Als je het kan squaten best wat. Bankdrukken nog meer

Als je het kan squaten best wat. Bankdrukken nog meer
Ligt er aan hoe lang je dat stuk koe op de BBQ legt.
Our Best Run Pre Break-in - Dynojet 424:
IND G87 M2: 464.59hp at 6910rpm // 412.85tq at 3050rpm
IND G87 M2 Crank (assuming approximate 15% loss): 547hp // 486tq
Comparison:
G87 M2 — 464.59hp at 6910rpm // 412.85tq at 3050rpm
G82 M4 — 464.92hp at 6780rpm // 408.55tq at 4530rpm
Op papier lijkt de S58 interessanter als de B58, net als de S55 tov de N55, puur obv toeren voor mijKadett schreef: 12 apr 2023, 16:49 Met handbak wil je toch juist meer low end omdat je zelf schakelt? Zou dan de koppelrijke van de B58 meer waarderen dan piek vermogen van de S58.
Ik heb met alle 4 gereden, B58 is echt een fantastische motor! Heb je (bijna) geen S58 meer voor nodig!Kasteel schreef: 13 apr 2023, 10:54Op papier lijkt de S58 interessanter als de B58, net als de S55 tov de N55, puur obv toeren voor mijKadett schreef: 12 apr 2023, 16:49 Met handbak wil je toch juist meer low end omdat je zelf schakelt? Zou dan de koppelrijke van de B58 meer waarderen dan piek vermogen van de S58.![]()
ja een fantastische motor, volledig mee eens, maar heb je ook de S58 gereden? Voor mij voor een sportauto (veel) leuker nogPhilipoo schreef: 13 apr 2023, 10:55Ik heb met alle 4 gereden, B58 is echt een fantastische motor! Heb je (bijna) geen S58 meer voor nodig!Kasteel schreef: 13 apr 2023, 10:54Op papier lijkt de S58 interessanter als de B58, net als de S55 tov de N55, puur obv toeren voor mijKadett schreef: 12 apr 2023, 16:49 Met handbak wil je toch juist meer low end omdat je zelf schakelt? Zou dan de koppelrijke van de B58 meer waarderen dan piek vermogen van de S58.![]()
Denk een tikkeltje overdreven, ken een Duitser die zn M4 comp op een Maha bank heeft laten testen.Tristan schreef: 12 apr 2023, 16:53
1705 kg maar 465 wielpk! Dus met ca. 15% aandrijfverlies kom je op bijna 550pk op de krukas. Niks detuned S58....
Our Best Run Pre Break-in - Dynojet 424:
IND G87 M2: 464.59hp at 6910rpm // 412.85tq at 3050rpm
IND G87 M2 Crank (assuming approximate 15% loss): 547hp // 486tq
Comparison:
G87 M2 — 464.59hp at 6910rpm // 412.85tq at 3050rpm
G82 M4 — 464.92hp at 6780rpm // 408.55tq at 4530rpm
Zeker! Voor mij deed een standaard S58 niet zo veel meer dan een B58. Sterker nog, mijn getunede B58 voelde veel leuker dan een stock S58 op dat moment.Kasteel schreef: 13 apr 2023, 10:57ja een fantastische motor, volledig mee eens, maar heb je ook de S58 gereden? Voor mij voor een sportauto (veel) leuker nog(beide standaard in vergelijk
)
Ik lees RADLEISTUNG 460PS. Dat komt toch overeen met IND ongeveer?WillemBoer schreef: 13 apr 2023, 12:16 Correctie, 642nm
Handbak zou ik nu toch ook over twijfelen idd…
Tov M3/4 Comp niet, maar de IND M2 weer wel, die zit ook op '510' in de praktijk tov '460' op papier. Toch?WillemBoer schreef: 13 apr 2023, 12:57 Ja ik zag het ook idd. Omgerekend 522 eu krukas pk dus.
Niet overdreven veel tov fabrieksopgave.
Nee, je leest het verhaal maar half, want alle motoren zijn ook standaard gereden. Daarnaast vind ik dat een S58 toch wel flink meer indruk moet maken dan een B58 met hele simpele bolt-ons; wat is anders de toevoeging? N55 vs S55 is een veel groter verschil imoKnot schreef: 13 apr 2023, 12:59 Dus de stock S58 wordt vergeleken met 2 getunede andere blokken, snap ik dat het geknepen blokje dan geen topper lijkt.
BMW gave the N55 a forged crankshaft, forged connecting rods and newer piston rings. It also received a rehsaped oil pan and a new oil drain pump, to allow for better circulation during more extreme circumstances than it was normally put under. Additional oil coolers have also been fitted to insure that, during the sort of driving that the M2 is capable of, there’s no loss in power.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 4 gasten