
[IMG:400:348]http://i3.photobucket.com/albums/y61/in ... velgen.jpg[/img]
Gewicht zit op ong. 5.5Kg zonder band. 8)
Zeker, ieder zijn smaak en zijn mening.Rico v Velzen schreef:Haha Brava ik dacht nog even aan jou betreffende je mening over 16 inch op de 1 serie, en dat is natuurlijk je goed recht, mijn mening is ook niks meer waard dan jou mening natuurlijk.. (we hadden zoiets ook al eens over het sportpakket dacht ik)
Ik vind 18 inch ook niet verkeerd staan onder een GTT, maar 17 inch velgen zijn net iets lichter en de rolomtrek van de banden is net iets kleiner, ook zijn de banden natuurlijk wat goedkoper en die moeten nog weleens vernieuwd worden.17 inch op een EVO of Subaru, dan zeg ik dikke prima, 18 inch past al weer minder bij het type auto.
Kijk daar ben ik het persoonlijk dus gewoon niet mee eens. Wie zegt dat dat gewoon hoort?Joop schreef:Onder een moderne duitser horen gewoon Duits-formaat velgen: GROOT dus, 17" is in de meeste gevallen al te klein en 18" eigenlijk minimaal; 19" eigenlijk goed:
E92 3er met 17", deze lijkt ëen maatje kleiner:
[img:1024:683]http://xs220.xs.to/xs220/07412/IMG_0304_17.JPG[/img]
E92 3er met 19":
[img:800:240]http://i5.photobucket.com/albums/y162/M ... G_0818.jpg[/img]
oeeehh die tweede jongeBrava schreef:Kijk daar ben ik het persoonlijk dus gewoon niet mee eens. Wie zegt dat dat gewoon hoort?Joop schreef:Onder een moderne duitser horen gewoon Duits-formaat velgen: GROOT dus, 17" is in de meeste gevallen al te klein en 18" eigenlijk minimaal; 19" eigenlijk goed:
E92 3er met 17", deze lijkt ëen maatje kleiner:
[img:1024:683]http://xs220.xs.to/xs220/07412/IMG_0304_17.JPG[/img]
E92 3er met 19":
[img:800:240]http://i5.photobucket.com/albums/y162/M ... G_0818.jpg[/img]
Ik vind zelf de velgen op de eerste foto mooi gebalanceerd staan. Op de tweede foto vraag ik me af of er eigenlijk nog wel banden om de velgen zitten.
Maar ja, een hele oude discussie; "zijnsoordeel versus waardeoordeel".
Ieder z'n eigen ding. Maar ik bekijk dit enkel vanuit vormgevers-perspectief (aangezien ik zelf ook dagelijks met vormgeving bezig ben).Brava schreef:Joop schreef:Onder een moderne duitser horen gewoon Duits-formaat velgen: GROOT dus, 17" is in de meeste gevallen al te klein en 18" eigenlijk minimaal; 19" eigenlijk goed:
...
Kijk daar ben ik het persoonlijk dus gewoon niet mee eens. Wie zegt dat dat gewoon hoort?
Ik vind zelf de velgen op de eerste foto mooi gebalanceerd staan. Op de tweede foto vraag ik me af of er eigenlijk nog wel banden om de velgen zitten.
Maar ja, een hele oude discussie; "zijnsoordeel versus waardeoordeel".
Inderdaad, ieder z'n eigen ding.Joop schreef:Ieder z'n eigen ding. Maar ik bekijk dit enkel vanuit vormgevers-perspectief (aangezien ik zelf ook dagelijks met vormgeving bezig ben).
De meeste zullen het wel met me eens zijn dat de laatste modellen van bijvoorbeeld Audi/BMW maar ook Mercedes dusdanig grote (soms logge) koetswerken hebben dat kleine velgen er heel verkeerd onder staan (lees: uit verhouding).
Overigens hangt het ook van de kijkhoek af... Zo op deze foto lijkt die 17" nog heel aardig te staan, maar kijk je lager (ooghoogte) dan kijk je toch teveel in de wielkuipen, iets dat BMW nog niet goed voor elkaar heeft in tegenstelling tot Audi.
Zo op de 19" heel fraai, maar niet mijn eerste keus. Vind de 18" styling 189 eigenlijk het fraaist onder een standaard 3er coupe.http://i5.photobucket.com/albums/y162/M ... G_0818.jpg
@Sander: rij je er nu ook een beetje mee....
Gebruikers op dit forum: Hielke en 5 gasten