Zoals te verwachten, in de juiste kleur is hij wel dik, onder de juiste hoek is hij erg drik.
Hij is flink gegroeid in alle richtingen en ook op de weegschaal is dit precies wat de huidige M2 (comp) rijder nu niet wil.
1725kg, dat is GTR gewicht, en als je weet wat die voor remmen issues op de track heeft, dan kun je dit wel afschrijven als track tool.
Uit eigen ervaring weet ik dat je er wel 100kg af kunt snoepen, maar weet ik ook dat je liever 1400 dan 1500kg hebt. Daar zit je dan dus nog altijd 200kg vanaf.
Wat mij opvalt;
Minst lelijke uit rijtje M2/3/4
Staat af fabriek (te) hoog op de pootjes
Wat een prachtige stoelen
Scherm moet je van houden
Carbon dak is gelukkig terug
Achter remmen, dat kan toch zeker niet zo
Wielen die zwemmen in de wielkasten, wanneer leren ze het nu
Banden setup 275 voor 285 achter (oude heft 245-265) en 19"/20"
Vreemde achterbumper, persoonlijke smaak maar wat zijn die zwarte dingen (komt vast snel een fix voor)
Geen uiers aan de uitlaat, dat valt mee
Geluid S58 std 100x beter dan de S55 motor
460pk voor de normale versie, betekent dit 495pk voor de comp ?
Daar waar de "oude M2" een uitgeklede M was, lijkt dit een volop luxe mini M4
Filmpjes op circuit, wat een prachtige balans, een echte M.
Traction control instelbaar, mooi en nuttig
Dat grote scherm, moet ik irl gezien hebben, mijn huidige M2 ziet er iig erg ouderwets uit als ik vanuit een 2022 A6 huurauto weer erin stap.
Het zou voor mij een prima daily kunnen zijn, bij voorkeur automaat en Xdrive, wielen die niet zwemmen in de wielkasten, verlaagd
Maar dit ipv de F87 M2 --> echt never nooit niet.
In Duitsland vanaf 72000 euro
Heb hem even geconfigureerd op de D site, kom dan aan 90k euro, dat zou incl BTW en BPM in NL 126k euro worden, dus ik neem aan dat die configuratie door BMW NL wel op 129.950,- geprijsd gaat worden, eigenlijk alles behalve het zonnedak want carbon dak.

- M2_4.png (650.96 KiB) 919 keer bekeken

- M2_2.png (661.24 KiB) 919 keer bekeken

- M2_1.png (676.58 KiB) 919 keer bekeken