Leuke DF-auto voor 10K?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

DF-mobiel voor 10 K?

BMW E36 323 ti
12
21%
Subaru Impreza GTT / WRX
13
23%
Honda Prelude 2.2 Vti
2
4%
Porsche 924 S / 944 (S2)
7
12%
Mazda MX-5
12
21%
Golf, Leon, A3 1.8 20VT
3
5%
Anders?
8
14%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 523
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Leuke DF-auto voor 10K?

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 13 okt 2007, 19:35

Het S&R weekend vorige week was supergaaf. Zette me toch ook aan het denken. M'n Compact is leuk als een soort RWD Golf. Betrouwbaar, goedkoop, lekkere balans. Maar ik mis gewoon een stukje beleving. Het is een comfortabele cruiser van A-B en nog best vlot ook, maar grijnzen van oor tot oor: Nee. Hij is wel erg stil en mist gewoon een pk of 30 - 40.

Kortom: Toch kijken naar iets anders. Welke auto biedt er een grote "genieten per km"-factor voor 10 K? Ik heb een kleine lijst, maar mis vast nog een hoop. Andere suggesties zijn ook erg welkom.

Wensen:

- Betrouwbare techniek. Heb er een gruwelijke hekel aan als de auto het niet doet. Had als eerste auto een Ford Escort. Ding startte om de haverklap niet. Vervolgens reed er iemand tegenaan en werd 2x binnen een maand de rechtervoorband lekgestoken. Sta je lekker in de vrieskou banden te wisselen...... Die ging er gauw uit.

- Liefst RWD of AWD.

- Atmosferische motor.

- Gebruik: Dagelijks woon-werk + af en toe een trackday of rondje Ring. Ben van een trackauto afgestapt vanwege: tijdsgebrek, kosten, waardeverlies & moeilijke doorverkoop. Zoek geen BTG onder 8 min bak. Wil gewoon een hoop plezier per kilometer. Jaarlijks 15-20K kilometer.

Mijn voorlopige lijstje:

BMW 323 ti: Logische keuze. RWD, bekende techniek. 30 pk extra en 6 zoemende cilinders. Uiterlijk..... tja...... het gaat om het innerlijk (toch)

Subaru Impreza GTT / WRX: Gaat als de brandweer, raast, blaast, roffelt, rally-car credibility, op het oog redelijk betrouwbaar. Breed aanbod. Wordt m'n liefhebberhart blij van. Voel ik me weer jaar of 15, kijkend naar McRae, Sainz & Vatanen op Sportnet......

Porsche 924 S / 944: Ik ben zo ongeveer opgegroeid op de achterbank / passagiersstoel van een zeeblauwe 924 S. Hele mooie herinneringen aan Porsche. Rijvaardigheidsdagen op Zandvoort en Assen, regelmatig in Amersfoort en Leusden kijken, met enige regelmaat van Aart van K. iets leuk te leen krijgen om een rondje te rijden. Stukje nostalgie. En als ik af en toe bij Van Zweeden op de site kijk, jeukt het toch steeds weer. :)

Honda Prelude 2.2 Vti: Twee grote plussen: 4WD & de motor. Lekker in de toeren jagen 8) Zeer betrouwbare techniek. Nadeel: zeer beperkt aanbod. Vind het geen lelijk model. Geheimtipp.

Mazda MX-5: RWD, betrouwbaar, plus de mogelijkheid tot open rijden. Anders genieten. Breed aanbod. Nadeel: imago.

VAG 1.8T. (Golf / Leon / A3): Comfortabel, meer vermogen, veel aanbod en goed te tunen om hem naar eigen smaak aan te passen.

Wat zouden jullie kiezen? Tips van waar je op moet letten bij aankoop zijn erg welkom.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 13 okt 2007, 19:37

E36 M3 3.0 ipv 323ti.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 13 okt 2007, 19:49

Of de 944.

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 13 okt 2007, 19:59

nog heel even wachten en je koopt een Z3 coupe 2.8 voor net geen 10. Heb je een echt beest van een auto.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 13 okt 2007, 20:00

De Subaru van Geert (Psych).
Anders een M3 inderdaad.

Golf IV gaat je ook geen beleving geven.
Porsche 944 wel, maar dan zit je in een stuk oudere auto dan nu.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 13 okt 2007, 20:03

M3, liefst een sedan. En dan de badge, bumpers en spiegels even downgraden. 8)

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 okt 2007, 20:08

Mazda MX-5

Cabrio doet veel qua beleving.

Anders E30 M3.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 okt 2007, 20:14

Joy Jolliffe schreef:De Subaru van Geert (Psych).
Anders een M3 inderdaad.

Golf IV gaat je ook geen beleving geven.
Porsche 944 wel, maar dan zit je in een stuk oudere auto dan nu.
Idd!

@Tom,

10k koop je geen betrouwbare e30 M3!

Michel

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 13 okt 2007, 20:14

Honda Prelude 2.2 Vti: Twee grote plussen: 4WD & de motor. Lekker in de toeren jagen Cool Zeer betrouwbare techniek. Nadeel: zeer beperkt aanbod. Vind het geen lelijk model. Geheimtipp.
Hmm....nooit geweten dat mijn auto 4WD had :roll: :lol:

Aan een Prelude 2.2 vti moet je eerst wel wat aan het onderstel doen wil je er wat lol uit halen. Standaard is gewoon veels te slap. Dat geld voor zowel de veren als de dempers. Van de 4 wielbesturing moet je je niet te veel bij voorstellen. Het is makkelijk bij het inparkeren, maar op hogere snelheden staat het uit en merk je er niks van. Bij de mijne heb ik het gewoon uitgeschakeld en geblokkeerd. De remmen zijn echter weer top!! Zet er een paar andere remblokken in en je kunt een hele dag remmen op het circuit zonder ook maar 1 spoor van fading of trillingen.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 13 okt 2007, 20:14

Joy Jolliffe schreef:De Subaru van Geert (Psych).
Anders een M3 inderdaad.

Golf IV gaat je ook geen beleving geven.
Porsche 944 wel, maar dan zit je in een stuk oudere auto dan nu.
Zat ik net ook aan te denken, hahah

Zie http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6501

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 okt 2007, 20:16

Joy Jolliffe schreef:De Subaru van Geert (Psych).
Anders een M3 inderdaad.

Golf IV gaat je ook geen beleving geven.
Porsche 944 wel, maar dan zit je in een stuk oudere auto dan nu.
Idd!

@Tom,

10k koop je geen betrouwbare e30 M3!

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 okt 2007, 20:18

Heb zelf 2 GTT gehad, meer betrouwbaar word het niet.

Michel

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 13 okt 2007, 20:18

Iedereen post tegelijk, en dat waarschijnlijk wat teveel van het goede voor de server haha.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 13 okt 2007, 20:21

Jan Visser schreef:
Aan een Prelude 2.2 vti moet je eerst wel wat aan het onderstel doen wil je er wat lol uit halen. Standaard is gewoon veels te slap. Dat geld voor zowel de veren als de dempers. Van de 4 wielbesturing moet je je niet te veel bij voorstellen. Het is makkelijk bij het inparkeren, maar op hogere snelheden staat het uit en merk je er niks van. Bij de mijne heb ik het gewoon uitgeschakeld en geblokkeerd. De remmen zijn echter weer top!! Zet er een paar andere remblokken in en je kunt een hele dag remmen op het circuit zonder ook maar 1 spoor van fading of trillingen.
Maar als je dan je velgen gespoten hebt, en je hebt een paar weken daarna een circuitdag, met een hele dag remmen zonder fading of trillingen, kun je je velgen weer spuiten, heh Jan??!! :lol:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 13 okt 2007, 20:27

323ti is echt een waanzinnig karretje om mee te rijden, zegmaar de 130i van nu. Alleen die dingen zijn nog zo waardevol.

Je komt meestal toch bij de E36 M3 uit.

Perfecte koopje had mijn ex 330i geweest :wink:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 13 okt 2007, 20:40

e36 m3/gtt/Porsche-ding
Alledrie 1 groot nadeel, de zoektocht naar een goede, nette met geen aanpassingen die je niet wilt/eenvoudig te herstellen zijn.

GTT: blijft gewoon gaaf voor het geld en 4wd zorgt voor genoeg lol in sneeuw en regen (droog imho beduidend minder dan overige 2); eenvoudig naar 270/280pk en redelijk betrouwbaar.

E36 m3: auto die gewoon goed is op een heleboel vlakken, rwd/sperr/m-engine ;)

Porsche: niet zo heel erg bekend mee qua rijden/mensen die er 1 hebben, maar kom bij vrij rijden regelmatig exemplaren (non 911) tegen die er serieus goed overheen gaan. Tevens schijnt het behoorlijk betrouwbaar de functioneren.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 13 okt 2007, 21:29

mx5! --> rwd, <1000kg, japans, roadster, wat wil je nog meer ;)

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 13 okt 2007, 21:44

Joy Jolliffe schreef:De Subaru van Geert (Psych).
Als ik nu nog geen Sub had dan zou ik ook voor deze gaan....zitten de juiste mods voor een hoop fun al op. :wink:

Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 523
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 14 okt 2007, 00:02

Bedankt voor de input tot zover. Z3 vind ik niet lelijk, de auto van Niels mogen ze zo voor de deur zetten.

Als je het hebt over über - über auto's kom ik voor mezelf op E30 M3 of MB 190 E 2.3-16 Cosworth uit. Dan is het echt over en uit, stop met zoeken. Die zou ik zelfs in m'n woonkamer zetten, bij wijze van spreken. Maar dat begint bij 15 K voor een beetje redelijk exemplaar. En dan begint het pas. 968 CS vind ik ook supergaaf, maar exemplaren met 180 - 200 K gaan nog voor 15.000. En dan moet je er nog een hoop aan doen. Nadeel is dat je het dan wel weer hebt over auto's die inmiddels 20 jaar oud zijn. Vriend van me heeft een zwarte AR 75 V6 met 110 K staan. Supergaaf ding, maar die techniek...... En de andere auto's krijgen nu serieuzere problemen qua aanbod, beschikbaarheid onderdelen etc.

Daarom zoek ik het toch in de auto's uit de jaren 90, zeg maar. Porsches staan erbij uit nostalgie, maar zijn rationeel minder handig. Subaru & MX-5 heb ik al eerder eens naar gekeken. Sterker nog, ik had een afspraak gemaakt bij een dealer om naar een GTT uit 1997 te kijken met 140K (en eigenlijk al besloten dat het 'm zou worden), zie ik de avond ervoor op het internet een 318ti met 63K, airco, navigatie, metallic lak bij een dealer. En daar ging ik uiteindelijk mee naar huis (uit rationele overwegingen). Verzekering & brandstofverbruik scheelde de helft, van 90 naar 140 pk was al best indrukwekkend. Eerste rondjes ring / circuitdagen en sneeuwdrifts maakten het memorabel. In den beginne best blij. Maar ergens knaagde het. Singen benadrukte het nog eens.

Hou wel erg van originele auto's. Dat maakte de zoektocht naar een GTT toen al lastig en vind ik bij de 325/328/M3 E36 toch ook zoeken naar een speld in een hooiberg. Ben ze het liefst zelf op smaak, zeg maar... Of laat ze standaard. 323ti & Z3 hebben daar minder last van. Honda Preludes laten ze ook redelijk met rust. Die van Jan is wel erg mooi. :D Maar als je een Civic met zo'n VTI blok in originele staat wil vinden..... ga er maar aan staan. F&F / Autostyle verkrachting is dan eerder regel dan uitzondering..... :cry:

Edit: O ja: de 924 S van m'n oom: 569.000 km met regulier onderhoud, zonder revisie 8) En de nodige Porsche-circuitdagen. Nu is er echt wat mis en staat hij al een paar maanden in de garage. Maar indrukwekkend is het zeker....

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 14 okt 2007, 10:12

Een E36 of sub lijkt me de beste keuze. Plezier op afroep maar wel een prima bruikbare woon-werk auto.

MX5 is gaaf maar wellicht niet zo handig als enige auto. Porsche 944 is een leuke budgetkeuze, voor ruim onder de 10K heb je er een, wel ouder dan de rest en niet zo praktisch maar wel erg leuk. Ik heb altijd veel plezier gehad in de mijne. Helaas staat hij nu al een tijd stil :oops: .

Honda prelude ken ik eigenlijk niet en kan er dus geen uitspraken over doen. VAG is typisch woon-werk maar weinig fun tenzij je vrij veel aanpast en daar hou je niet van en dan wordt het weer duur. Van de drie keuze´s zou ik voor de Leon gaan.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 14 okt 2007, 10:28

Het imago van de mx5 moet je je niet al te veel van aantrekken ;) Toen ik voor de mx5 koos wilde ik iets uit Japan (betrouwbaar), <1000kg en rwd, toen bleef alleen de mx5 nog over. Het gaat erom wat jij leuk en lekker vind om in te rijden. Voor 10k moet je een 10th anniversary kunnen vinden, dit is een speciale uitgave van de mx5 met standaard Bilstein onderstel, Torsen LSD, 6 bak en leer. Standaard 1.8i blokje met 140pk, met een hardtopje erop is het gewoon een kleine coupe. Je moet wel van metalic blauw houden, dat is de enige kleur waarin ze geleverd zijn ;) De glimmende velgen kun je voor veel geld verkopen ;)

[IMG:594:450]http://i21.tinypic.com/fkqgjn.png[/img]

[IMG:594:450]http://i21.tinypic.com/15o8jk1.png[/img]

[IMG:595:446]http://i23.tinypic.com/el8bbs.png[/img]

Marktplaatslinkje

Dit verhaal beschrijft precies het mx5 gevoel wat ik zelf ook al een aantal keer heb mogen ervaren

Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 523
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 14 okt 2007, 11:27

Heee, interessant, interessant.................... :D Zo is hij best geinig. Wielen zou ik inderdaad wisselen, maar zeker leuk zo.

Ik zet voor mezelf nog even een paar extra auto's op de lijst

- Toyota Celica GT Four
- Ford Escort RS Cosworth
- BMW E30 320 is

Ben in principe toch alleen of met z'n tweeen in de auto, dus da's niet zo'n probleem. Zolang er maar een goede weekendtas meekan, is het al goed.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 14 okt 2007, 11:29

@Erik;zoals je de impreza GTT beschrijft,kan ik je die aanbevelen;relatief licht( 1230 kg) en inderdaad een geweldige auto om te sturen,weet ik na 4 jaar ervaring.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 14 okt 2007, 12:16

BBVW schreef:nog heel even wachten en je koopt een Z3 coupe 2.8 voor net geen 10. Heb je een echt beest van een auto.
Hoe lang wil je nog wachten? Dingen kosten nog steeds rond de 15K en afschrijven gaat na 8 jaar niet echt hard meer. Niet om de waarde van mijn eigen op te schroeven maar ik zie de Qp's nog niet zo snel onder de 10K zakken.

Persoonlijk zou ik kijken voor een 944S2 en er hebben een paar hele mooien te koop gestaan de laatste tijd. Reken wel op 8K voor een mooie.

Een E36 M3 biedt veel voor het geld maar lijkt me gewoon een risicovolle onderneming. Gelukkig is er op DF wel expertise in de vorm van o.a. Bert :wink:

Een Sub GTT is een hele goede. Na een rondje Ring met Ruud was ik erg onder de indruk :!: Helemaal omdat het ding niet kapot gaat en dat na zoveel ronden :shock:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 14 okt 2007, 12:37

Bert ///M3 schreef:E36 M3 3.0 ipv 323ti.
:idea:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Hielke en 5 gasten