Die inruilprijzen lopen parallel met m’n eigen ervaringen. Bij BMW zelf lijkt het mee te vallen maar daar zijn de vergelijkbare auto’s ook wat duurder en is het onder de streep ongeveer gelijk. En dan ruil ik niet in op een auto waar ‘maar’ 10k bij hoeft.
Bij 2 andere dealers krijg ik gewoon handelswaarde terug en dan kun je voor dat geld die 2019 320i nog niet terugkopen, tenzij je wat korting krijgt

Heb ook m’n auto aangeboden aan een bekende opkoopsite dus ga ervan uit dat dat dan de handelswaarde is. Het is voordeliger om je auto weg te geven aan een handelaar en dan zelf je auto uit D halen bij de BMW dealer. Want dat doen de NL dealers ook, allemaal short-lease/huurauto’s die hier bij de BMW dealer in de showroom staan. Wellicht kunnen zij nog iets goedkoper inkopen in D dan een particulier en dan niet een beetje mee bewegen met een potentiële klant. In mijn ogen wel heel safe inruilen dan. Marges zijn dan niet misselijk. En ik wil best iets extra’s betalen om zelf geen rompslomp te hebben. Maar 5k+ verschil wordt al wat om het zelf te doen. Zijn auto’s van een jaar oud, dus gewoon nog 2 jaar fabrieksgarantie.
[/knot]
Knot schreef: 13 nov 2022, 11:16
Zou je wel 45 betalen voor die 330 met sper bij Kalfsbeek dan? In basis dezelfde motor beiden 2019 en die 330 heeft nog een hogere kilometerstand ook.
Het is dat jij een sper wilt, maar voor 45k mag je wel een 2020 auto verwachten met een 40-50kkm gelopen, een touring zelfs. Een sedan is altijd iets voordeliger toch?