Knot schreef: 15 sep 2022, 20:15
Ik koop een 5 liter blik Castrol 5W30, een oliefilter en een afdichtring voor nog geen 50 euro, alleen de olie in een bak, die weer afvoeren, schoonpoetsen enz.... geen brug dus op straat liggen, het is zo'n gedoe voor die 100 euro besparing.
Ik heb van die grote alu oprijblokken. Neerzetten en opruimen ervan samen met gereedschap, bak, oliefilters enz. is vaak het meeste werk.
Doe dan gelijk minimaal 3 tot 5 auto’s. Gaat het toch wel schelen horen. Als ik alles tegelijkertijd doe heb ik grofweg 2,5 uur nodig, heb ik 5 auto’s gedaan en ben ik qua kosten grofweg 50 euro aan filters en grofweg 275 euro aan olie kwijt. Totaal circa 325 euro. Oliebeurtje bij dealer voor alleen de m3 is al duurder …
Nooit problemen met te vast aangedraaide filters of carterpluggen, en exact de juiste olie erin …
Oude olie vanuit de bak terugschenken in de lege bussen/jerrycan’s van de nieuwe olie. Doppie erop. In kratje en de volgende dat we een keer naar het afvaldepot gaan meenemen. Meest vervelende vind ik het afvoeren van de oude filters eerlijkgezegd. Blijft altijd een troep. Meestaal snij ik dan een lege 5l olie of ruitensproeier jerrycan van boven open en stop ik ze daarin ….
Mark.