Lotus Exige én Elise
- Emiel
- Berichten: 3889
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Klinkt tof maar ik heb een hele grote jenvey airbox en die ingepakt in dempend materiaal. Geen zin om van circuit afgestuurd te worden weer
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Lotus Exige én Elise
https://www.ebay.co.uk/itm/144890696973 ... media=COPY
Lotus Elise S1 Safari
Lotus Elise S1 Safari
- Philipoo
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Lotus Exige én Elise
Waarom voelt die advertentie als een grote scam?
-
- Berichten: 18539
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Lotus Exige én Elise
https://bringatrailer.com/listing/1998- ... yNIzq-5b9E
Cheap. Daar had ik 'm wel voor willen hebben eigenlijk, 46K voor een nieuwe Elise S190......
Oh wacht, Track only.... Dan is het vooral een duur speeltje.
Cheap. Daar had ik 'm wel voor willen hebben eigenlijk, 46K voor een nieuwe Elise S190......
Oh wacht, Track only.... Dan is het vooral een duur speeltje.
-
- Berichten: 7497
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Exige én Elise
Ik ben nooit zo happig op dit soort 25 jaar oude auto's die (bijna) nooit gereden hebben.
- Joop
- Berichten: 8906
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Lotus Exige én Elise
Als je er inderdaad wel mee wil rijden, kun je eerst rondom alle rubber onderdelen vervangen… Waarom niet gewoon mee rijden (waar die dingen voor gemaakt zijn)?
-
- Berichten: 18539
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Philipoo
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Lotus Exige én Elise
Als al die prijzen nou ff gaan kelderen wordt het weer leuk
-
- Berichten: 18539
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Philipoo
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Lotus Exige én Elise
Ik denk eigenlijk dat de komende tijd de exiges s2 en s3 wel weer wat moeten gaan zakken. De prijzen zijn echt stupide hoog op dit moment. ik zou er best een willen, maar niet voor het geld wat ze nu vragen!
- Alexsti
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Exige én Elise
Zekers, hier ook geen afschrijving op de Elise sterker nog hij is alleen maar meer waard geworden sinds de aankoop in 2014.....al merk je dat alleen bij de verkoop, maar voelt toch lekker. (en ja 9jaar in bezit alweer, tijd vliegt...)
Uiteraard heb je wel je onderhoud, maarja dat heb je bij iedere auto, maar een ander voordeel is er zit weinig in dus kan er ook weinig stuk gaan, en roesten doet tie ook niet.
Techniek is ook simpel en veel is er zelf te doen, als je tijd en ruimte hebt.
Uiteraard heb je wel je onderhoud, maarja dat heb je bij iedere auto, maar een ander voordeel is er zit weinig in dus kan er ook weinig stuk gaan, en roesten doet tie ook niet.
Techniek is ook simpel en veel is er zelf te doen, als je tijd en ruimte hebt.
- Philipoo
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Lotus Exige én Elise
Roesten doen ze niet, behalve het onderstel dan.. Mijn oude 111S zag eruit alsof die op de bodem van de zee had gelegen!Alexsti schreef: ↑27 jan 2023, 13:28 Zekers, hier ook geen afschrijving op de Elise sterker nog hij is alleen maar meer waard geworden sinds de aankoop in 2014.....al merk je dat alleen bij de verkoop, maar voelt toch lekker. (en ja 9jaar in bezit alweer, tijd vliegt...)
Uiteraard heb je wel je onderhoud, maarja dat heb je bij iedere auto, maar een ander voordeel is er zit weinig in dus kan er ook weinig stuk gaan, en roesten doet tie ook niet.
Techniek is ook simpel en veel is er zelf te doen, als je tijd en ruimte hebt.
Overigens te vroeg verkocht, maar goed, geen seconde spijt van gehad want was toch ook wel blij toen dat ding weg was!
- Emiel
- Berichten: 3889
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Als de economie slechter word zijn bepaalde auto’s ook waarde vaste beleggingen, kijk de oude amerikanen.
Benieuwd of de s1/s2/s3 varianten ook zo worden. Als dat zo is blijven de s2/s3 wel stabiel denk ik.
2-11 gaat al voor 75k (laatste bij dealer in Belgie) en S2 exiges cup hoef je onder de 65k ook niet meer te proberen als die in goede staat is.
De specials blijven toch duur lijkt het want die zijn enorm gestegen.
In UK zijn de s2’s 8k - 10k gbp gezakt in de laatste periode.
Ik hou daar de 2-11 prijzen in de gaten, is enige waar ik mijne voor weg zou doen.
Benieuwd of de s1/s2/s3 varianten ook zo worden. Als dat zo is blijven de s2/s3 wel stabiel denk ik.
2-11 gaat al voor 75k (laatste bij dealer in Belgie) en S2 exiges cup hoef je onder de 65k ook niet meer te proberen als die in goede staat is.
De specials blijven toch duur lijkt het want die zijn enorm gestegen.
In UK zijn de s2’s 8k - 10k gbp gezakt in de laatste periode.
Ik hou daar de 2-11 prijzen in de gaten, is enige waar ik mijne voor weg zou doen.
-
- Berichten: 18539
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Lotus Exige én Elise
Het wordt niet meer zo gemaakt & zo simpel is het eigenlijk.Emiel schreef: ↑27 jan 2023, 21:42 Als de economie slechter word zijn bepaalde auto’s ook waarde vaste beleggingen, kijk de oude amerikanen.
Benieuwd of de s1/s2/s3 varianten ook zo worden. Als dat zo is blijven de s2/s3 wel stabiel denk ik.
2-11 gaat al voor 75k (laatste bij dealer in Belgie) en S2 exiges cup hoef je onder de 65k ook niet meer te proberen als die in goede staat is.
De specials blijven toch duur lijkt het want die zijn enorm gestegen.
In UK zijn de s2’s 8k - 10k gbp gezakt in de laatste periode.
Ik hou daar de 2-11 prijzen in de gaten, is enige waar ik mijne voor weg zou doen.
Je ziet het ook in de horloges. De massa R olex wordt massaal gedumpt door de speculisten & de vintage & echt unieke merken blijven prima op peil.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26877
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lotus Exige én Elise
Eens met Erik, enige risico dat er voor auto’s wel is itt horloges is de wetgeving… als je “straks” nergens meer mag rijden met je benzine auto wat heb je er dan nog aan en wat doet dat met de waarde…
-
- Berichten: 18539
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Lotus Exige én Elise
Tja, ik denk niet dat ze dat kunnen maken.Martijn_bmw schreef: ↑28 jan 2023, 09:09 Eens met Erik, enige risico dat er voor auto’s wel is itt horloges is de wetgeving… als je “straks” nergens meer mag rijden met je benzine auto wat heb je er dan nog aan en wat doet dat met de waarde…
Ze zorgen er wel voor dat het héél duur wordt & dat daardoor alleen de pareltjes overblijven. De 'heritage' van het auto rijden.
Elke doorsnee auto zal zo ongeveer op de sloop belanden, totdat de rest zo duur wordt dat het weer zonde is om niks mee te doen.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: Lotus Exige én Elise
Dat was eerst misschien zo maar ondertussen maakt ook vintage Rolex een duikvlucht. In Nederland wordt nog de hoofdprijs gevraagd maar ik zie in zuid Europa alweer 1803’s, 1675’s en 5513’s voor circa 10k.ErikS schreef: ↑28 jan 2023, 08:18Het wordt niet meer zo gemaakt & zo simpel is het eigenlijk.Emiel schreef: ↑27 jan 2023, 21:42 Als de economie slechter word zijn bepaalde auto’s ook waarde vaste beleggingen, kijk de oude amerikanen.
Benieuwd of de s1/s2/s3 varianten ook zo worden. Als dat zo is blijven de s2/s3 wel stabiel denk ik.
2-11 gaat al voor 75k (laatste bij dealer in Belgie) en S2 exiges cup hoef je onder de 65k ook niet meer te proberen als die in goede staat is.
De specials blijven toch duur lijkt het want die zijn enorm gestegen.
In UK zijn de s2’s 8k - 10k gbp gezakt in de laatste periode.
Ik hou daar de 2-11 prijzen in de gaten, is enige waar ik mijne voor weg zou doen.
Je ziet het ook in de horloges. De massa R olex wordt massaal gedumpt door de speculisten & de vintage & echt unieke merken blijven prima op peil.
Gaat vaak via handelaren op insta.
Op horlogeforum daarentegen leeft iedere particulier nog in 2021 qua vraagprijs..
Verder eens met Martijn, qua uitstoot komen ice auto’s steeds meer in het verdomhoekje. Geniet er nog van zolang het kan, dat doe ik ook. Maar als lange termijn investering zou ik een auto niet meer aanraden..
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Lotus Exige én Elise
1675s voor 10k? Waar?:)
Maar ze zitten inderdaad wat op 'n plateau, vintage Rolex duikvlucht zie ik niet zozeer, nu heb ik 2 vintage Rolexen en m'n vader leerde mij altijd : Der Sieg liegt in der Einkauf! Ofzo. Misschien zit /zat er best veel lucht tussen bij Rolex, want vintage klokken van andere leuke merken zijn behoorlijk in opmars qua prijs, GP ook, JLC ook, Cartier zéér, ook de damesmodellen....
Qua auto's: Ik verwacht in 2029 een telefoontje van Nick Mason dat hij mij z'n F1 GTR en 250 GTO aanbiedt voor 'de helft' ))))
Maar ze zitten inderdaad wat op 'n plateau, vintage Rolex duikvlucht zie ik niet zozeer, nu heb ik 2 vintage Rolexen en m'n vader leerde mij altijd : Der Sieg liegt in der Einkauf! Ofzo. Misschien zit /zat er best veel lucht tussen bij Rolex, want vintage klokken van andere leuke merken zijn behoorlijk in opmars qua prijs, GP ook, JLC ook, Cartier zéér, ook de damesmodellen....
Qua auto's: Ik verwacht in 2029 een telefoontje van Nick Mason dat hij mij z'n F1 GTR en 250 GTO aanbiedt voor 'de helft' ))))
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Lotus Exige én Elise
Ik zite even te rekenen, leuke auto's straks ook in verdomhoekje. Wat kost een 10.000liter (E98)brandstoftank 'achter huis'?:)
zeg, je verstookt per jaar max 1000 liter E98 aan je leuke auto kun je 10 jaar vooruit. 10.000 x2 euro is alweer 20k euros eventjes.
zeg, je verstookt per jaar max 1000 liter E98 aan je leuke auto kun je 10 jaar vooruit. 10.000 x2 euro is alweer 20k euros eventjes.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Exige én Elise
Je kunt je ron 98 maar een goed jaartje goedhouden, dus je tank kan al een pak kleiner.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: Lotus Exige én Elise
Tuurlijk, als je ze lang genoeg hebt zit er nog voldoende lucht in die vintage Rolex markt, en als je ze niet kwijt wil ook prima.Robin schreef: ↑28 jan 2023, 12:13 1675s voor 10k? Waar?:)
Maar ze zitten inderdaad wat op 'n plateau, vintage Rolex duikvlucht zie ik niet zozeer, nu heb ik 2 vintage Rolexen en m'n vader leerde mij altijd : Der Sieg liegt in der Einkauf! Ofzo. Misschien zit /zat er best veel lucht tussen bij Rolex, want vintage klokken van andere leuke merken zijn behoorlijk in opmars qua prijs, GP ook, JLC ook, Cartier zéér, ook de damesmodellen....
Qua auto's: Ik verwacht in 2029 een telefoontje van Nick Mason dat hij mij z'n F1 GTR en 250 GTO aanbiedt voor 'de helft' ))))
Maar als je ze begin dit jaar of vorig zomer hebt gekocht grote kans dat je mag afschrijven.
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Emiel
- Berichten: 3889
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
De Lotus community is gelukkig voorzien van hele slimme mensen. Flink wat techneuten.
Ik verwacht dat we de Lotus in de toekomst kunnen ombouwen naar EV. 300pk/300nm max, scheelt 1500kg aan accu’s. Accu’s worden ook steeds beter. Houden we een relatief lichte EV
We moeten hoop houden
Ik verwacht dat we de Lotus in de toekomst kunnen ombouwen naar EV. 300pk/300nm max, scheelt 1500kg aan accu’s. Accu’s worden ook steeds beter. Houden we een relatief lichte EV
We moeten hoop houden
- Baboulah
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Lotus Exige én Elise
Waarom zou je er dan 1 willen als het omgebouwd is naar EV? gewicht is wss x2 gegaan dus die unieke positie is weg, en kwa lol is er ook niet te beleven in een EV... in mijn ogen gewoon verknallen van heritage
Heb ondertussen al 3 a 4x bij een lotus gekeken om te kopen, maar elke keer loop ik er toch weer van weg, de angst is toch altijd met schade meteen total is, en ik elke keer niet helemaal lekker in de autos zit met mn brede poten met die "stang" die een Elise bijv heeft tussen bestuurder en passagier bij de voeten waar mn schoen onder blijft hangen, toch zonde dat daarom elke keer maar niets wordt.
Heb ondertussen al 3 a 4x bij een lotus gekeken om te kopen, maar elke keer loop ik er toch weer van weg, de angst is toch altijd met schade meteen total is, en ik elke keer niet helemaal lekker in de autos zit met mn brede poten met die "stang" die een Elise bijv heeft tussen bestuurder en passagier bij de voeten waar mn schoen onder blijft hangen, toch zonde dat daarom elke keer maar niets wordt.
- Emiel
- Berichten: 3889
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Kwestie van geduld. Hopen op lichtere motoren en accu’s zodat gewicht van de accu’s gelijk is aan volle tank benzine en 300pk/300nm motor 100kg weegt. Tot die tijd brandstof/bio brandstof.
1,91 en behoorlijke dikke stelten en poten met maat 45/46.Baboulah schreef: ↑30 jan 2023, 14:19
Heb ondertussen al 3 a 4x bij een lotus gekeken om te kopen, maar elke keer loop ik er toch weer van weg, de angst is toch altijd met schade meteen total is, en ik elke keer niet helemaal lekker in de autos zit met mn brede poten met die "stang" die een Elise bijv heeft tussen bestuurder en passagier bij de voeten waar mn schoen onder blijft hangen, toch zonde dat daarom elke keer maar niets wordt.
Schoenen met dunne zool en wat dunner leer werkt prima. Met ecco’s, nikes, etc hoef ik het niet te proberen.
Kleiner stuur en die is ook verhoogd paar cm. En versnellingspook wat verlengd (icm shortshifter kit)
Pook zit nu naast het stuur ipv onder de knie holte.
Pas er beter in dan een e46 of z4. (Laatste zit ik klem tegen deur)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten