Ik zit 15 maart ook in Zolder dus misschien kan ik hem nog ff in actie zien

Ik rij alleen van 14-16, kom maar even voorbij, je herkent me aan mn goede looks (of aan de atomR.Wiggel schreef: 23 feb 2023, 11:18 Mooi man, eindelijk !
Ik zit 15 maart ook in Zolder dus misschien kan ik hem nog ff in actie zien![]()
Hier 1 op Italiaans kenteken.Andre schreef: 23 feb 2023, 11:25 Kan zo’n atom op NL kenteken? Hoeveel BPM
Hoe zit dat met een ariel nomad?
Andre schreef: 23 feb 2023, 11:25 Kan zo’n atom op NL kenteken? Hoeveel BPM
Hoe zit dat met een ariel nomad?
Gijzert schreef: 23 feb 2023, 11:41Hier 1 op Italiaans kenteken.Andre schreef: 23 feb 2023, 11:25 Kan zo’n atom op NL kenteken? Hoeveel BPM
Hoe zit dat met een ariel nomad?
https://www.autoscout24.it/annunci/-52e ... e76b9e65b1
Dan kan Nederlands dus ook.
Inderdaad, is gewoon een dealerplaat die daar op hangt.Roy RS schreef: 23 feb 2023, 11:42Gijzert schreef: 23 feb 2023, 11:41Hier 1 op Italiaans kenteken.Andre schreef: 23 feb 2023, 11:25 Kan zo’n atom op NL kenteken? Hoeveel BPM
Hoe zit dat met een ariel nomad?
https://www.autoscout24.it/annunci/-52e ... e76b9e65b1
Dan kan Nederlands dus ook.
Dat is (veel) te makkelijk gezegd
Ik weet het niet beter hoor maar ben benieuwd waarom dat niet zou kunnen als hij eenmaal in de EU op kenteken staat.Roy RS schreef: 23 feb 2023, 11:42Gijzert schreef: 23 feb 2023, 11:41Hier 1 op Italiaans kenteken.Andre schreef: 23 feb 2023, 11:25 Kan zo’n atom op NL kenteken? Hoeveel BPM
Hoe zit dat met een ariel nomad?
https://www.autoscout24.it/annunci/-52e ... e76b9e65b1
Dan kan Nederlands dus ook.
Dat is (veel) te makkelijk gezegd
Gijzert schreef: 23 feb 2023, 12:59Ik weet het niet beter hoor maar ben benieuwd waarom dat niet zou kunnen als hij eenmaal in de EU op kenteken staat.Roy RS schreef: 23 feb 2023, 11:42Gijzert schreef: 23 feb 2023, 11:41
Hier 1 op Italiaans kenteken.
https://www.autoscout24.it/annunci/-52e ... e76b9e65b1
Dan kan Nederlands dus ook.
Dat is (veel) te makkelijk gezegd
Ik zie hier de belgische "importeur".
Die kan blijkbaar ook helpen met op Belgische platen te krijgen.
https://www.arielbelgium.be/our-story
Beetje afhankelijk van de prijs wil ik nomad 2 met 320 pk bestellen, die gaat op kenteken lukken
Das een dure gok als het niet lukt. Bedankt voor de uitleg.Roy RS schreef: 23 feb 2023, 13:24Gijzert schreef: 23 feb 2023, 12:59Ik weet het niet beter hoor maar ben benieuwd waarom dat niet zou kunnen als hij eenmaal in de EU op kenteken staat.
Ik zie hier de belgische "importeur".
Die kan blijkbaar ook helpen met op Belgische platen te krijgen.
https://www.arielbelgium.be/our-story
Zonder te ver uit te wijden is de simpele regel in nederland dat een in eu toegelaten auto zonder coc die eronder ligt(dus middels een eenmalige typegoedkeuring zoals wij die in lelystad kennen), toegelaten mág worden door de rdw, dus de registratie overnemen, naar dit hóeft niet. Dit beslist de keurmeester. Als er redenen zijn om toch een lelystadje te wensen dan mag dat zonder opgaaf van reden.
Nu is het zo dat ze met name identificeren. Dus een nieuwe Atom zou zeker geïdentificeerd moeten worden als de auto op de papieren, maar ziet de keurmeester dit anders dan heb ik pech. Het ontbreken van enige vorm van deuren, ramen en dakconstructie zou voor een licht verwarde rdw man kunnen zorgen die dan denkt “uhm, dit zoekt lelystad maar uit”
Dus een nomad waar geen euro6 op kan zitten (donor is euro4), kan zomaar geweigerd worden op italiaans kenteken(even los van het feit dat die Nomad helemaal niet geregistreerd is wat nu juist de reden van verkoop is)
De Nomad is anders dan de atom 4 want die laatste is gebouwd met typegoedkeuring in gedachte, helaas kwam brexit en was die investering waardeloos geworden, want uk goedkeuring telt niet meer. Ze zouden opnieuw in duitsland moeten beginnen en die kosten wegen niet op tegen de baten.
Maar een potentieel lucratieve als het wel lukt.
Als die GT4 niet op kenteken hoefde, kun je toch alvast een Nomad bestellen. Kun je later nog kijken of je hem op kenteken laat zetten indien mogelijk.
Ook is het een gok of ze hem willen accepteren.Philipoo schreef: 23 feb 2023, 14:26 Ik weet wel meerdere nomads in Italië die op kenteken staan. Die zouden volgens jou verhaal dan te importeren zijn met de Italiaanse papieren, alleen bpm wordt dan dus een gok?
Als de papieren compleet zijn in italie dan staat er een co2 getal op en is de bpm geen vraagteken. In polen staat dat niet op de papieren, dus ligt even aan de berekening vd rdwPhilipoo schreef: 23 feb 2023, 14:26 Ik weet wel meerdere nomads in Italië die op kenteken staan. Die zouden volgens jou verhaal dan te importeren zijn met de Italiaanse papieren, alleen bpm wordt dan dus een gok?
Zover ik weet, zolang de auto een europees kenteken heeft, moeten ze die overnemen in nederland, dit is ook wat RDW amsterdam en leeuwarden mij int verleden verteld hebben. CO2 staat veelal op de EU kentekens (er zijn idd uitzonderingen zoals Polen, slowakije is er nog zo een als ik dat goed herinner), dan weet je waar je aantoe bent kwa BPM, zo niet dan durf ik je dat eigenlijk niet te zeggen, kan zijn dat het dan op dezelfde manier gaat zoals ze dat doen met non EU cars die hierheen komen...Philipoo schreef: 23 feb 2023, 14:26 Ik weet wel meerdere nomads in Italië die op kenteken staan. Die zouden volgens jou verhaal dan te importeren zijn met de Italiaanse papieren, alleen bpm wordt dan dus een gok?
Baboulah schreef: 23 feb 2023, 18:22Zover ik weet, zolang de auto een europees kenteken heeft, moeten ze die overnemen in nederland, dit is ook wat RDW amsterdam en leeuwarden mij int verleden verteld hebben. CO2 staat veelal op de EU kentekens (er zijn idd uitzonderingen zoals Polen, slowakije is er nog zo een als ik dat goed herinner), dan weet je waar je aantoe bent kwa BPM, zo niet dan durf ik je dat eigenlijk niet te zeggen, kan zijn dat het dan op dezelfde manier gaat zoals ze dat doen met non EU cars die hierheen komen...Philipoo schreef: 23 feb 2023, 14:26 Ik weet wel meerdere nomads in Italië die op kenteken staan. Die zouden volgens jou verhaal dan te importeren zijn met de Italiaanse papieren, alleen bpm wordt dan dus een gok?
Co2 is vermeld onder kopje V.7 op een europees kenteken, dat is voor elk land hetzelfde, dus zolang je code V.7 ziet staat daar dus de CO2 waarde voor de auto
Op een italiaans kenteken staat V.7 dus rechts onder op pagina 2
Maar dit was van 1 jaar geleden toen ik mn laatste auto geimporteerd heb, kan zijn dat regels sindsdien aangepast is, maar 1 eu is 1 eu nog steeds lijkt mij in dat opzicht....
Toyota FJ Cruiser heeft ook geen typegoedkeuring (COC) en een paar jaar geleden heb ik er een met een Roemeens kenteken zonder enig probleem bij de RDW ingevoerd. Gegevens werden gewoon netjes van het kenteken overgenomen.Roy RS schreef: 23 feb 2023, 18:36 Klopt alleen niet, overnemen klopt helemaal, TENZIJ er geen typegoedkeuring aan ten grondslag ligt, dan is het aan de keurmeester
Elise schreef: 23 feb 2023, 19:10Toyota FJ Cruiser heeft ook geen typegoedkeuring (COC) en een paar jaar geleden heb ik er een met een Roemeens kenteken zonder enig probleem bij de RDW ingevoerd. Gegevens werden gewoon netjes van het kenteken overgenomen.Roy RS schreef: 23 feb 2023, 18:36 Klopt alleen niet, overnemen klopt helemaal, TENZIJ er geen typegoedkeuring aan ten grondslag ligt, dan is het aan de keurmeester
Hét voordeel van de EU. Behalve als je in België of Frankrijk woont, daar zijn de regels zonder COC drama.
Hallo, ik heb zelf een gesprekje met de medewerkers van de RDW gevoerd en ze zijn gewoon verplicht om het over te nemen, want één EU.Roy RS schreef: 23 feb 2023, 19:22Elise schreef: 23 feb 2023, 19:10Toyota FJ Cruiser heeft ook geen typegoedkeuring (COC) en een paar jaar geleden heb ik er een met een Roemeens kenteken zonder enig probleem bij de RDW ingevoerd. Gegevens werden gewoon netjes van het kenteken overgenomen.Roy RS schreef: 23 feb 2023, 18:36 Klopt alleen niet, overnemen klopt helemaal, TENZIJ er geen typegoedkeuring aan ten grondslag ligt, dan is het aan de keurmeester
Hét voordeel van de EU. Behalve als je in België of Frankrijk woont, daar zijn de regels zonder COC drama.
Lezen jullie wat ik schrijf? Ze mógen het overnemen, dat gebeurd ook in 90% van de gevallen, zeker bij een auto die overduidelijk al een typegoedkeuring elders heeft én een eu registratie, maar dat is echt andere koek bij extreme voertuigen zoals atoms, bac, maar ook bijv skelters met kenteken of zelfbouwbuggy’s etc, alles wat echt off the chart afwijkend is
Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Ahrefs [Bot] en 18 gasten