Skoda Superb van Bram

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Knot » 28 sep 2022, 10:44

Misschien kan je het nog wisselen? Zou er snel even achteraan bellen.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Robin » 28 sep 2022, 10:49

Wordt echt 'n janker :-)



45% van 225 is al kleiner dan 55% van 215(x 2 etc en diameter 17 inch etc)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Bram » 28 sep 2022, 11:58

Knot schreef: 28 sep 2022, 10:44 Misschien kan je het nog wisselen? Zou er snel even achteraan bellen.
Ga ik ook doen ja.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39758
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Arthur » 28 sep 2022, 12:23

Heb Hankook all seasons onder de Up. Nu is de Up wss een meer onderstuurd hok dan een Superb maar ik vind ze tot nu toe niet echt geweldig. Onder de MB A220 had ik de CrossClimate+ en vond die, onder die auto iig, stukken fijner. Maten verschillen ook nogal natuurlijk, maar obv deze ervaringen koos ik voor de CC.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6231
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Opa » 28 sep 2022, 12:47

Bram schreef: 27 sep 2022, 18:39 Ik wil juist niet 2x per jaar moeten wisselen. Winterbanden vind ik in Nederland al helemaal niet nodig, en de Skoda is een gezinscontainer, geen sportief hok. Dus dat compromis vind ik prima.
Ik vind bezuinigen op banden het domste wat je kunt doen.....qua grip en wegligging kun je bijna nergens zoveel mee winnen dan met een stel goeie banden en qua kosten is het ook één van de goedkoopste oplossingen.
Het gaat er niet alleen om dat je er niet sportief mee rijdt, maar als je plotseling heel hard moet remmen, of uitwijken dan wil je toch ook niet net die paar meter nog te ver doorschieten en je auto niet onder controle kunnen houden en/of brokken maken, omdat je niet genoeg grip hebt?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39758
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Arthur » 28 sep 2022, 12:51

Is het bezuinigen dan, als je op 4S rondrijdt?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Bram » 28 sep 2022, 12:55

Opa schreef: 28 sep 2022, 12:47
Bram schreef: 27 sep 2022, 18:39 Ik wil juist niet 2x per jaar moeten wisselen. Winterbanden vind ik in Nederland al helemaal niet nodig, en de Skoda is een gezinscontainer, geen sportief hok. Dus dat compromis vind ik prima.
Ik vind bezuinigen op banden het domste wat je kunt doen.....qua grip en wegligging kun je bijna nergens zoveel mee winnen dan met een stel goeie banden en qua kosten is het ook één van de goedkoopste oplossingen.
Het gaat er niet alleen om dat je er niet sportief mee rijdt, maar als je plotseling heel hard moet remmen, of uitwijken dan wil je toch ook niet net die paar meter nog te ver doorschieten en je auto niet onder controle kunnen houden en/of brokken maken, omdat je niet genoeg grip hebt?
Wie zegt dan dat die Hankook een budget band is die niet levert als de situatie daarom vraagt?

Dat haal ik niet uit de tests.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door JP » 28 sep 2022, 12:59

Ook nog een nadeel van de CC. Gelukkig dat je dan voor de Hankookt hebt gekozen.
///Joost schreef: 13 sep 2019, 14:46 (...)
Nadeeltje wat ik nog niet erbij zag staan is het gruwelijk lelijke profiel. Maar goed, dat is ook weer smaak, en de een zit daar meer mee dan de ander.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6231
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Opa » 28 sep 2022, 13:20

Bram schreef: 28 sep 2022, 12:55 Wie zegt dan dat die Hankook een budget band is die niet levert als de situatie daarom vraagt?

Dat haal ik niet uit de tests.
Ik zeg ook niet dat het een budgetband is, maar all-seasons blijft een compromis, dus zowel in de zomer als in de winter minder grip dan met een set goeie zomer- en winter-banden......je kunt ook bezuinigen op het wisselen.
Voor mij zou elke all-seasons band een no-go zijn.....toen ik de ST kocht lagen er winterbanden onder van één of ander B-merk, deden het prima in de sneeuw en op droog, maar in de regen gewoon levensgevaarlijk door weinig grip, zelfs m'n vrouw had last van onderstuur op rotondes.
En wat voor wegdek hebben we het meest in Nederland in de winter?!....ik denk een nat en vochtig wegdek, die banden kwamen er dus niet meer onder, we heb toen gewoon in de winter doorgereden met de Bridgestone RE050A, die waren veel veiliger.
Nu dus die banden inmiddels naar de schroothoop en nieuwe Continental winterbanden eronder, die doen het zowel met droog, sneeuw als nat gewoon goed. :D

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6231
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Opa » 28 sep 2022, 13:20

Dubbel :oops:
Laatst gewijzigd door Opa op 28 sep 2022, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Knot » 28 sep 2022, 13:29

Ik vond de Hankook H750 op alle vlakken dikke prima alleen het 5% hogere verbruik was jammer maar de grip moet ergens vandaan komen natuurlijk.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6231
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Opa » 28 sep 2022, 13:44

.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door MartijnGizmo » 28 sep 2022, 16:08

De "iedere all-season" is een compromis is natuurlijk een beetje een dooddoener voor de discussie, iedere band is uiteindelijk een compromis. 'Echte' winterbanden zijn zo bijvoorbeeld minder goed op nat wegdek om beter te kunnen zijn in de sneeuw.

En om maar even te quoten:
Opa schreef: 28 sep 2022, 13:20 En wat voor wegdek hebben we het meest in Nederland in de winter?!....ik denk een nat en vochtig wegdek [...]
Het argument "ik heb ervaring met b-merk-winterbanden, dus zijn all-seasons geen goede keuze" laat ik dan nog maar even gaan... ;)

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6231
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Opa » 28 sep 2022, 16:31

Goed lezen Martijn en niet de alleen de zinnetjes eruit pikken die jou hier wel goed uitkomen, ik heb al genoeg mensen gesproken die all-seasons eigenlijk niks vinden(of die het niet zo boeit) doordat het zoals gezegd een compromis is, Bram zegt dit zelf ook en de winterbanden die nu hier in de schuur liggen hebben wel goeie grip in het nat.
Dat jij hier de boel verdraait door te zeggen dat ik all-seasons vergelijk met een B-merk winterbanden moet jij weten, maar zo heb ik dat in ieder geval niet bedoeld.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door MartijnGizmo » 28 sep 2022, 17:18

Ik loop ook maar een beetje te stangen! ;) All-seasons in het algemeen is gewoon nogal een containerbegrip, 99% (of meer) van de beschikbare zomer- of winterbanden zou het merendeel hier ook niet onder de auto hoeven hebben (behalve om stookkosten terug te verdienen dan).

Goede all-seasons zijn echt pas een recente ontwikkeling en er zijn ook pas echt een paar types die het een beetje goed doen, en dan met name voor het Nederlandse (winter-)klimaat goed geschikt zijn.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door JP » 28 sep 2022, 17:51

Terug on-topic Opa.
Brambo heeft all-season besteld, dat krijg je met entrepreneurs, die hebben toch nooit tijd over (om 2x per jaar te wisselen) :coffee:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6231
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Opa » 28 sep 2022, 18:30

MartijnGizmo schreef: 28 sep 2022, 17:18 Ik loop ook maar een beetje te stangen! ;) All-seasons in het algemeen is gewoon nogal een containerbegrip, 99% (of meer) van de beschikbare zomer- of winterbanden zou het merendeel hier ook niet onder de auto hoeven hebben (behalve om stookkosten terug te verdienen dan).

Goede all-seasons zijn echt pas een recente ontwikkeling en er zijn ook pas echt een paar types die het een beetje goed doen, en dan met name voor het Nederlandse (winter-)klimaat goed geschikt zijn.
In een vergelijk met goeie(die 1% dus :wink: ) zomer- en winter-banden en goeie all-seasons denk ik(let wel, dat denk ik :tooth: ) dat de all-seasons toch echt het onderspit moeten delven wat grip op zowel droog, nat als sneeuw betreft.
Wat betreft prijs, verbruik, slijtage en geluid heb ik geen flauw idee, dat zijn dingen die bij mij meer ondergeschikt zijn.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door ADV » 28 sep 2022, 19:57

Alle banden worden beter man.. een wanli is ook niet meer de wanli van 15 jaar terug... helaas.. Vind nog maar lekkere drift banden..

Onder de Model S hadden wij Goodyear all-seasons, echt prima te doen zowel in de zomer als op sneeuw.. Onder de Model 3 hebben we winters en in de zomer pilot sports.. Was ook meer omdat er in die maat geen all-seasons te krijgen waren.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10783
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Joy » 28 sep 2022, 20:33

Een Superb is geen auto waar je Michelin PS4s onder zet, die staat af fabriek al op brandstofbesparende banden. Ik vermoed dat de bovengenoemde all-seasons die eco-banden op alle gebieden de baas zijn.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Skoda Superb van Bram

Bericht door Martin van der Zwaard » 28 sep 2022, 21:14

Ja. Ik lees het verkeerd idd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, ED35, Jeroen89 en 12 gasten