Robin schreef: 19 jan 2023, 06:36
En dan kom je weer op het punt: Is er een alternatief dan? Wat ik gisteren al zei: De wereldwijde dealer verkoopprijs(dus niet dit absurde NL verhaal) van een GT3/GT4RS is zodanig dat er weinig concurrentie is, voor wat je krijgt. Tel daarbij op de waardevastheid cq je kunt eraan verdienen en het wordt een investeerderswereldje. Dat is een beetje jammer.
Want wat is dus het alternatief? Ik weet 't niet....
Het wordt gewoon een beetje zoals de horloge markt. Ik heb een slot gehad op een 992 GT3 destijds, maar werd me ook te gek. Het moet je een beetje gegund worden door de dealer en dat heeft nu eenmaal met vraag en aanbod te maken. Verder is het geval van André nog weer even anders door het feit dat hij geen platen wil, dat compliceert de boel blijkbaar enorm, en dan is ook bij de dealer of Pon de vraag: hebben we zin in de hoeveelheid moeite versus de opbrengst?
In het geval van Chris Harris, ik weet niet hoe slim het is, gezien zijn relatie met Porsche en AP om dit zo te doen. Van wat ik begrijp wilde hij z’n 992 GT3 Touring inruilen op een GT4RS, dat was dus blijkbaar moeilijk moeilijk, dus wordt hij aangeboden op Collecting Cars. Had hij hem wel in kunnen ruilen, dan had hij dat neem ik aan gedaan? Maar ja, als je dan toch geen slot voor een GT4RS kan krijgen, ja dan lekker zelf verkopen dus.. verder is de vraag, is dit een issue met de dealer ansich of is het een issue met Porsche zelf? Ik denk het eerste..