Dat zal vast niet weglopen en als echt de ijstijd hier is aangebroken, kan het verkocht worden aan de grootste bieder. Dan is de grond bevroren en heb je ook minder trillingen/aardbevingen. Hebben we dan ook geen last van noordelijke gasielzoekers......SlowCo schreef: 07 okt 2022, 14:01 (...)
Nederland verbruikt gemiddeld 40 miljard kuub aardgas per jaar en hebben we nog voldoende in alle 250(!) gasvelden zitten om minstens 30 jaar vooruit te kunnen: https://www.onsaardgas.nl/alles-over-aardgas/
Gas, de prijzen.
- JP
Re: Gas, de prijzen.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Inderdaad SlowCo.
En 'als het gas op is'(fossiele brandstoffen zijn in de volksmond eindig, maar nog niet alles is ontdekt/ontgonnen etc) van de nood een deugd maken dan he:)
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b147ad05/
En 'als het gas op is'(fossiele brandstoffen zijn in de volksmond eindig, maar nog niet alles is ontdekt/ontgonnen etc) van de nood een deugd maken dan he:)
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b147ad05/
-
Robin schreef: 07 okt 2022, 14:06 En 'als het gas op is'(fossiele brandstoffen zijn in de volksmond eindig, maar nog niet alles is ontdekt/ontgonnen etc) van de nood een deugd maken dan he:)
Het gasveld is verspreid over ongeveer 900 vierkante kilometer.[11] De schatting voor de inhoud van het gasveld zijn vanaf de ontdekking in 1959 fors gestegen. Na het boorsucces in Delfzijl werd de omvang van het gasveld geschat op 60 miljard m³. Er werd verder gezocht en de gasramingen werden steeds verder naar boven bijgesteld; in het najaar van 1962 was de schatting 470 miljard m³; in oktober 1963 al 1110 miljard m³ en in 1967 2000 miljard m³.[12] Met de kennis van 2010 wordt de winbare gasvoorraad geschat op 2700 miljard m³.[13] De winbare gasvoorraad is afhankelijk van de techniek en prijs van het gas, want bij hogere prijzen zijn meer reserves economisch winbaar.
- Robin
Tom exact. We weten nog bijna niks van de rest van de (diep)zee, de velden daar etc. want totnu toe net of onmogelijk. Maar wél mogelijk 'binnenkort' misschien.
- JP
Ga er maar niet van uit, want dan moet je boren door het broedgebied van de bonte gestipte reedtkever.
- Robin

Even voor de beeldvorming. Wij leven hier op de Aarde. Stel je voor dat Moeder Aarde zo groot is als een basketbal. Dan is onze atmosfeer en dunne verflaag op die bal....
- JP
Jij hebt lachgas gebruikt ?Robin schreef: 07 okt 2022, 14:13 (...)
Even voor de beeldvorming. Wij leven hier op de Aarde. Stel je voor dat Moeder Aarde zo groot is als een basketbal. Dan is onze atmosfeer en dunne verflaag op die bal....

- Robin
Hahaha
-
OnlineMartijn_bmw
Het gastekort wat ik bedoelde was niet op lange termijn maar nu op dit moment.
Mooi al die gasbellen onder de grond maar die heb je morgen niet boven.
Tot de oorlog in Oekraïne kwam 40% van het gasverbruik in Europa uit Rusland.
Nu bijna niks meer en om als Europa zijnde zonder te kort de winter door te komen moet er wat verbruik worden ingedamd dit jaar. Dat is volgens mij het issue waarom er wordt aangemoedigd wat minder te verbruiken.
Mooi al die gasbellen onder de grond maar die heb je morgen niet boven.
Tot de oorlog in Oekraïne kwam 40% van het gasverbruik in Europa uit Rusland.
Nu bijna niks meer en om als Europa zijnde zonder te kort de winter door te komen moet er wat verbruik worden ingedamd dit jaar. Dat is volgens mij het issue waarom er wordt aangemoedigd wat minder te verbruiken.
- Robin
Groningen kan gewoon nog meer open(maatje van me werkt daar bij Gasunie) en klaar.
- Knot
En die mensen daar nog meer ellende bezorgen?
Moet eerst eens een concreet plan komen die dorpen daar te gaan verplaatsen, mensen de keuze geven, willen ze blijven dan ellende voor jezelf, het is een noodzaak scenario aan het worden nu om zelfvoorzienend te zijn als land.
Mij lukt het wel hoor om het verbruik te halveren van 700 naar 350 kuub maar het is uiteraard ieder voor zich. Waar een wil is is een weg.
Moet eerst eens een concreet plan komen die dorpen daar te gaan verplaatsen, mensen de keuze geven, willen ze blijven dan ellende voor jezelf, het is een noodzaak scenario aan het worden nu om zelfvoorzienend te zijn als land.
Mij lukt het wel hoor om het verbruik te halveren van 700 naar 350 kuub maar het is uiteraard ieder voor zich. Waar een wil is is een weg.
- JP
Alleen is die weg soms onverhard.
We kunnen wel honderden boeren gaan uitkopen maar burgers weer niet waarbij je het hele land helpt.
Het is oorlog, soms moet je offers geven en dat is nu Groningen e.o. Volgende keer een andere regio, oh nee, weer Groningen….
We kunnen wel honderden boeren gaan uitkopen maar burgers weer niet waarbij je het hele land helpt.
Het is oorlog, soms moet je offers geven en dat is nu Groningen e.o. Volgende keer een andere regio, oh nee, weer Groningen….
- Niels
- Auto: Prius+
Als je nu alles afroomt boven de 20cent/m3 en aan de Groningers afdraagt dan valt er best te praten 

- Robin
@Knot. 'Algemeen Belang' .
Dit conflict wordt ook Onze Oorlog(....) en we storten ons mede door onze sancties/ons beleid in een crisis.
Dan lijkt mij Groningen open een heel goed plan.
Elke globalist en wereldverbeteraar is weer op z'n plaats gezet:)
Dit conflict wordt ook Onze Oorlog(....) en we storten ons mede door onze sancties/ons beleid in een crisis.
Dan lijkt mij Groningen open een heel goed plan.
Dit.Niels schreef: 07 okt 2022, 15:04 Als je nu alles afroomt boven de 20cent/m3 en aan de Groningers afdraagt dan valt er best te praten![]()
Elke globalist en wereldverbeteraar is weer op z'n plaats gezet:)
-
Er worden steeds meer van die zaken als 'algemeen belang' en 'feit' gebracht terwijl het eigenlijk een politieke afweging is.
- Robin
Daarom ook tussen aanhalingstekens Tom.
Het is allemaal (vriendjes)politiek. Al deze issues. Belangen/dubbele bodems. En hun eigen hachie willen redden ten koste van 'ons'.
Het is allemaal (vriendjes)politiek. Al deze issues. Belangen/dubbele bodems. En hun eigen hachie willen redden ten koste van 'ons'.
-
Dorpjes oppakken. Verplaatsen naar Drenthe.Knot schreef: 07 okt 2022, 14:48 En die mensen daar nog meer ellende bezorgen?
Daar even 1000 boeren uitkopen en klaar.
Groningen weer terug geven aan de natuur en niemand klaagt.
- Robin
Nee gewoon Groningen open en AL die mensen in die plaatsen gewoon zwaar compenseren. Wij NLers zijn toch van die rekenaars? dit kan heel goed, maar in deze gemaakte crisis dan weer niet? Als je een gedupeerd gezin nu gewoon minimaal €250.000,00 overmaakt en dat ook bij huurders doet.... dan blijven ze wel en klagen ze minder. Dat heet smartegeld:)
Ik denk dan aan 1 a 2 miljard (boeie, bij 't kabinet letten ze ook niet op 10 miljoen meer of minder). En klaar.
Er is toch zat centen aldus de Troonrede.....
Ik denk dan aan 1 a 2 miljard (boeie, bij 't kabinet letten ze ook niet op 10 miljoen meer of minder). En klaar.
Er is toch zat centen aldus de Troonrede.....
- JP
Goedkoper dan die 23.5 miljard energieplafond.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Groninger gasveld is niet van GasunieRobin schreef: 07 okt 2022, 14:41 Groningen kan gewoon nog meer open(maatje van me werkt daar bij Gasunie) en klaar.

- Robin
- Niels
- Auto: Prius+
Ik denk dat je de huidige productie zeker kan verdubbelen!!

- Arthur
- Auto: Nr.51
- Roy RS
Waaaattt? Zo weinig??? Stook je op hout ofzo?Knot schreef: 07 okt 2022, 14:48