Weer terug uit Nederland (en m'n eerste Ring bezoek)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roman

Weer terug uit Nederland (en m'n eerste Ring bezoek)

Bericht door Roman » 11 okt 2007, 11:20

Was weer eens voor het eerst in bijna 3 jaar naar NL gegaan. Moest voor de familie reunie en andere familie dingen toch weer ernaar toe. Dus ik dacht ik knoop er een paar dagen vakantie aan vast.

Ben met een maat van me een paar nachten in amsterdam verbleven, was leuk. Erg duur het uitgaan, ben ik niet gewend.

Toen zaterdagavond op schiphol de huurauto opgehaald. Was nog best een gezeik trouwens. Onder de 23 jaar delen ze liever geen andere autos uit dan een Fiat Panda, Citroen C1 of iets anders in die klasse. En omdat we het plan hadden om naar de Ring te gaan dacht ik "KUT".

Lang over gepraat, uiteindelijk zouden ze mij upgraden naar een Opel Corsa. Maar in die klasse bleek er niets meer te zijn dus kreeg ik een Opel Vectra GTS (136 pk geloof ik) mee. Ha, waar sloeg dan die stomme regel met onder de 23 op denk ik dan.

Doorgereden naar familie om daar te overnachten om op zondag (30 september) vroeg richting de ring te vertrekken. Was ik nog nooit geweest dus kan je wel voorstellen hoeveel zin ik daar in had.
We zouden eigenlijk met nog wat familie van mij daar heen gaan, hadden ook 2 ring taxi ritten geboekt, maar uiteindelijk konden ze niet dus kreeg ik zomaar een extra rondje ringtaxi in m'n mik. Dank je wel dus :lol:

Wat geweldig vond ik de Ring zeg, nog nooit zoveel GT3's en M3's bij elkaar gezien. Was echt geweldig om alleen al naar te kijken.
De rondjes ringtaxi waren ook geweldig. Echt van genoten. Omdat we uiteindelijk maar met z'n 2en waren hebben we ieder een rondje voorin gezeten. Het eerste rondje zat ik achter, en heeft m'n maat het rondje opgenomen op de camera. (Zie de youtube link hieronder)

Vond het echt een geweldige ervaring. Maar toen...

Ik dacht, ik ben nu eindelijk een keer bij de Ring, zal vast niet vaak gebeuren aangezien de afstand van m'n huis dus ik dacht ik moet de kans aangrijpen om m'n eerste rondje te rijden.
De huur vectra ging uiteraard niet echt mee met het verkeer op de Ring, maar ik heb er ontzettend van genoten. Ik was licht nerveus door wat verhalen die ik hier en daar gelezen heb van first timers. Maar achteraf ging alles perfect en heb ik ongeloofelijk veel lol gehad.

Ik ken de baan niet echt goed dus ik wist soms niet echt waar ik heen ging maar ik heb me keurig aan de kant gehouden als er verkeer achter mij zat, en waar niet heb ik geprobeerd wat ik dacht dat de goede lijnen waren te rijden.

Na afloop barste ik bijna uit m'n voegen van de adrenaline en had eigenlijk de hele dag wel rondjes willen rijden. Maar aangezien de huurauto z'n remmen en banden aardig stonken dacht ik maar van niet. Moet er ook nog mee thuis komen zeg maar :lol:
En m'n maat wou ook graag een rondje dus na zijn rondje hebben we de auto ontzien van nog meer stress zeg maar.

Heb niet echt auto's van het forum kunnen zien daarzo. Was nog op de uitkijk maar heb niets gezien. Wel een paar ongelukjes op de ring. Maakte mij een klein beetje extra nerveus om dat voor m'n eigen rondje te zien. Maar ik vind zelf dat het best goed verlopen is en het was vanaf de eerste bocht alleen maar een super smile op m'n gezicht het rondje rijden.

Heb niet heel veel fotos gemaakt, de eerste paar GT3's op de foto gezet maar er waren er zo veel dus ik hield het maar bij die 2 :lol:

M'n eigen rondje was ook opgenomen op de camera, maar youtube staat maar 10 minuten toe en dat haalde ik niet :roll:
Dus misschien als ik de film eenmaal opgesplitst heb dat ik hem upload. Maar voor nu zullen jullie het met de Ringtaxi rondje moeten doen 8)

Heb ook nog wat filmpjes geschoten vanaf een van de bochten waar mensen stonden te kijken, even kijken of ik die later online kan gooien ook. Misschien herkent iemand zich erop.

Trouwens als iemand een grijze vectra gts op NL kenteken heeft gezien, dat was ik (of m'n maat) dan :)

[img:1024:768]http://img300.imageshack.us/img300/9748/img1396ok2.jpg[/img]
[img:1024:768]http://img255.imageshack.us/img255/6923/img1397ng1.jpg[/img]
[img:1024:768]http://img207.imageshack.us/img207/4697/img1421sj6.jpg[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=8SV2ASCgbOs

Michel P

Bericht door Michel P » 11 okt 2007, 11:29

Gevangen door het ringvirus............. is het meest besmettelijke virus dat er bestaat! Leuk verslagje.

Michel

HSR

Bericht door HSR » 11 okt 2007, 11:36

haha.

Fucked for life :wink:

Hunter

Bericht door Hunter » 11 okt 2007, 11:36

Leuk verslagje...
Ben benieuwd naar de aankomende film waarin je andere hebt gefilmd..

Overigens erg vervelend 2 rondjes in de taxi... :P
Jammer dat Sabine nie achter het stuur zat :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 11 okt 2007, 11:37

Volgens sommigen hier is een Panda een prima vervanger voor bijvoorbeeld een E36 M3 hoor!

Leuk verslag Roman.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 11 okt 2007, 11:39

He roman, ik was ook de 30e voor het eerst op de ring. En ik herken het adrenaline verhaal wel :D

Gaaf filmpje trouwens. Zo ziet die drift bij adenauer frost eruit. Gefilmd de 30e. Misschien ben zat jij hier wel in.

http://img532.imageshack.us/my.php?imag ... 026tf5.flv

Christoph

Bericht door Christoph » 11 okt 2007, 11:42

He ik zie iets dakar geels....

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2007, 12:00

Mooi verhaal Roman...gaaf daar he 8) mooi filmpje ook...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 okt 2007, 12:19

Una historia muy buena, Roman, no accidentes y tienes todo tu cuerpo intacto todavia, ahora piensas para vivir más en la cerca de Alemania , pienso yo.(Quiero vivir en España, pero mi mujer no...)Okey, ustedes/vosotros tienen Jerez, pero este circuita es muy lejos de tu ciudad yo creo?

voor vertaling vraag Roman maar, LOL :lol:

Roman

Bericht door Roman » 11 okt 2007, 12:34

Robin schreef:Una historia muy buena, Roman, no accidentes y tienes todo tu cuerpo intacto todavia, ahora piensas para vivir más en la cerca de Alemania , pienso yo.(Quiero vivir en España, pero mi mujer no...)Okey, ustedes/vosotros tienen Jerez, pero este circuita es muy lejos de tu ciudad yo creo?

voor vertaling vraag Roman maar, LOL :lol:
Jerez is niet super dichtbij maar valt ook wel weer mij. Net zo ver als Almeria.

Valencia ietsje verder.

Ik weet niet of die Nederlander met z'n Ascari circuit dat openstelt voor dit soort dingen. Ik weet wel dat de Ferrari club van Marbella er wel eens op mag.

Maar ik heb hier niet de auto om naar het circuit te gaan, een 1.6 golf automaat is niet echt van wat je zegt :shock:

Net spaans overigens, super beleefd :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 okt 2007, 12:48

Leuk verslag. Niet off road gereden op de Ring? :p

Jordy is net op het circuit van Ascari geweest.

Roman

Bericht door Roman » 11 okt 2007, 13:02

Dennis Cavallino schreef:Leuk verslag. Niet off road gereden op de Ring? :p

Jordy is net op het circuit van Ascari geweest.
Dat offroad park daar in de buurt was wel erg aantrekkelijk. Maar denk niet dat de Vectra, of Alamo autoverhuur er erg blij mee was geweest :lol:

Mooie baan die Ascari baan, Top Gear heeft er ook recentelijk opnamen gemaakt met een groot aantal supercars.

Misschien ook maar eens gaan neuzen, is maar 3 kwartier van me verwijderd.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 11 okt 2007, 13:03

haha met mijn " dos cerveza" spaans kan ik je nog wel zeggen dat die vertaling als kudt op dirk slaat.

Marc R

Bericht door Marc R » 11 okt 2007, 13:55

Oh ja "mucho trabacho por quito dinero" ken ik ook nog of is dat weer een andere taal? :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 okt 2007, 13:57

LOL, veel werk, weinig geld. Mucho trabajo, poquito(of poco) dinero. 8)

Marc R

Bericht door Marc R » 11 okt 2007, 14:17

Oke bijna goed dus... :D

Plaats reactie