Laat die zomer maar komen dan, kunnen we dan wel eens 2x douchen in een week

Je bent ook niet wijs om een (hybride) warmtepomp te laten draaien zonder zonnepanelen.Elise schreef: 20 dec 2022, 17:44 Het meest vervelende is gewoon het zwabberende beleid van onze regering.
Want nu rekenen we dit uit met de prijzen uit het energieplafond, maar iemand die geen zonnepanelen heeft zal die 2900kWh van het plafond al verbruiken voor de normale stroom behoefte en zal dus de kWh's die de WP pakt moeten afrekenen tegen het tarief van de energieleverancier. En dat tarief zal gemiddeld al snel richting de €0,80 per kWh gaan.
Dan wordt het sommetje:
1200m3 x €1,45 = €1.740
2575 kWh x €0,80 = €2.060
En is het verlies €320 alleen al aan energiekosten, vermeerder dan nog even met de afschrijving van de investering.
Dus dan wordt je gestraft omdat je hebt geïnvesteerd in een WP![]()
Dimitri schreef: 15 dec 2022, 14:48 Vraag aan de kenners hier:
Ik ben sinds december vorig jaar klant bij Vattenfall en krijg vandaag mijn afrekening. Maandbedrag was zo'n €150,- en krijg nu ruim €500,- terug.
Ik heb vorig jaar 875m3 gas en 2500kWh stroom verbruikt.
Nu doet Vattenfall mij ook een voorstel voor een nieuw termijnbedrag voor volgend jaar: €374,- per maand.
Het prijsplafond is volgens Vattenfall als volgt:
€ 1,45 per m³ voor de eerste 1.200 m³ gas
€ 0,40 per kWh voor de eerste 2.900 kWh stroom
Bij een gelijk verbruik zou ik volgend jaar het volgende aan kosten hebben:
1,45 * 875 + 0,40 * 2500 = €2.268,- per jaar, oftewel €189,- per maand.
Waarom doet Vattenfall mij dan een voorstel voor bijna het dubbele? Mis ik hier iets?
Eens, maar feitelijk is dat natuurlijk van de zotte.Bram schreef: 21 dec 2022, 22:42 Je bent ook niet wijs om een (hybride) warmtepomp te laten draaien zonder zonnepanelen.
2 magneten aan beide zijden monteren met zon oude meterKnot schreef: 19 dec 2022, 09:32 Lekker die maandtabellen..lang leve de ouderwetse meter. Wij zitten er sowieso overal ruim onder dus geen ingewikkeld verhaal maar hangt het erom kan de datum van de jaarnota nog wel eens doorslaggevend zijn.
Maar wat een document zeg, die tabellen.... hoe verzinnen ze het.![]()
Laten we hopen dat dit werkelijkheid wordtRobin schreef: 22 dec 2022, 15:12 Over 30 jaar ofzo , 328ti en Knot terugblikkend op het Ukraine-conflict en bij het pellet haardvuur met de kleinkinderen om hun heen:
"Ja wij zaten toendertijd in het Verzet, heel spannend allemaal!"
-'Hoe dan opa? Met geheime codes en wapenleveringen, konvooien tegenhouden en eliminaties enzo?"
-"Nee, met magneten bij oude gasmeters...."
Dat zijn kale prijzen exclusief overheids heffingen?
Yup, dat wel overigens gelijk gehad prijzen zakken nog steeds
Kan hier zolang blijven als ik wil, of per direct opstappen zonder boetes..
Opstappen is altijd een keuze...Knot schreef: 23 dec 2022, 11:54 De prijzen zakken en de leveranciers blijven maar verhogen richting 1 januari, daar zou de staat maatregelen tegen moeten nemen dat idiote oplichtings/verdienmodel wat ze voor zichzelf creeren.
Hebben ze al gedaan hé, leveranciers mogen relatief niet meer omzetten/winst maken dan afgelopen jarenKnot schreef: 23 dec 2022, 11:54 De prijzen zakken en de leveranciers blijven maar verhogen richting 1 januari, daar zou de staat maatregelen tegen moeten nemen dat idiote oplichtings/verdienmodel wat ze voor zichzelf creeren.
Gebruikers op dit forum: Joost H. en 13 gasten