Hessing.......wat een drama
- Macboy
Goed verhaal Duif. Verkopers zijn inderdaad apart volk, vooral in Deventer ... die Japannes verkopen ... kotsmisselijk word ik er van.
Vooral toen ie nog bij het rode tapijt-merk werkte ... ik vroeg om een brochure en kreeg uiteindelijk een HELE dag een IS200 mee
Enerzijds denk ik: als koper boeit het allemaal niet zoveel. Als je een Bentley wilt rijden, ga je naar Hessing en koop je er 1. Of je nu goed of slecht geholpen wordt boeit niet.
Er zijn toch ook zat mensen die via www.dell.nl hun computer kopen? Ook niets mis mee.
Vooral toen ie nog bij het rode tapijt-merk werkte ... ik vroeg om een brochure en kreeg uiteindelijk een HELE dag een IS200 mee

Enerzijds denk ik: als koper boeit het allemaal niet zoveel. Als je een Bentley wilt rijden, ga je naar Hessing en koop je er 1. Of je nu goed of slecht geholpen wordt boeit niet.
Er zijn toch ook zat mensen die via www.dell.nl hun computer kopen? Ook niets mis mee.
Laatst gewijzigd door Macboy op 12 okt 2007, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Macboy
Anderzijds is het een vorm van dienstverlening en dus respect naar de koper toe, die je als koning zal moeten behandelen, net zoals in elke andere branch. Je hebt een naam hoog te houden en wil mensen zo lang mogelijk binden aan je merk/dealerschap: dat kun je niet door op je luieren te rusten en niet datgene te bieden wat de koper ervan verwacht.
(www.loi.nl
)
(www.loi.nl

- Sander S.
tjah .. als je een Veyron wil hebben heb je weinig keus denk ik
Maargoed, het is gewoon een gegeven dat mensen gewoon fijn behandeld willen worden, en in hun zoektocht naar de beste prijs en deal willen slagen.
Daar zijn de Hollanders geweldig goed in.
Dus als ze je maar een hondenlul vinden, zullen ze de auto niet snel bij je bestellen. Of je moet 5k goedkoper zijn
Maargoed, het is gewoon een gegeven dat mensen gewoon fijn behandeld willen worden, en in hun zoektocht naar de beste prijs en deal willen slagen.
Daar zijn de Hollanders geweldig goed in.
Dus als ze je maar een hondenlul vinden, zullen ze de auto niet snel bij je bestellen. Of je moet 5k goedkoper zijn
- Maus335i
Mwa, die post was iets te generaliserend besef ik me nu. Ik snap gewoon niet waar bijvoorbeeld, een jong verkopertje die je beschrijft van Hessing, zon arrogantie vandaan haalt. Het enige watie doet is Rolls, Lambo, Bugatti verkopen, niet zelf bezitten of iets dergelijks. De vergelijking met schoenen verkopen was meer bedoeld om dat soort figuren een toontje lager te laten zingen.duifjes.com schreef:@ Maurice, daarover wil ik wel een goed debat met jou over hebben.
Ik heb 100x meer waardering en respect voor een verkoper die zijn passie bij bijvoorbeeld Seat of Nissan heeft liggen en ze met plezier verkoopt, dan een verkoper die bij Hessing werkt, puur voor de status en "kijk mij eens cool zijn". We hebben 2 lease-auto's bij de Seatdealer "Henk Sinnema" hier in Leeuwarden gekocht. Je kon gewoon aan hem zien datie Seat gek was, zo enthousiast. Daar loop je voor de gezelligheid en een bak koffie nog eens naar binnen.
In mijn ogen zijn die 2 soorten verkopers een wereld van verschil.
- Elmar
volvoc30 schreef:Familielid was tijdens de rai een aantal jaar geleden zeer geintereseerd in een wagen de Hessing verkoopte. "Meneer we bellen u zo dan kunt u rustig op de stand komen, en als u geen tijd heeft dan bellen we u volgende week voor een proefrit" NOT!!!!!! nooit geen belletje. Wat een lousy service daar. Het lijkt daar wel (met alle respect) hoe groter de mat in de nek hoe duurder segment je mag verkopen.
Ik verkoop jachten die beginnen bij 20 miljoen...

-
Ik heb zelf ook een tijd als verkoophulp meegedraaid bij Munsterhuis. Heb nooit mijn leeftijd ( toen 20 ) als een last ervaren. Je moet gewoon toegankelijk zijn, vriendelijk, oogcontact maken en de nodige informatie verschaffen. Ook als er iemand bijloopt als een zwerver want dat kan namelijk ook gewoon een klant zijn. Ga ook nooit als een strontvlieg om je potentiele klanten heen hangen, dat is echt fucking irritant.
Soms vraag ik me echt af , of het nu allemaal zo moeilijk is in de dienstverlenende sector. Ik houd altijd 1 regel in acht '' Hoe ik het fijn zou vinden om behandeld te worden zo ga ik mijn klanten ook behandelen''. En dat legt je in 9 van de 10 keer geen windeieren.
Soms vraag ik me echt af , of het nu allemaal zo moeilijk is in de dienstverlenende sector. Ik houd altijd 1 regel in acht '' Hoe ik het fijn zou vinden om behandeld te worden zo ga ik mijn klanten ook behandelen''. En dat legt je in 9 van de 10 keer geen windeieren.
- Maus335i
Zo is het en niet andershugo schreef:Soms vraag ik me echt af , of het nu allemaal zo moeilijk is in de dienstverlenende sector. Ik houd altijd 1 regel in acht '' Hoe ik het fijn zou vinden om behandeld te worden zo ga ik mijn klanten ook behandelen''. En dat legt je in 9 van de 10 keer geen windeieren.

Laatst gewijzigd door Maus335i op 12 okt 2007, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sander S.
Bij de IVA en de opleiding 'verkoop management motorvoertuigen' werd er echt op gehamerd om direct op de klant te springen.
Dikke lul .. lekker rustig aan. Als een klant direct hulp nodig heeft maakt ie zeker oogcontact terwijl hij de modellen aan het bestuderen is. Tuurlijk, op een gegeven moment loop je er natuurlijk naar toe, maar niets is zo irritant, ook voor mij teminste, op direct op iemands nek te zitten.
Dikke lul .. lekker rustig aan. Als een klant direct hulp nodig heeft maakt ie zeker oogcontact terwijl hij de modellen aan het bestuderen is. Tuurlijk, op een gegeven moment loop je er natuurlijk naar toe, maar niets is zo irritant, ook voor mij teminste, op direct op iemands nek te zitten.
- Maus335i
Hehe, mooie opleiding is dat 
Ik denk dat een auto zichzelf verkoopt en je daar geen hulp van de verkoper bij hoeft te hebben. Waarschijnlijk zijn er maar weinig kopers die een Audi dealer binnenlopen met het plan een A3 te kopen, omdat die lekker klein en sportief is.. en uiteindelijk met een A4 wegrijden door wat argumenten van de verkoper.
Volgens mij begint het werk van een autoverkoper pas vanaf het moment dat een klant aangeeft "ik wil graag deze auto kopen, zus en zo". Dan ga je met opties en de koop in de weer. Als iemand lang en geinteresseerd bij een model loopt te neuzen, loop je er op af om te vragen of je misschien kan helpen. Tenminste, zo zou ik het doen dan

Ik denk dat een auto zichzelf verkoopt en je daar geen hulp van de verkoper bij hoeft te hebben. Waarschijnlijk zijn er maar weinig kopers die een Audi dealer binnenlopen met het plan een A3 te kopen, omdat die lekker klein en sportief is.. en uiteindelijk met een A4 wegrijden door wat argumenten van de verkoper.
Volgens mij begint het werk van een autoverkoper pas vanaf het moment dat een klant aangeeft "ik wil graag deze auto kopen, zus en zo". Dan ga je met opties en de koop in de weer. Als iemand lang en geinteresseerd bij een model loopt te neuzen, loop je er op af om te vragen of je misschien kan helpen. Tenminste, zo zou ik het doen dan

- Sander S.
-
Ik vind het alleen zo triest als verkopers niet willen begrijpen als je als zegt wat je wilt.
Zo heb ik al een paar keer gehad dat ik ergens voor kwam, dat hadden ze niet staan, en dan gaan ze je ergens anders inlullen.
Je komt voor een handgeschakelde auto, zegt dat er nadrukkelijk bij, en dan willen ze je een automaat aanlullen. En met kut argumenten dat zo'n automaat ook lekker rijd en sportief is.
Het is wat anders als je nog wat aan het rondkijken bent of aangeeft dat je er nog niet uit bent, maar iemand die weet wat ie wil kun je niet in iets anders lullen als die verkoper niet de juiste auto heeft staan. Irritante eigenschap... ik ben dan al snel klaar met zo'n gesprek want dan blijkt wel dat ze niet naar je luisteren.
Zo heb ik al een paar keer gehad dat ik ergens voor kwam, dat hadden ze niet staan, en dan gaan ze je ergens anders inlullen.
Je komt voor een handgeschakelde auto, zegt dat er nadrukkelijk bij, en dan willen ze je een automaat aanlullen. En met kut argumenten dat zo'n automaat ook lekker rijd en sportief is.
Het is wat anders als je nog wat aan het rondkijken bent of aangeeft dat je er nog niet uit bent, maar iemand die weet wat ie wil kun je niet in iets anders lullen als die verkoper niet de juiste auto heeft staan. Irritante eigenschap... ik ben dan al snel klaar met zo'n gesprek want dan blijkt wel dat ze niet naar je luisteren.
- duifjes.com
Elmar 8)
Ik denk dat het salaris bij Hessing ietsjes hoger zal liggen, ik weet dat er mensen zijn in het topsegment autoverkoop die 3x modaal verdienen maar we praten dan wel over toppers in het topsegment.
Wij als DF-ers weten waarschijnlijk wat we willen maar sommige consumenten moet je helpen met het nemen in een beslissing.
Ik heb regelmatig mensen voor een "ruitenwisser" binnen komen en die met een mooie oke-sjon de deur uit gaan en dan ook nog een rete goed gevoel hebben...ik ben echt niet de beste maar dat geeft een kick...iedereen blij!
Ik denk dat het salaris bij Hessing ietsjes hoger zal liggen, ik weet dat er mensen zijn in het topsegment autoverkoop die 3x modaal verdienen maar we praten dan wel over toppers in het topsegment.
Wij als DF-ers weten waarschijnlijk wat we willen maar sommige consumenten moet je helpen met het nemen in een beslissing.
Ik heb regelmatig mensen voor een "ruitenwisser" binnen komen en die met een mooie oke-sjon de deur uit gaan en dan ook nog een rete goed gevoel hebben...ik ben echt niet de beste maar dat geeft een kick...iedereen blij!
- Roel
Ik ben dus ook Autoverkoper en merk ook vaak de vooroordelen die mensen hebben tegen mijn soort
( en meestal ook niet onterecht als ik sommige van mijn collega's zie, vooral sommige die door hun rijke ouders naar die kostschool(uhm IVA) zijn gestuurd, overigens niet mijn directe collega's).
Ondanks mijn leeftijd (19 toen ik begon, nu net 20) weet ik meestal de vooroordelen wel snel te breken. De meeste mensen hebben snel in de gaten dat ik echt een Seat-o-fiel ben. En kan mijn enthousiasme snel over brengen op iemand anders en stellen ze mijn advies(product kennis) wel op prijs.
Af en toe een auto verkopen is niet moeilijk(mensen die weten wat ze willen zijn er altijd natuurlijk). Om er veel te verkopen is echter wel een kunst.

Ondanks mijn leeftijd (19 toen ik begon, nu net 20) weet ik meestal de vooroordelen wel snel te breken. De meeste mensen hebben snel in de gaten dat ik echt een Seat-o-fiel ben. En kan mijn enthousiasme snel over brengen op iemand anders en stellen ze mijn advies(product kennis) wel op prijs.
Af en toe een auto verkopen is niet moeilijk(mensen die weten wat ze willen zijn er altijd natuurlijk). Om er veel te verkopen is echter wel een kunst.

- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Uiterlijk is een gevaarlijk iets om een oordeel op te baseren.volvoc30 schreef:Mijn pa ziet er representatief genoeg uit om hem serieus te nemen. Als ze dat niet (goed) kunnen inschatten zitten ze in de verkeerde business. Als we eens kijken wat de ervaringen zijn de afgelopen jaren bij dealers zoals BMW/mini, mercedes Lexus dan kan Hessing daar nog een HOOOOOOP van leren. Omhoog gevallen snotneuzen met VEEL te veel pretenties!Rico v Velzen schreef:Ik denk dat zulke adressen zoveel droogfappers trekken dat ze alleen moeite doen als jij echt de moeite neemt.
Laatst kwam er bij ons een man binnen die je nog geen cent zou geven. Kocht wel een keuken van dik € 20.000,-.
M'n vader heeft in een grijs verleden een Mercedes S klasse (zo een met 6.3 liter motor) overhandigd aan de nieuwe eigenaar. Een miljonair. Maar hij kwam aanlopen in een versleten spijkerbroek en een T-shirt. De auto werd contant betaald.
Bij Hessing hebben ze blijkbaar een geschiedenis van blunderen. Een plaatselijke horeca-ondernemer hier wilde er een auto kopen. Hij had het geld al bij zich. Cash. Hij werd behandeld als oud vuil. Eens raden waar hij de auto NIET kocht...

- duifjes.com
Wim
Don't judge the book by his cover
Meer woorden zijn eigenlijk niet nodig. Ik kan je heel heel veel voorbeelden geven, hoe meer blabla hoe minder geld is mijn stelregel!
Ik heb ooit bij lexus twee jongens van 16 geholpen wilde even kijken folder meenemen gewoon leuk ff. kletsen intersse tonen etc...... een week later komt papa mee en bestelde een LS430 8)
Don't judge the book by his cover
Meer woorden zijn eigenlijk niet nodig. Ik kan je heel heel veel voorbeelden geven, hoe meer blabla hoe minder geld is mijn stelregel!
Ik heb ooit bij lexus twee jongens van 16 geholpen wilde even kijken folder meenemen gewoon leuk ff. kletsen intersse tonen etc...... een week later komt papa mee en bestelde een LS430 8)
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
- duifjes.com
Ja geloof het niet zelfs bij Toyota, van die leaseridders die ik wil blabla D-CAT 180pk chip met Leder en dit en ik wil dat gratis....
En een week later krijg je de leaseorder voor een 126pk Terra =basis *(waar niets mis mee is maar wees gewoon eerlijk)
Dan moet ik zo zooooooo lachen....en vooral de aflevering ik bel dan hmmmm je Avensis staat klaar..ppffmmmmm
Of van de mensen die ik kijk naar een RAV4 D-CAT Executive van 50K of een Landcruiser van 70K, bel ik ze een week later...nee die wordt het niet want ik mag geen 4x4 dus heb een Mondeo gekozen
En een week later krijg je de leaseorder voor een 126pk Terra =basis *(waar niets mis mee is maar wees gewoon eerlijk)
Dan moet ik zo zooooooo lachen....en vooral de aflevering ik bel dan hmmmm je Avensis staat klaar..ppffmmmmm
Of van de mensen die ik kijk naar een RAV4 D-CAT Executive van 50K of een Landcruiser van 70K, bel ik ze een week later...nee die wordt het niet want ik mag geen 4x4 dus heb een Mondeo gekozen

- RVV
Ja oke maar die verhalen zijn ook zo oud als de weg naar Rome.Wim te Riet schreef:Uiterlijk is een gevaarlijk iets om een oordeel op te baseren.volvoc30 schreef:Mijn pa ziet er representatief genoeg uit om hem serieus te nemen. Als ze dat niet (goed) kunnen inschatten zitten ze in de verkeerde business. Als we eens kijken wat de ervaringen zijn de afgelopen jaren bij dealers zoals BMW/mini, mercedes Lexus dan kan Hessing daar nog een HOOOOOOP van leren. Omhoog gevallen snotneuzen met VEEL te veel pretenties!Rico v Velzen schreef:Ik denk dat zulke adressen zoveel droogfappers trekken dat ze alleen moeite doen als jij echt de moeite neemt.
Laatst kwam er bij ons een man binnen die je nog geen cent zou geven. Kocht wel een keuken van dik € 20.000,-.
M'n vader heeft in een grijs verleden een Mercedes S klasse (zo een met 6.3 liter motor) overhandigd aan de nieuwe eigenaar. Een miljonair. Maar hij kwam aanlopen in een versleten spijkerbroek en een T-shirt. De auto werd contant betaald.
Bij Hessing hebben ze blijkbaar een geschiedenis van blunderen. Een plaatselijke horeca-ondernemer hier wilde er een auto kopen. Hij had het geld al bij zich. Cash. Hij werd behandeld als oud vuil. Eens raden waar hij de auto NIET kocht...
En gaan vaak van hand naar hand ook nog eens een eigen leven leiden..
Een kennis van mijn vader die zijn neef en daarvan een buurman die kwam voor een luchtfilter, maar ook even kijken naar de nieuwe GTSXRZZR DELUXE.. en de vekoper was zo arrogant om hem af te rekenenen op zijn vieze spijkerbroek... nou hij, hij koopt daar nooit meer een luchtfilter..eh GTSXRZZR DELUXE... die ie toch al niet van plan was om te kopen

Het spel is echt heel simpel, als ik een nieuwe (danwel nieuwe gebruikte) auto koop, stap ik gewoon naar een verkoper toe en speel open kaart, en dan heb ik het over een verkoper en niet de IVA stageloper die met de sleutelbos van het poetshok op zak loopt.
Spijkerbroek, net pak whatever klanten moeten gewoon niet draaikonten.
Bij de slager zeg je ook gewoon , 2 ons worst en een 3 bieflappen..
Ga je ook niet eerst BBQ folders lezen, rondslenteren voor de toonbank en interessant kijken naar de vleesaanbieding van de week.
De klant moet duidelijkheid verschaffen.. en daar mankeert nog heel vaak wat aan. Dat heeft verder niks met reprensativiteit te maken.
Maar alles met houding.
- duifjes.com