worden nieuwe auto's er mooier op ?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
worden nieuwe auto's er mooier op ?
Vroagah.. vond ik het opvolgende model altijd mooier dan het voorgaande model, je zag auto's ook echt in postieve zin moderner worden, denk maar eens aan de overvang van de Ford Taunus naar de Ford Sierra, of de Opel Kadett D naar de Opel Kadett E, of de Audi 80 die vervangen werd door de Audi A4. Maar sinds 2002/2003 (de laatste generaties rijden al weer wat jaartjes rond) vind ik de nieuwste modellen niet altijd mooier en soms zefs een stuk lelijker als de voorgaande uitvoeringen. Alsof auto ontwerpers alleen nog maar van de gebaande banen af gaan om controversiële styling neer te zetten. En zodra er een nieuw model uitkomt is er ook alleen nog maar discussie over de styling.
BMW is hier bijna berucht om geworden, met de introductie in 2000 van de 7 serie, maar ook modellen als de e60 5 serie heeft de nodige stof doen opwaaien.
Of de Seat Leon bv.. vorige model vond ik in een dikke uitvoering gewoon mooi, maar de nieuwe kan me niet echt warm maken, De aankomende Impreza is nou ook niet echt een dikke verbetering tov de oude.. Dit zijn zo even voorbeelden die me te binnen schieten, maar ook auto's die niet direct bij ons in het DF vizier liggen maar die je dagelijks toch met bosjes op de weg tegekomt is het opvolgende model meestal niet mooier.
BMW is hier bijna berucht om geworden, met de introductie in 2000 van de 7 serie, maar ook modellen als de e60 5 serie heeft de nodige stof doen opwaaien.
Of de Seat Leon bv.. vorige model vond ik in een dikke uitvoering gewoon mooi, maar de nieuwe kan me niet echt warm maken, De aankomende Impreza is nou ook niet echt een dikke verbetering tov de oude.. Dit zijn zo even voorbeelden die me te binnen schieten, maar ook auto's die niet direct bij ons in het DF vizier liggen maar die je dagelijks toch met bosjes op de weg tegekomt is het opvolgende model meestal niet mooier.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40
Dat zelfde heb ik ook. Sinds midden jaren 90, begin jaren 2000, vind ik ook dat de autofabrikanten een weg in geslagen zijn om maar zo opvallend mogelijk te zijn.
Men probeerd juist anders te zijn dan de anderen en zo proberen ze vernieuwing te brengen in de auto-industrie. En hoe ze het doen, doen ze het, maar juist daardoor beginnen auto's op elkaar te lijken. Als voorbeeld, de nieuwe Subaru, waar hier een topic over is, zie ik zeer veel overeenkomsten met de BMW 1 serie.
Nu ben ik sowieso al iemand die meer gevoel heeft bij de oudere modelen...
De E30 M3 vind ik gewoon zo onwijs mooi, terwijl de E36 M3 eigenlijk heel erg gewoontjes eruit ziet tegenover elke andere E36...
De E34 5-serie vind ik de mooiste uit de 5-serie reeks. Hij straalt comfort uit, sportieviteit en agressie. De E39 daarin tegen vind ik nogal zakelijk en koud overkomen. De nieuwe E60 heeft datgene wat de E34 heeft weer deels terug gelukkig, alleen... Toch mis ik nog iets...
Wat mij ook opvalt, is dat veel autofabrikanten retro gaan. Bijna elke autofabrikant heeft wel een auto gebasseerd op een wagen uit het verleden. Daarvan moet ik zeggen dat dat bij een aantal zeer goed gelukt is. Neem bijv. de nieuwste Mustang.
Men probeerd juist anders te zijn dan de anderen en zo proberen ze vernieuwing te brengen in de auto-industrie. En hoe ze het doen, doen ze het, maar juist daardoor beginnen auto's op elkaar te lijken. Als voorbeeld, de nieuwe Subaru, waar hier een topic over is, zie ik zeer veel overeenkomsten met de BMW 1 serie.
Nu ben ik sowieso al iemand die meer gevoel heeft bij de oudere modelen...
De E30 M3 vind ik gewoon zo onwijs mooi, terwijl de E36 M3 eigenlijk heel erg gewoontjes eruit ziet tegenover elke andere E36...
De E34 5-serie vind ik de mooiste uit de 5-serie reeks. Hij straalt comfort uit, sportieviteit en agressie. De E39 daarin tegen vind ik nogal zakelijk en koud overkomen. De nieuwe E60 heeft datgene wat de E34 heeft weer deels terug gelukkig, alleen... Toch mis ik nog iets...
Wat mij ook opvalt, is dat veel autofabrikanten retro gaan. Bijna elke autofabrikant heeft wel een auto gebasseerd op een wagen uit het verleden. Daarvan moet ik zeggen dat dat bij een aantal zeer goed gelukt is. Neem bijv. de nieuwste Mustang.
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
ik vind voorliggende modellen eigenlijk nooit mooier dan hun opvolger, zal aan de mode liggen. Uitzonderingen zijn er altijd(Ferrari of Seat ofzo), maar als je 2/3/4/5 modelgeneraties teruggaat ga ik die vaak WEL weer waarderen om 'zn klassieke schoonheid bijv(Golf 1, E34 5er, E38 7er, W126 S Klasse, Citroen CX(ja die serieus) Alfa 75 etc)
En ja Rico dat geldt ook voor BMW LOL. 8)
En ja Rico dat geldt ook voor BMW LOL. 8)
-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
Hier ben ik het gedeeltelijk zeker mee eens...
Enkele voorbeelden:
De Focus had eerst een bijzonder uiterlijk en was een bijzondere verschijning, nu is het een "weinig zeggende" gezinsauto. En dan heb ik het maar niet over de aanstaande facelift variant... Die is echt fout (vind ik persoonlijk)
De nieuwe mondeo daar en tegen vind ik er weer super op vooruit gegaan.
Erg sprekende auto... Al trekt Ford toch te veel naar Volvo toe vind ik.
De nieuwste BMW M3 / coupé vind ik dan wel weer gaaf... Vind dit model t.o.v. de "standaard" 3 serie echt eruit knallen... en ook mooier dan de vorige generatie.
Terwijl ik de huidige 7 serie weer stukken minder vind dan de vorige versie.
Al blijft het wel allemaal persoonlijke smaak uiteraard
Enkele voorbeelden:
De Focus had eerst een bijzonder uiterlijk en was een bijzondere verschijning, nu is het een "weinig zeggende" gezinsauto. En dan heb ik het maar niet over de aanstaande facelift variant... Die is echt fout (vind ik persoonlijk)
De nieuwe mondeo daar en tegen vind ik er weer super op vooruit gegaan.
Erg sprekende auto... Al trekt Ford toch te veel naar Volvo toe vind ik.
De nieuwste BMW M3 / coupé vind ik dan wel weer gaaf... Vind dit model t.o.v. de "standaard" 3 serie echt eruit knallen... en ook mooier dan de vorige generatie.
Terwijl ik de huidige 7 serie weer stukken minder vind dan de vorige versie.
Al blijft het wel allemaal persoonlijke smaak uiteraard
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Welke nieuwe auto's ik er echt MOOIER op vind geworden: Peugeot 207 in 'n iets dikkere uitvooring, top-'kleintje' of de nieuwe FIAT BRavo of Punto:Mooi, of de Auris van Toyota tov Corolla.
Nieuwe Laguna:Zum Kotzen. Nieuwe Mondeo komt wel weer goed ook tov de laatste(hoop ik)
Citroen is ook zo'n merk wat er qua modellering alleen maar op achteruit is gegaan vind ik....(niet dat ik ooit fan was, over my dead body)
Nieuwe Laguna:Zum Kotzen. Nieuwe Mondeo komt wel weer goed ook tov de laatste(hoop ik)
Citroen is ook zo'n merk wat er qua modellering alleen maar op achteruit is gegaan vind ik....(niet dat ik ooit fan was, over my dead body)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Nieuwere modellen zijn "bijna" altijd spraakmakender dan de voorganger qua uitstraling, maar dat maakt ze niet automatisch mooier.. Robin die 207 vind ik wel een mooi verbeeld.. ik vind de 206 absoluut een mooier wagentje.
Over mijn eigen auto had ik geloof ik al genoeg geschreven tov de e92 dus dat ga ik niet herhalen.
In BMW specifiek kan ik de hele nieuwe Bangle design line erg goed waarderen, echt lelijke auto's zijn het niet, maar elke nieuwe BMW mankeert wel "iets" aan als het op styling aankomt..
Voor mij is styling 100% geslaagd als een auto uit alle hoeken klopt. Bij veel nieuwe modellen is dit niet het geval imho.
Over mijn eigen auto had ik geloof ik al genoeg geschreven tov de e92 dus dat ga ik niet herhalen.
In BMW specifiek kan ik de hele nieuwe Bangle design line erg goed waarderen, echt lelijke auto's zijn het niet, maar elke nieuwe BMW mankeert wel "iets" aan als het op styling aankomt..
Voor mij is styling 100% geslaagd als een auto uit alle hoeken klopt. Bij veel nieuwe modellen is dit niet het geval imho.
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Je wordt oud Rico, vroegah was alles beterRico v Velzen schreef:Nieuwere modellen zijn "bijna" altijd spraakmakender dan de voorganger qua uitstraling, maar dat maakt ze niet automatisch mooier.. Robin die 207 vind ik wel een mooi verbeeld.. ik vind de 206 absoluut een mooier wagentje.
Over mijn eigen auto had ik geloof ik al genoeg geschreven tov de e92 dus dat ga ik niet herhalen.
In BMW specifiek kan ik de hele nieuwe Bangle design line erg goed waarderen, echt lelijke auto's zijn het niet, maar elke nieuwe BMW mankeert wel "iets" aan als het op styling aankomt..
Voor mij is styling 100% geslaagd als een auto uit alle hoeken klopt. Bij veel nieuwe modellen is dit niet het geval imho.

-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Rico zegt:
E46 sedan tov E90 sedan beetje zelfde verhaal eigenlijk, al zie ik nu 1999er E46er sedans rondrijden waarvan ik denk: Neh. Maar zag ik laatst m'n ex E46 2001 330d met M pakket II rondrijden: Nog steeds ok imho.
En zo zie je met het 206/207 verhaal dat smaken verschillen. 8)
Spraakmakend is idd een goed woord en een E46 was/is een proportioneel zeer goed gelukte auto en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de E92 dat in mijn ogen niet helemaal is, maar de E92 ziet er wel weer frisser uit, maar da's logisch.Nieuwere modellen zijn "bijna" altijd spraakmakender dan de voorganger qua uitstraling, maar dat maakt ze niet automatisch mooier.. Robin die 207 vind ik wel een mooi verbeeld.. ik vind de 206 absoluut een mooier wagentje.
E46 sedan tov E90 sedan beetje zelfde verhaal eigenlijk, al zie ik nu 1999er E46er sedans rondrijden waarvan ik denk: Neh. Maar zag ik laatst m'n ex E46 2001 330d met M pakket II rondrijden: Nog steeds ok imho.
En zo zie je met het 206/207 verhaal dat smaken verschillen. 8)
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ik geef Rico hier volledig gelijk in. Iets waar ik onlangs nog aan moest denken en wat in allerlei draadjes terugkomt.
Vroeger vond IEDEREEN een nieuw model bijna altijd heel gaaf. Tegenwoordig is dat duidelijk anders. Dit ligt met name aan fabrikanten die eigenlijk niet weten wat consumenten willen.
Kijk naar de komst van de 7-serie en de facelift. De facelift vind IEDEREEN mooier dan pre-facelift. Om over het interieur maar te zwijgen, want dat is alles behalve een schoonheid.
Elke komst van een nieuwe BMW was altijd: WOOW etc etc. Kijk naar de E90 achterlichten, vond bijna iedereen minder. Voorkant is wat diverser.
Kijk naar alle auto's die onnodig de hoogte in gaan, SUV's die niet nodig zijn in standaard modellen.
Kijk naar de achterlichten van de Impreza STI.
Tegenwoordig moet je wennen om een auto mooi te gaan vinden.
Kijk naar de Mondeo: veel mensen vinden het een mooie auto, maar let op mijn woorden: nadat je de auto steeds meer en steeds langer gaat zien, zul je hem opeens niet zo mooi meer vinden. Hij is eigenlijk te futuristisch.
Vroeger was een auto die lelijk was (Scorpio met die ene koplampen) altijd lelijk en werd er nooit mooier op
Tegenwoordig wordt lelijk vanzelf mooi ...
vreemd maar waar
Vroeger vond IEDEREEN een nieuw model bijna altijd heel gaaf. Tegenwoordig is dat duidelijk anders. Dit ligt met name aan fabrikanten die eigenlijk niet weten wat consumenten willen.
Kijk naar de komst van de 7-serie en de facelift. De facelift vind IEDEREEN mooier dan pre-facelift. Om over het interieur maar te zwijgen, want dat is alles behalve een schoonheid.
Elke komst van een nieuwe BMW was altijd: WOOW etc etc. Kijk naar de E90 achterlichten, vond bijna iedereen minder. Voorkant is wat diverser.
Kijk naar alle auto's die onnodig de hoogte in gaan, SUV's die niet nodig zijn in standaard modellen.
Kijk naar de achterlichten van de Impreza STI.
Tegenwoordig moet je wennen om een auto mooi te gaan vinden.
Kijk naar de Mondeo: veel mensen vinden het een mooie auto, maar let op mijn woorden: nadat je de auto steeds meer en steeds langer gaat zien, zul je hem opeens niet zo mooi meer vinden. Hij is eigenlijk te futuristisch.
Vroeger was een auto die lelijk was (Scorpio met die ene koplampen) altijd lelijk en werd er nooit mooier op

Tegenwoordig wordt lelijk vanzelf mooi ...
vreemd maar waar
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Sorry hoor, maar de pre-facelift was een stoere, originele en fraaie auto imho. Die bak heeft karakter, is eigenwijs en revolutionair. Daarnaast de meest verkochte Zeven!Macboy schreef: Kijk naar de komst van de 7-serie en de facelift. De facelift vind IEDEREEN mooier dan pre-facelift. Om over het interieur maar te zwijgen, want dat is alles behalve een schoonheid.
Man-o-man, wat een auto [img:21:18]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... e/d094.gif[/img]
[img:1024:768]http://km77.com/marcas/bmw/serie7_03/76 ... jcz/22.jpg[/img]
[img:1024:768]http://km77.com/marcas/bmw/serie7_03/76 ... jcz/23.jpg[/img]
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Wat een schandalig lelijk hok, man man man. (Ieder zijn smaak, natuurlijkindobesar schreef:Sorry hoor, maar de pre-facelift was een stoere, originele en fraaie auto imho. Die bak heeft karakter, is eigenwijs en revolutionair. Daarnaast de meest verkochte Zeven!Macboy schreef: Kijk naar de komst van de 7-serie en de facelift. De facelift vind IEDEREEN mooier dan pre-facelift. Om over het interieur maar te zwijgen, want dat is alles behalve een schoonheid.
Man-o-man, wat een auto [img:21:18]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... e/d094.gif[/img]
[img:1024:768]http://km77.com/marcas/bmw/serie7_03/76 ... jcz/22.jpg[/img]
[img:1024:768]http://km77.com/marcas/bmw/serie7_03/76 ... jcz/23.jpg[/img]

Ben ik nu de enige ( zal bijna wel ) die deze ford scorpio eigenlijk wel gaaf vind??
[img:450:301]http://www.fordclubpolska.org/images/ga ... corpio.jpg[/img]
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Tja ik moest enorm wennen aan de 7er, maar eenmaal gewend is ie 'ok' bevonden, het interieur is gewoon top, niet lulle is gewoon zo, I Drive was wat onhandig maar interieur is prachtig, zijn gewoon huiskamers op wielen. De facelifted 7er daarentegen was een 'verbetering, vooral de achterlichten, lekker dik stoer etc. Een week oid geleden in Duitsland verscheidene dikke 8/12 pitters gezien met dikke Räder en in zwart of zilver. Nou dan doet ie qua stoerheid en precence EGNIE onder voor een A8 of zelfs nieuwe S Klasse(mijn 'favoriet') ergo ik vinnum 't stoerst van die 3. Can't help it. Een model moet groeien.
Over de laatste Scorpio:Niks mis mee, geinig.
EDIT: De A8 was 4/5(?) jaar geleden 'koning'in zijn klasse en je ziet nu hoe zo'n saai uiterlijk geen eeuwig leven beschoren is in standaarduitvoering. Jammer imho.
Over de laatste Scorpio:Niks mis mee, geinig.
EDIT: De A8 was 4/5(?) jaar geleden 'koning'in zijn klasse en je ziet nu hoe zo'n saai uiterlijk geen eeuwig leven beschoren is in standaarduitvoering. Jammer imho.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik vind nieuwe auto's bijna altijd wel mooier dan het voorgaande model, alleen vind ik de vooruitgang die fabrikanten maken vaak wat tegenvallend. De Focus bijvoorbeeld, daarvan vind ik het oude model inmiddels wel duidelijk verouderd, maar het nieuwe model is geen waardige vervanging. Ik hou niet van behoudend design. Een uitzondering is wellicht de Porsche 911 die gewoon zo'n tijdloos ontwerp heeft dat er niet radicaal iets aan veranderd kan worden. Het achterwerk van de 911 is één van de meest geniale en herkenbare ooit gemaakt.
BMW vind ik tegenwoordig een stuk beter bezig zijn dan eind jaren tachtig en begin jaren negentig, toen het mijn inziens een van de slechtste periodes wat betreft design beleefde. De E34 is alleen mooi als M5. De E36 vond ik matig (dieptepunt de Compact), evenals de Z3 (vooral die van voor de facelift). De auto's die niet goed zijn onderhouden zijn nu gewoon lelijke hokken, in tegenstelling tot bijv. de markante 3-, 5-, 6- en 7-series van de jaren tachtig. De conceptcars van begin jaren '90 waren helemaal een lachertje. De latere E39 en E46 zijn tijdloze ontwerpen maar ook nogal veilig.
Bangle heeft wat dingen gedaan die niet nodig waren, zoals de koplampen van de 7-serie, maar verder heeft hij auto's afgeleverd die veel meer originaliteit en uitstraling hebben dan de E34 en E36. De Z4 en de E60 zullen over twintig jaar nog steeds gewaardeerd worden om hun ontwerp. Hopelijk blijft BMW dat volhouden. De Concept CS ziet er veelbelovend uit.
Ik vind de keuze in de middenklasse momenteel redelijk ruk. De nieuwe Mondeo en Laguna zijn matig, de Mazda6 blijft een Jap, de Alfa 159 is wel mooi maar veel te zwaar en weinig vernieuwend ten opzichte van de 156, de A4 is niet lelijk maar wel tamelijk saai. Een standaard C-klasse en 3-serie is ook tamelijk saai. Het probleem is ook deels dat Nederlanders geen geld hebben om hun auto fatsoenlijk aan te kleden waardoor het merendeel in een budgetuitvoering rondrijdt.
BMW vind ik tegenwoordig een stuk beter bezig zijn dan eind jaren tachtig en begin jaren negentig, toen het mijn inziens een van de slechtste periodes wat betreft design beleefde. De E34 is alleen mooi als M5. De E36 vond ik matig (dieptepunt de Compact), evenals de Z3 (vooral die van voor de facelift). De auto's die niet goed zijn onderhouden zijn nu gewoon lelijke hokken, in tegenstelling tot bijv. de markante 3-, 5-, 6- en 7-series van de jaren tachtig. De conceptcars van begin jaren '90 waren helemaal een lachertje. De latere E39 en E46 zijn tijdloze ontwerpen maar ook nogal veilig.
Bangle heeft wat dingen gedaan die niet nodig waren, zoals de koplampen van de 7-serie, maar verder heeft hij auto's afgeleverd die veel meer originaliteit en uitstraling hebben dan de E34 en E36. De Z4 en de E60 zullen over twintig jaar nog steeds gewaardeerd worden om hun ontwerp. Hopelijk blijft BMW dat volhouden. De Concept CS ziet er veelbelovend uit.
Ik vind de keuze in de middenklasse momenteel redelijk ruk. De nieuwe Mondeo en Laguna zijn matig, de Mazda6 blijft een Jap, de Alfa 159 is wel mooi maar veel te zwaar en weinig vernieuwend ten opzichte van de 156, de A4 is niet lelijk maar wel tamelijk saai. Een standaard C-klasse en 3-serie is ook tamelijk saai. Het probleem is ook deels dat Nederlanders geen geld hebben om hun auto fatsoenlijk aan te kleden waardoor het merendeel in een budgetuitvoering rondrijdt.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Vroeger had je 1 ontwerper. Tegenwoordig werken er al 300 mensen aan een koplamp unit. Volgens mij is dat niet eens overdreven.
Gaat nergens over. En daarom lijken heel veel nieuwe auto's uit hun verband gerukt. Neem de 207 als voorbeeld. Die auto hebben ze gebaseerd op de succesvolle 206 (ook geen natural beauty, maar zeker niet lelijk en wel erg populair door de looks). En ze hadden beter van scratch af kunnen beginnen. Net als dat ze die Planktonbek niet hadden moeten laten integreren in ieder ontwerp. Zo'n 'gimmick' is 2 tellen leuk en dan loop je door naar het merk waar je een auto kan uitkiezen die veel langer boeiend blijft. En helaas zijn dat de wat behoudener ontwerpen.
Merken die goed bezig zijn imho zijn: Opel, Mercedes en FIAT. Die zijn echt aanzienlijk verbeterd qua looks!
Merken met uitschieters van heel lelijk naar heel mooi zijn: Citroen, Audi, Nissan, Chrysler, Cadillac, BMW, Volvo en Saab. Van Saab vind ik het heel knap hoe ze de nieuwe 9-3 (Estate) weer hebben weten op te waarderen. De 9-5 is echt een mislukking en dat is echt zonde voor zo'n fijne auto.
Saaie nietszeggende merken: Toyota, Volkswagen, Skoda, alle Koreanen.
Merken die het echt niet snappen op dit moment zijn: Peugeot, Renault, Seat, Alfa, Honda. Ik vind sommige details prachtig, maar de totale ontwerpen kloppen van geen kant. Je ziet echt dat er bij Alfa en Seat en wisseling van de wacht heeft plaatsgevonden.
Maar ik houd gelukkig meer van oude (semi/klassieke) auto's, dan van nieuwe. Ik volg de nieuwe automarkt amper, want ik vind er weinig spraakmakends aan. Kennelijk valt dat dus meer mensen op. Wat mij wel opvalt al een aantal jaren, is dat er VEEL meer sportieve modellen worden gemaakt. Niet zozeer qua spoilers enzo, maar echt qua sportief rijgedrag en sportieve prestaties. En dat spreekt mij dan wel weer aan. Sportief is HOT. En ik denk dat we dat o.a. aan Top Gear te danken hebben. Dat heeft de mening van veel doorsnee autoliefhebbers wel veranderd.
Ik hoor op verjaardagen echt veel mensen praten over sportieve wegligging etc. Ook willen veel mensen meer op circuits gaan rijden, terwijl ik dat totaal niet achter sommigen had gezocht.
En dat is wel een goed teken, met al die milieuvriendelijke auto's. Want er is dus vraag naar zuinige, sportieve, auto's in vrijwel alle klassen. Niet naar goedkope saaie zuinige auto's.

Gaat nergens over. En daarom lijken heel veel nieuwe auto's uit hun verband gerukt. Neem de 207 als voorbeeld. Die auto hebben ze gebaseerd op de succesvolle 206 (ook geen natural beauty, maar zeker niet lelijk en wel erg populair door de looks). En ze hadden beter van scratch af kunnen beginnen. Net als dat ze die Planktonbek niet hadden moeten laten integreren in ieder ontwerp. Zo'n 'gimmick' is 2 tellen leuk en dan loop je door naar het merk waar je een auto kan uitkiezen die veel langer boeiend blijft. En helaas zijn dat de wat behoudener ontwerpen.
Merken die goed bezig zijn imho zijn: Opel, Mercedes en FIAT. Die zijn echt aanzienlijk verbeterd qua looks!
Merken met uitschieters van heel lelijk naar heel mooi zijn: Citroen, Audi, Nissan, Chrysler, Cadillac, BMW, Volvo en Saab. Van Saab vind ik het heel knap hoe ze de nieuwe 9-3 (Estate) weer hebben weten op te waarderen. De 9-5 is echt een mislukking en dat is echt zonde voor zo'n fijne auto.
Saaie nietszeggende merken: Toyota, Volkswagen, Skoda, alle Koreanen.
Merken die het echt niet snappen op dit moment zijn: Peugeot, Renault, Seat, Alfa, Honda. Ik vind sommige details prachtig, maar de totale ontwerpen kloppen van geen kant. Je ziet echt dat er bij Alfa en Seat en wisseling van de wacht heeft plaatsgevonden.
Maar ik houd gelukkig meer van oude (semi/klassieke) auto's, dan van nieuwe. Ik volg de nieuwe automarkt amper, want ik vind er weinig spraakmakends aan. Kennelijk valt dat dus meer mensen op. Wat mij wel opvalt al een aantal jaren, is dat er VEEL meer sportieve modellen worden gemaakt. Niet zozeer qua spoilers enzo, maar echt qua sportief rijgedrag en sportieve prestaties. En dat spreekt mij dan wel weer aan. Sportief is HOT. En ik denk dat we dat o.a. aan Top Gear te danken hebben. Dat heeft de mening van veel doorsnee autoliefhebbers wel veranderd.
Ik hoor op verjaardagen echt veel mensen praten over sportieve wegligging etc. Ook willen veel mensen meer op circuits gaan rijden, terwijl ik dat totaal niet achter sommigen had gezocht.
En dat is wel een goed teken, met al die milieuvriendelijke auto's. Want er is dus vraag naar zuinige, sportieve, auto's in vrijwel alle klassen. Niet naar goedkope saaie zuinige auto's.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 11 okt 2007, 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
"Het probleem is ook deels dat Nederlanders geen geld hebben om hun auto fatsoenlijk aan te kleden waardoor het merendeel in een budgetuitvoering rondrijdt"
Dan moet je toch eens naar de grote steden Femme, want mij valt juist op dat er HEEL VEEL auto's volgegooid worden met mooi leer, dure lakken, full options en fraaie af-fabriek velgen. Ik heb juist het idee dat je niet meer naar Zwitserland, Luxemburg of Monaco hoeft om dikke full options auto's te zien, of het nu kleine, middenklassers of grote en exotische modellen zijn. Vroeger was dat wel zo!
En een E34 is wel mooi als ie zwart is, in originele staat.
Nee geintje, ik vind de E34 ook niet mooi als standaard wieldop edition, of als sjonnie edition. Ik vind ze alleen echt mooi in de kleur zwart, of als M5 inderdaad (liefst zwart, hehe). Een touring in de kleur groen metallic kan ik ook wel waarderen. Heeft wel iets chiques.
Dan moet je toch eens naar de grote steden Femme, want mij valt juist op dat er HEEL VEEL auto's volgegooid worden met mooi leer, dure lakken, full options en fraaie af-fabriek velgen. Ik heb juist het idee dat je niet meer naar Zwitserland, Luxemburg of Monaco hoeft om dikke full options auto's te zien, of het nu kleine, middenklassers of grote en exotische modellen zijn. Vroeger was dat wel zo!
En een E34 is wel mooi als ie zwart is, in originele staat.

- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Probleem is ook dat ivm veiligheidseisen er ruimte tussen de motorkap en de motor moet zijn om de klap op te vangen. Hiermee verhoog je vanzelf de neus en krijg je van die stompe styling zoals Audi. Voorheen hadden auto's een lage taille, wielen met daarboven slechts een cm of 15 plaatwerk. Dat vind ik bij mijn auto nog steeds een van de mooie kenmerken. Laag profiel, strakke lijnen aan alle kanten van de auto, korte overhang voor en lang achter en geen onnodige frutsels.
De Corvette zoals Cor en Hanz, dat is een auto die heel fraai is. Hele strakke neus. Zijprofiel strakke lijnen, auto hangt laag tussen de wielen en dan die korte strakke kont.
Over het algemeen vind ik alleen coupe's tegenwoordig fraaier dan voorheen. De meeste sedans zijn walgelijk. De laatste Porsche 997 is erg mooi. Na de 964 RS de mooist imho.
Voor mij de minste merken van het moment: Seat, Toyota, Volvo (new V70
) de Koreanen, Renault en Peugeot.
De Corvette zoals Cor en Hanz, dat is een auto die heel fraai is. Hele strakke neus. Zijprofiel strakke lijnen, auto hangt laag tussen de wielen en dan die korte strakke kont.
Over het algemeen vind ik alleen coupe's tegenwoordig fraaier dan voorheen. De meeste sedans zijn walgelijk. De laatste Porsche 997 is erg mooi. Na de 964 RS de mooist imho.
Voor mij de minste merken van het moment: Seat, Toyota, Volvo (new V70

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Een merk wat trouwens ook al jaren de weg kwijt is, is Lancia. En daar maakt een nieuwe Lancia HPE geen verschil mee.
Met een Ypsillon, Musa, Phedra en Thesis zet je als merk met zó'n historie geen zoden aan de dijk. Zeker niet als je verder kijkt dan 2007.
Het zijn in ieder geval geen auto's die buiten Italie veel 'hebbe hebbe' gevoelens zullen opbrengen. De grill is op alle auto's hetzelfde en misstaat gewoon op een moderne auto. Degene die dat ooit heeft goedgekeurd, gunt zijn eigen merk geen toekomst.
Met een Ypsillon, Musa, Phedra en Thesis zet je als merk met zó'n historie geen zoden aan de dijk. Zeker niet als je verder kijkt dan 2007.
Het zijn in ieder geval geen auto's die buiten Italie veel 'hebbe hebbe' gevoelens zullen opbrengen. De grill is op alle auto's hetzelfde en misstaat gewoon op een moderne auto. Degene die dat ooit heeft goedgekeurd, gunt zijn eigen merk geen toekomst.

-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Hielke en 11 gasten