 TSI, 204pk, handbak. Stiekem best fun op een bergpas: Een Classic Mini, 1991, een echte 1275 Cooper met carburateur. Ik heb hem al 20 jaar en hij is helemaal uit elkaar geweest. Niet meer 100% origineel, maar wel met originele onderdelen opgebouwd: Verder nog een VW T3 Westfalia uit 1986 met een lawaaiige 1.6 turbodiesel waarbij je permanente gehoorschade oploopt boven de 100 km/h, en een Swift uit 2006 met 100pk te weinig die al 3 jaar mijn tijdelijke woonwerkmobiel is. Stuurt best leuk maar ben hem nu wel zat aan het worden...
De voorganger van de Swift was een Mini Clubman Cooper S uit 2008 met het beruchte Prince-blok. Erg leuke auto, erg slecht blok. Uitgerekte ketting, HPFP kapot gehad, carbon buildup op de inlaatkleppen... pffff... Eigenlijk alles aan dat blok wel (zelf) vervangen. Had leuke tuningsplannen ermee maar ik durfde het niet aan (ook nog olieverbruik), dus maar verkocht... Verleden
In het verleden nog eens een 1984 Saab 900 Turbo16 Aero uit Zuid Frankrijk gehaald, met de trein en tentje heen, en rijdend terug. Vermeldenswaardig verder nog:
- Volvo V70 R uit 1998 (mijn bod op eBay wat ik vergeten was bleek het winnende bod te zijn)
- Ford S-Max 2.5t (als je door veel kids dan toch aan de MPV, dan wel een leuk rijdende hè)
- Mazda MX-5 NA uit 1989 (meeste pret per euro ooit)
- Mazda MX-5 NB uit 1999 (10th Anniversary)
- VW Golf Cabriolet uit 1990
- VW Golf GTI uit 1978 (ik was een van de weinigen in Nederland zonder booskijker en met origineel 13 inch staal)
- VW Golf GTI uit 1979
- VW Scirocco uit 1984 (überfout goud metallic met Kamer X1 spoilers)
- Volvo 66 uit 1981, mijn eerste auto! Ik probeer mijn oude auto's nu als 1:43 model te verzamelen en het Volvo 66 schaalmodel kostte me net zoveel als de echt destijds heeft gekost

Toekomst
De Swift wil ik gaan vervangen door iets leuks!
Eisen: >200pk, handbak, leuk sturend, 5 deuren en redelijk compact. Beetje betaalbaar, denk aan 10keuro.
Een Golf 5 of 6 GTI heb ik uiteraard aan gedacht, historisch verantwoord gezien mijn autogeschiedenis, maar tja, ik vind hem niet zo spannend eigenlijk.
Op de shortlist staan nu een BMW 130i (de "verstandige" keuze) en een Alfa Romeo 156 GTA (op leeftijd, Italiaans, dus eigenlijk compleet idioot maar oooooh wat mooi en wat klinkt zo'n ding fantastisch!).
KWW!*
*Kieken Wat 't Wordt!
Groeten, Mark