Eerst was sprake van verkoop van mijn auto, gelukkig heb ik toch besloten de 328 te houden en te gaan verbouwen voor circuitdagen en ringbezoeken.
De eerste zaken die aangepakt moesten worden, waren het onderstel, de remmen en natuurlijk de wielen.
Het originele BMW comfort onderstel is vervangen voor een Intrax RSA schroefset, met camberplates. Dit is al wel weer enige tijd geleden, maar toch nog een aantal foto's
[IMG
[IMG
[IMG
Het volgende wat aangepakt is, zijn de remmen. Voor deze lag het budget wel iets lager, dus heb ik gekozen voor originele M3 remmen (3.2l) Ik had liever een ''big brake'' kit gehad, maar wie weet wat de toekomst nog brengt. Buiten dat ben ik nog een beginner en krijg ik die M3 remmen toch niet in de fik.
[IMG
Momenteel is alleen de voorkant gedaan, maar om de rembalans wat beter te verdelen gaat de achterkant ook snel volgen. Daarna rondom nog een setje carbon lorraine blokken om het af te maken.
Met de standaard BMW wielen zag de wagen er alles behalve sportief uit, daarom heb ik bij Holtrop in Friesland een set motorsport DSII's (Styling 39 M-Doppelspeiche II) gekocht.
[IMG
Met deze mod's een keer naar de ring geweest en aangevoeld hoe de auto reed. Na een speurtocht op internet nog deze 2 foto's gevonden van dat weekend
[IMG:600:400]http://i216.photobucket.com/albums/cc37 ... G_9608.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i216.photobucket.com/albums/cc37 ... t20188.jpg[/img]
Na de ring is een van mijn grootste angsten werkelijkheid geworden... een ongeluk met mijn auto.
[IMG
[IMG
Het gevolg is schade aan m’n auto en een deuk in m’n ego. Gelukkig is de schade wel te overzien, dus alles wordt zo snel mogelijk weer gemaakt.
De schade:
-rechterkoplamp (al weer vervangen)
-bumper voor en achter (voor nu tijdelijk exemplaar)
-stabilisatorstang die chassisbalken verbind krom (gefixed)
-voorband lek (rondom nieuw)
-krassen op de carrosserie tot op het metaal
-krassen op de deur
-motorkap krom
Om toch weer een aantal dagen de ring te kunnen bezoeken (27-31juli), heb ik snel een bumper gekocht (M3-imitatie, met een verrassend goede pasvorm) en de wagen opnieuw laten uitlijnen. Omdat 1 band lek was heb ik meteen alle banden vervangen voor Michelin pilot sport 2's.
Ondanks het uiterlijk van de wagen reed hij prima, heb ongeveer 13 ronden kunnen doen. Helaas regende het vaak, waardoor ik minder rondjes heb gereden. In een van de regenronden ben ik gespind, heel triest na Brunchen dus iedereen zag het gebeuren. Reed op zich een goede lijn, maar ging iets te vroeg op het gas.
Terug van de ring heb ik besloten het interieur eruit te slopen, foto’s volgen nog.