Het grote F10 (occasion) topic
- JP
- Berichten: 31509
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Soms ben je te bang’e
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote F10 (occasion) topic
idd
Wat moet je tegenwoordig nog kopen als je iets leuks wilt??
Wat moet je tegenwoordig nog kopen als je iets leuks wilt??
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Iets met twee wielen.
- Joël D.
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Het grote F10 (occasion) topic
xDrive zou ik vanaf blijven inderdaad. Mijn overbuurman heeft een 535d xDrive en heeft al 3 tussenbakken versleten.Oof schreef: ↑04 jan 2023, 13:11 Zitten er na de facelift van July 2013 nog verschillen in betrouwbaarheid tussen de
- 530D met 258PK 1 turbo
- 535D met 313PK 2 turbo's
Ik lees dat deze blokken en automaten behoorlijk duurzaam zijn.
Xdrive gaat weleens kapot, verbruikt een stuk meer en heeft voor mij eigenlijk alleen maar nadelen.
-
Online
- Berichten: 18542
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
-
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
- Auto: AR 3.0 BIT / A4 1.8TQ / GTE
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik zou ook een 535d (zonder Xdrive) pakken. Eventueel een chip erin en je komt snel in de buurt van de 380-400pk. Ik geloof niet dat je in dagelijks gebruik een verschil merkt in snelheid met een 550d.
Op basis van mijn ervaring voelt de 535d zelfs sneller, door de opbouw van het vermogen. Hij is het niet uiteraard. Hoewel een gechipte rwd 535d het de zwaardere 550d waarschijnlijk wel echt moeilijk maakt.
Het viel mij overigens ook op dat je weinig 530d's ziet met "alle" opties. Ventilatie, HUD, B&W, panodramadak etc.
Op basis van mijn ervaring voelt de 535d zelfs sneller, door de opbouw van het vermogen. Hij is het niet uiteraard. Hoewel een gechipte rwd 535d het de zwaardere 550d waarschijnlijk wel echt moeilijk maakt.
Het viel mij overigens ook op dat je weinig 530d's ziet met "alle" opties. Ventilatie, HUD, B&W, panodramadak etc.
- Baboulah
- Berichten: 1518
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote F10 (occasion) topic
M550D, ik heb echt niks met diesels (maar altijd beter dan een EV) maar dat is nog iets wat ik wel is zou willen rijden ook, dik V8 diesel blok en gaan..
Ik snap oprecht niet wat de issue daarin is, maar dat zal aan mij liggen? ben wel eens naar berlijn gevlogen voor een auto, die niet beviel en terug gevlogen zonder...
- Martijn_bmw
- Berichten: 26882
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
M550D is alleen geen V8….
-
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Alleen VAG heeft nog een moderne auto met 4 liter V8 diesel. Bij BMW moet je terug gaan naar Land Rover denk ik om een V8 diesel te rijden?
- Baboulah
- Berichten: 1518
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote F10 (occasion) topic
o ik was ervan overtuigd van wel.... indien dat idd een 6 cil is zie ik ook de meerwaarde neit tegenover een 535d met een chipje ofzo gezien de kosten die aan een M550d kunnen zitten als ik het topic hier lees...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
In feite is het een 530/535d blok met meer ellende erop/eraan toch?
-
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote F10 (occasion) topic
3de turbo. Bij de B57 heeft ie zelfs 4 turbo's
-
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
- Auto: AR 3.0 BIT / A4 1.8TQ / GTE
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Een Panamera Sport Turismo 4S Diesel. Dat was eigenlijk de beoogde opvolger van de 3.0 BIT hier. Maar gezien alle ontwikkelingen zie ik dat niet meer gebeuren. Volgens mij is dat echt een perfecte autobahn knaller.
-
- Berichten: 2753
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote F10 (occasion) topic
wat is er eigenlijk niet comfortabel aan de F31? dacht dat deze voor bmw begrippen juist bijzonder comfortabel (geveerd) is?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
De F3x met standaard onderstel is als een 1960 Cadillac op versleten dempers.
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Het grote F10 (occasion) topic
De instap is vrij laag (denk wel dat een F11 een stukje hoger zit) en mijn F31 heeft een KW DDC schoefset erop zitten, dus die zal allicht harder zijn dan standaard. Maar wat ook meespeelt is dat je voorin als passagier niet heel veel ruimte hebt, al ligt dat ook deels aan de tas/hutkoffer die meegesleept wordt
-
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Meer wat je gewend bent denk ik. Een 5-serie is altijd ruimer, comfortabeler, minder rijgeluiden. Hoewel de F3X inderdaad niet de meest sportieve 3-serie is, maakt het qua reiscomfort nog geen 5-serie
- Martijn_bmw
- Berichten: 26882
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
-
- Berichten: 2753
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote F10 (occasion) topic
JdBn schreef: ↑06 jan 2023, 13:45De instap is vrij laag (denk wel dat een F11 een stukje hoger zit) en mijn F31 heeft een KW DDC schoefset erop zitten, dus die zal allicht harder zijn dan standaard. Maar wat ook meespeelt is dat je voorin als passagier niet heel veel ruimte hebt, al ligt dat ook deels aan de tas/hutkoffer die meegesleept wordt
helder
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4573
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
-
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Afgezien van de 1.5 B38 zit de B serie motoren wel goed in elkaar. Lees weinig over structuele problemen. Dat gezegd hebbene, 4 turbo's met aanverwante onderdelen, er hoeft maar een slang los te schieten of te verweren en je hebt een pittige rekening want je kan nergens bij.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
A8 60 TDi, zelfde motor als de SQ7 (435 pk 900 nm). Loopt als een kogel als de begrenzer eraf gaat 320+ op de teller. 0-100 = 4.4 seconden... Dat zijn S63 AMG waardes.
Maar volgens mij niet meer leverbaar met dat blok (helaas).
- Kasteel
- Berichten: 5298
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Std onbegrensd 320+ zie ik graag een foto of filmpje van, vond het boven de 200 maar traag gaan, zeker niet te vergelijken met een S63 imho…EG schreef: ↑10 jan 2023, 18:20A8 60 TDi, zelfde motor als de SQ7 (435 pk 900 nm). Loopt als een kogel als de begrenzer eraf gaat 320+ op de teller. 0-100 = 4.4 seconden... Dat zijn S63 AMG waardes.
Maar volgens mij niet meer leverbaar met dat blok (helaas).
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Het grote F10 (occasion) topic
op topsnelheid gaat het enkel nog om pk's, een S63 heeft 150-200pk meer? die moet echt een klap harder lopen dan 435pk of de a8 moet een cw waarde/frontaal oppervlak hebben van een condoom.
- Tristan
- Berichten: 13340
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Pa heeft een S63 (5.5 585pk) met software (ca 660pk en 1100 Nm) en die loopt bizar snel naar 300 maar daarboven is het kruipen naar de 320. Ik zie dat een 60 TDI bij lange na niet doen.Kasteel schreef: ↑12 jan 2023, 00:46Std onbegrensd 320+ zie ik graag een foto of filmpje van, vond het boven de 200 maar traag gaan, zeker niet te vergelijken met een S63 imho…
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: MarcH en 13 gasten