Gas, de prijzen.
- Fabian
Re: Gas, de prijzen.
Variabel. Wordt per 1/10 tussentijds verhoogd naar 1,88. Zit bij Delta.
- Jaws
0,382 per kuub. Contract tot sept 2024, als de energieboer niet omvalt
- HarryC
Leek een goede / gouden tip, maar ik kan nu niet nog verder aanpassen.... En minimum was geen 579 maar 659....
-
Net voor de verhoging voor 5 jaar vastgezet? Goede callPrutser schreef: 15 sep 2022, 19:42 €0,82 per kuub t/m okt 2026, Essent.
Ben alleen wel benieuwd of en wanneer ze hier een stokje voor gaan steken.

Zelf ga ik naar €2.02 per 1 okt bij Vattenfall.
- 328Ti
Waarom stap je (en anderen in hetzelfde schuitje) niet over naar frank energie, anwb energie etc? Dat wordt afgerekend op inkoop+HarryC schreef: 15 sep 2022, 20:01Leek een goede / gouden tip, maar ik kan nu niet nog verder aanpassen.... En minimum was geen 579 maar 659....
- Knot
Je zou bijna gaan doorverkopen aan de buurt voor € 1,50Prutser schreef: 15 sep 2022, 19:42 €0,82 per kuub t/m okt 2026, Essent.

- WJ
Hahaha, nou... gasflessen vullen voor brandertjes. Ik zie handel.

-
Hoezo zou dit zoveel goedkoper zijn denk je? Het is niet zo dat energiebedrijven nou zoveel verdienen op het gas wat je verbruikt.328Ti schreef: 15 sep 2022, 20:11Waarom stap je (en anderen in hetzelfde schuitje) niet over naar frank energie, anwb energie etc? Dat wordt afgerekend op inkoop+
Afgelopen dinsdag betaalde je al €3,35 per uur bij de anwb. Ik wil niet weten hoe dat oploopt op een koude winterdag.
- HarryC
Bij Eneco van 0,60 cent naar 1,70 per m3 gas gegaan, dus maal 3. Maar bij "vreemde" leverancier ga je dat niet eens halen. Dus overstappen wordt nog duurder ben ik bang.
- Fernando
Essent t/m juni 2024 gas €0,85m3 (elektriciteit €0,24 kWh)
8 zonnepanelen in een woning uit 2015 met voorschotbedrag €55. Dit dankzij een overstap in 2021 voor een Sonos Beam waarbij collega’s me voor gek verklaarden.
8 zonnepanelen in een woning uit 2015 met voorschotbedrag €55. Dit dankzij een overstap in 2021 voor een Sonos Beam waarbij collega’s me voor gek verklaarden.
- Prutser
- Auto: Ford
Ik zou het allemaal bijna doen

- Prutser
- Auto: Ford
Mwa, goede call... Meer een gelukje om heel eerlijk te zijn.
Ik had net een maand daarvoor voor 1 jaar afgesloten bij Oxxio. Komt er zo'n deurverkoper langs, meestal ben ik daar gauw klaar mee en stuur ik ze weg. Was toch nieuwsgierig wat hij kon bieden, bijna 20ct goedkoper met gas dan wat ik net had afgesloten. Weliswaar voor 5jr, maar de gasprijs begon destijds net te stijgen nadat het in de corona periode zo goedkoop was geweest. Met in het achterhoofd ook het steeds groter wordende milieu gezeik heb ik toen toch maar besloten de gok te nemen om het voor 5jr vast te zetten.
Het had ook anders kunnen lopen en met onder aan de streep slechts 650 m3 op jaarbasis valt het voor mij hoe dan ook nog wel mee.
Ik kreeg niet eens een cadeautjeFernando schreef: 15 sep 2022, 21:46 Essent t/m juni 2024 gas €0,85m3 (elektriciteit €0,24 kWh)
8 zonnepanelen in een woning uit 2015 met voorschotbedrag €55. Dit dankzij een overstap in 2021 voor een Sonos Beam waarbij collega’s me voor gek verklaarden.![]()

- JP
Wisselen is toch geen optie meer? Krijg nog maar ergens een contract. Zie alleen die modelcontracten voor €4.60 per m3 gas….
- Fernando
Ik zou m’n Sonos zo inruilen voor jouw 2 extra jaar!Prutser schreef: 15 sep 2022, 22:23
Ik kreeg niet eens een cadeautjeFernando schreef: 15 sep 2022, 21:46 Essent t/m juni 2024 gas €0,85m3 (elektriciteit €0,24 kWh)
8 zonnepanelen in een woning uit 2015 met voorschotbedrag €55. Dit dankzij een overstap in 2021 voor een Sonos Beam waarbij collega’s me voor gek verklaarden.![]()
.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/244475 ... aatregelen
Dit dan:
Kijk naar het echte probleem: Help 'NU' die middenklasse met hun te hoge energierekening door wat te doen aan die accijnzen en Groningen open etc.
Dit dan:
Dan denk ik: Commie met je tunnelvisie, druppel op een gloeiende plaat! Dat zal ze leren he? Zonder Shell en BP zag de moderne westerse wereld met al z'n luxe en comfort er nog uit als midden Afrika bij wijze van.Rem op groene investeringen?
Brussel wil verder dat producenten van olie en gas, zoals Shell en BP, 33 procent extra belasting gaan betalen over de winst die ze dit jaar extra hebben gemaakt. Een "solidariteitsheffing" op "gierende winsten" noemt Samsom dat.
Kijk naar het echte probleem: Help 'NU' die middenklasse met hun te hoge energierekening door wat te doen aan die accijnzen en Groningen open etc.
-
D66 moet en zou die energietransitie doorvoeren. Dat merk je aan alles als je Kaag en Jetten hoort praten. Bij hen is er geen enkele urgentie om er iets aan te doen. En als ze al helpen dan maken ze gezinnetjes die voorheen hun eigen broek op konden houden afhankelijk. Zag je ook aan dat verhaal met gemeenten die gedwongen worden een nieuw contract af te sluiten.
Putin is degene die de prijs bepaalt. Ik gok zo maar dat hij straks de gaskraan weer vol open zet (nu gaat het letterlijk de lucht in), dan heb je ineens veel aanbod, en een lage prijs. Dan zitten we hier met ons gigantisch duur ingekochte gas en energiebedrijven die op omvallen staan dankzij de werking met voorschotten; die straks geholpen moeten worden door overheden omdat we anders letterlijk in de kou zitten. Als elk huishouden in Europa tussen de 2000 en 5000 euro voor een wintertje extra kwijt is kun je spreken van een beste boomerang met de Russische sancties, los van al het leed en wellicht zelfs overheden die daardoor weer in de problemen komen (en wie mogen die helpen...?).
Putin is degene die de prijs bepaalt. Ik gok zo maar dat hij straks de gaskraan weer vol open zet (nu gaat het letterlijk de lucht in), dan heb je ineens veel aanbod, en een lage prijs. Dan zitten we hier met ons gigantisch duur ingekochte gas en energiebedrijven die op omvallen staan dankzij de werking met voorschotten; die straks geholpen moeten worden door overheden omdat we anders letterlijk in de kou zitten. Als elk huishouden in Europa tussen de 2000 en 5000 euro voor een wintertje extra kwijt is kun je spreken van een beste boomerang met de Russische sancties, los van al het leed en wellicht zelfs overheden die daardoor weer in de problemen komen (en wie mogen die helpen...?).
- Tristan
€ 0,72026 per m³ t/m Juni '24 (Essent).Prutser schreef: 15 sep 2022, 19:42 €0,82 per kuub t/m okt 2026, Essent.
- Fernando
Wat? 13 cent goedkoper bij dezelfde energieboer!?
Ook dat 3 jarige contract Tristan?
- Tristan
Ja maar 'zakelijke' aansluiting.Fernando schreef: 16 sep 2022, 10:34 Wat? 13 cent goedkoper bij dezelfde energieboer!?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Per 1 april een nieuw 3 jarig contract afgesloten (vaste tarieven).
Gas kom ik op 1,23 per m3 en elektra op 0,21 per kWh inclusief de vermindering van de energiebelasting. Tel ik die niet mee kom ik op 0,39 per kWh.
Als ik goed gekeken heb
Gas kom ik op 1,23 per m3 en elektra op 0,21 per kWh inclusief de vermindering van de energiebelasting. Tel ik die niet mee kom ik op 0,39 per kWh.
Als ik goed gekeken heb

- Knot
Kan je geen dubbele leverancier aan laten sluiten?
Stroom kopen voor 21ct en aan de achterkant weer terugleveren voor 40ct?

Stroom kopen voor 21ct en aan de achterkant weer terugleveren voor 40ct?

- JP
Iemand ervaring met energietoeslag aanvragen ? (Ja ik ken met modaal hier)
Geprobeerd voor mijn ouders aan te vragen maar wat een papieren rompslomp weer. Gevalletje paarse krokodil. De belasting weet toch wel wat een aow-er krijgt op basis van zijn digi-d. Nee moet je weer afschriften kopiëren van bankrekeningnummers, id-kaarten en al die zeik….
Geprobeerd voor mijn ouders aan te vragen maar wat een papieren rompslomp weer. Gevalletje paarse krokodil. De belasting weet toch wel wat een aow-er krijgt op basis van zijn digi-d. Nee moet je weer afschriften kopiëren van bankrekeningnummers, id-kaarten en al die zeik….

- Arthur
- Auto: Nr.51
Erg is dat hè. Ff off-topic; 'Mohammed' heeft mijn ouders ongeveer 4k afhandig gemaakt met de bekende banktruc... Dat lukt allemaal binnen 15 minuten. Wil jij (als zoon) daarna van de hoed en de rand weten dan beroepen ze zich op de privacy. Inmiddels wel al een machtiging ingeleverd maar wat een rompslomp idd 

-
JP schreef: 16 sep 2022, 11:01 Iemand ervaring met energietoeslag aanvragen ? (Ja ik ken met modaal hier)
Geprobeerd voor mijn ouders aan te vragen maar wat een papieren rompslomp weer. Gevalletje paarse krokodil. De belasting weet toch wel wat een aow-er krijgt op basis van zijn digi-d. Nee moet je weer afschriften kopiëren van bankrekeningnummers, id-kaarten en al die zeik….![]()
Ja, ik heb de toeslag aangevraagd voor mijn moeder(alleen AOW). Op papier gedaan, kreeg via de digid foutmelding. Ik vond het vrij makkelijk, kopie id bewijs, bankrekeningnummer en uiteraard het formulier invullen. Klaar!
- JP
Van het weekend maar nog eens kijken. Ze zijn juist bang dat als ze wat krijgen dat ze het over een half jaar weer terug moeten storten. Gevalletje zorgtoeslag die ze over meerdere jaren met terugwerkende kracht moesten terugbetalen.Martin* schreef: 16 sep 2022, 11:05JP schreef: 16 sep 2022, 11:01 Iemand ervaring met energietoeslag aanvragen ? (Ja ik ken met modaal hier)
Geprobeerd voor mijn ouders aan te vragen maar wat een papieren rompslomp weer. Gevalletje paarse krokodil. De belasting weet toch wel wat een aow-er krijgt op basis van zijn digi-d. Nee moet je weer afschriften kopiëren van bankrekeningnummers, id-kaarten en al die zeik….![]()
Ja, ik heb de toeslag aangevraagd voor mijn moeder(alleen AOW). Op papier gedaan, kreeg via de digid foutmelding. Ik vond het vrij makkelijk, kopie id bewijs, bankrekeningnummer en uiteraard het formulier invullen. Klaar!