EV auto's (elektrische)
-
Re: EV auto's (elektrische)
Ik doe altijd netjes bronvermelding hé 

-
-
Is volgens mij allang een bedrijf die daar oplossing voor heeft: een paal met op ca 2,5 m hoogte een uitzwaaibare arm met laadkabel er aan, die draai je over het voetpad tot boven de auto en aan stekkeren maar..Elise schreef: 17 jan 2023, 17:15 Stekkerauto’s: kabelgoot in stoep mag
DORDRECHT - Dordtenaren die op de openbare weg hun geparkeerde elektrische auto willen opladen en daarvoor gebruik maken van een laadpaal op eigen terrein, krijgen bij een vergunningaanvraag niet langer automatisch nul op het rekest.
Zo mag de kabel tussen oplaadpunt en voertuig niet op een fietspad of door plantsoenen liggen. Ook moet de kabel zodanig worden afgedekt dat een rollator er zonder problemen overheen kan.
Zal alleen wel weer een schoonheidscommissie iets over te zeggen hebben....
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Dan vind ik zo'n ingegraven kabeltje wel een fraaiere oplossing, dan maakt de breedte van de stoep ook nog eens niets uit ...
-
Tsja, alleen het mag niet.. privé kabels in gemeentegrond leggen.Booooh schreef: 17 jan 2023, 19:07 Dan vind ik zo'n ingegraven kabeltje wel een fraaiere oplossing, dan maakt de breedte van de stoep ook nog eens niets uit ...
Het wordt als dat wel invoering zou vinden ook leuk voor de bedrijven die kabels en leidingen in gemeentegrond leggen, die zullen dan bij werkzaamheden regelmatig dat soort privé kabels uit de grond trekken of doorbreken met alle gevaren en schade van dien..
-
Dat is nou net waar dat artikel over gaat, ze zijn in Dordrecht dus bezig om het wel toe te staan (onder voorwaarden).
-
Leuk die stoeptegel. Maar als bij EV buurman de enige vrije plek is om mijn auto neer te zetten in de straat heeft hij weinig eraan. Het is niet alsof je een parkeerplaats kan claimen langs openbare weg.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Gewoon iedere keer dat een ander voor jouw huis parkeert de banden lek steken.
-
Dit liikt mij een hele goede oplossing:

In elk geval stukken beter dan dit wat je nog veel ziet:

In elk geval stukken beter dan dit wat je nog veel ziet:
- Martijn_bmw
Tja zie je jezelf al elke dag in de koud / donker / zeikende regen die kabel door dat rubber heen frommelen de goot in…
Volgens mij doe je dat 2x en dan ben je er klaar mee.
Eens dat het er veel beter en netter uitziet maar ik denk dat het in de praktijk k* werkt.
Uiteindelijk moeten er langzaamaan steeds meer openbare laadpalen komen bij openbare parkeerplaatsen.
Volgens mij doe je dat 2x en dan ben je er klaar mee.
Eens dat het er veel beter en netter uitziet maar ik denk dat het in de praktijk k* werkt.
Uiteindelijk moeten er langzaamaan steeds meer openbare laadpalen komen bij openbare parkeerplaatsen.
-
Geen flauw idee Martijn of dit veel werk of gepruts is in de praktijk. Wel meer werk dan direct een losse kabel over de stoep, maar je struikelt er niet over en rolstoelgebruikers hebben er helemaal geen last van.
Maar ik ben het met je eens, in de toekomst moeten er veel meer openbare laadpalen bij.
Edit: met goede vorst worden die rubbers er ook niet soepeler van...
Maar ik ben het met je eens, in de toekomst moeten er veel meer openbare laadpalen bij.
Edit: met goede vorst worden die rubbers er ook niet soepeler van...

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
De vraag is misschien ook wel of iedereen wel een laadmogelijkheid bij huis of op loopafstand van zijn huis moet hebben, als is dat natuurlijk wel de wens. Ik vraag mij af of dat technische qua infrastructuur mogelijk is als 3/4 van het wagenpark een EV is, nog afgezien van de kabeltjes op/in de stoep.
Met je ICE auto gooi je je tank ook vol op een externe locatie en kun je x honderd km rijden. Misschien moet dat uiteindelijk bij een EV niet anders zijn. Op een externe locatie met een supercharger je auto volladen en vervolgens kun je x honderd km rijden.
Kun je thuis, op je werk, bij de supermarkt, bouwmarkt, winkelcentrum etc je auto wél aan de stekker zetten dan is dat winst.
Met je ICE auto gooi je je tank ook vol op een externe locatie en kun je x honderd km rijden. Misschien moet dat uiteindelijk bij een EV niet anders zijn. Op een externe locatie met een supercharger je auto volladen en vervolgens kun je x honderd km rijden.
Kun je thuis, op je werk, bij de supermarkt, bouwmarkt, winkelcentrum etc je auto wél aan de stekker zetten dan is dat winst.
- Martijn_bmw
Ook waar, zeker als die laadsnelheden nog een beetje omhoog gaan is dat natuurlijk net zo werkbaar als we nu met ICE doen.Richardt. schreef: 18 jan 2023, 09:36 De vraag is misschien ook wel of iedereen wel een laadmogelijkheid bij huis of op loopafstand van zijn huis moet hebben, als is dat natuurlijk wel de wens. Ik vraag mij af of dat technische qua infrastructuur mogelijk is als 3/4 van het wagenpark een EV is, nog afgezien van de kabeltjes op/in de stoep.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Wat Richard zegt dus.
Die solid state battery toestanden zou de toekomst zijn betr range en laadsnelheid.
Het schiet allemaal niet zo op als de EU enzo dat wil, al zeggen ze dat niet natuurlijk he, want gezichtsverlies ofzo?
Die solid state battery toestanden zou de toekomst zijn betr range en laadsnelheid.
Het schiet allemaal niet zo op als de EU enzo dat wil, al zeggen ze dat niet natuurlijk he, want gezichtsverlies ofzo?
-
-
Lol, even afgekeken bij Audi?
-
Genoeg (oudere) wijken waar het aantal parkeerplekken 'maar' 0.8-1.2 parkeerplekken per huishouden zijn berekend.Bram schreef: 18 jan 2023, 07:10 Gewoon iedere keer dat een ander voor jouw huis parkeert de banden lek steken.
Dit soort problemen zullen steeds meer gaan voorkomen. Want normale parkeerplekken worden EV plekken. Maar een EV mag daar in de toekomst weer niet 24/7 staan. Dus een EV neemt hierdoor meer dan 1 parkeerplek in.
En zoals ik zei. Normale straat met rijtjes huizen, als een plek vrij is. Kabelgoot betekend niet... eigen parkeerplaats...
-
En dat gaat straks wel geëist worden natuurlijk. Mijn goot dus mijn auto voor de deur.Kadett schreef: 18 jan 2023, 13:08Genoeg (oudere) wijken waar het aantal parkeerplekken 'maar' 0.8-1.2 parkeerplekken per huishouden zijn berekend.Bram schreef: 18 jan 2023, 07:10 Gewoon iedere keer dat een ander voor jouw huis parkeert de banden lek steken.
Dit soort problemen zullen steeds meer gaan voorkomen. Want normale parkeerplekken worden EV plekken. Maar een EV mag daar in de toekomst weer niet 24/7 staan. Dus een EV neemt hierdoor meer dan 1 parkeerplek in.
En zoals ik zei. Normale straat met rijtjes huizen, als een plek vrij is. Kabelgoot betekend niet... eigen parkeerplaats...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Je eigen goot gaan claimen....
Wie wil er surrogaatkoffie?:)
Wie wil er surrogaatkoffie?:)
- Knot
Ik voorzie dit soort dingen bij een appartementencomplex 

- Bijlagen
-
- wires.JPG (214.26 KiB) 1720 keer bekeken
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan ook een plasgoot.
-
Misschien wel op grotere schaal.. zeker nu benzinestations, vooral in steden, geen verlenging van vergunning meer krijgen.Martijn_bmw schreef: 18 jan 2023, 09:38Ook waar, zeker als die laadsnelheden nog een beetje omhoog gaan is dat natuurlijk net zo werkbaar als we nu met ICE doen.Richardt. schreef: 18 jan 2023, 09:36 De vraag is misschien ook wel of iedereen wel een laadmogelijkheid bij huis of op loopafstand van zijn huis moet hebben, als is dat natuurlijk wel de wens. Ik vraag mij af of dat technische qua infrastructuur mogelijk is als 3/4 van het wagenpark een EV is, nog afgezien van de kabeltjes op/in de stoep.
-
De thuis opgewekte stroom voor een habbekrats verkopen, zeg een 10 cent belastingvrij, om vervolgens iets verderop te laden tegen de hoofdprijs á zeg 50 cent incl. belastingen. Dat zal de verkopen van de EV niet goed doen.Richardt. schreef: 18 jan 2023, 09:36 De vraag is misschien ook wel of iedereen wel een laadmogelijkheid bij huis of op loopafstand van zijn huis moet hebben, als is dat natuurlijk wel de wens. Ik vraag mij af of dat technische qua infrastructuur mogelijk is als 3/4 van het wagenpark een EV is, nog afgezien van de kabeltjes op/in de stoep.
Ik vermoed ook dat velen die privé een EV hebben aangeschaft, op basis van de oude elektriciteitstarieven, zich nu redelijk bekocht voelen tegen de huidige tarieven.
- JP
https://www.ad.nl/auto/reisverbod-betek ... ~abef56cb/Na de ramp met de Felicity Ace, die zonk nadat vermoedelijk een elektrische auto vlamvatte, is er discussie ontstaan over de vraag of e-auto's wel veilig genoeg zijn om mee te nemen op veerboten. Uitgerekend een Noorse rederij heeft nu als eerste een verbod aangekondigd.
De discussie met betrekking tot een vermeend hoog risico van elektrische auto's in parkeergarages, maar ook aan boord van schepen, speelt al langer. De situatie werd echter extra explosief nadat vrachtschip Felicity Ace vorig jaar vlamvatte, met aan boord honderden dure Bentley’s, Lamborghini's en een aantal elektrische auto's. Die laatste werden ervan verdacht de brand te hebben veroorzaakt.

-
TT-Line doet precies het omgekeerde
Opvallend genoeg volgt rederij TT-Line, die actief is tussen Zweden, Litouwen, Polen en Duitsland, precies de tegenovergestelde route. De firma installeert laadstations voor elektrische voertuigen aan boord van hun schepen. Deze zogenaamde ‘Green Ships’ zijn uitgerust met 32 laadstations die de auto-accu’s tijdens het varen opladen met 40 kW gelijkstroom of 11 kW wisselstroom.