Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
SlowCo

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door SlowCo » 03 mar 2023, 21:35

Oh, gelukkig maar. We moeten niet willen dat werken ook echt gaat lonen natuurlijk...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 mar 2023, 21:35

Bizar idd!

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 03 mar 2023, 21:43

SlowCo schreef: 03 mar 2023, 21:35 Oh, gelukkig maar. We moeten niet willen dat werken ook echt gaat lonen natuurlijk...
Jawel het loont wel, voor de bijstandsgerechtigden :lol:

Verder is de inkomensgrens voor sociale huurwoningen erg wrang voor mensen (klein gezin bv) die daar net boven vallen. Geen sociale huurwoning van circa max €850 terwijl het inkomen over dezelfde belastingschijf gaat.

Wel de volle mep betalen aan de vrije sector huur, geen (huur) toeslagen, rechtsbijstand enz.

Dan vraag ik mij af wie nou wie omhoog of omlaag trekt?
Laatst gewijzigd door Crookie op 04 mar 2023, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 03 mar 2023, 23:18

Sociale huurwoningen zijn toch sowieso niet meer voor werkenden? :lol:
Die worden, met een uitkering erbij, weggegeven aan statushouders en hun nareizende families. En aangezien er dan nog te weinig gratis huizen zijn, zoeken ze nog panden om in te kunnen pikken en weg te geven:https://www.geenstijl.nl/5169434/haarle ... elzoekers/ :shock:

Crookie

Bericht door Crookie » 04 mar 2023, 00:55

Desperate times call for….

Heel Europa breed dat opkopen van leegstaande of onderbezette locaties om de migranten in te doen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 mar 2023, 08:24

Duits modeketen(?)
https://www.ad.nl/buitenland/duitse-mod ... ~afb57256/

https://nl.wikipedia.org/wiki/Peek_%26_Cloppenburg

V&D al ter ziele, HEMA de laatste tijd in zwaar weer, Blokker eigenlijk ook...alleen C&A houdt stand, en hoe....

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 mar 2023, 10:18

Ja zonde van die oude ketens maar allemaal ingehaald door online en primark rommel.

Als je nou over zinloze milieuvervuiling hebt is het zo’n primark wel, allemaal troep voor paar eur per stuk kopen en na 2x dragen alweer verwassen / stuk en kan het weg…

Robin

Bericht door Robin » 04 mar 2023, 10:57

H&M ook mindere cijfers dacht ik. Zara/Bershka draaien dacht ik als 'n tierelier(?)

Primark, je stapt er wél makkelijk binnen en (net als bij de Action...over miljardenbedrijf gesproken), je koopt er altijd wel wat(zooi), iig MdV of dochter....

Joop

Bericht door Joop » 04 mar 2023, 11:37

P&C (en Ansons, ook onderdeel van P&C, altijd wel een fijne kledingwinkel (in tegenstelling tot de erg oubollige vestigingen in Nederland). Ik kwam er eigenlijk ook wel vaak; alleen sinds corona niet meer in de binnensteden van Münster, Keulen en Düsseldorf geweest. Ik zal niet de enige zijn…

…jammer, want inderdaad het zijn wel de trekkers van de stad zoals een V&D en Bijenkorf (inmiddels ook flink wat vestigingen gesloten en bijv. in Arnhem ingevuld door een Primark) dat ook waren.

Robin

Bericht door Robin » 04 mar 2023, 11:53

Nu vind ik de Bijenkorf in Amsterdam wél een positieve metamorfose te hebben gehad sinds op de begane grond LV/Prada/Cartier weetikveel zitten. Geeft toch een wel grootstedelijk cachet vind ik. Geldt ook voor het 'nieuwe' Centraal Station. Wat een baggerzooi was dat daar '10 jaar geleden(?).

Kwam je op de modernste en bijna drukste luchthaven van EU(Schiphol aan), reed in de trein je naar 't CS leek 't of je in een Derde Wereldland bent beland, Dat valt nu mee....althans....

Robin

Bericht door Robin » 04 mar 2023, 12:07

Dan even een horeca rant. De voertaal in Mokum is dus Engels. Overal. Behalve in Noord: Buikslotermeerplein Boven IJ /Waterlandplein(prima FEBO met keurig personeel) daar is 't Turks en Arabisch:)

Kom je in Majestic schuin tegenover Krasnapolski, zaten we heel vaak. Kneiterduur en ze zien je de laatste tijd niet zitten. Bediening kloten. Al spreken ze daar wel ongeveer Nederlands....
Burger King allemaal hoofddoek poppetjes....prachtige koppies...waarom?
MacDonalds Kalvertraat teringzooi....
Bulldog, agressieve sfeer in 't algemeen.

MAAR ook twee(een handvol) hele goede tenten.
Zoals:
- De Roode Leeuw Damrak, heb ik MdV leren kennen. Toptent, personeel kent ons. Voorbijgangers kijken...
-Maria to Go.
-Salento in Zuid. Toptent, gaan we met de familie tijdens verjaardag MdV over paar weken weer eten.
-Tropico bestaat helaas niet meer....
-Indiaas restaurant Memories of India. Top: De (mede) eigenaar gaat daar gewoon Indiaas door de tent meezingen met microfoon en boxen op de achtergrond, geweldig.
-Paar panden verder ingang Reguliersdwarsstraat zit nog een Indiaas restaurant, naam kwijt, maar hun Mulligatawny(schrijf je dat zo?) soep is wat flauw tov Memories of India: top-soep.
-Punto Latino een soort disco lounge, leuke tent, maar een keer Turken met waterpijp die de boel verknallen en met onze dames flirten en stoer doen. Gezeik.
-Oh ja WAGAMAMA in het CS. Prima eten voor betaalbare prijzen, is een keten. Leuke(lees paar elegante Aziatisch/Oosterse dames) bediening, zeer gastvrij en informatief toch terwijl het een beetje 'fastfood' achtig aandoet. Maar kwaliteit Aziatsch spul imho.

En vroegah eind jaren '80 met m'n nichtjes (ik heb er nog wat familie te wonen, geen import, m'n oma is in 1917 geboren in de Ferdinand Bol, oom van me had 'n zaak op de Ceintuurbaan) naar Dansen bij Jansen, gweldige tijd was dat....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dansen_bij_Jansen

Maar ook in die tijden wel bij Escape geweigerd omdat wij 'boertjes'(met 'n paarhonderd gulden om te potverteren op zak per persoon) er te 'normaal'(waarschijnlijk beetje kakkerig toendertijd met polootjes etc ha) uitzagen...over discriminatie gesproken...

jos_br

Bericht door jos_br » 05 mar 2023, 22:41

Werkelijk nooit gedacht dat Van Kooten en De Bie terug kwamen!!

https://twitter.com/Nieuwsuur/status/16 ... ichting%2F

Jos.

Crookie

Bericht door Crookie » 06 mar 2023, 00:17

Lijkt mij ook veel energie vragen 24/7 twitter vol rammen met klimaat hysterie, demonstreren, debatten voeren, schreeuwen, op het asfalt gelijmd zitten enz.

Robin

Bericht door Robin » 07 mar 2023, 11:13

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 mar 2023, 11:28

Vooral dat ongevraagd stemadvies, zo 8 dagen voor de PS verkiezingen.

Robin

Bericht door Robin » 07 mar 2023, 11:47

smiley schreef: 07 mar 2023, 11:28 Vooral dat ongevraagd stemadvies, zo 8 dagen voor de PS verkiezingen.
Nou inderdaad. Geen WOORD wordt er gerept over Ja21, FvD, BBB....
Maarja...Main Stream Media, lekker neutraal.....

Tom

Bericht door Tom » 07 mar 2023, 11:55

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 mar 2023, 12:05

Je leest wel dat links zoveel bij verschillende tv programma's zitten, maar wat ik dan nergens lees is hoe vaak rechts wordt uitgenodigd en hoevaak rechts afzegt. Want als rechtse partijen wel uitgenodigd worden maar niet op komen dagen dan houd het natuurlijk ook op...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 mar 2023, 12:27

Op zich heb je wel een punt, maar vaak hoor ik verhalen over het aanschuiven bij de NPO programma's, waarna een gecoördineerde aanval begint van de hele tafel.
Daarna zorgt het juiste knip en plakwerk op de regietafel voor het gewenste resultaat.
De enige verdediging is niet op komen dagen voor die zelfkastijding.

De gewenste partijen die aanschuiven aan die tafel daarentegen krijgen een veredelde zendtijd voor politieke partijen van een uur, met veren in de reet en voor de buhne af en toe een (vooraf afgesproken) speldeprikje.

Zolang het zo blijft gaan, veranderd het spel niet, en kijk je alleen naar een bevestiging van je bubble.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 07 mar 2023, 13:40

De link(s)e partijen krijgen zelfs hele documentaires/reclamefilms zoals die voor Kaag/D66. En de verantwoordelijke dame bij de NPO, Shula Rijxman, daarna een wethouderschap kado in A'dam als dank voor de hulp...

Robin

Bericht door Robin » 07 mar 2023, 13:45

Exact @smiley....

Rijxman...pfff

Elise

Bericht door Elise » 07 mar 2023, 13:48

Elise

Bericht door Elise » 08 mar 2023, 08:44

Mooi filmpje, laat precies zien hoe het er hier in Nederland aan toe gaat :coffee:

https://www.dumpert.nl/toppers?selected ... 6_bea9a028

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 mar 2023, 09:50

Nou, ik kan d’r geen chocola van maken anders :?

Robin

Bericht door Robin » 08 mar 2023, 09:53

Elise schreef: 08 mar 2023, 08:44 Mooi filmpje, laat precies zien hoe het er hier in Nederland aan toe gaat :coffee:

https://www.dumpert.nl/toppers?selected ... 6_bea9a028
Beetje te lange nekklem had beter gewerkt :zwijntje:

Plaats reactie