Ja ik wel, die zonder voelt iets speelser, zet net wat makkelijker de kont opzij, maar daar koop je zo'n auto niet voor denk ik. Die met rijdt wat meer op rails zeg maar. Maar als hij dan komt, komt hij wel iets snappier. Op de GT3 (Touring) zit het idd standaard.
Het grote Porsche 992 draadje
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Het grote Porsche 992 draadje
- JP
- Berichten: 31509
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Ik overweeg de GT3 Touring ook zonder te bestellen…maar ben er nog niet helemaal uit…..
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Of je krijgt een klap op je muil.tomgtr schreef: ↑06 jan 2023, 21:58 Zou zeker leuk zijn maar wel een vrije keuze. Sommige mensen hebben meer last van negatief commentaar dan anderen. Ik probeer ook wat milder te zijn. Internet is plat en opmerkingen komen vaak lomper over dan bedoeld. Zoals ik al vaker een mening van TLRS heb herhaald, een forum is net een kroeg, je kan niet iedereen aardig vinden. Maar in een kroeg ga je ook niet mensen die je nauwelijks kent zomaar afzeiken. En doe je dat wel dan kan het zijn dat die persoon daar wat onaardig op reageert of voortaan wegblijft. Een vrije keuze.
992 C4S is serieus indrukwekkend. Maar mist alleen een stukje beleving. Het gaat allemaal te makkelijk, te vanzelf. Geluid is top, maar je mist de laatste haal die de GT3 wel heeft.
-
- Berichten: 7516
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
-
Online
- Berichten: 2108
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Ik heb ras niet gekozen..met beide proefgereden en weinig van gemerkt. Bij autos als een Taycan is het wel handig.. lekker kleine draaicirkel. Wel aangevinkt bij die dus.
Zal eens zoeken maar er zweeft ergens een filmpje rond van een groep porsche liefhebbers die gingen proefrijden met 911s met ras.. waren allemaal enthousiast. Helaas had geen van de test autos ras..
Ymmv, ik kom amper op circuits en kies dus liever stoelkoeling of volleder interieur
Ik had ook de voorkeur voor een niet 4. Auto mag best speels zijn
Zal eens zoeken maar er zweeft ergens een filmpje rond van een groep porsche liefhebbers die gingen proefrijden met 911s met ras.. waren allemaal enthousiast. Helaas had geen van de test autos ras..
Ymmv, ik kom amper op circuits en kies dus liever stoelkoeling of volleder interieur
Ik had ook de voorkeur voor een niet 4. Auto mag best speels zijn
-
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Dat is ook haast niet te overtreffen. Die 4.0 die tot 9k doorhaalt En ook wel inherent aan turbo vs atmosferisch.Riceaux schreef: ↑07 jan 2023, 18:20Of je krijgt een klap op je muil.tomgtr schreef: ↑06 jan 2023, 21:58 Zou zeker leuk zijn maar wel een vrije keuze. Sommige mensen hebben meer last van negatief commentaar dan anderen. Ik probeer ook wat milder te zijn. Internet is plat en opmerkingen komen vaak lomper over dan bedoeld. Zoals ik al vaker een mening van TLRS heb herhaald, een forum is net een kroeg, je kan niet iedereen aardig vinden. Maar in een kroeg ga je ook niet mensen die je nauwelijks kent zomaar afzeiken. En doe je dat wel dan kan het zijn dat die persoon daar wat onaardig op reageert of voortaan wegblijft. Een vrije keuze.
992 C4S is serieus indrukwekkend. Maar mist alleen een stukje beleving. Het gaat allemaal te makkelijk, te vanzelf. Geluid is top, maar je mist de laatste haal die de GT3 wel heeft.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Als je uitgaat van een tamme daily vond ik de laatste 750rpm juist nog wel een sportief randje hebben bij de 4S.
- JP
- Berichten: 31509
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Ik denk dat het ook ligt aan de manier van rijden door Wouter. Zo'n 911 rij je natuurlijk heel anders dan elke andere auto.
-
Online
- Berichten: 2108
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Ergens denk ik dat ze bij porsche wel weten hoe het moet...
-
- Berichten: 51593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote Porsche 992 draadje
GT3/RS heeft nu double wishbones vóór. maar het concept met de motor in de kont, achter de achteras, blijft natuurlijk wat het is. Beetje speedboat in de plané bij tijden(denk ik, adhv mijn ervaringen in 911s)
EN Woka heeft zélf ook al een tijdje een 996. Dus tja.
- Philipoo
- Berichten: 4183
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Met de jongens van Manthey Racing staan praten over die nieuwe ophanging, zelfs de testpiloten daar zeggen dat je vrijwel niks van de 992 vs 991 ophanging voelt. Een autoblog journalist gaat dat helemaal niet merken
-
- Berichten: 51593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote Porsche 992 draadje
OK:)
Nouja het Elfer concept is wat het is en physics blijven physics he. De 'flaws' van een Elfer heeft de Cayman met middenmotor minder tot niet. 911 RSR project(tot vorig jaar) had ook de motor 'in het midden' ipv achter de achteras.
Nouja het Elfer concept is wat het is en physics blijven physics he. De 'flaws' van een Elfer heeft de Cayman met middenmotor minder tot niet. 911 RSR project(tot vorig jaar) had ook de motor 'in het midden' ipv achter de achteras.
- Philipoo
- Berichten: 4183
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Laatst gewijzigd door Philipoo op 10 jan 2023, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 51593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote Porsche 992 draadje
992 GT3 Cup? Heb je daar info over?
EDIT: https://www.supercars.net/blog/porsche- ... epth-look/ kan niks vinden.
Nog even over de video. Woka zegt bij 15:31 en vooral bij 15:41: 'remmen meer insturen, ik wil meer sperwerking' of iets van die strekking.
Volgens mij is bij coasting(gaslos) het juist dan zaak dat je MINDER sperwerking wil waardóór je makkelijker instuurt. Aangezien hij 't over (aan)remmen en insturen had. Met gas EROP wordt 't een ander verhaal....
- Kasteel
- Berichten: 5298
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Philipoo
- Berichten: 4183
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote Porsche 992 draadje
sorry, ik bedoelde de rsr inderdaadRobin schreef: ↑10 jan 2023, 11:38992 GT3 Cup? Heb je daar info over?
EDIT: https://www.supercars.net/blog/porsche- ... epth-look/ kan niks vinden.
Nog even over de video. Woka zegt bij 15:31 en vooral bij 15:41: 'remmen meer insturen, ik wil meer sperwerking' of iets van die strekking.
Volgens mij is bij coasting(gaslos) het juist dan zaak dat je MINDER sperwerking wil waardóór je makkelijker instuurt. Aangezien hij 't over (aan)remmen en insturen had. Met gas EROP wordt 't een ander verhaal....
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote Porsche 992 draadje
De primaire reden voor het naar voren halen van de motor in de RSR was om ruimte te creëren voor een grotere diffusor, anders was de 911 niet meer competitief te krijgen in het GTE veld en daarom kreeg Porsche een waiver om een aanpassing te doen tov. de productie auto, daar waar dat eigenlijk niet was toegestaan.
-
- Berichten: 51593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Volgens R&T zat het zo: switchen naar een mid engine gaf meerdere voordelen tov een paar nadelen(vs de Heckmotor) en één van die voordelen was inderdaad die langere diffuser....Mark 320iS schreef: ↑10 jan 2023, 22:08 De primaire reden voor het naar voren halen van de motor in de RSR was om ruimte te creëren voor een grotere diffusor, anders was de 911 niet meer competitief te krijgen in het GTE veld en daarom kreeg Porsche een waiver om een aanpassing te doen tov. de productie auto, daar waar dat eigenlijk niet was toegestaan.
https://www.roadandtrack.com/motorsport ... -walliser/
Daaruit:
Edit:With power and weight largely out of the question, aerodynamics and weight distribution become the two most important variables on a GT racer. Ford cleverly used BoP to its benefit with the new, mid-engine GT, which has an optimal weight distribution and the most advanced aerodynamics in the GT field.
The 911, on the other hand, has a disproportionately large amount of weight on the rear axle, contributing to compromised handling and increased rear tire wear. Having an engine in the back also gets in the way of running a larger diffuser, like the Ford GT and Ferrari 488.
Switching to a mid-engine layout is Porsche's way of leveling the playing field, even if it loses its rear-engine traction advantage.
"It was clear for us that we give up our weight advantage, but we gained the advantage of the aerodynamics and the weight distribution," said Walliser. "Yeah, we gave something up, but we gained more on the performance side."
"Aerodynamics, weight distribution, inertia. All these things are optimized," said Walliser.
https://www.roadandtrack.com/motorsport ... sr-teaser/It was previously believed that Porsche was granted a waiver to build a 911 that differed so drastically from the street car, but that's not the case.
"It's not a waiver," said Walliser. "It's written in the rules of GTE that you can do that. As long as you stay on your platform, no problem."
"So as long as it's a 911. . ."
"No discussion," replied Walliser.
Dit ging over die diffuser en waiver, maar dat werd dus (zie hierboven) later ontkend.
-
- Berichten: 21797
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Leuke weetjes.
- JP
- Berichten: 31509
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 51593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Lijkt wel 'n schaalmodel(?) eerste foto?)
- Paskal
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Gisteren bij "mijn dealer" de nieuwe GT3-RS voor het eerste in real life gezien. Tov de vorige versies vind ik hem toch wel heeeeel indrukwekkend voorkomen met al zijn aero/wegligging gerelateerde delen. Maar die vleugel achterop is wel echt heel huge in real life hoor . Als je hem zo in eerste instantie ziet denk je direct dat het geen geen straat-auto is maar een race-auto wat ik bij de vorige versies helemaal niet had.
Overigens wel leuk om de evolutie te zien van de GT3-RS middels de collectie met extreem lage km.standen die Mark heeft staan. Sowieso denk ik dat je goed moet zoeken om al die versies in die staat bij elkaar te zien staan. De 996 GT3-RS is maar een klein autootje vergeleken met de nieuwste versie.
Overigens wel leuk om de evolutie te zien van de GT3-RS middels de collectie met extreem lage km.standen die Mark heeft staan. Sowieso denk ik dat je goed moet zoeken om al die versies in die staat bij elkaar te zien staan. De 996 GT3-RS is maar een klein autootje vergeleken met de nieuwste versie.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26882
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Mooie foto’s Paskal, blijft toch wel de uber jongensdroom auto voor mij een dikke 911
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten