Dimitri schreef: 10 mei 2023, 09:07
Mooi gefilmd, gave beelden! Hoe rol je eigenlijk in het rallyrijden? Die drempel lijkt me toch wel wat hoger dan in het (hobbymatig) circuitrijden?
Je moet sowieso een theorie en praktijk cursus doen. Maar dat is bij circuit racen niet anders, deze cursus is wel iets uitgebreider volgens mij. Daarna kreeg je toen ik begon eerst een short rally licentie en je mag normaal gesproken niet gelijk in de dikste auto starten. Als je dan 2 rally's gereden hebt, krijg je een nationale licentie en mag je alles in Nederland rijden. En als je er daar ook 2 rally's had gehaald kreeg je een internationale Licentie en mag je ook in het buitenland rijden.
Het moeilijkste is goede notes maken tijdens het verkennen, wij zijn simpel begonnen en steeds meer uitgebreid met wat we wel en niet zeggen en op welke manier. We maken nog steeds wel eens kleine aanpassingen in wat beter kan om te zorgen dat iets duidelijker is.
Vroeger zeiden we bijvoorbeeld rechts 3, waarbij 3 de scherpte van de bocht is. Tegenwoordig zeggen we 3 rechts omdat ik de scherpte van de bocht belangrijker vind wil ik dat eerst horen zodat ik op tijd kan af remmen, welke kant die dan op gaat vindt ik niet zo erg als ik dat wat later krijg.