Nederland gaat naar de haaien
- JP
Re: Nederland gaat naar de haaien
Wilders heeft al een voorstel ingediend om de energietoeslag ook te laten gelden voor 1.5 tot 2x modaal 

-
- Auto: Dikke Bmw
Wat je ook qua persoonlijke mening hebt over zulke lieden; dat een minister naar partijgenoot voorzitter wuift om het af te kappen getuigt niet van objectiviteit en deels wat Baudet nou precies aanhaalt.
De speech daarentegen had een tandje minder gekund, dan had hij het woord nog kunnen hebben ook al is dat precies waar de schoen wringt…
De speech daarentegen had een tandje minder gekund, dan had hij het woord nog kunnen hebben ook al is dat precies waar de schoen wringt…
-
Kan iemand me uitleggen wat er precies zo eng is?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
En wel laten koeioneren door Kaag etc?Arthur schreef: 22 sep 2022, 10:23 Omdat ‘iedereen’ nu anti Kaag en Rutte is redeneren we naar Baudet toe, min of meer? Vind het toch een beetje de omgekeerde wereld, al moet ik Kaag ook niet. Je kunt ook niet reageren want die microfoon doet het niet op dat moment, heb ik begrepen. Je laat je toch niet koeioneren door zo’n aparte gast?
Beetje de omgekeerde wereld of niet?
-
Inderdaad. De engheid zit toch echt bij dit 'nietsontziende' kabinet met hun totale incompetentie.
Ik snap echt niet waarom Baudet de hoofdschuldige is: hij legt de vinger(tactloos) op de gevoelige plek.
Ik snap ook niet dat dit kabinet nog wordt verdedigd...
-
Kan iemand mij uitleggen wat de relatie is tussen onze energietarieven en de Engelse geheime dienst?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nee.Robin schreef: 22 sep 2022, 11:00En wel laten koeioneren door Kaag etc?Arthur schreef: 22 sep 2022, 10:23 Omdat ‘iedereen’ nu anti Kaag en Rutte is redeneren we naar Baudet toe, min of meer? Vind het toch een beetje de omgekeerde wereld, al moet ik Kaag ook niet. Je kunt ook niet reageren want die microfoon doet het niet op dat moment, heb ik begrepen. Je laat je toch niet koeioneren door zo’n aparte gast?
-
Welles!Arthur schreef: 22 sep 2022, 11:28Nee.Robin schreef: 22 sep 2022, 11:00En wel laten koeioneren door Kaag etc?Arthur schreef: 22 sep 2022, 10:23 Omdat ‘iedereen’ nu anti Kaag en Rutte is redeneren we naar Baudet toe, min of meer? Vind het toch een beetje de omgekeerde wereld, al moet ik Kaag ook niet. Je kunt ook niet reageren want die microfoon doet het niet op dat moment, heb ik begrepen. Je laat je toch niet koeioneren door zo’n aparte gast?

-
Nog even over die imho redelijk(understatement) selectieve verontwaardiging van Kaag, gewoon op wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/St_Antony ... ge,_Oxford
Daaruit:
Daaruit:
The college is still true to its founding principle, remaining one of the most international colleges of the university, and home to many of Oxford's region-specific study departments. This latter feature, combined with the wardenship of William Deakin and St Antony's reputation as a key centre for the study of Soviet affairs during the Cold War, led to rumours of links between the college and the British intelligence services; the author Leslie Woodhead wrote to this effect, describing the college as "a fitting gathering place for old spooks".[5]: 220 St Antony's became notorious in both the British and Russian press as a "spy college."[6
-
Geen MI6 maar wel hoge energie kosten uitgelegdElise schreef: 22 sep 2022, 11:08 Kan iemand mij uitleggen wat de relatie is tussen onze energietarieven en de Engelse geheime dienst?
- Enrico
Baudet is enkel met zichzelf bezig. Jammer is dat er desondanks stemmen aan die mensen worden gegeven.
-
@Croky, Wellens altijd goed verhaal. Maar wel weer lang......zal vanavond proberen te kijken. Strekking is al duidelijk natuurlijk....
Desalniettemin hebben Wilders/Baudet etc. en het rechter spectrum meer dan genoeg stemmen gekregen om hun zegje te doen. Dat heet toch democratie?
Als je dit kabinet en hun richting/beleid (al jaren) afkeurt en 'niet stemmen' onzinnig is, dan ga je toch op zoek naar degene die zogenaamd wél jouw belangen dient. Zo werkt dat toch met verkiezingen en stemmen?
Dat noemen ze in Engeland een wanker of een tosser.Enrico schreef: 22 sep 2022, 12:24 Baudet is enkel met zichzelf bezig. Jammer is dat er desondanks stemmen aan die mensen worden gegeven.

Desalniettemin hebben Wilders/Baudet etc. en het rechter spectrum meer dan genoeg stemmen gekregen om hun zegje te doen. Dat heet toch democratie?
Als je dit kabinet en hun richting/beleid (al jaren) afkeurt en 'niet stemmen' onzinnig is, dan ga je toch op zoek naar degene die zogenaamd wél jouw belangen dient. Zo werkt dat toch met verkiezingen en stemmen?
-
Klopt. Vrij lang. Zitten een paar delen energie maar ook corona funds die richting aandelen Bernard Arnault zijn gegaan. Even scrollen in zijn verhaal 

- MParallel
- Auto: BMW
En toch heb ik liever Baudet als PM dan Rutte. Rutte is mogelijk wel de gladste aal van allemaal. Alleen hij speelt het slim en sluw itt Baudet, die daarmee zichzelf buiten spel zet.Enrico schreef: 22 sep 2022, 12:24 Baudet is enkel met zichzelf bezig. Jammer is dat er desondanks stemmen aan die mensen worden gegeven.
- frankie
Ik wil ze allebei niet op die plek. Maar ja, wie dan wel?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Liever Baudet dan Rutte? Dan staat Rutte op 10 zeker en Baudet op 9. Baudet lijkt mij totaal ongeschikt, er zijn vast 8 betere te vinden 

-
Iemand meegekregen dat de minister van justitie en veiligheid een aantal rechtsere partijen “onwelriekende reuzel” noemde met daarbij hen ‘extreem rechts’ verweet? Van Haga haalde dit aan om even de gang van zaken te evalueren.
Rutte vond dat van Haga niet zo moest happen en Baudet zou een “alt right conspiracy” hebben gebruikt.
Buiten dat Baudet geen geschikte premier zou zijn haalt hij wel precies het ‘establishment probleem’ aan wat mij betreft.
Oppositie en kritiek wegwuiven als complot, extreem rechts etc etc zorgt voor een oppositie dat zich steeds meer aanpast aan de kaders die men probeert te stellen…
Rutte vond dat van Haga niet zo moest happen en Baudet zou een “alt right conspiracy” hebben gebruikt.

Buiten dat Baudet geen geschikte premier zou zijn haalt hij wel precies het ‘establishment probleem’ aan wat mij betreft.
Oppositie en kritiek wegwuiven als complot, extreem rechts etc etc zorgt voor een oppositie dat zich steeds meer aanpast aan de kaders die men probeert te stellen…
- JP
Tijd voor een vrouw !
Esther Ouwehand, Lillian Marijnissen, Attje Kuiken, Dilan nogwat Zegerius…..
- Enrico
Precies! En toch zijn mensen die een Baudet ergens in hun hoofd goedkeuren en er een stem geven.Arthur schreef: 22 sep 2022, 13:09 Liever Baudet dan Rutte? Dan staat Rutte op 10 zeker en Baudet op 9. Baudet lijkt mij totaal ongeschikt, er zijn vast 8 betere te vinden![]()
-
Inderdaad. Want ik krijg alle feed van Van Haga.Crookie schreef: 22 sep 2022, 13:22 Iemand meegekregen dat de minister van justitie en veiligheid een aantal rechtsere partijen “onwelriekende reuzel” noemde met daarbij hen ‘extreem rechts’ verweet? Van Haga haalde dit aan om even de gang van zaken te evalueren.
![]()

-
Weet je hoeveel stemmen Rutte en Kaag hebben gehad. Moeten die stemmers zich niet kapotschamen dan?Enrico schreef: 22 sep 2022, 13:28Precies! En toch zijn mensen die een Baudet ergens in hun hoofd goedkeuren en er een stem geven.Arthur schreef: 22 sep 2022, 13:09 Liever Baudet dan Rutte? Dan staat Rutte op 10 zeker en Baudet op 9. Baudet lijkt mij totaal ongeschikt, er zijn vast 8 betere te vinden![]()
-
- MParallel
- Auto: BMW
Sja wie dan wel...iig niemand in de huidige regering/coalitie/oppositie. Als ik moet kiezen dan mag Caroline of Joost dat wel worden.
Tijd voor een zakenkabinet.
- tomgtr
Zakenkabinet. Technocraten heet dat toch. Was ik ook groot voorstander van. Toen kregen we de LPF. En wat blijkt, al die “technocraten” bleken dat vooral omhooggevallen ego’s die op zoek waren naar hun 5 minutes of fame. Hoe vervelend dit ook klinkt, politiek bedrijven is een vak. Je overschat de invloeden van een minister of staatssecretaris toch als je denkt dat het poppetje zo veel invloed heeft. Hij / zij moet vooral het beleid van ambtenaren verdedigen en uitleggen. En die slangenkuil managen. En dat is iets anders dan een bedrijf leiden. Kijk maar naar onze huidige ministers van onderwijs en gezondheid. Dat zijn technocraten toch? Die krijgen toch ook niet veel voor elkaar en lopen volledig vast in die konkelende massa onder zich?MParallel schreef: 22 sep 2022, 15:07 Sja wie dan wel...iig niemand in de huidige regering/coalitie/oppositie. Als ik moet kiezen dan mag Caroline of Joost dat wel worden.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Die laatste regel beviel iemand blijkbaar niet, en is deze middag aangepast.Robin schreef: 22 sep 2022, 12:13 Nog even over die imho redelijk(understatement) selectieve verontwaardiging van Kaag, gewoon op wikipedia:
Daaruit:The college is still true to its founding principle, remaining one of the most international colleges of the university, and home to many of Oxford's region-specific study departments. This latter feature, combined with the wardenship of William Deakin and St Antony's reputation as a key centre for the study of Soviet affairs during the Cold War, led to rumours of links between the college and the British intelligence services; the author Leslie Woodhead wrote to this effect, describing the college as "a fitting gathering place for old spooks".[5]: 220 St Antony's became notorious in both the British and Russian press as a "spy college."[6
https://en.wikipedia.org/w/index.php?ti ... 1111681142