Het grote F10 (occasion) topic
-
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Als je naar Automaan wil gaan, dan kan je beter naar de dealer gaan.
-
- Berichten: 39200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik ging op de gelikte website en het woord "specialist" af.... maar voor mij niet meer.
-
- Berichten: 4688
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik zou Automaan nog even een update geven just for kicks... wat een prutserij zeg.
-
- Berichten: 39200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Misschien hadden ze het net zo snel door, wie weet maar er kwam werkelijk 0,0 technische info welke richting het uit zou gaan, voor hetzelfde geld waren ze de luchtmassameter, brandstofpomp, bougies, bobines etc gaan vervangen.
Sowieso 1 uur diagnose a 100 euro en dan waarschijnlijk een nieuwe o-ring bestellen en arbeid om erin te zetten.
Maargoed, afgesloten hoofdstuk. Heb ze gebeld om de diagnose afspraak af te zeggen en medegedeeld dat ik het zelf al opgelost heb.
Sowieso 1 uur diagnose a 100 euro en dan waarschijnlijk een nieuwe o-ring bestellen en arbeid om erin te zetten.
Maargoed, afgesloten hoofdstuk. Heb ze gebeld om de diagnose afspraak af te zeggen en medegedeeld dat ik het zelf al opgelost heb.
-
OnlineRogerb
- Berichten: 1572
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Was gelukkig i.c.m dat je aangaf dat er een luchtbuis los was geweest zo gevonden en dat de o-ring er na zoveel duizend km nog lag natuurlijk
- veejay
- Berichten: 1846
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Boulogne Autoworks zei je? Mooi te horen dit, slechts een kwartiertje rijden voor mij. Top
- Martijn_bmw
- Berichten: 26912
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Inderdaad! Top gedaan zo
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Met een kleine op komst en een vriendin die de F31 niet de comfortabelste auto vindt ben ik toch weer een beetje aan het lonken naar een F11.. En dan specifiek een M550D
Stadhuis auto's heeft er toevallig een staan sinds kort, in wel een erg goede samenstelling. I know, ze hebben niet altijd de beste reputatie geloof ik, maar ze weten toch vaak wel mooie uitvoeringen te vinden zeg
Maargoed, in het geval een M550D echt een optie gaat worden (verzekering en wegenbelasting is eigenlijk best wel belachelijk van zo'n ding) is het nog te overwegen om het budget wat op te rekken voor een wat nieuwere met minder kilometers
Stadhuis auto's heeft er toevallig een staan sinds kort, in wel een erg goede samenstelling. I know, ze hebben niet altijd de beste reputatie geloof ik, maar ze weten toch vaak wel mooie uitvoeringen te vinden zeg
Maargoed, in het geval een M550D echt een optie gaat worden (verzekering en wegenbelasting is eigenlijk best wel belachelijk van zo'n ding) is het nog te overwegen om het budget wat op te rekken voor een wat nieuwere met minder kilometers
-
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Zou ze proberen te vermijden, en anders met veel scepsis te bekijken.
Staan in het noorden allesbehalve goed bekend.
Wat betreft de M550D bij hen: kan op de foot's geen gekke dingen ontdekken.
Behalve dat in de advertentie wordt geadverteerd met individual leer en 20' inch velgen, wat beide niet het geval is.
Staan in het noorden allesbehalve goed bekend.
Wat betreft de M550D bij hen: kan op de foot's geen gekke dingen ontdekken.
Behalve dat in de advertentie wordt geadverteerd met individual leer en 20' inch velgen, wat beide niet het geval is.
- EvdP
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik ben er ook al eens wezen kijken maar zou er geen tweede keer heen gaan om wat te bekijken. De foto's waren prima, de werkelijkheid "iets anders". Ik heb het idee dat ze meer tijd steken in het fotograferen dan het fatsoenlijk te woord staan van klanten en het beantwoorden van relatief eenvoudige vragen.
Voor mij was het gelukkig maar een kwartiertje rijden, ik heb wel verhalen gelezen van mensen die een takke eind hadden gereden en niet heel blij waren met de aangeboden auto's.
Voor mij was het gelukkig maar een kwartiertje rijden, ik heb wel verhalen gelezen van mensen die een takke eind hadden gereden en niet heel blij waren met de aangeboden auto's.
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik had ook wel al even opgezocht waar ze zitten, qua pand is het wel 'iets anders' dan dat je van de foto's zou verwachten inderdaad Bovendien wordt het waarschijnlijk ook oorlog thuis als ik zeg dat ik een auto in f-ing Groningen (waarschijnlijk 3 uur rijden ofzo) ga bekijken
Seldenrijk is een stuk dichterbij en heeft ook een erg mooie staan, facelift (2015) met 200k op de teller. Wel bijna 10k duurder.
Seldenrijk is een stuk dichterbij en heeft ook een erg mooie staan, facelift (2015) met 200k op de teller. Wel bijna 10k duurder.
-
- Berichten: 6525
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Verzekering en belasting is qua geld een dingetje, verdiep je ook in het onderhoud van een M550d. Is al met al niet het meest betrouwbare blok dat BMW heeft gemaakt en zeker niet het goedkoopste om aan te sleutelen.
Afgezien daarvan lijkt het mij een heerlijk kanon!
Afgezien daarvan lijkt het mij een heerlijk kanon!
- EvdP
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Als je zover moet rijden dan zou ik eerst iets dichterbij gaan zoeken. Ze zitten in een oud bedrijfspand samen met een poetsbedrijf. De foto's nemen ze iets verderop waar prima huizen staan.JdBn schreef: ↑04 jan 2023, 09:54 Ik had ook wel al even opgezocht waar ze zitten, qua pand is het wel 'iets anders' dan dat je van de foto's zou verwachten inderdaad Bovendien wordt het waarschijnlijk ook oorlog thuis als ik zeg dat ik een auto in f-ing Groningen (waarschijnlijk 3 uur rijden ofzo) ga bekijken
Seldenrijk is een stuk dichterbij en heeft ook een erg mooie staan, facelift (2015) met 200k op de teller. Wel bijna 10k duurder.
En wat hierboven ook wordt gezegd, de *50d is volgens mij niet de beste keus qua blok.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26912
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik zou het echt niet doen… zo’n 50d kan zoveel aan kapot en alles wat je aanraakt begint bij 2k oplopend naar 10k factuur bedrag per keer dat je binnen staat.
En dat terwijl een 30d zo betrouwbaar is en standaard ook al geen stakker is laat staan met een chiptuning, kortom ik zou écht zoeken naar een dikke 530d en de m50d laten staan
En dat terwijl een 30d zo betrouwbaar is en standaard ook al geen stakker is laat staan met een chiptuning, kortom ik zou écht zoeken naar een dikke 530d en de m50d laten staan
- Dimitri
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Als je zin hebt om even te gruwelen bij het bezit van een M550D:
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 2#58911562
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 2#58911562
-
OnlineFabian
- Berichten: 7057
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Zoals al gezegd, laat de 50d staan alsjeblieft, behalve als je een heel dikke gevulde portemonnee hebt die je er graag aan wilt spenderen.
Je kunt nergens bij, blok moet er bij minste geringste uit, super complex met de 3 turbo's, verstuivers zijn on-betaalbaar. Reparaties kosten altijd tussen de 2 en 10K zoals Martijn al zegt, revisie zo maar 20k......Check anders bijvoorbeeld even H2 Motors op Youtube (Duitse motorenbouwer/revisiespecialist). Die heeft er wat video's over gemaakt......
Je kunt nergens bij, blok moet er bij minste geringste uit, super complex met de 3 turbo's, verstuivers zijn on-betaalbaar. Reparaties kosten altijd tussen de 2 en 10K zoals Martijn al zegt, revisie zo maar 20k......Check anders bijvoorbeeld even H2 Motors op Youtube (Duitse motorenbouwer/revisiespecialist). Die heeft er wat video's over gemaakt......
- Paskal
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Die verzekering en wegenbelasting is wel het minste waar je je zorgen over hoeft te maken bij een 550D want da's iedere maand hetzelfde.
De potentiële extreme onderhoudskosten zouden mij er altijd van weerhouden om zo'n apparaat te kopen. Pas stond er ook eentje bij mijn BMW-specialist, maar als je hoort wat daaraan gerepareerd is in een jaar dan sla je steil achterover (10k bij de specialist). En ja, dat zou een toevalligheid kunnen zijn, maar het interweb wijst wel uit dat extreme onderhoudskosten eerder regelmaat dan uitzondering zijn.
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Naast al het bovengenoemde vind ik in een daily een 30/40d ook wat rustiger en soepeler aanvoelen en minder agressief oppakken bij deellast. Geeft mij persoonlijk wat meer rust en comfort.
- Dimitri
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Haha het uit je hoofd praten lukte toen dus ook al niet..JdBn schreef: ↑12 mar 2021, 11:23 Wie kan mij een shady 2012 M550D uit m'n hood praten? Buiten het feit dat wegenbelasting en verzekering gewoon achterlijk zijn per maand..
PJ-691-P, staat hier in Kaatsheuvel met 209k op de teller. 2017 geimporteerd, na twee particulieren bij een bedrijf terecht gekomen (7-10-2019) na 8 maanden te koop heeft ie 6 maanden op naam gestaan (misschien tijdelijk prive gebruikt omdat ie niet verkocht werd?) van een particulier en sinds december dus hier te koop aangeboden. Vooral die korte periodes van bezit doen het ergste vermoeden eigenlijk
Echter; ding ziet er op de foto's iig erg netjes uit en qua opties is ie top. Grootste bezwaar wat ik zie is dat ondanks dat er een trekhaak op zit ik er weinig aan ga hebben om m'n Abarth te trekken, aangezien door het lompe max gewicht van die 5-serie (2570kg ) ik max 930kg mag trekken zonder EB rijbewijs. Uiteindelijk wel op te lossen met een extra papiertje halen natuurlijk als het CBR ooit hun achterstanden eens weg werkt.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Peter had toch zo’n ding met het betreffende blok.
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Hahaha nee het is niet de eerste keer dat een 5 wel aantrekkelijk lijkt te zijnDimitri schreef: ↑04 jan 2023, 11:37Haha het uit je hoofd praten lukte toen dus ook al niet..JdBn schreef: ↑12 mar 2021, 11:23 Wie kan mij een shady 2012 M550D uit m'n hood praten? Buiten het feit dat wegenbelasting en verzekering gewoon achterlijk zijn per maand..
PJ-691-P, staat hier in Kaatsheuvel met 209k op de teller. 2017 geimporteerd, na twee particulieren bij een bedrijf terecht gekomen (7-10-2019) na 8 maanden te koop heeft ie 6 maanden op naam gestaan (misschien tijdelijk prive gebruikt omdat ie niet verkocht werd?) van een particulier en sinds december dus hier te koop aangeboden. Vooral die korte periodes van bezit doen het ergste vermoeden eigenlijk
Echter; ding ziet er op de foto's iig erg netjes uit en qua opties is ie top. Grootste bezwaar wat ik zie is dat ondanks dat er een trekhaak op zit ik er weinig aan ga hebben om m'n Abarth te trekken, aangezien door het lompe max gewicht van die 5-serie (2570kg ) ik max 930kg mag trekken zonder EB rijbewijs. Uiteindelijk wel op te lossen met een extra papiertje halen natuurlijk als het CBR ooit hun achterstanden eens weg werkt.
Nu zou een 535D ook wel 'snel genoeg' zijn natuurlijk (een gechipte 530d misschien ook nog wel, huidige 330D is ook niet standaard meer) maar wat voor de M550D wel meewerkt is dat die vaak/meestal wel goed in de (juiste) opties zitten die moeilijk te vinden zijn op de mindere goden zeg maar. Lijkt me op zich wel relaxed het woon-werk verkeer te doen met op de snelweg lane-assist en ACC aan
Waarschijnlijk gaat het er ook niet van komen, maar soms als je op weg bent en je hoort naast je de wens voor meer comfort dan denk ik: had ik toch maar op z'n minst ff die proefrit gemaakt met dat ding.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Zeker. Daarna weer snel inleveren voor hij stukgaat. Zijn net alpina’s
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Filmpje van H2 motors is best leerzaam. Ik praat mezelf al moed in dat het een kwestie is van een keer preventief injectoren vervangen (3k nieuw, 1,5 gereviseerd) en vooral niet laten tunen bij Tunex oid
- Oof
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: XC60T8 & 1M
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Zitten er na de facelift van July 2013 nog verschillen in betrouwbaarheid tussen de
- 530D met 258PK 1 turbo
- 535D met 313PK 2 turbo's
Ik lees dat deze blokken en automaten behoorlijk duurzaam zijn.
Xdrive gaat weleens kapot, verbruikt een stuk meer en heeft voor mij eigenlijk alleen maar nadelen.
- 530D met 258PK 1 turbo
- 535D met 313PK 2 turbo's
Ik lees dat deze blokken en automaten behoorlijk duurzaam zijn.
Xdrive gaat weleens kapot, verbruikt een stuk meer en heeft voor mij eigenlijk alleen maar nadelen.
-
- Berichten: 4688
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Sinds wanneer is de M550D heel comfortabel. Zit toch ook een sport onderstel onder.
Was er al gezegd dat de M550D een moneypit was
Was er al gezegd dat de M550D een moneypit was
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 0 gasten