Plan was eigenlijk een vorig model (8V) over te nemen uit de lease maar de prijzen waren nogal fors en degene die ik eigenlijk wilde hebben bleek een vies ding te zijn toen ik hem op ging halen. Waarom dan naar een Audi A3 kijken als je ook naar 330i met sper kijkt etc? Gewoon omdat ik eens wat anders wil proberen, hoeft niet snel en Audi is dan weer eens wat anders. Ben er ook niet mee getrouwd he, jaartje rijden en dan misschien weer verder. Bijna een 30TFSI uit Limburg gaan halen met trekhaak of een 35TFSI bij Fabian maar beide auto's waren weg voordat ik er echt werk van ging maken.
Het nieuwe model vond ik eerst maar niks, dat gekke pookje (ook bij VW), die lijn tussen de motorkap en de grille etc maar alles went. Toen de Golf 7 uitkwam wilde ik er ook niks van weten en heb er toch 3 jaar in rondgereden. Wat meer gaan verdiepen in wat ik wilde, sowieso een S Edition, geen Advanced en zeker geen (kale) Pro line. Zwart, grijs, zilver etc was ik ook een beetje klaar mee, wit, rood of blauw. Liefst natuurlijk panoramadakje, duurdere leder enz enz.... maar steeds kwam ik bij deze auto van Vallei uit, mooie kleur blauw, lage kmstand, 4 jaar fabrieksgarantie en de noodzakelijke opties die ik wilde hebben als goedkoopste in het lijstje.
Op weg naar Dusseldorf kwam ik er 2 weken geleden letterlijk langs dus even gekeken of het ding een beetje netjes was, rondje gereden, en de vaste prijs met afleverkosten toch nog een paar honderd euro bijgeschaafd.
Gisteren met de trein richting Nijmegen, 21 euro kost je dat, eerste 2 ritjes bomvol maar van Utrecht naar Nijmegen was het heerlijk rustig zoemen op de electro power, nog even wat vertraging doordat een stoptrein voor de intercity invoegde, overstaptijd gehalveerd van 4 naar 2 min en in mn ooghoek zak ik een wijziging van spoor, rechtsomkeer en toch nog erin kunnen springen voor de laatste rit om maar 850m te hoeven lopen ipv 3,7km. Welkom in het treinleventje, leuk voor een keer maar liever niet elke dag.
Auto is wel wat gehaast gepoetst, dat zie je meteen, ruitenwissers voor vervangen omdat ik ernaar gevraagd had, achter piepte ook bleek op de terugweg, pak die dan ff mee zou je zeggen, maargoed, je weet dat het ramwerk is om het af te leveren met zo weinig ruimte in de werkplaats.
De configuratie:
A3 Sportback S edition 30 TFSI 81 kW / 110 pk 7 versn. S-tronic
2D2D - Kleur: Navarrablauw metallic
EI - Bekleding: 2b determined - Zwart-zwart-rotsgrijs/zwart-zwart/zwart/zwart
3NT - Achterbank 3 delen neerklapb.
9ZV - Audi phone box light
9VD - Audi soundsystem
9S9 - Audi virtual cockpit plus
N4L - Leder/mono.pur
QL5 - Privacy glas
4A3 - Verwarmbare voorstoelen
Fab.Gar. 24 mnd+extra 24 mnd/100.000 km
Nieuwprijs in september 2021 was € 41.520,20
De kleur vind ik persoonlijk de beter die je van de "betaalbare" lakken kunt kiezen, anders is het meteen 3k voor een kleurtje. Stoelverwarming en soundsystem wilde ik echt hebben, privacy glass mooi meegenomen en de virtual cockpit plus maakt het aanzicht zeker fraaier. Er valt zat extra aan te vinken maar vond het prima zo voor een schappelijke prijs.
Alleen nog het ritje naar huis gedaan en binnen gezet, het is niet rap, wel heerlijk om weer een automaat te hebben dat schakelen in de drukte was ik echt spuugzat. Het 48V mild-hybrid moet je even aan wennen dat hij de motor vaak uitknikkert als je van het gas gaat en bij licht remmen weer laat draaien om zo energie terug te kunnen winnen etc. Weet nog niet of hij zelf ziet dat je op een rotonde of stoplicht afkomt en daarop handelt of dat het lucky shots zijn.
Voor een ieder waarschijnlijk onbegrijpelijk maar vanochtend gewoon met de Cuore naar kantoor gegaan in die gladheid, pekel etc, laat iemand daar de bumper(s) maar vanaf tikken. Hopelijk dit weekend nog een uurtje sturen om verder aan het Audi gevoel te kunnen wennen