F1 Seizoen 2023
- frankie
Re: F1 Seizoen 2023
Toch jammer, was zijn qualy dit keer wel goed, verpest hij zijn race nog voor de eerste bocht.
- Knot
De beste stuurlui komen uit friesland toch?
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Indrukwekkend tempo van de Red Bulls.
Mooi om te zien hoe Max zich naar voren reed, zijn banden weer perfect op orde hield en alsnog het tempo van Perez op nieuwere banden kon pareren.
Perez deed niet zo heel veel fout. Mediums werkten blijkbaar niet lekker met een afgetankte auto, toch viel het mij tegen dat hij niet echt weg kon rijden van het veld en Max op de hards (wat een betere keuze was) er nooit ver achter heeft gezeten.
Vervolgens kreeg Perez nieuwe hards en had ik een hoger tempo verwacht, maar dat viel tegen.
Fout van Perez of beetje pech qua bandenkeuze? Ik denk een combinatie van, maar het maakt vooral duidelijk dat Verstappen gewoon een klasse beter is.
Opvallendste is nog dat Mercedes en Ferrari gewoon weer nergens te bekennen zijn en samen met de rest het middenveld vormen. Alonso steeg er dan nog bovenuit en reed een eenzame race verder.
Van het grote middenveld is Alonso de stabiele factor waardoor hij nu ook redelijk stevig 3e staat. De rest is te wisselvallig, dus gaan het op deze manier ook nog lastig krijgen om de 3e plek van Alonso over te nemen.
Mooi om te zien hoe Max zich naar voren reed, zijn banden weer perfect op orde hield en alsnog het tempo van Perez op nieuwere banden kon pareren.
Perez deed niet zo heel veel fout. Mediums werkten blijkbaar niet lekker met een afgetankte auto, toch viel het mij tegen dat hij niet echt weg kon rijden van het veld en Max op de hards (wat een betere keuze was) er nooit ver achter heeft gezeten.
Vervolgens kreeg Perez nieuwe hards en had ik een hoger tempo verwacht, maar dat viel tegen.
Fout van Perez of beetje pech qua bandenkeuze? Ik denk een combinatie van, maar het maakt vooral duidelijk dat Verstappen gewoon een klasse beter is.
Opvallendste is nog dat Mercedes en Ferrari gewoon weer nergens te bekennen zijn en samen met de rest het middenveld vormen. Alonso steeg er dan nog bovenuit en reed een eenzame race verder.
Van het grote middenveld is Alonso de stabiele factor waardoor hij nu ook redelijk stevig 3e staat. De rest is te wisselvallig, dus gaan het op deze manier ook nog lastig krijgen om de 3e plek van Alonso over te nemen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
RIC moet gewoon weer tweede rijder worden. 

- JP
Was Nyck’s quali nou zo goed of was die van Tsunoda en de rest zo slecht …. 

-
Mooi ook hoe Max even voor de auto ging zitten & naar NR1 wees.Richardt. schreef: 08 mei 2023, 11:51 Indrukwekkend tempo van de Red Bulls.
Even duidelijk maken hoe het ervoor staat voor Perez.

- Knot
Ach, als ie alleen maar verder uitloopt is er ook weinig lol aan het WK toch?
- Hielke
29 mei mag je het tegendeel bewijzen

- Knot
Ik kom uit zuidholland, die mensen kunnen allemaal niet rijden
- Enrico
Waneer krabbelt papa Stroll achter zijn oor en denk dat Noris mast Alonso moet om op constructeurs niveau veel punten te scoren?
Perez is geen koekenbakker maar is ook geen Max. Maar blijft Checo zo rijden wordt een record jaar qua punten voor de constructeurs beker.
Suck my balls was goed bezig! Wat een vechter, erg genoten van zijn vastberadenheid!!
De Vries lijkt op Yuki toen die begon. Wil wel maar maakt fout na fout. Hoppa Riccardo der in.
Ik had verwacht dat social media het op zou blazen dat Perez na de race Kelly geen hand gaf

Perez is geen koekenbakker maar is ook geen Max. Maar blijft Checo zo rijden wordt een record jaar qua punten voor de constructeurs beker.
Suck my balls was goed bezig! Wat een vechter, erg genoten van zijn vastberadenheid!!
De Vries lijkt op Yuki toen die begon. Wil wel maar maakt fout na fout. Hoppa Riccardo der in.
Ik had verwacht dat social media het op zou blazen dat Perez na de race Kelly geen hand gaf
- JP
Toen Perez won in Monaco 2022, heeft die de hele familie Verstappen al een beurt gegeven..... 

- MParallel
- Auto: BMW
Checo is gewoon de Bottas van Mercedes. Simpel as that. Af en toe wat puntje toestaan, een pole hier en daar meepikken, soms een overwinning, maar uiteindelijk gewoon 2e viool als puntje bij paaltje komt.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Er werd op verschillend F1 forums/social media gesuggereerd dat Checo's auto ongeveer 'gesabotteerd' was tov Max' auto
Maar als Checo wint hoor je ze niet:)
Maar als Checo wint hoor je ze niet:)
- Enrico
Social media is enkel goed voor laughs and giggles.
Geweldig plaatje.
Geweldig plaatje.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Het zal wel aan mijn leeftijd liggen of zo, maar wat moet die rechterhand met handschoen voorstellen dan?
- Enrico
Bram schreef: 08 mei 2023, 21:26 Het zal wel aan mijn leeftijd liggen of zo, maar wat moet die rechterhand met handschoen voorstellen dan?
- Enrico
Wellicht makkelijker voor de oudjes
- frankie
Of het aan de leeftijd ligt weet ik niet, maar duidelijk geen Marvel Avengers fanBram schreef: 08 mei 2023, 21:26 Het zal wel aan mijn leeftijd liggen of zo, maar wat moet die rechterhand met handschoen voorstellen dan?

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Geen tijd voor de bios in deze fase van m'n leven helaas. Vind Iron Man wel vet hoor 

- Enrico
Die heeft dat handschoen van Max als laatste aan gehadBram schreef: 08 mei 2023, 22:51 Geen tijd voor de bios in deze fase van m'n leven helaas. Vind Iron Man wel vet hoor![]()
- Knot
"Overigens wordt er al volop geëxperimenteerd met het bandengebruik in de Formule 1, al beperken die experimenten zich voornamelijk tot de kwalificatie. In de eerstvolgende race op Imola is het per kwalificatie voorgeschreven op welk band gereden dient te worden. Van Q1 naar Q3 respectievelijk: hard, medium en soft."
In Q1 op hard rijden is toch weggooien van die harde band als ze er verder niks mee doen, het moet allemaal zuiniger en schoner, dan zou je juist verplicht moeten stellen Q1, Q2 EN Q3 op dezelfde set banden te doen, kijken hoe het ze dan af gaat!
In Q1 op hard rijden is toch weggooien van die harde band als ze er verder niks mee doen, het moet allemaal zuiniger en schoner, dan zou je juist verplicht moeten stellen Q1, Q2 EN Q3 op dezelfde set banden te doen, kijken hoe het ze dan af gaat!
-
En dan 1x verremmen en je hele kwali naar de kl#te.
We willen de snelste mannen vooraan zien. Punt.
We willen de snelste mannen vooraan zien. Punt.
- Knot
Zijn de beste van de wereld toch? Moet je je niet verremmen.
1x een leclerc en niet alleen zijn, maar iedereen zijn Q3 naar de kl**te
1x een leclerc en niet alleen zijn, maar iedereen zijn Q3 naar de kl**te

- Joop
Die Amerikaanse toestanden lekker laten varen en gewoon weer terug naar een 12 rondjes binnen uurtje met maximaal opgeschroefd vermogen knallen met eigen bandenkeuze. Dat leverde toch wel het grootste spektakel op.
- Knot
https://racingnews365.nl/analyse-de-wer ... -uitgelegd
Wat had Mercedes nou ook alweer een paar jaar terug, ook iets met die achterveer toch wat uiteindelijk verboden werd? Een 3e veer ofzo die de ophanging achter tegen de grond klapte.
Wat had Mercedes nou ook alweer een paar jaar terug, ook iets met die achterveer toch wat uiteindelijk verboden werd? Een 3e veer ofzo die de ophanging achter tegen de grond klapte.