BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
-
- Berichten: 5432
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Ik zou hem omruilen.
-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
E46 M3, 1M waren parels!
- JP
- Berichten: 33982
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Echt een tupperwaremerk aan het worden, dat BMW..... 







-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Ja deze bovenstaande foto’s dat is niet heel best.
We maken de auto groter, zwaarder en dan compenseren we dat met grotere wielen en meer rubber. We maken dan de remmen groter en drukken er meer vermogen in. Dan vragen we er meer geld voor.
Reversed engineering.
Wie trapt hier nog in. Wie zijn die mensen?
Colin Chapman qoute
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting
weight makes you faster everywhere
We maken de auto groter, zwaarder en dan compenseren we dat met grotere wielen en meer rubber. We maken dan de remmen groter en drukken er meer vermogen in. Dan vragen we er meer geld voor.
Reversed engineering.
Wie trapt hier nog in. Wie zijn die mensen?
Colin Chapman qoute
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting
weight makes you faster everywhere
- Erik
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Dit is het lichtere alternatief voor de M4.Andre schreef: 12 okt 2022, 14:56 Ja deze bovenstaande foto’s dat is niet heel best.
We maken de auto groter, zwaarder en dan compenseren we dat met grotere wielen en meer rubber. We maken dan de remmen groter en drukken er meer vermogen in. Dan vragen we er meer geld voor.
Reversed engineering.
Wie trapt hier nog in. Wie zijn die mensen?
Colin Chapman qoute
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting
weight makes you faster everywhere
Wat wij willen wordt niet meer gemaakt.
Toen niet. Nu niet. Nooit niet.
-
- Berichten: 54763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
- Berichten: 5063
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Gr86 met HKS Turbo/SC kit. 350pk op dan 1300kg is toch genoeg.Erik schreef: 12 okt 2022, 16:09Dit is het lichtere alternatief voor de M4.Andre schreef: 12 okt 2022, 14:56 Ja deze bovenstaande foto’s dat is niet heel best.
We maken de auto groter, zwaarder en dan compenseren we dat met grotere wielen en meer rubber. We maken dan de remmen groter en drukken er meer vermogen in. Dan vragen we er meer geld voor.
Reversed engineering.
Wie trapt hier nog in. Wie zijn die mensen?
Colin Chapman qoute
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting
weight makes you faster everywhere
Wat wij willen wordt niet meer gemaakt.
Toen niet. Nu niet. Nooit niet.
- Tristan
- Berichten: 13422
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Dat is niet ex fabriek. Met huisvlijt kun je van alles leuk maken.
-
- Berichten: 5063
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Dan blijft de A110 denk ik over qua pk gewichtsverhouding.
- matthyssie
- Berichten: 6208
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Pk/gewichtsverhouding is leuk, maar je (ik) wil ook gewoon even wat power om met de kont te sturen in 3e/4e versnelling. Daar heb je bij bijv 1400 kg gewoon 350 pk en 500nm voor nodig. Een 130i doet dat niet en een M135i ook niet.
-
- Berichten: 5063
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Denk ik dan te simpel... want 350pk / (1400/1100) = 270pk. De A110S heeft er 290 dus in jou beleving zou dat moeten lukken. Moeten er alleen geen Cup2 banden onder zitten dan rij je alsnog op rails.
- Joop
- Berichten: 9054
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Een Alpine wil ook slecht dwars hoor; die heeft een veel te goede balans. Of je moet de boel echt forceren, of inderdaad op glijrubbers zetten.
-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Supra met handbak is dan ook een goeie keus. 1500kg en 360pk.
-
- Berichten: 54763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Dan heb je nog de layout. Alpine heeft een middenmotor, die is niet zozeer ontworpen om dwars te gaan. Een 1M/M2 voor een groot deel weer wel en mede door z'n 51F/49R irl gewichtverdeling en de motor dus voorin.Kadett schreef: 12 okt 2022, 17:59 Denk ik dan te simpel... want 350pk / (1400/1100) = 270pk. De A110S heeft er 290 dus in jou beleving zou dat moeten lukken. Moeten er alleen geen Cup2 banden onder zitten dan rij je alsnog op rails.
Alpine heeft 46F 54R ofzo? Even op zoeken.. Zeer racy, maar daar door teveel tractie en dat idd icm relatief niet zoveel koppel, en zeer grippy achterbanden.
EDIT:
Zwaar koppel (icm met powerband) en de juiste layout icm banden en als 'n M135i dat met 306 (?) pk en 400Nm al niet doet. Lagere massa (Alpine) is dan minder van belang. Koppel!matthyssie schreef: 12 okt 2022, 17:16 Pk/gewichtsverhouding is leuk, maar je (ik) wil ook gewoon even wat power om met de kont te sturen in 3e/4e versnelling. Daar heb je bij bijv 1400 kg gewoon 350 pk en 500nm voor nodig. Een 130i doet dat niet en een M135i ook niet.
Gewoon de nieuwe M2 voorzien van carbondelen $$$$$ en een afslankkuurtje $$$$. DCT bak erin:)
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Mad Mike gaat anders goed scheef in z’n Huracan. Genoeg mooie uitzwaaiers te vinden. Maar hij doet dat dan ook dagelijks 
In principe is geen enkele auto ontworpen om dwars te gaan. Of juist alle auto’s. Het is maar hoe je er naar kijkt. Afstelling, stuurhoek, vermogen, koppel, bandjes, goed kunnen doorschakelen en handremmetje doen het voor je. Massa lijkt mij wel degelijk van belang want hoe minder hoe meer je kan controleren met de tools die je hebt.

In principe is geen enkele auto ontworpen om dwars te gaan. Of juist alle auto’s. Het is maar hoe je er naar kijkt. Afstelling, stuurhoek, vermogen, koppel, bandjes, goed kunnen doorschakelen en handremmetje doen het voor je. Massa lijkt mij wel degelijk van belang want hoe minder hoe meer je kan controleren met de tools die je hebt.
-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
DCT komt nie wieder:)
Ik heb ooit 24 uur race gereden met een m235i motorsport bmw voorzien van de zf8 met andere software.
Het ging niet stuk maar het schakelen was emotieloos en bleef traag op terugschakelen.
Ik zou nooit een zf8 willen als ik ook trackdays zou rijden.
Ik heb ooit 24 uur race gereden met een m235i motorsport bmw voorzien van de zf8 met andere software.
Het ging niet stuk maar het schakelen was emotieloos en bleef traag op terugschakelen.
Ik zou nooit een zf8 willen als ik ook trackdays zou rijden.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2921
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Als je er zo naar kijkt dan blijven alleen de turbo m modelletjes over of iets met kutbanden. Of niet eens aangezien die meestal m modellen zwaarder zijn als de m135i's. Wat voor spul heb je in gereden dat je dacht van zo moet het?matthyssie schreef: 12 okt 2022, 17:16 Pk/gewichtsverhouding is leuk, maar je (ik) wil ook gewoon even wat power om met de kont te sturen in 3e/4e versnelling. Daar heb je bij bijv 1400 kg gewoon 350 pk en 500nm voor nodig. Een 130i doet dat niet en een M135i ook niet.
-
- Berichten: 54763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
@Jan, Mijn M2 denk ik?:)
En dat natuurlijk, maar een 290pk middenmotor 800kg Alpine gaat niet in z'n 4 dwars(ook niet op chaepo banden), geloof ik niks van. Een getunede 400pk 500Nm M135i hoogstwaarschijnlijk 'wel'....
Zegt ook iets van de hoogwaardiger engineering in de Alpine:-)
Alles is idd af fabriek op onderstuur ontworpen. Want 'veiliger'. Maar de ene gaat easier dwars dan de andere en in dat M promo-filmpje wat ik gisteren postte zie je die nieuwe M2 de helft van de tijd driften. Dus de engineers hadden dat wel in hun achterhoofd natuurlijk:)Sjoerd schreef: 13 okt 2022, 08:05 Mad Mike gaat anders goed scheef in z’n Huracan. Genoeg mooie uitzwaaiers te vinden. Maar hij doet dat dan ook dagelijks
In principe is geen enkele auto ontworpen om dwars te gaan. Of juist alle auto’s. Het is maar hoe je er naar kijkt. Afstelling, stuurhoek, vermogen, koppel, bandjes, goed kunnen doorschakelen en handremmetje doen het voor je. Massa lijkt mij wel degelijk van belang want hoe minder hoe meer je kan controleren met de tools die je hebt.
En dat natuurlijk, maar een 290pk middenmotor 800kg Alpine gaat niet in z'n 4 dwars(ook niet op chaepo banden), geloof ik niks van. Een getunede 400pk 500Nm M135i hoogstwaarschijnlijk 'wel'....
Zegt ook iets van de hoogwaardiger engineering in de Alpine:-)
- tomgtr
- Berichten: 10885
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Wat is de logica om DCT niet meer te leveren? Dubbele koppeling vind je bij zo veel merken nu. Voor daily is ZF8 perfect maar in de M modellen?
- Tristan
- Berichten: 13422
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Vooral verbruik, met DCT is verbruik wat hoger = meer uitstoot. En zal deels ook kostenbesparing zijn.tomgtr schreef: 13 okt 2022, 10:47 Wat is de logica om DCT niet meer te leveren? Dubbele koppeling vind je bij zo veel merken nu. Voor daily is ZF8 perfect maar in de M modellen?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2921
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Doe mij ook maar één iddRobin schreef: 13 okt 2022, 10:23 @Jan, Mijn M2 denk ik?:)
Alles is idd af fabriek op onderstuur ontworpen. Want 'veiliger'. Maar de ene gaat easier dwars dan de andere en in dat M promo-filmpje wat ik gisteren postte zie je die nieuwe M2 de helft van de tijd driften. Dus de engineers hadden dat wel in hun achterhoofd natuurlijk:)Sjoerd schreef: 13 okt 2022, 08:05 Mad Mike gaat anders goed scheef in z’n Huracan. Genoeg mooie uitzwaaiers te vinden. Maar hij doet dat dan ook dagelijks
In principe is geen enkele auto ontworpen om dwars te gaan. Of juist alle auto’s. Het is maar hoe je er naar kijkt. Afstelling, stuurhoek, vermogen, koppel, bandjes, goed kunnen doorschakelen en handremmetje doen het voor je. Massa lijkt mij wel degelijk van belang want hoe minder hoe meer je kan controleren met de tools die je hebt.
En dat natuurlijk, maar een 290pk middenmotor 800kg Alpine gaat niet in z'n 4 dwars(ook niet op chaepo banden), geloof ik niks van. Een getunede 400pk 500Nm M135i hoogstwaarschijnlijk 'wel'....
Zegt ook iets van de hoogwaardiger engineering in de Alpine:-)

Naar mijn mening verder niet de waarheid dat minder niets is natuurlijk. Ik vind het zeker toegevoegde waarde hebben dat mijn 125d en e90 achterwielaandrijving hebben bijvoorbeeld. Ik kan/wil helaas geen m2 ringtool betalen, dan wil ik toch echt meer buffer en inkomen hebben. Dan maar ringen met een mindere god want niet doen is geen optie

- tomgtr
- Berichten: 10885
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Wat een bullshit is dat verbruik toch. Ik krijg zo’n beetje elke auto die ik heb of heb gehad op 1 op 6-7. Maakt niet uit wat voor cijfers ze opgeven. Zelfs in een “auto” van 600 kilo haal ik de 1 op 10 niet. En in een X5 diesel lukte dat zeker niet. Kleinere motor? Meer uitwringen en dan zuipen die ook. Ik heb de luxe me er niet druk om te maken maar wat een totale kul is het en doodzonde dat merken op die basis leuke concepten de prullenbak in smijten.Tristan schreef: 13 okt 2022, 10:56Vooral verbruik, met DCT is verbruik wat hoger = meer uitstoot. En zal deels ook kostenbesparing zijn.tomgtr schreef: 13 okt 2022, 10:47 Wat is de logica om DCT niet meer te leveren? Dubbele koppeling vind je bij zo veel merken nu. Voor daily is ZF8 perfect maar in de M modellen?
- Martijn_bmw
- Berichten: 28386
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
helemaal eens maar helaas voor regelgeving is WLTP verbruik leidend en dan werken die dingen die je noemt allemaal wel.tomgtr schreef: 13 okt 2022, 11:19Wat een bullshit is dat verbruik toch. Ik krijg zo’n beetje elke auto die ik heb of heb gehad op 1 op 6-7. Maakt niet uit wat voor cijfers ze opgeven. Zelfs in een “auto” van 600 kilo haal ik de 1 op 10 niet. En in een X5 diesel lukte dat zeker niet. Kleinere motor? Meer uitwringen en dan zuipen die ook. Ik heb de luxe me er niet druk om te maken maar wat een totale kul is het en doodzonde dat merken op die basis leuke concepten de prullenbak in smijten.Tristan schreef: 13 okt 2022, 10:56Vooral verbruik, met DCT is verbruik wat hoger = meer uitstoot. En zal deels ook kostenbesparing zijn.tomgtr schreef: 13 okt 2022, 10:47 Wat is de logica om DCT niet meer te leveren? Dubbele koppeling vind je bij zo veel merken nu. Voor daily is ZF8 perfect maar in de M modellen?
WLTP bepaald eventuele boete vanuit EU als fabrikant over zijn CO2 plafond gaat en ook in de landen bepaald deze WLTP uitstoot de belasting (zoals in NL de BPM)
-
- Berichten: 54763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Minder verbruik---> meer biefstuk op tafel.
Oh wait.....
Oh wait.....
- Hielke
- Berichten: 11631
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
Hybride versie denk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot] en 10 gasten