968CS tegen 911 GT3 Cup, Cup verliest
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
968CS tegen 911 GT3 Cup, Cup verliest
Afgelopen vrijdag fijn gestuurd tijdens de ZAC race op Zandvoort. De GT3 Cup rijder had het vrij moeilijk. Jammer dat mijn koppeling stuk ging en ik alleen de 4 over had. Maar toch veel plezier gehad.
http://www.clipfish.de/player.php?video ... c%3D&cat=0
http://www.clipfish.de/player.php?video ... c%3D&cat=0
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Ging inderdaad fijn, snelste tijd was 1.59.4. De man die de GT3 Cup bestuurt is waarschijnlijk niet erg ervaren. Hij huurt deze auto regelmatig bij Albert Motorsport:
***
3,6 l. mit
RS Motor, 445 PS
Sequenzielle Schaltung:
Kurzer 5.& 6. Gang
5 Satz Räder
Slicks - Intermediate
Regen
Tagespauschale:
3.000,- Euro
Boxenmiete ca. 100,- €
Anfahrtkosten
Racetruck ca. 750,- €
Catering ca. 50,- €
Mechaniker ca. 700,- €
Gemeinkosten: ca. 1.600,- €
Die oben angegebenen Kosten werden durch die Anzahl aller
Fahrer bzw. Teams geteilt.
Meist sind wir mit 3 Fahrern dort: 1.600,- € ./.3 = 533,33 €
Kilometerpauschale
11,50 Euro
Beinhaltet:
Reifen, Benzin, Wartung, Inspektion, Bremsen, Anteil Überholung des Autos und Abschreibung
z.B. 2 x 12 Runden Zandvoort
2x4,5 kmx12 = 108 km
108 km x 11,50 = 1.242,- Euro
Die Gesamtkosten betragen dann für das Wochenende für das Fahrzeug:
3.000,- €
533,33 €
1.242,- €
-----------
4.775,33 €
=======
***
Het mooie is dat de Toyo's weer onder de 968 zitten en ik met de slicks achterin zometeen naar Assen toer, gewoon over de openbare weg.
***
3,6 l. mit
RS Motor, 445 PS
Sequenzielle Schaltung:
Kurzer 5.& 6. Gang
5 Satz Räder
Slicks - Intermediate
Regen
Tagespauschale:
3.000,- Euro
Boxenmiete ca. 100,- €
Anfahrtkosten
Racetruck ca. 750,- €
Catering ca. 50,- €
Mechaniker ca. 700,- €
Gemeinkosten: ca. 1.600,- €
Die oben angegebenen Kosten werden durch die Anzahl aller
Fahrer bzw. Teams geteilt.
Meist sind wir mit 3 Fahrern dort: 1.600,- € ./.3 = 533,33 €
Kilometerpauschale
11,50 Euro
Beinhaltet:
Reifen, Benzin, Wartung, Inspektion, Bremsen, Anteil Überholung des Autos und Abschreibung
z.B. 2 x 12 Runden Zandvoort
2x4,5 kmx12 = 108 km
108 km x 11,50 = 1.242,- Euro
Die Gesamtkosten betragen dann für das Wochenende für das Fahrzeug:
3.000,- €
533,33 €
1.242,- €
-----------
4.775,33 €
=======
***
Het mooie is dat de Toyo's weer onder de 968 zitten en ik met de slicks achterin zometeen naar Assen toer, gewoon over de openbare weg.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Fabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Hielke
- Berichten: 11640
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Dat viel mij ook al opElmar schreef:Super filmpje.
Ik snap alleen niet waarom ie de Vodafone in zijn 2 neemt en de Renault in zijn 3.

Het filmpje is leuk, ok, maar waar het uiteindelijk op uitdraait is dat die GT3 rijder gewoon aan het cruisen is. Er wordt consequent te laag in de toeren gereden en van enige serieuze aanvalslust is geen sprake. Op slicks hoort zo'n auto om de 1.50 te kunnen rijden.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Erg gaaf filmpje Ben. Ziet er goed uit. Petje af voor je rijden, maar dat schouderklopje heb je al gehad
Ik ben er iedere keer als ik jou en die 968 zie, steeds meer zeker van dat er eigenlijk wel een 968 moet gaan komen bij mij 
Ik heb vorige week erg genoten daar in Zandvoort. Vond het erg leuk om jullie zo bezig te zien. Ook Leonard en Tristan nog even gesproken, ging ook zeer netjes!! Wie van DF rijden er eigenlijk nog meer, en in welke auto.
Hier nog 3 foto's van de 968. En op de 1e zit die 996 GT3 nog gewoon achter je
.
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/DSC_0363copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/DSC_0695copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/DSC_0855copy.jpg[/img]


Ik heb vorige week erg genoten daar in Zandvoort. Vond het erg leuk om jullie zo bezig te zien. Ook Leonard en Tristan nog even gesproken, ging ook zeer netjes!! Wie van DF rijden er eigenlijk nog meer, en in welke auto.
Hier nog 3 foto's van de 968. En op de 1e zit die 996 GT3 nog gewoon achter je

[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/DSC_0363copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/DSC_0695copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/DSC_0855copy.jpg[/img]
Ik heb zelf nog nooit op Zandvoort gereden. Heb alleen wel enige kennis van de lijnen daar (door veel te af te kijken), en het was duidelijk dat hij de baan niet kende en erg beroerde lijnen reed.Elmar schreef:Super filmpje.
Ik snap alleen niet waarom ie de Vodafone in zijn 2 neemt en de Renault in zijn 3.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6831
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Ja en Het scheivlak en de Mastersbocht neemt ie in 4....ik zit volgens mij bijna dat hele stuk[van Scheivlak t/m Vodafone] in z'n 3, waarbij ik weleens twijfel om bij de Renaultbocht terug naar z'n 2 te gaan.Elmar schreef:Super filmpje.
Ik snap alleen niet waarom ie de Vodafone in zijn 2 neemt en de Renault in zijn 3.
Voor de rest is 't een mooi filmpie natuurlijk.

- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- raven14
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
- Locatie: Kempen, Belgie
Heb op de Porsche Zandvoort Days als passagier een paar rondjes in een GT3 Cup meegereden, met standaard vermogen, naargelang het verkeer op de baan 1'48-1'50 op een rondje.
Vooral de remkracht vond ik indrukwekkend, ik reed er die dag zelf rond met de 964 en op mijn rempunten schakelde de piloot van de Cup meestal nog even op
.
Vooral de remkracht vond ik indrukwekkend, ik reed er die dag zelf rond met de 964 en op mijn rempunten schakelde de piloot van de Cup meestal nog even op

- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Uiteraard is de 968 nooit en te nimmer sneller dan de 996 GT3Cup. Deze vreet waarschijnlijk nog eenvoudig een 997 GT3 RS op. Het ligt natuurlijk aan de rijder
De rijder van de Cup schakelt als een dronkenman (hoe kun je nou misschakelen met een sequentiele bak?), zit steeds in de verkeerde versnelling, remt veel te vroeg, etc. Maar ja, wie geeft hem ongelijk met dit kostbare gehuurde materiaal? Voor hem is het al duur genoeg daar te rijden. Desondanks ging het toch vrij hard en heb ik veel plezier gehad. Allen dank voor de vriendelijke woorden!

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten