vorige week in de UK geweest om mijn vrijwel afgebouwde auto te bekijken en vooral ook met de bouwmeneer te buurten. Dat klinkt zo gewoon, maar ik vond het dus echt MEGA cool om dit te doen. Die man heb ik 6 maanden gespamd via de verkoper (nooit rechtstreeks contact gehad) met elke keer weer een nieuw idee, ik was dus wel benieuwd wat ie ervan vond.
Nou dat was duidelijk, bij was net zo enthousiast als ik, hij vond het geweldig om weer eens een auto met vrijwel de hele optielijst erop te bouwen en "no blank spots". Hij gaf aan dat ze maar een handvol vol gespecte auto's bouwen en dat dit dan wel de kers op zijn taart is om te doen. Ook vond ie het erg leuk dat ik tot extreme details kwam zoals veertjes achter de zuigers van de remklauwen plaatsen voor een lekker hard pedaal en minder travel. Zo wist hij meteen dat hij met een ervaren Ariel koper te maken had en dat ik echt geïnteresseerd was in de techniek en niet gewoon een rijke slons die even wat besteld.
De auto was klaar op de ECU na en hij keek al uit naar de 20 miles die hij erop mag zetten
Verder gewoon leuk om daar te zijn en natuurlijk om mijn auto te bekijken, ik had zowel de chassiskleur als de panel kleur nooit in het echt gezien, net als de forged wheels. In het echt ziet het er dan toch weer heel anders uit dan op de foto of in gedachten.
Inmiddels is de auto ook op Engels kenteken gezet en kan hij na 6 februari opgehaald worden naar de Poolse dealer...spannond. Grappig is ook dat ze na die keuring nog best wat werk hebben omdat ze bruikleen delen plaatsen om alles écht nieuw willen afleveren.
Hier nog wat foto's, de hal die je ziet is de hele assemblagehal, hier bouwen ze 6 auto's (of motoren) tegelijk en staan er een paar voor die bijna klaar zijn en op onderdelen wachten, zoals de mijne. Zo is er nog een opslaghal en een service hal, dan een klein museum en kantoor, thats it.
Ook de verplichte ackward foto met de bouwer natuurlijk
Zelf kijk ik misschien wel het meeste uit naar de versnellingsbak, hier ook wat leuke foto's van gemaakt, eerst zie je de box zelf met de geanodiseerd blauw aluminium afdekkappen en dan de compressor die de druk opbouwt om de pneumatische versnellingen erin te rammen. Megacool als je je auto start en er eerst zo'n compressor begint te loeien en dan dat geluid van die versnellingen TAK TAK, fantastisch.