En waar gluur jij dan naar

En waar gluur jij dan naar
126x100 zijn dan Solar Frontier panelen?KoenM schreef: 26 okt 2022, 20:58 Ik heb de binnenmaten opgenomen maar dat zou aardig moeten kloppen zou ik zeggen.
430 breed
110 boven de dakramen
140 dakramen
130 onder de dakramen
Wellicht dat je er toch 7 kwijt kan, 4x 126x100 onder de dakramen (zou net wel/ niet gaan) en 3x er boven (horizontaal). Dit is dan 7x 170 dus 1190 Wp).
Ik dacht aan 4 maal 195x99, zowel boven als onder de dakramen horizontaal (4*300 dus 1200Wp).
Dat ziet er dan ook een stuk strakker uit.
Thnx,Paskal schreef: 07 nov 2022, 10:44 Dat zet flink wat zoden aan de dijk wat je erbij hebt gezet. Ik zit vanaf januari nu op 14,6 MWh.
Waarschijnlijk dus ook een dik overschot aan kWh? Neem aan dat je dan ook bij een leverancier zit met een hoge TLV?
Ik voorzie in 2023 zo'n 5.000 kWh overschot te hebben wat resulteert in een teruggave aan het einde van het jaar (maandbedrag 5€) van vele duizenden Euro's mits de bedragen blijven zoals ze nu in het contract staan (en dat voorzie ik eerlijk gezegd niet).
ja debiele werkelijkheid. de 2x190,00 van dit jaar doneren we aan mn schoonouders die op dit moment met een flex contract van € 785,00 p/mndJP schreef: 07 nov 2022, 10:56 Heerlijke bedragen en dan óók nog eens die €190 zeker elke maand...... ?![]()
Klopt, da's echt van de zotte. Krijg je maandelijks honderden Euro's terug en dan ontvang je ook nog eens die 2x 190€JP schreef: 07 nov 2022, 10:56 Heerlijke bedragen en dan óók nog eens die €190 zeker elke maand...... ?![]()
Wel eens over een secundair allocatiepunt (SAP) nagedacht?328Ti schreef: 07 nov 2022, 11:26 Vooralsnog overschot maar e-cv hakt er goed in icm airco. Al valt het mee t.o.v. wat ik heb berekend. Helaas geen leverancier met hoge TLV. zit nu bij essent met 5cnt... voornemens om over te switchen naar Engie. Of heb je andere tips?
Inmiddels overgestapt naar Engie per volgende maand. Ergens voelt het niet goed om bij een administratieve partij te zitten zonder productieleveringskracht. maar thnx voor het meedenken!Paskal schreef: 07 nov 2022, 19:05 5€/mnd is het minimale maandbedrag. Even doorklikken op "bekijk tarieven en kortingen" en dan het venster bij stroom uitvouwen.
Daar onderaan zie je dan correctie termijnbedrag. Da's dus het bedrag wat je einde van het jaar terug krijgt (ok niet helemaal, want rekenmodule gaat uit van incl BTW dus daar moet je nog 9% vanaf halen). Hieronder een voorbeeld van 10.000 kWH teruglevering en 5.000 kWh levering (en dus 5.000 kWh overschot).
Laat Knot het niet zien want die gaat direct uit zijn jaren 70-huis vertrekken op zoek naar een huis met een groot weiland om daar zijn eigen zonnepark te beginnen![]()
UCons.JPG
Wat wordt hiermee bedoeld en wat zou daar het voordeel van zijn? Ik heb een kWh meter op de ecv en doorstromer.Elise schreef: 07 nov 2022, 22:13Wel eens over een secundair allocatiepunt (SAP) nagedacht?328Ti schreef: 07 nov 2022, 11:26 Vooralsnog overschot maar e-cv hakt er goed in icm airco. Al valt het mee t.o.v. wat ik heb berekend. Helaas geen leverancier met hoge TLV. zit nu bij essent met 5cnt... voornemens om over te switchen naar Engie. Of heb je andere tips?
(Een 2e meter op je bestaande aansluiting).
Dan krijg je een extra meter in huis en op die extra meter kun je dan ook een contract afsluiten, dus feitelijk 2 contracten bij verschillende leveranciers. Dan terugleveren, tegen de hoofdprijs, op het ene contract en op het 2e contract afnemen tegen variabel tarief. Dus niks meer salderen is de achterliggende gedachte, alles afrekenen.328Ti schreef: 08 nov 2022, 09:51Wat wordt hiermee bedoeld en wat zou daar het voordeel van zijn? Ik heb een kWh meter op de ecv en doorstromer.Elise schreef: 07 nov 2022, 22:13Wel eens over een secundair allocatiepunt (SAP) nagedacht?328Ti schreef: 07 nov 2022, 11:26 Vooralsnog overschot maar e-cv hakt er goed in icm airco. Al valt het mee t.o.v. wat ik heb berekend. Helaas geen leverancier met hoge TLV. zit nu bij essent met 5cnt... voornemens om over te switchen naar Engie. Of heb je andere tips?
(Een 2e meter op je bestaande aansluiting).
Op zich heb je ook eerst een investering gedaan om op dat punt te komen. Er zijn ook mensen die het liever opbrassen op vakantie oid, ipv investeren en die krijgen de 190,- ook, dus zo unfair vind ik dat niet.JP schreef: 07 nov 2022, 10:56 Heerlijke bedragen en dan óók nog eens die €190 zeker elke maand...... ?![]()
Ik heb sinds dec 40x360Wp liggen en dat gaat prima. De momenten dat ie afschakelt zijn echt beperkt bij mij.Knot schreef: 07 nov 2022, 20:37 Alleen die investering is wat pittig he. Snap uiteraard het lange termijn voordeel wel maar ik hou het even bij de 9x310 die ik heb liggen, vertrouw niks met overbelasting en evt afsluiten in de piekuren etc.
Wellicht op te lossen door er een regeltransformator tussen te zetten.Rolf205 schreef: 08 nov 2022, 12:51 Ik heb sinds dec 40x360Wp liggen en dat gaat prima. De momenten dat ie afschakelt zijn echt beperkt bij mij.
Gebruikers op dit forum: mark123, markk, Peter-Paul, RS-Ron en 11 gasten