De hedendaagse autohandel
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: De hedendaagse autohandel
Drie truttenschudders, wat moet je ermee?
- Knot
Zo goedkoop mogelijk naar school, kantoor en naar circuit om daar ander spul echt tot de max te kunnen gebruiken wat op de openbare weg toch niet kan 

- JP
Heerlijk tochKnot schreef: 07 dec 2022, 10:04 Zo goedkoop mogelijk naar school, kantoor en naar circuit om daar anderMANS spul echt tot de max te kunnen gebruiken wat op de openbare weg toch niet kan![]()

- Knot
Haha, ik krijg het gewoon aangeboden hoor en Molenaar betaal ik voor de huurauto's.
Eigenlijk zou je geld moeten rekenen voor de sensatie die je mensen geeft die paar rondjes, vraag maar een Eeuwe
Eigenlijk zou je geld moeten rekenen voor de sensatie die je mensen geeft die paar rondjes, vraag maar een Eeuwe

- Baboulah
Stap jij niet elke dag met flinke tegenzin in je auto? Ik merk dat nu ik geen M3 meer heb, het laatste jaar er alles aan probeer te doen om niet te hoeven autorijden (ik zit nog liever passagier momenteel), op moment dat er weer iets leuks staat ga ik met plezier weer autorijden, want als mij aangeboden word mn vader zn quadrifoglio uit te laten dan sta ik binnen 5 min bij de loods om te rijden.... Ik zou het dus echt niet kunnen alleen van die truttenschudders voor de deur hebben staan
-
OnlineSabberjoch
- Auto: 981C S
even uitlaten is iets anders dan woon/werk verkeer, dan heb je niks aan een m3/quadrifoglio. Je staat in dezelfde file en gaat net zo hard.
Snap het in Knot zijn situatie eigenlijk best wel. Zou er alleen nog wel iets leuks naast willen hebben, maar als je die lol op een andere manier kan halen is het goed toch?
Snap het in Knot zijn situatie eigenlijk best wel. Zou er alleen nog wel iets leuks naast willen hebben, maar als je die lol op een andere manier kan halen is het goed toch?
- Knot
Nee, ik mis het totaal niet, als ik weer een 500pk auto zou hebben staan zou ik er elke avond burnend vandoor gaan en 250+ op de 80weg doen om daarna spijt te hebben als ik er ruim 100 euro aan de pomp in moet gooien.
Openbare weg is gewoon niks meer waard.
Voor fun heb ik de F900R en zelfs dan moet je je momenten kiezen, de zaterdag is al no-go met alles wat naar de voetbal en boodschappen en visite moet bijv.
Openbare weg is gewoon niks meer waard.
Voor fun heb ik de F900R en zelfs dan moet je je momenten kiezen, de zaterdag is al no-go met alles wat naar de voetbal en boodschappen en visite moet bijv.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Dat hangt ook heel erg van de regio af waar je woont.
- Knot
Tuurlijk is het in de randstad extra drama maar het wordt er overal niet veel beter op.
Niet voor niks dat ik kies voor een auto goed in de opties met de lichtste motor ipv bijv een kale(re) 35TFSI. Sowieso komen bij mij de opties eerst en als laatste de motorupgrade. Had ooit bij ABNamro een collega die een Vectra (C) 2.2dti bestelde in de meest simpele uitvoering puur om de dikkere motor te hebben (ik had een 2.0dti elegance) dan de rest.
Niet voor niks dat ik kies voor een auto goed in de opties met de lichtste motor ipv bijv een kale(re) 35TFSI. Sowieso komen bij mij de opties eerst en als laatste de motorupgrade. Had ooit bij ABNamro een collega die een Vectra (C) 2.2dti bestelde in de meest simpele uitvoering puur om de dikkere motor te hebben (ik had een 2.0dti elegance) dan de rest.
-
OnlineSabberjoch
- Auto: 981C S
Eens, kan me bij mij in de buurt flink laten gaan zonder iets of iemand tot last te zijn.
komt vaak genoeg voor dat ik met woon/werk verkeer geen enkele auto tegen kom.
- Baboulah
Ik doelde juist op het woon werk verkeer etc, voor mij is genieten niet alleen bij het vol uitlaten etc, maar ook gewoon het geluid bij stationair of bijna stationair, de feeling in de auto, de manier waarop het wegrijdt etc.Sabberjoch schreef: 07 dec 2022, 10:36 even uitlaten is iets anders dan woon/werk verkeer, dan heb je niks aan een m3/quadrifoglio. Je staat in dezelfde file en gaat net zo hard.
Ik rijdt gemiddeld genomen in een snellere auto langzamer dan in langzame auto's, puur omdat ik geniet van het rijden in die auto (en er zo langmogelijk in wil blijven om van te genieten), wat ik in die langzame autos gewoon niet doe, somehow wil ik daar altijd zsm weer uitstappen...
En ja, ik woon in hartje randstad rond het punt waar de A4 en A44 zich opsplitsen, dus echt in het file centrum in de spits
- Knot
Daarom neem ik ook halve 911 blokken, dat roffelt tenminste nog, een 4 cylinder vind ik eigenlijk verschrikkelijk om te horen.Baboulah schreef: 07 dec 2022, 11:08 voor mij is genieten niet alleen bij het vol uitlaten etc, maar ook gewoon het geluid bij stationair of bijna stationair, de feeling in de auto, de manier waarop het wegrijdt etc.
Tuurlijk vermaakte ik me in de tijd met alle L6 en V8 etc maar ga er niet de hoofdprijs meer voor betalen, de herinneringen zijn er, de vinkjes staan.
-
Het hoeft ook niet gelijk een V8 met 500pk te hebben.
Je hebt ook een tijdje gekeken naar een MX5. Dat is gewoon 1 op 15, onderhoudskosten minder dan Audi, afschrijving ook laag. En heel leuk weggedrag met rwd.
Je hebt ook een tijdje gekeken naar een MX5. Dat is gewoon 1 op 15, onderhoudskosten minder dan Audi, afschrijving ook laag. En heel leuk weggedrag met rwd.
- Knot
Vrees alleen dat ik hem bijna nooit gepakt zou hebben want kids naar school elke dag en dan meteen door.
Voor mij is het nu gewoon handig om bruikbare 4d/5d/touring auto's te hebben en scooter en motor zijn er al voor de fun.
De MX5 had weer dat sticky steering, de motorkap met voetgangerbescherming die er snel uit kon klappen etc..... soms twijfel ik maar kies liever de saaie/practische weg nu.
Voor mij is het nu gewoon handig om bruikbare 4d/5d/touring auto's te hebben en scooter en motor zijn er al voor de fun.
De MX5 had weer dat sticky steering, de motorkap met voetgangerbescherming die er snel uit kon klappen etc..... soms twijfel ik maar kies liever de saaie/practische weg nu.
- JP
In onze directe omgeving is er echt wel een mogelijkheid om eens wat losser te gaan, echter zijn de dorpjes hier daar niet zo van gecharmeerd. Voor je het weet heb je een hooivork op de achterbank liggen. Daarom waren er ook stukken waar het ’s zomers verboden was om met een motor te komen, althans dat plan was er.
-
OnlinePhilipoo
Jij ziet alleen de problemen bij de leuke auto's, niet bij de duffe die ook allemaal wel wat hebben.Knot schreef: 07 dec 2022, 11:25 Vrees alleen dat ik hem bijna nooit gepakt zou hebben want kids naar school elke dag en dan meteen door.
Wat ik vooral niet snap, waarom heb je nu 3 suffe dailys? Die ibiza en A3 zijn toch ook nog eens dezelfde auto behalve dat de A3 iets groter is? De cuore snap ik dan weer wel

- Knot
A3 voor mezelf om nog enige luxe te hebben en zuinig te kunnen rollen, die wil ik zo clean mogelijk houden. Ibiza voor GF en school/sport en als er een fiets mee moet (trekhaak) of meer kids mee. Cuore voor naar de manege en als back-up.
Onder een suffe daily versta ik eentje zonder sportstoelen, zonder sportstuurtje, zonder sportonderstel, zonder stoelverwarming, zonder goede audio etc. Dat is in geval van Audi bijv een Pro-Line zonder verdere opties, die hoef ik echt niet.
Onder een suffe daily versta ik eentje zonder sportstoelen, zonder sportstuurtje, zonder sportonderstel, zonder stoelverwarming, zonder goede audio etc. Dat is in geval van Audi bijv een Pro-Line zonder verdere opties, die hoef ik echt niet.
- Martijn M
Je vergeet 'zonder vermogen', of valt dat onder etc.?Knot schreef: 07 dec 2022, 12:03 A3 voor mezelf om nog enige luxe te hebben en zuinig te kunnen rollen, die wil ik zo clean mogelijk houden. Ibiza voor GF en school/sport en als er een fiets mee moet (trekhaak) of meer kids mee. Cuore voor naar de manege en als back-up.

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Maar over de hedendaagse autohandel..
Hoe een tweedehands auto meer waard kan worden dan een nieuweTientallen jaren kon je autoprijzen en restwaarden vrijwel altijd simpelweg in de brochure en op koerslijsten opzoeken. Maar tegenwoordig moet je maar afwachten wanneer je bestelde nieuwe auto komt, en de beschikbaarheid van occasions is even raadselachtig. Het ooit zo solide gebouw van ‘de voorspelbare restwaarde’ begint daardoor te verzakken. Sterker nog, je hoort verhalen dat sommige gebruikte auto’s en gekentekende auto’s van vorig jaar zelfs méér moeten opleveren dan een nieuwe.
- Knot
Ach, 110pk/200nm op 1250kg kom je prima met de rest mee, top ruim over de 200km/u ook nog.
Zonder vermogen dan heb je het bij mij over 75pk/125nm op die 1250kg, dan wordt het iets lastiger om goed mee te komen (al denk ik dat ik zoiets doorgaans gebruik gezien ik bijna nooit meer dan halfgas geef, alleen is er geen reserve).
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Ben benieuwd wat onze bijna 10 jaar oude (dikste uitvoering Peug 208 atmosferische 1.6) met slechts 45K op de teller zou opbrengen nu.
De auto rijdt nog als nieuw dus eigenlijk weinig reden om in te ruilen, zeker niet voor een 3cilinder met hulpturbo en/of hulpaccu. Vind het atmosferische wel fijn, want rustig (niet explosief/nerveus/trillingen) in de lage toeren en je kan lekker doorhalen hoog in de toeren zonder dat ie doodvalt mocht je een keer willen inhalen.
De auto rijdt nog als nieuw dus eigenlijk weinig reden om in te ruilen, zeker niet voor een 3cilinder met hulpturbo en/of hulpaccu. Vind het atmosferische wel fijn, want rustig (niet explosief/nerveus/trillingen) in de lage toeren en je kan lekker doorhalen hoog in de toeren zonder dat ie doodvalt mocht je een keer willen inhalen.
Laatst gewijzigd door veejay op 07 dec 2022, 14:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
Ibiza is B segment en A3 luxe C segment dat is echt wel wereld van een verschil hoor in rijden, zitten, afwerking, opties etc.Philipoo schreef: 07 dec 2022, 11:38Jij ziet alleen de problemen bij de leuke auto's, niet bij de duffe die ook allemaal wel wat hebben.Knot schreef: 07 dec 2022, 11:25 Vrees alleen dat ik hem bijna nooit gepakt zou hebben want kids naar school elke dag en dan meteen door.
Wat ik vooral niet snap, waarom heb je nu 3 suffe dailys? Die ibiza en A3 zijn toch ook nog eens dezelfde auto behalve dat de A3 iets groter is? De cuore snap ik dan weer wel![]()
Verder eens met Knot vermogen is leuk in de kroeg of voor je hobby maar als daily in de randstad totaal overbodig. Je staat óf in dezelfde file of er is altijd wel een trage Jonas vooraan in het rijtje die optrekken doet in vrachtwagen tempo en vervolgens blijft hangen op v-Max -10/15kmh.
- Knot
Of je moet als een gek gaan inhalen ofzo maar dan ben je mijn inziens ook niet goed bezig om maar persé je vermogen te gebruiken.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Je moet denk ik een auto hebben die beide goed kan. Met een druk op de knop lekker comfortabel en stil of helemaal op scherp met lekker veel vermogen. Alles naar gelang de situatie/behoefte.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten vind ik.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten vind ik.
- Knot
E39 M5 die kon alles maar was mega zwaar en mega onzuinig en nu 2x zo duur als toen.... dus geen optie.