Kadett schreef: 15 sep 2022, 17:42
Emiel schreef: 15 sep 2022, 17:25
Na 6 jaar USA is het hier zo slecht niet, maar dit soort dingen is echt een wereldwijd iets. Blijkt wel als George het ook al zei

uitspraken zijn er niet voor niks.
Zolang we kunnen klagen zonder er iets aan te doen hebben we het nog te goed…
Ik heb altijd gevoel gehad...... VS lijkt mij heerlijk als autoliefhebber..... Tot je een Youtube kanaal zoals Not Just Bikes gaat bekijken die diep ingaat op de VS/Canadeze infrastructuur tegen die van ons in Nederland.
Ja auto's zijn daar goedkoop alleen die wegen.... en alles draait letterlijk rondom de auto het is eigenlijk gewoon supertriest. Lopen of fietsen naar een bestemming..... vergeet het maar. Als je dat kanaal bekeken hebt klaag je ook nooit meer over het OV in Nederland
Individualisme, Werk cultuur, vrije dagen en limiet maar ook risico voor je baan want als je collega je werk kan doen…. , soms enorm ver gaande uiting van meningen, klasse verschil en daarbij horende omgang normen, armoede, risico met zorgverzekering ivm wel geen werk, criminaliteit, etc etc.
Zoals Sinatra zingt: flying high in April, shot down in May.
Kun je een nieuwe corvette rijden met een straight piped exhaust maar ik pas.
Nederland is niet slecht, zeker niet. Helaas komen veel dingen van de US steeds meer hier ook voor. McDonaldisering van de maatschappij.