Laatste paar keer dat ik de auto heb gestart om te verplaatsen hoorde ik een tik in de kop van het blok. Ik heb geen idee wat het is, wanneer en hoe het is ontstaan. Het klinkt als een klepstoter die niet lekker gaat of iets. Om zeker te zijn dat ik wel de juiste oliedruk heb (aangezien ik alles aan de pomp heb veranderd) wil ik naast de oliedruk schakelaar, ook een oliedrukmeter maken. Just to be shure...
Vorige week heb ik een VDO oliedruk sensor, VDO gauge en 3d-gepint rooster voor aan de rechterkant van het stuurwiel aangekocht, waarbij de VDO-sensor zowel schakelt als een analoog signaal uitstuurt. Op deze manier kan je het oliedruklampje gebruiken als indicatie (alles boven de 0,5 bar) en het analoge signaal om alles af te lezen van 0-6 bar.
Ik ben dus begonnen om de sensor te verwisselen, en daar begonnen de uitdagingen al: De nieuwe sensor is groter en dikker, en past dus niet. De motorsteun zit in de weg om hem uberhaubt in het gat te krijgen. En zoals je ziet is er vrij weinig ruimte...