Voor het eerst is het beginnen te kriebelen en steeds vaker worden de zoeksites geraadpleegd, alerts ingesteld etc.
Ik noem het de oriëntatie fase, maar we weten allemaal waar dit gaat eindigen.

Het begon met de basis, >300pk, cabrio, sportief georiënteerd en € 25-30k
Een mooie 911 gaat em niet worden.
Een boxster voldoet niet [altijd] aan de 300pk eis, maar is gezien het gewicht nog wel eentje die zou passen.
De dagelijkse inzetbaarheid is als roadster echter wel beperkt tov wat we nu hebben.
En dan het blok, tja het gaat meestal goed,maar als het fout gaat, dan gaat het hard met de €; dat is het mij niet waard.
Andere alternatieven kwam ik niet op, dus kwam ik snel uit op de meest logische opvolger een M235i.
Mooie auto, 300+pk, praktische achterbank en ruimschoots beschikbaar.
Dus mij gaan verdiepen in de N54, N55, PWG, EWG, charge pipe etc.
De N55 met EWG is dan toch wel degene die dan als de betere keuze uit de bus komt.
Maar je leest daarbij vaak ook, de B58 is een nog betere keus.
Dus daarop ingelezen en tja overal komt wel naar voren wat een fijn blok dit is. Dus met het risico dat het budget nog wat verder
opgerekt moet worden, gaan we op zoek naar een m240i.
Eisen:
Kleur: mineraal wit, estoril 2 blauw, sunset orange of knal rood.
Geen ex USA schade auto
Een paneel gespoten hoeft geen probleem te zijn
Navi [buss of pro maakt me niet uit]
Geen iX
Niet meer dan 150k gelopen
Pré
Leer, stof mag alleen wanneer de prijs daar ook naar is. Voor 100-1200 zijn complete interieurs te krijgen en bouw ik dat er zelf in.
Handgeschakeld
Performance goodies
Budget 30, maar 35k strak en op kenteken is bespreekbaar
Ik kijk eigenlijk alleen in Duitsland want in Nederland gaat dit niet lukken met mijn budget.
Huidige favo:
maart 2017
62.500 gelopen
30.780
Voor BPM rekenenop 3.500 voor2017; 1.000 meer of minder voor elk jaar jonger of ouder
Goodies wishlist:
- Sper
- 19 inch
- Schroefset
- Performance look voorspoiler
- Performance diffuser achter
- Sport uitlaat
Ik houd jullie op de hoogte, tot die tijd jullie ideeën en ' ik zou...' zijn welkom