Weekend gehad, weer wat stappen gemaakt richting een weg-waardige Jeep!
Allereerst, tijd voor een stukje onderhoud.

Oude ATF eruit, Nieuwe ATF erin. Spul zag eruit alsof het al 289.000km in de auto had gezeten. Echt geen luxe om een keer te vervangen.
Toen was het tijd voor de Koelvloeistof en kijken of het systeem dicht is.

Je ziet het goed, geschikt tot -36 graden. Voor het geval dat, laten we maar zeggen.
Vervolgens de auto weer voor het eerst gestart en rustig laten opwarmen. Klonk allemaal goed en liep mooi rustig rond. Koelvloeistof wat rond laten gaan, en toen de e-fan aan ging, was het teken om de auto uit te zetten. Koelsysteem is los gegaan, kachel mooi warm en de meeste lucht er wel uit.
Toen kwamen de eerste pakketjes binnen:

Nog niet alles, maar wel een hoop om weer verder te gaan met de XJ.
Maar eerst iets regelen wat de betrouwbaarheid verhoogd, puur technische noodzaak is en absoluut niet bijdraagt aan het esthetisch voorkomen van de auto...

HUTS! Kwam op marktplaats een heel mooi setje velgen tegen in perfecte specificaties. Het was niet geplanned en ik heb het zelfs niet overlegd met m'n zus (die ook 50% eigenaar is), maar ik wou ze niet laten liggen.
Wat is het?
5 Nieuwe American Racing 15" aluminium velgen met zgan 31" AT banden(met. (sneeuwvlokje, Dotcode 2018, mooi zacht rubber en altijd binnen gelegen omdat hij de verkeerde ET waarde besteld had. 5 nieuwe naafkappen en 23 nieuwe wielmoeren erbij, en dat onder de 1000,-. Zeg maar gerust, de best mogelijke specificatie voor een Jeep Cherokee met 3" verhoging.
Enige probleem: Zuid Limburg. (3 uur sturen vanuit Lochem).
Maar toen m'n kameraad kwam met het bericht dat hij een E92 M3 versnellingsbak had gekocht in Venlo, hebben we het maar gecombineerd. Om 2 uur in de middag beide vrij genomen, verzameld op de zaak en met 2 bakjes koffie in de Amarok gestapt en naar het zuiden van Nederland getoured. Beetje meeschreeuwen met Scooter en Koos Alberts, mooi dagje!
Bij een hele vriendelijke meneer aangekomen in Zuid Limburg, de velgen achterin de Amarok gegooid en richting Venlo vertrokken. Daar een aardige vent getroffen die een V12 Mercedes in een NA Miata aan het bouwen was en de E92 Handbak achterin de amarok gegooid en huiswaarts gereden.
Eenmaal aan de zaak wel even snel het noodzakelijk kwaad gedaan:

En toen was het zaterdag:
Allereerst begonnen met de overige wielen monteren. Want m'n zus had het nog niet gezien en die zou 's middags langskomen.
Ik ben content <3

En toen we toch bezig waren met optische verfraaiing, gelijk ook maar even de grijze onderkanten van de deuren afgeplakt, geschuurd, ontvet, geprimerd en mat-zwart gespoten. Staat toch iets netter!

Terwijl de verf aan het drogen was, maar even een steun van zolder gehaald om de verstralers vast te monteren en tegelijkertijd het front verder af te bouwen.
De nieuwe bumper komt pas eind januari binnen en moet dan nog in elkaar gelast worden, dat gaan we dus niet halen voor de Carbagerun. Dus daarom maar de originele er weer op.

En nu hoor ik je denken:
Maak je niet heel weinig vooruitgang voor 1 hele dag werk?
Ja! Maar dat heeft een reden.
En die reden heet Mia.
Je probeert je schoenen aan te trekken om naar de werkplaats te gaan:

Je probeert een foto te maken:

Je probeert op te staan:

Kortom, het is niet heel productief. Wel heel leuk

Anyway, toch weer verder gegaan:
Front afgemaakt, kentekenplaat gemonteerd en de verstralers gemonteerd.

Toen nog maar even de spuitbus over de voorbumper gehaald, omdat het anders wel heel aftands staat.

Omdat het geheel toch stond te drogen, maar verder gegaan aan de binnenzijde van de XJ.

Paneeltje gemaakt voor de montage van de schakelaars, alsmede een 12v socket voor de navigate / telefoon opladers voor tijdens de carbagerun.
Vervolgens de 2, 3 en 7- aderige kabels vast getrokken en alles netjes opgeschreven wat waarvoor is.

Kabels gaan naar een serie relais voor de aansturing van de e-fan (voor het terreinrijden wat we na de carbagerun met de XJ gaan doen), de verstralers, het stopcontact en de kleur van de DRL in de verstralers (wit of oranje). Verder kijken we nog even of het dakrek wel haalbaar is voor de carbagerun, want daar kunnen ook nog verstralers op die dan geschakeld moeten worden.
Toen de Jeep maar gestart en naar buiten gereden voor een eerste testrondje. We hadden immers het hele onderstel doorgesmeerd en nagetrokken en ik was benieuwd hoe het nu reed met die grotere wielen en uiteraard wat foto's schieten:

Hij is al wel heel erg opgeknapt als je het vergelijkt met hoe hij 2 weken geleden de hal in ging:

Wat mij op viel tijdens de test-kilometers die ik gemaakt heb, is dat de motor nog steeds vrij warm wordt. De E-fan kickt echt pas in (nog niet schakelbaar) boven de 100 graden en dat vind ik toch wel echt te laat. Verder heb ik niet het idee dat de Viscofan helemaal optimaal werkt of dat de temperatuursensor helemaal het juiste aangeeft.
Een bestelrondje verder en we kunnen dat volgend weekend (hopelijk) ook fixen.

Tot zover! Aanstaande donderdag avond gaan we weer verder.