BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gijzert
Berichten: 5432
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Gijzert » 12 okt 2022, 14:08

Ik zou hem omruilen.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Andre » 12 okt 2022, 14:20

E46 M3, 1M waren parels!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 33982
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door JP » 12 okt 2022, 14:20

Echt een tupperwaremerk aan het worden, dat BMW..... :coffee:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Andre » 12 okt 2022, 14:56

Ja deze bovenstaande foto’s dat is niet heel best.

We maken de auto groter, zwaarder en dan compenseren we dat met grotere wielen en meer rubber. We maken dan de remmen groter en drukken er meer vermogen in. Dan vragen we er meer geld voor.

Reversed engineering.

Wie trapt hier nog in. Wie zijn die mensen?

Colin Chapman qoute

Adding power makes you faster on the straights. Subtracting
weight makes you faster everywhere

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1975
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Erik » 12 okt 2022, 16:09

Andre schreef: 12 okt 2022, 14:56 Ja deze bovenstaande foto’s dat is niet heel best.

We maken de auto groter, zwaarder en dan compenseren we dat met grotere wielen en meer rubber. We maken dan de remmen groter en drukken er meer vermogen in. Dan vragen we er meer geld voor.

Reversed engineering.

Wie trapt hier nog in. Wie zijn die mensen?

Colin Chapman qoute

Adding power makes you faster on the straights. Subtracting
weight makes you faster everywhere
Dit is het lichtere alternatief voor de M4.
Wat wij willen wordt niet meer gemaakt.
Toen niet. Nu niet. Nooit niet.

Robin
Berichten: 54763
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Robin » 12 okt 2022, 16:26

Erik schreef: 12 okt 2022, 16:09
Toen niet. Nu niet. Nooit niet.

Da's de nieuwe D66 slogan. :lol:

Kadett
Berichten: 5063
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Kadett » 12 okt 2022, 16:28

Erik schreef: 12 okt 2022, 16:09
Andre schreef: 12 okt 2022, 14:56 Ja deze bovenstaande foto’s dat is niet heel best.

We maken de auto groter, zwaarder en dan compenseren we dat met grotere wielen en meer rubber. We maken dan de remmen groter en drukken er meer vermogen in. Dan vragen we er meer geld voor.

Reversed engineering.

Wie trapt hier nog in. Wie zijn die mensen?

Colin Chapman qoute

Adding power makes you faster on the straights. Subtracting
weight makes you faster everywhere
Dit is het lichtere alternatief voor de M4.
Wat wij willen wordt niet meer gemaakt.
Toen niet. Nu niet. Nooit niet.
Gr86 met HKS Turbo/SC kit. 350pk op dan 1300kg is toch genoeg.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13422
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Tristan » 12 okt 2022, 16:43

Dat is niet ex fabriek. Met huisvlijt kun je van alles leuk maken.

Kadett
Berichten: 5063
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Kadett » 12 okt 2022, 17:02

Dan blijft de A110 denk ik over qua pk gewichtsverhouding.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6208
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door matthyssie » 12 okt 2022, 17:16

Pk/gewichtsverhouding is leuk, maar je (ik) wil ook gewoon even wat power om met de kont te sturen in 3e/4e versnelling. Daar heb je bij bijv 1400 kg gewoon 350 pk en 500nm voor nodig. Een 130i doet dat niet en een M135i ook niet.

Kadett
Berichten: 5063
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Kadett » 12 okt 2022, 17:59

Denk ik dan te simpel... want 350pk / (1400/1100) = 270pk. De A110S heeft er 290 dus in jou beleving zou dat moeten lukken. Moeten er alleen geen Cup2 banden onder zitten dan rij je alsnog op rails.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9054
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Joop » 12 okt 2022, 18:10

Een Alpine wil ook slecht dwars hoor; die heeft een veel te goede balans. Of je moet de boel echt forceren, of inderdaad op glijrubbers zetten.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Andre » 12 okt 2022, 19:10

Supra met handbak is dan ook een goeie keus. 1500kg en 360pk.

Robin
Berichten: 54763
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Robin » 13 okt 2022, 06:57

Kadett schreef: 12 okt 2022, 17:59 Denk ik dan te simpel... want 350pk / (1400/1100) = 270pk. De A110S heeft er 290 dus in jou beleving zou dat moeten lukken. Moeten er alleen geen Cup2 banden onder zitten dan rij je alsnog op rails.
Dan heb je nog de layout. Alpine heeft een middenmotor, die is niet zozeer ontworpen om dwars te gaan. Een 1M/M2 voor een groot deel weer wel en mede door z'n 51F/49R irl gewichtverdeling en de motor dus voorin.
Alpine heeft 46F 54R ofzo? Even op zoeken.. Zeer racy, maar daar door teveel tractie en dat idd icm relatief niet zoveel koppel, en zeer grippy achterbanden.

EDIT:
matthyssie schreef: 12 okt 2022, 17:16 Pk/gewichtsverhouding is leuk, maar je (ik) wil ook gewoon even wat power om met de kont te sturen in 3e/4e versnelling. Daar heb je bij bijv 1400 kg gewoon 350 pk en 500nm voor nodig. Een 130i doet dat niet en een M135i ook niet.
Zwaar koppel (icm met powerband) en de juiste layout icm banden en als 'n M135i dat met 306 (?) pk en 400Nm al niet doet. Lagere massa (Alpine) is dan minder van belang. Koppel!

Gewoon de nieuwe M2 voorzien van carbondelen $$$$$ en een afslankkuurtje $$$$. DCT bak erin:)

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Sjoerd » 13 okt 2022, 08:05

Mad Mike gaat anders goed scheef in z’n Huracan. Genoeg mooie uitzwaaiers te vinden. Maar hij doet dat dan ook dagelijks :-D

In principe is geen enkele auto ontworpen om dwars te gaan. Of juist alle auto’s. Het is maar hoe je er naar kijkt. Afstelling, stuurhoek, vermogen, koppel, bandjes, goed kunnen doorschakelen en handremmetje doen het voor je. Massa lijkt mij wel degelijk van belang want hoe minder hoe meer je kan controleren met de tools die je hebt.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Andre » 13 okt 2022, 08:09

DCT komt nie wieder:)

Ik heb ooit 24 uur race gereden met een m235i motorsport bmw voorzien van de zf8 met andere software.

Het ging niet stuk maar het schakelen was emotieloos en bleef traag op terugschakelen.

Ik zou nooit een zf8 willen als ik ook trackdays zou rijden.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2921
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Locatie: Gelderland

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Jan Terwolde » 13 okt 2022, 10:16

matthyssie schreef: 12 okt 2022, 17:16 Pk/gewichtsverhouding is leuk, maar je (ik) wil ook gewoon even wat power om met de kont te sturen in 3e/4e versnelling. Daar heb je bij bijv 1400 kg gewoon 350 pk en 500nm voor nodig. Een 130i doet dat niet en een M135i ook niet.
Als je er zo naar kijkt dan blijven alleen de turbo m modelletjes over of iets met kutbanden. Of niet eens aangezien die meestal m modellen zwaarder zijn als de m135i's. Wat voor spul heb je in gereden dat je dacht van zo moet het?

Robin
Berichten: 54763
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Robin » 13 okt 2022, 10:23

@Jan, Mijn M2 denk ik?:)
Sjoerd schreef: 13 okt 2022, 08:05 Mad Mike gaat anders goed scheef in z’n Huracan. Genoeg mooie uitzwaaiers te vinden. Maar hij doet dat dan ook dagelijks :-D

In principe is geen enkele auto ontworpen om dwars te gaan. Of juist alle auto’s. Het is maar hoe je er naar kijkt. Afstelling, stuurhoek, vermogen, koppel, bandjes, goed kunnen doorschakelen en handremmetje doen het voor je. Massa lijkt mij wel degelijk van belang want hoe minder hoe meer je kan controleren met de tools die je hebt.
Alles is idd af fabriek op onderstuur ontworpen. Want 'veiliger'. Maar de ene gaat easier dwars dan de andere en in dat M promo-filmpje wat ik gisteren postte zie je die nieuwe M2 de helft van de tijd driften. Dus de engineers hadden dat wel in hun achterhoofd natuurlijk:)

En dat natuurlijk, maar een 290pk middenmotor 800kg Alpine gaat niet in z'n 4 dwars(ook niet op chaepo banden), geloof ik niks van. Een getunede 400pk 500Nm M135i hoogstwaarschijnlijk 'wel'....
Zegt ook iets van de hoogwaardiger engineering in de Alpine:-)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10885
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door tomgtr » 13 okt 2022, 10:47

Wat is de logica om DCT niet meer te leveren? Dubbele koppeling vind je bij zo veel merken nu. Voor daily is ZF8 perfect maar in de M modellen?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13422
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Tristan » 13 okt 2022, 10:56

tomgtr schreef: 13 okt 2022, 10:47 Wat is de logica om DCT niet meer te leveren? Dubbele koppeling vind je bij zo veel merken nu. Voor daily is ZF8 perfect maar in de M modellen?
Vooral verbruik, met DCT is verbruik wat hoger = meer uitstoot. En zal deels ook kostenbesparing zijn.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2921
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Locatie: Gelderland

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Jan Terwolde » 13 okt 2022, 11:04

Robin schreef: 13 okt 2022, 10:23 @Jan, Mijn M2 denk ik?:)
Sjoerd schreef: 13 okt 2022, 08:05 Mad Mike gaat anders goed scheef in z’n Huracan. Genoeg mooie uitzwaaiers te vinden. Maar hij doet dat dan ook dagelijks :-D

In principe is geen enkele auto ontworpen om dwars te gaan. Of juist alle auto’s. Het is maar hoe je er naar kijkt. Afstelling, stuurhoek, vermogen, koppel, bandjes, goed kunnen doorschakelen en handremmetje doen het voor je. Massa lijkt mij wel degelijk van belang want hoe minder hoe meer je kan controleren met de tools die je hebt.
Alles is idd af fabriek op onderstuur ontworpen. Want 'veiliger'. Maar de ene gaat easier dwars dan de andere en in dat M promo-filmpje wat ik gisteren postte zie je die nieuwe M2 de helft van de tijd driften. Dus de engineers hadden dat wel in hun achterhoofd natuurlijk:)

En dat natuurlijk, maar een 290pk middenmotor 800kg Alpine gaat niet in z'n 4 dwars(ook niet op chaepo banden), geloof ik niks van. Een getunede 400pk 500Nm M135i hoogstwaarschijnlijk 'wel'....
Zegt ook iets van de hoogwaardiger engineering in de Alpine:-)
Doe mij ook maar één idd :hungry: !

Naar mijn mening verder niet de waarheid dat minder niets is natuurlijk. Ik vind het zeker toegevoegde waarde hebben dat mijn 125d en e90 achterwielaandrijving hebben bijvoorbeeld. Ik kan/wil helaas geen m2 ringtool betalen, dan wil ik toch echt meer buffer en inkomen hebben. Dan maar ringen met een mindere god want niet doen is geen optie :tooth:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10885
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door tomgtr » 13 okt 2022, 11:19

Tristan schreef: 13 okt 2022, 10:56
tomgtr schreef: 13 okt 2022, 10:47 Wat is de logica om DCT niet meer te leveren? Dubbele koppeling vind je bij zo veel merken nu. Voor daily is ZF8 perfect maar in de M modellen?
Vooral verbruik, met DCT is verbruik wat hoger = meer uitstoot. En zal deels ook kostenbesparing zijn.
Wat een bullshit is dat verbruik toch. Ik krijg zo’n beetje elke auto die ik heb of heb gehad op 1 op 6-7. Maakt niet uit wat voor cijfers ze opgeven. Zelfs in een “auto” van 600 kilo haal ik de 1 op 10 niet. En in een X5 diesel lukte dat zeker niet. Kleinere motor? Meer uitwringen en dan zuipen die ook. Ik heb de luxe me er niet druk om te maken maar wat een totale kul is het en doodzonde dat merken op die basis leuke concepten de prullenbak in smijten.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28386
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Martijn_bmw » 13 okt 2022, 11:23

tomgtr schreef: 13 okt 2022, 11:19
Tristan schreef: 13 okt 2022, 10:56
tomgtr schreef: 13 okt 2022, 10:47 Wat is de logica om DCT niet meer te leveren? Dubbele koppeling vind je bij zo veel merken nu. Voor daily is ZF8 perfect maar in de M modellen?
Vooral verbruik, met DCT is verbruik wat hoger = meer uitstoot. En zal deels ook kostenbesparing zijn.
Wat een bullshit is dat verbruik toch. Ik krijg zo’n beetje elke auto die ik heb of heb gehad op 1 op 6-7. Maakt niet uit wat voor cijfers ze opgeven. Zelfs in een “auto” van 600 kilo haal ik de 1 op 10 niet. En in een X5 diesel lukte dat zeker niet. Kleinere motor? Meer uitwringen en dan zuipen die ook. Ik heb de luxe me er niet druk om te maken maar wat een totale kul is het en doodzonde dat merken op die basis leuke concepten de prullenbak in smijten.
helemaal eens maar helaas voor regelgeving is WLTP verbruik leidend en dan werken die dingen die je noemt allemaal wel.
WLTP bepaald eventuele boete vanuit EU als fabrikant over zijn CO2 plafond gaat en ook in de landen bepaald deze WLTP uitstoot de belasting (zoals in NL de BPM)

Robin
Berichten: 54763
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Robin » 13 okt 2022, 11:23

Minder verbruik---> meer biefstuk op tafel.


Oh wait.....

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11631
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12

Bericht door Hielke » 13 okt 2022, 11:41

Hybride versie denk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot] en 10 gasten