Meest overbodige feature in je auto?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Ruud Bosch

Meest overbodige feature in je auto?

Bericht door Ruud Bosch » 28 apr 2006, 19:28

Sinds een maand of vier rij ik in een nieuwe Mondeo. Hiervoor 5 jaar met een zelfde type gereden, met wat minder luxe.

wat zit er op nieuwe wat niet op de oude zat: (de belangrijkste dingen)
- navigatie
- parkeersensoren
- regensensor
- lichtsensor
- zelfdimmende binnenspiegel

Bij mij strijden de lichtsensor en de zelfdimmende binnenspiegel om de eer om tot meest overbodige feature bestempeld te worden.

Het wordt de binnenspiegel om dat ik me daar het meest aan erger.
Het ding dimt namelijk amper. Ligt niet aan de auto ben ik achtergekomen want in de (tijdelijke) Astra en de (geleende) S60 had ik hetzelfde probleem.

Ik heb veel liever een conventionele binnenspiegel, maar dat gaat niet want dan raak je ook de regensensor kwijt.

Lionheart

Re: Meest overbodige feature in je auto?

Bericht door Lionheart » 28 apr 2006, 19:51

Ruud Bosch schreef:...

Het ding dimt namelijk amper. Ligt niet aan de auto ben ik achtergekomen want in de (tijdelijke) Astra en de (geleende) S60 had ik hetzelfde probleem.

Ik heb veel liever een conventionele binnenspiegel, maar dat gaat niet want dan raak je ook de regensensor kwijt.
In een Citroen C5 werkt ie prima, dus wie weet je volgende auto ? ;)

Knot

Bericht door Knot » 28 apr 2006, 19:56

Mistlamp achter.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 28 apr 2006, 19:58

Citroën C5 zegt ie, :lol:

Die heeft geen overbodige gadgets nee, die hele auto is overbodig! De SM en de DS waren de laatste gave Citroëns, afgezien van wat raceprojecten.

*doet anti-flamesuit aan en wandelt rustig het draadje uit*

Ruud Bosch

Re: Meest overbodige feature in je auto?

Bericht door Ruud Bosch » 28 apr 2006, 20:06

Lionheart schreef:
Ruud Bosch schreef:...

In een Citroen C5 werkt ie prima, dus wie weet je volgende auto ? ;)
Wat versta jij onder prima?

De mijne wordt in ieder geval alleen maar wat groener van kleur (evenals die in de Astra en S60). De conventionele spiegel met het kantelmechaniekje vind ik veel prettiger omdat die veel donkerder is in de nachtstand.

Overigens is dat weer heel persoonlijk want GF vindt deze weer veel prettiger in het gebruik, de oude was veel te donker.

LOL @ Tom
ik hou ook niet van Franse meuk (vlucht nu ook het draadje uit :wink: )

Downforce Bjorn

Bericht door Downforce Bjorn » 28 apr 2006, 20:39

Dimmende binnenspiegel zou ik echt niet meer kunnen missen, werkt gewoon super.

Meest overbodige gadget voor mij... kzou zeggen de standverluchting. Snap het nut daar niet helemaal van :oops: .

Hielke

Bericht door Hielke » 28 apr 2006, 21:06

Laat me nog even wat langer nadenken want ik kom er nog steeds niet op. Mijn Bravo 1.4 is zo karig uitgerust dat zo'n beetje alles wat erop zit broodnodig en levensreddend kan zijn.

Als ik erop kom dan meld ik me weer.

Lionheart

Bericht door Lionheart » 28 apr 2006, 21:29

@Ruud: bij de C5 wordt ie netjes donkerder (net zo donker als het ouderwetse draaien van de spiegel)

Meest overbodige gadget: hoogteverstelling van de voorstoelen; dat gaat namelijk meestal ten koste van de hoofdruimte.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 28 apr 2006, 21:52

De 12v aansluiting in de kofferbak?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 28 apr 2006, 22:10

Bij de Impreza heb ik een mooi 'bright'-knopje, waar je volgens mij alleen de verlichting van je klokje mee kan dimmen, 1 van de grotere knoppen op dash, reuze handig. Weet alleen niet of dit in het rijtje 'gadgets' valt.
Vind de meeste gadgets die hier staan niet eens iets waar ik me 1-2-3 aan zoukunnen ergeren overigens, ik wacht op betere, die er volgens mij wel zijn ;).

allen

Bericht door allen » 28 apr 2006, 22:12

Stadslicht en breedstralers. Ik zie het nut er niet van in.
De make-up spiegel is ook al een onding.

Albèrt

Bericht door Albèrt » 28 apr 2006, 23:48

Asbak.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 29 apr 2006, 02:04

Voltmeter... ?

Tom

Bericht door Tom » 29 apr 2006, 02:49

allen schreef:De make-up spiegel is ook al een onding.
Nou! zo reed er laatst een meidje met me mee, zo'n meid die genoeg aandacht krijgt van mannen (en terecht.. she's hot)... nou, bespaar je het geld om een dikke auto te kopen van dure merken... het meest geweldige aan m'n auto vond ze de make-up spiegel met licht ernaast als je em gebruikte. Was schijnbaar weer de uitvinding van de eeuw en haar volgende auto moest het ook hebben.
:lol:

RVV

Bericht door RVV » 29 apr 2006, 07:42

Tom wat jij nodig hebt is traanplaat, maar dan tegen het plafond anders heb je allemaal hakken in je hemel bekleding. :-):-):-)

RVV

Bericht door RVV » 29 apr 2006, 07:46

12 volt aansluiting in de koffer bak vind ik zeer ideaal ivm de Dvd speler voor de kleine op de achterbank.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 29 apr 2006, 08:14

regensensor en aut. inschakelende verlichting.

Regensensor is altijd te laat met wat ik wil. Dat is in m'n e60 zo, dat was in de S80 zo, dat was in de 9-5 zo, dat was in de S-Type zo, dat was weet ik al niet in welke auto zo.
Kom nu niet aan met...in mijn f*cking Laguna, werkt het perfect....want dan kan je gewoon niet auto rijden :wink:

En dan die aut. inschakelbare verlichting.....
Bij alle Franse hokken gaat dat ding pas werken als het daadwerkelijk niet anders meer kan...dus bij slechte weersomstandigheden overdag....zijn ze amper te zien.
Bij de overige merken werken ze weer te enthousiast... Moet je voor de gein eens de Utrechtsebaan afrijden. Iedere viaductje weer aan, dan weer uit, dan weer aan, dan weer uit, dan weer.....

maar goed..we hadden het over ons eigen vervoer :wink:

Die tiptoets knipperlicht hendels in de e60.
En dan vooral die aut. 3x knipperen functie. Hoe verzinnen ze het?

Lionheart

Bericht door Lionheart » 29 apr 2006, 08:35

@Marcel; toch werken de regensensoren, in wat jij noemt Franse hokken, wel naar behoren ;) Misschien omdat het een PSA uitvinding is ...
Heb als vervangende lease bakken (tijdens reparatie's) o.a. VAG gebakjes gehad en BMW's (opel kan ik niet zeggen; nooit mee gereden) en daar werken optie's als regensensoren niet naar behoren.
Inschakelende lichtsensoren zou ik niet weten, ik rijd altijd met licht aan, dus dan heb je dit (evt) probleem niet :lol:

PS: vind het wel interessant dat jij kan beoordelen of iemand kan rijden of niet op basis van een regensensor :roll:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 29 apr 2006, 08:58

="Lionheart
PS: vind het wel interessant dat jij kan beoordelen of iemand kan rijden of niet op basis van een regensensor :roll:
Afgezien van die winksmiley, wat volgens mij betekend dat je een beetje loopt te stoken (dat moet jij als fervent gebruiker toch wel begrijpen?), valt er eigenlijk best wel iets voor die stelling te zeggen.

Als je als bestuurder genoegen neemt met iets wat nooit zo adequaat kan reageren als dat je zelf zou kunnen. Is dat voor mij idd een teken dat je een mindere verkeerdeelnemer bent. Nu heb je tussen alle merken autorijders enorme prutsers zitten, maar haal ik Laguna rijders aan omdat die gewoon opvallen door hun verkeerinzicht. En het spijt mij voor jou...Citroen rijders zijn over het algemeen net zo erg...misschien nog wel erger.
Jij bent waarschijnlijk één van die weinige C5 rijders die wel z'n dimlicht continue aanzet en wel actief aan het verkeer deelneemt...maar tel voor de gein eens de C5-slaapkoppen die nonchalant hun rechter armpje over de passagierstoel draperen, op de linkerbaan hangen en heerlijk in dromenland zijn door hun geweldige veercomfort <kotssmiley>

Lionheart

Bericht door Lionheart » 29 apr 2006, 09:10

@Marcel: op de NL wegen met de belachelijk lage maximum snelheden heb ik tot nu toe nog geen behoefte gehad (met een PSA auto; niet in een VW passat oid waar de regen sensor echt belabberd werkt) om zelf de ruitenwisser te bedienen omdat het systeem afdoende werkt... Je mag wel een keer met me mee, dan merk je zelf hoe goed het werkt in een PSA ;)
(zoals hierboven: ik rijd altijd met licht aan)

Er rijden inderdaad nogal wat C5 figuren (en anderen) onnodig lang in de linkerbaan, maar de associatie met de regensensor ging/gaat aan mij voorbij...
(C5 publiek is meestal niet uit de categorie scheurneus zullen we maar zeggen; tijdens onze verhuizing (2 jaar geleden) kwam ie goed van pas (ruimte + comfort) en hij kost erg weinig in de lease, zodat ik dus geld overhoud (bruto bij mijn salaris erbij) uit mijn lease vergoeding, dat is tijdens een altijd dure verhuizing erg handig ;) )

PS: de C5 maakt in juni plaats voor een 407SW; de C5 heeft het 2 jaar netjes gedaan zonder enig mankement (iets wat ik van de voorganger: Chrysler Grand Voyager, bepaald niet kan zeggen :evil: ).

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 29 apr 2006, 09:36

ik heb op mijn 250d een knopje op het dashboard waarmee ik de hoofdsteunen achter neer kan laten klappen.

heel leuk, maar lekker overbodig :)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 29 apr 2006, 10:40

Rudolf Nieuwe Weme schreef:ik heb op mijn 250d een knopje op het dashboard waarmee ik de hoofdsteunen achter neer kan laten klappen.

heel leuk, maar lekker overbodig :)
Zou dat knopje er nu ook weer voor zorgen dat ze omhoog kwamen.....maar nee hoor :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 29 apr 2006, 10:48

@Lionheart

Ik maakte een tijdje terug nog iets mooi mee in de parkeergagage van ons voormalig kantoor.
Door ruimtegebrek hadden ze er voor gekozen om bepaalde parkeerplaatsen van een liftmechanisme te voorzien, waardoor er op één plek twee auto's geparkeerd kunnen worden.
Nu was er een snuggere C5 kombi rijder die zijn gedrocht onderop reed en op de één of andere manier zijn hoogtevestelling in werking liet treden.
Gevolg: De C5 kwam omhoog, drukt zich vast tegen de rijplaten boven zich, en bleef maar doordrukken totdat de punten waarop de dakrailing gemonteerd zijn, zich diep in het dak van de auto drukte.
Dat bekkie van die kerel... vervolgens nonchalant reageren...tis toch maar een leasebak :shock:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 apr 2006, 11:56

OBC... gebruik dat ding nooit en als ik de auto weer eens uit de stalling haal duurt het meestal meer als een maand voor ik zelfs de tijd neem om dat ding weer overnieuw in te stellen :lol:

Knot

Bericht door Knot » 29 apr 2006, 12:15

Stefan R schreef:De 12v aansluiting in de kofferbak?
Da's ideaal voor de koelkast met bier voor als je een lange rit moet maken 8)

Plaats reactie