De kilometerstand van m'n auto is 220dKM, chip zit er net in overigens.Fabian schreef:vervelend! En duur. Hou er maar rekening mee dat de andere 5 binnenkort ook wel wat problemen zullen gaan vertonen....wat is je kilomterstand?MR M POWER schreef: Dat was ik dus op de ring. Het vermoeden was eerst dat er iets aan de hand zou zijn met een drijfstanglager, dus ik heb de auto met een kar naar NL gebracht. De auto staat nu bij de garage waarschijnlijk is het een defecte verstuiver waardoor de motor op 5 cilinders loopt, morgen wordt een andere verstuiver geprobeerd even afwachten dus.
Bij de 3.0 diesel 218 pk blokken is het HEEL belangrijk om de vlinderklepper in de inlaat te vervangen. Lopen bij bosjes kapot bij stevig gebruik, dus zeker na chippen. Klep breekt af en komt in het blok. Heb er zo al meerdere gehad......blokje kost 5000ex gebruikt, en gebruikt bijna niet te krijgen! Bekend bij BMW, maar ze roepen ze niet terug
Toen de chip erin kwam is tijdens de testrit het inlaatspruitstuk gescheurd. Het inlaatspruitstuk is van kunstof, 2 gedeelten zitten opelkaar gelijmd hier tussen in was die gescheurd. Hoe het kan weet ik niet, mogelijk is de verbinding tussen deze 2 gedeelten slecht geweest.
Als de chip voor nog meer problemen gaat zorgen laat ik hem eruit halen.